Hankinnat vauvalle

Rei

Oman äänensä löytänyt
Joko olette tehneet vauvantarvikehankintoja? Itse ostin ensimmäisen potkupuvun viime viikon lopussa ja kaverin vauvan ristiäislahjan mukana tuli ostettua tuote itsellekin netistä. Tämän vauvan saaneen kaverin kanssa jo suunnitellaan,  mitkä tuotteet siirtyvät käytettyinä meille.

Viikonloppuna teimme sitten kaupat Emmaljunga City Cross yhdistelmistä, kun lastentarvikeliikkeen juuri lopettanut sukulainen myi autotalliin siirrettyjä jäljelle jääneitä tuotteita. Vaihtoehtona on vielä myydä vaunut käyttämättöminä, jos halvemmat / kivemmat osuvat kohdalle. Omansa saa varmasti pois.

 
Mä olen ostanut vain pikkuriikkiset sukat NT-ultran jälkeen. :) Varmaan tehdään hankintoja vasta jossain siellä RV20 paremmalla puolella. Voisihan niitä tietysti nytkin halutessaan jo tehdä, mutta jotenkin ei tunnu vielä ajankohtaiselta. Teillä kävi kyllä hyvä tuuri noiden vaunujen kanssa, kyllähän tuollaiseen tilaisuuteen kannattaa tarttua!
 
Me ostettiin vaunut kanssa jo, kun tutulta sai vuoden vanhat(uudet) yhdistelmät tosi halvalla. Samalta ihmiseltä ostimme myös ensimmäisiä vaatteita. Tuleva mummikin on innostunut ostelemaan vauvanvaatteita. :D
 
Varhaisultran jälkeen ryntäsin kauppojen vauvanvaate-osastoille. Aletangoista tarttu pastellinvärisiä bodeja ja parit puolipotkarit mukaan. :)

Se tuntu niin hienolta jo päästä osteleen uudelle tulokkaalle omia juttuja. Kuopus meil on viel niin pieni et melkeinpä kaikki sen vanhat tavarat ja vaatteet on jäljellä, mut kyl sitä ihan jotain uuttakin haluaa aina uudelle tulokkaalle.

Sisarusrattaita oon kattellu huutonetistä, mut en kuitenkaa aatellu ostaa ku vasta keväällä.
 
Apua te saatte mun olon tuntumaan ihan tuhlarilta :D oon ostanu jo aika paljo vaatteita, leikkikaaren, hoitopehmusteen ja päälliset, mobilen, viltin.... Mutta tuntuu et ostettavaa on ekalle niin paljo ettei kaikkee voi ostaa kerralla! :) Tuleva mummokin osti jo vaatteita pienelle :)
 
Mä en oo tehny vielä mitään hankintoja. Äitini osti Minille pikkuruisen lakin, aivan ihana ja sitä oonkin vähän väliä hypistellyt. :D

Odotan np-ultraan ja sen jälkeen on varmaan pakko jo jotain ostaa, oon odottanut kun kuuta nousevaa että saa jotain pikkuista ostaa. :D
 
Hei,

Jotain ihan pienen pientä on ollu pakko hankkia. Mutta varmaan suuremmat ostokset jätän keväälle. Toki oon jo alkanu vilkuileen, millaisia vaunuja yms on olemassa.
 
Me ei myöskään olla vielä ostettu yhtikäs mitään - kun eihän meillä ole vielä edes todisteita, että onko mahassa elämää :D Jos nt-ultrassa löytyy terve tyyppi, niin sitten on varmaan tehtävä ensimmäiset ostokset. Mutta me yritetään ostaa mahdollisimman paljon käytettynä, kun tuttavapiirissäkin on varmasti paljon hyvää tavaraa joka on jäänyt pois käytöstä. :)

Suoraan sanottuna hieman myös hirvittää, että mihinhän meille mahtuu kaikki uudet tavarat.. Pitää varmaan tehdä pientä inventaariota ennen kamojen ostoa :)
 
Olen ostanut yhden helistimen (koska se on markkinoilta poistuva klassikko).

Muutama muukin lelu polttelee mielessä. Ne tekisi mieli ostaa, vaikka eihän lapsi pitkään aikaan syntymänsäkään jälkeen osaa niillä leikkiä.

Vaunuista minulla on alustava päätös tehtynä, mutta niitä ja muita tavaroita alamme hankkia varmaankin vuodenvaihteen jälkeen.

Osittain tämä on tila- ja asumiskysymys (yritämme etsiä isompaa asuntoa vielä ennen kuin vauva syntyy). Emme halua säilyttää ja muuttaa kovin paljoa sellaista tavaraa, mitä voisi hankkia vasta lähempänä sitä kun niitä tarvitaan.

