Hammastarkastus raskaana

Minä sitten taas täällä Vantaan puolella kysyin tätä aikaa varatessani hammashoitolaan niin mulle kerrottiin että tuo ko ilmainen käynti tarkoittaa sellaista 30min opastusta eikä mitään tarkastusta/hoitoa 😏

Anteeksi nauruni, mutta oikeasti?
Oon ainakin tyytyväinen kun kävin yths:n kautta. Siellä oli hammaslääkäri joka oli aivan innoissaan raskaudesta. Toki oli muutakin reippaasti, mutta hän oli hyvin perusteellinen!
 
Anteeksi nauruni, mutta oikeasti?
Oon ainakin tyytyväinen kun kävin yths:n kautta. Siellä oli hammaslääkäri joka oli aivan innoissaan raskaudesta. Toki oli muutakin reippaasti, mutta hän oli hyvin perusteellinen!
Joo kyllä!

Tässä vake hyva nettisivuilta vielä lainaus:

Lasta odottavat vanhemmat

Ensimmäistä lasta odottavilla vanhemmilla on tilaisuus osallistua maksuttomaan suun terveydentilan ja hoidontarpeen arvioon. Käynti on osa neuvolatoimintaa. Käynnillä keskustelemme kanssasi yksilöllisistä suun hoidon tarpeista ja saat neuvontaa tarpeidesi mukaan. Neuvontakäynniltä ohjaamme sinut tarvittaessa maksullisiin aikuisten suun terveydenhuollon palveluihin.
 
Joo kyllä!

Tässä vake hyva nettisivuilta vielä lainaus:

Lasta odottavat vanhemmat

Ensimmäistä lasta odottavilla vanhemmilla on tilaisuus osallistua maksuttomaan suun terveydentilan ja hoidontarpeen arvioon. Käynti on osa neuvolatoimintaa. Käynnillä keskustelemme kanssasi yksilöllisistä suun hoidon tarpeista ja saat neuvontaa tarpeidesi mukaan. Neuvontakäynniltä ohjaamme sinut tarvittaessa maksullisiin aikuisten suun terveydenhuollon palveluihin.

No, mikäs tässä enään yllättää.. edelleen tulee halvemmaksi kunnalle ennalta ehkäisy.. kuin "ohjataan" muualle palveluiden piiriin.
 
Mulla hammashoito on akuuteissa tilanteissa toiminut aina hyvin. Mut vissiin jos muuten vaan haluis päästä hammaslääkäriin tarkastukseen (ilman raskautta), tuskin pääsis vaan pitäis mennä yksityiselle 🤔
 
Kyllähän kiireettömään hammashoitoon pääsee kun jaksaa odottaa sen 6kk kerrallaan. Täytyy aina muistaa varata ajat hyvissä ajoin, en tosin ole kertaakaan päässyt oman alueen hammashoitolaan vaan annettu aika ihan mistä sattuu pitkin Vantaata.
 
Nyt on kyllä itelläkin vissiin pakko varata aika hammashoitoon, ainakin tarkastukseen, että missä kunnossa toi suu on 😅 toivottavasti ei ois pitkät jonot. Maksuton joku keskustelukäynti ois ehkä varattavissa? Ta näin ainakin ymmärsin.
 
Oho! Ihan uutta tietoa! Onneksi eksyin tänne selailemaan. Tosi harmi, kun julkinen terveydenhuolto ei huolehdi tällaisesta. Eikun hammaslääkäriä varaamaan.
 
2022 esikoista odottaessa neuvolassa kehottivat mennä tarkistamaan hampaiden/suun kunnon. En edes harkinnut kunnallista kun tiedän että meidän kunnassa on ainakin vuoden jonot, ellei pidemmätkin. Onneksi meillä kuuluu työterveyteen hammashoito x hintarajaan asti, sillä summalla saa kerran vuoteen hammastarkastuksen ja suuhygienistin käynnin.
 
Takaisin
Top