Ja on tunnustettava, että osittain tämä on taikauskokysymys. Ja epäusko myös. :) Tuntuu hölmöltä ostaa kamaa litteälle vatsalle.

Tosin saattaa olla, että kun vanhempamme kuitenkin kysyvät joululahjatoiveita, ne tulevat varmaan liittymään lapseen.
 
Nyt on ensimmäiset todella tärkeät hankinnat vauvalle tehty. :D

Olen helistimen lisäksi ostanut hienon yövalon, satu-/lorukirjan, sekä puisen lelun.

Mies on ostanut turvakaukalon, tosin sitä meillä ei ole vielä täällä kotona ja itse ostin juuri adapterit, joilla kaukalon saa kiinni niihin vaunuihin jotka aiomme ostaa.

Itse vaunut ostetaan vasta sitten kun olemme uudessa kodissa, koska tässä nykyisessä ei ole tilaa niille. Sama koskee muita isompia juttuja kuten sänkyä, hoitopöytää yms. Niin ja isofix-telakka hankitaan vielä autoa ja kaukaloa varten.

Vaatteita sekä itselleni raskauden takia että vauvalle ajattelin ostaa nyt joulun jälkeen kun nekin toivottavasti ovat alennuksessa. (Toistaiseksi löyty vielä "omia" vaatteitani tarpeeksi jotka mahtuvat päälle, vaikka valikoima kapeneekin koko ajan.)

Vauvalle saadaan sukulaisilta myös vaatteita, sekä kirpputoreja ajattelin kiertää. Ja äitiyspakkaus tietysti auttaa tässä myös.
 
Me ITSE emme ole tehneet kuin yhden hankinnan vauvaa varten, sekään ei tule olemaan ajankohtainen vielä pitkään aikaan. Kirpparilla kierrellessämme mieheni löysi niin järkyttävän edullisen (ja vielä hyväkuntoisen) pomppukeinun, että se oli pakko napata mukaan.

(Tosin minä sanoin ensin, hieman taikauskoinen kun olen, että ei kai me vielä uskalleta mitään ostaa, mutta hetken harkinnan jälkeen muutin kuitenkin mieleni...)

Anoppi meille on jo hankkinut vauvakamaa, neulonut ihanat pienet villasukat ja ostanut käsinuken ja semmoisen ihme soittorasia-nallen (narusta vedetään ja se soi, en tiedä miksi sitä kutsutaan :D).
Omat vanhempani sanoivat haluavansa odottaa lapsen sukupuolen selviämistä, ja ovat muutenkin hyvin tarkkaan kyselleet, että milloin meidän mielestämme saa alkaa ostelemaan vauvajuttuja.
 
Rakenneultran jälkeen aloitin katsomaan huuto.netistä yhdistelmärattaita ja löysinkin nopeasti yhdet hienot ja soratielle sopivat ilmarenkaiset. Ostin ne jo nyt vaikka kiirettä vielä ei olisi - kun halvalla sai! Samoin ostin tutultani pinnasängyn ja ison kassin peittoja, lakanoita, pinnasuojaa jne.

Venäjältä ostettiin lapsen isän kanssa myös tuliaisia marraskuussa. Poika on mun mahassa reissannut nyt kaikki baltian maat Liettuasta Venäjälle. Venäjällä ollessa ei tiedetty vielä sukupuolta, joten tuliaisena tuli helistimiä ja myssy.

Olin varma että multa jää kaikki hankinnat myöhään kevääseen, joten vähän tässä jo ihmettelen tuota tavaramäärää makuuhuoneen nurkassa. Juuri vasta itse olen alkanut uskoa, että sieltä on vauva tulossa.
 
Alemyynteihin oli pakko mennä eilen kurkkimaan.. Vaikken vauvan sukupuolta vielä tiedäkkään - tarttu mukaan ihanat limenväriset kesäiset haalarishortsit ja valkonen pellavapaita kokoa 62cm. Ne kävis sit kesävaaville, jos poika sattuu olemaan. Jos on tyttö niin annetaan sit jollekin lahjaksi :DD

Itelle löysin henkasta ja maukasta mustat "kahisevat" reisitasku-mammahousut ja 2 äippä-paitaa halvalla :)
 
Meillä oli päätöksessä pysyminen eilen koetuksella, kun kauppoja kierrellessä törmäsimme ale-hintaisiin vauvanvaatteisiin. Voi jestas miten ne olivat suloisia ja lutusia, olisin halunnut ostaa koko alelaarin tyhjäksi! Mutta kuitenkin rakenneultran ollessa jo näin lähellä (10.1.), päätettiin sitten kuitenkin odottaa sitä tietoa, että kumpi tuolla masussa oikein majailee. :)

Eilen saatiin mieheni äidiltä ihanan pehmeä ja värikäs fleece-peitto, joka tulee ehdottomasti olemaan vaavin omaisuutta. Oma äitinikin vihjaili ostaneensa meidän "Muksikselle" jo jotakin, saas nähdä mikä meitä odottaa. ;)
 
Nyt saisi haalareita ensi talveksi edullisesti. Oletteko jo miettineet, minkä kokoista toppahaalaria toukovauvalle hommaatte? Vai ajattelitteko selvitä ekan talven kokonaan ilman haalaria esim. lämpöpussilla?

Olin ostamassa 68 cm Jonathan City vauvahaalaria ajatuksella, että käyttö alkaisi marraskuussa. Myyjä kuitenkin myi 74 senttisen. Olisi 68 cm kuulemma jäänyt pieneksi kuukaudessa. 74 cm taas vastaa kooltaan lähes äitiyspakkauksen haalaria, minkä olen kuullut olevan tosi iso. Ajattelin, että se menisi toukovauvalle vasta kevättalvesta. Jonathan Cityn 74 cm vastaa kuulemma Reiman ja Ticketin 68 senttistä. 
 
Houkutus on kyllä suuri mennä ostelemaan vähän kaikkea, mutta vielä olen mieleni malttanut :)
Vielä ei ole mitään varsinaisesti hankittuna. Jouluna saatiin lahjaksi yhet pörröiset "tohvelit" ja kaapeissa muutama laatikollinen "vanhoja" vaatteita.
Kyllä aina kun tuolla kaupoissa pyörii niin olen miehelle sanonut, että mennäänkös kattelemaan mutta on kuitenkin jäänyt, ehkä sitä sitten ens kuussa menisi ostelemaan vähän poikien tarvikkeita. Isommat tarvikkeet tulee varmaan tapani mukaan hankittua melko (mutta ei liian) viime tingassa :D
 
Rei: Joo, Reimatecin toppahaalarit ovat todella reilua kokoa ja varmasti toi 68 cm vastaakin monen 74 cm mittoja. Aloin tossa miettimään, että minkä kokoisia meän muksuilla on haalarit olleet ekana talvena, mutta ovat syntyneet loppukesästä kaikki, nii ehkä hieman isompi koko pitää tälle tulokkaalle sitten joskus ostaa. Nooh, en vielä mieti niin pitkälle asioita. 

Vaunuja oon taas sillä mielin kattonut ja yksistä vaunuista soittaa mies tänään, ko pääsee töistä. Soittaisin muuten ite, muttei taija ihan oma ruottin kielentaitoni riittää  Mitään muuta ei oo hommattu.
 
Heip!

Vaatteita on tullu alennusmyynneistä jonkin verran haalittua, mutta nyt yritän hiukka rauhottua niiden kanssa :) Mulla ei kauhiasti oo ketään kenen entisiä saisin. Eri vaunuvaihtoehtoja oon miettiny pääni puhki, noh, ehkä sopivat löytynee.  Mutta kivvaahan se on tollasia toisaalta pähkäillä. Ei vaan oo kokemusta aiemasta.

 
Me käytiin eilen ostamassa vaunut. Oli olo kyllä vähän kuin autokaupassa, niin paljon oli runkovaihtoehtoja ja kuoseja jne. Mutta ihanaa, kun saa ruveta kotia pikkuhiljaa täyttämään vauvatavaralla <3
 
Mä oon vaatteita hankkinut jo aika paljon, uutena vähän mutta suurinosa käytettynä kirppareilta ja parilta kaverilta olen saanut ison kasan. Ihan uudenveroisia kyllä ovat ja puoli-ilmaisia. Ihana niitä sitten hypistellä. :)

Vauvan ensisänkynä menee tosiaan mun paapan mulle tekemä kehto, joka onkin aivan ihana. Eilen hain sitten kaverilta pinnasängyn kaikkine tykötarpeineen. Onneksi jää tänne äidin luo säilöön, en malttaisi varmaan olla laittamatta sitä valmiiksi :D Mutta en tuonne nykyiseen asuntoon viitsi viedä kun ei vauva siellä tule olemaan.

Hoitopöydän sain lainalle myös kaverilta sekä siihen alustan. Aika hyvällä mallilla on hankinnat kun vaunut äiti ostaa, kaukalon isä ja isosisko lupasi metsästää sitterin. :D

Kaukalo ja vaunut tulee uutena, muuten aika pitkälle hankin käytettynä kun niinkin saa niin hyväkuntoisia että ei huvita maksaa itseään kipeäksi kun halvemmalla saa samanveroisia. :)
 
Takaisin
Top