Flunssat, vatsataudit ja muut kutsumattomat vieraat

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Milloin teillä on viimeksi sairastettu? Onko ollut usein joku tauti kylässä viime aikoina vai oletteko olleet onnekkaita tautilotossa?

Meillä oli vatsatauti vuodenvaihteessa, ja nyt jyllää paha flunssa. Vatsataudissa oltiin kaikki, mutta flunssa on toistaiseksi ollut vain minulla ja miehellä. Toivottavasti lapset säästyvät. Ja toivottavasti tämä hellittää kohta - ihan kauhea olo. (Olenkohan saanut miesflunssan, kun tekisi vain mieli maata sohvalla valittamassa? :rolleyes:)
 
Meillä toki lapset on kotihoidossa, mut syksyllä oli esikoisella pari kuumetautia, koko perheellä oli joulua ennen pientä flunssaa ja uudelleen uuden vuoden tienoolla.
Vähällä ollaan päästy, vaikka kerhoillaan ja käydään kahviloissa ja kaupoilla säännöllisesti. Toivottavasti päästään myös jatkossa vähällä :)
 
Mä olin juuri vatsataudissa ja Toka oli viime perjantaina :yuck: Muuten ollaan kyllä aika terveinä oltu, ennen joulua oli flunssaa ja sitkeää yskää pienimmillä.
 
Meidän poika oli koko syksyn lähes jatkuvasti kipeä. Me vanhemmat sitten sairasteltiin satunnaisesti mukana. Joululoman alussa oli pojalla vielä hirveä yskä. Mutta sen hellitettyä on pysynyt terveenä *koputtaa puuta*. Itse olen parhaillani flunssassa. Kovin räkäinen en kylläkään ole, mutta voimat se vie. o_O
 
Mulla oli juuri flunssa, onneksi se ei tarttunut muihin. Sitä ennen oli entero elokuussa, sekin pahimmin mulla. Viheliäinen tauti. :confused:
 
Mulla oli juuri flunssa, onneksi se ei tarttunut muihin. Sitä ennen oli entero elokuussa, sekin pahimmin mulla. Viheliäinen tauti. :confused:

Entero on ihan kamala! Mulla on ollut se kerran, ja toivon, ettei tule uudestaan. Se kutina kämmenissä ja jalkapohjissa oli jotain hirveää. Ja siihen päälle korkea kuume sekä kamala päänsärky. Yyh.
 
Entero on ihan kamala! Mulla on ollut se kerran, ja toivon, ettei tule uudestaan. Se kutina kämmenissä ja jalkapohjissa oli jotain hirveää. Ja siihen päälle korkea kuume sekä kamala päänsärky. Yyh.

Niinpä! Mulla irtosi kaupan päälle vielä kynnet. :nailbiting:
 
Miehellä diagnosoitiin tänään A-viruksen aiheuttama influenssa. Tässä kauhulla odotan saadaanko me tyttären kanssa tartunta :arghh:
 
Miehellä diagnosoitiin tänään A-viruksen aiheuttama influenssa. Tässä kauhulla odotan saadaanko me tyttären kanssa tartunta :arghh:

Meette sitten heti oireiden alettua lääkärille että saatte lääkkeen siihen!

Eiks infulenssaan pidä alottaa lääkekuuri 2pv sisällä oireiden alettua. Me mentiin vuosi sitten 3-4pv kuumeen alun jälkeen ja ei kuuria tullu, kun ei se olis enää mitään auttanu.
 
Meette sitten heti oireiden alettua lääkärille että saatte lääkkeen siihen!

Eiks infulenssaan pidä alottaa lääkekuuri 2pv sisällä oireiden alettua. Me mentiin vuosi sitten 3-4pv kuumeen alun jälkeen ja ei kuuria tullu, kun ei se olis enää mitään auttanu.
Joo, lääkäri olikin sanonut miehelle että heti hakemaan Tamiflu-kuuri jos oireita meille tulee! On se viheliäinen tauti. Mies harrastaa miesflunssailua, pienestäkin valittaa pahemmin kuin pieni lapsi. Tämä vaan on sen luokan tauti että on draamailut kaukana, kun oikeasti niin kipeä.
 
Norovirus iski:hungover: kaikki meidät neljä kävi läpi, harvoin saman perheen jäsen ilman selviää, mutta onneks se on nopee tauti vaikka raju onkin.
Muuten sairastetaan toooosi vähän.
 
Meillä oltiin juuri monta viikkoa kipeänä. Ensin oli nuorempi 6 päivää kuumeessa ja sitten vajaan viikon terveenä. Tämän jälkeen kuume palasi ja vei lastenosastolle. Osastolla selvisi infektion aiheuttajaksi pneumokokki ja tilanne rauhoittui melko nopeasti suonen sisäisillä antibiooteilla. Kolmen päivän jälkeen pienempi pääsi kotiin ja heti seuraavana päivänä vanhemmalle lapselle nousi kuume. Vanhempi oli kuumeessa 8 päivää. Viime perjantai oli ensimmäinen kuumeeton päivä, mutta viikonloppuna lapsi oli vielä selvästi normaalia väsyneempi ja otti selvästi muutaman päivän toipua kunnolla.
 
Täällä ollu pienimmällä kuumetta 4 päivää käyden siellä 40c;ssa. Eilen tuli keskimmäinen kuumeeseen ja tänään se aloitti oksentamisenkin.
 
Nyt on lapsi ollut kuumeeton eilisestä, sai lauantaina hänkin Tamiflu-kuurin. Mies sai ilmeisesti jälkitautina keuhkoputkentulehduksen, joka seuraavana päivänä diagnosoitiinkin keuhkokuumeeksi. Itsellä kurkkukipua ja kuumetta.
 
Meillä ei ole vielä tänä vuonna sairastettu mitään, mutta jänskättää vietävästi kun työskentelen suuressa koulussa siivoojana :nailbiting:
 
Meillä kiertänyt myös joku flunssavirus Röhälä & Duhala. Ainoastaan yksi lapsista on ollut kuumeessa, mutta kaksi muuta sitten muuten vain puolikuntoisina. Reumalapsen tila on aina kurjin, kun kaikki infektiot räjäyttävät niveltulehdukset pahemmaksi. :sad001
 
Taas flunssa. Itse olin kipeänä viikko sitten, nielutulehdus vaivasi. Nyt lapsi sitten on kipeä ja olen taas pois töistä. Mutta eikös se kuulu asiaan, että uudessa työ- ja hoitopaikassa ensin sairastuu?
 
4/5 perheenjäsenestä on ilmeisesti norossa. Pyykkäri pyörinyt koko viime yön ja edelleen odottaa tavaraa sinne pääsyä. Tänään on edessä myös koko kämpän desinfiointi ja siivous. Mies on onneksi vapailla tämän viikon ja hän on jotenkin immuuni kaikille vatsapöpöille.. hyvä vain, että edes yksi aikuinen pysyy toimintakuntoisena!
 
Ai niin, täällä oli tämäkin ketju. Meidän pojalla oli viikonloppuna vatsatauti. Alkoi kivasti to-pe yönä oksentamisella. Itselleni tuli lievänä, miehen se näemmä kiersi. Eilen pojalla oli taas ihan vauhti päällä ja tänään pääsi päiväkotiin. :)
 
Vauva 3,5kk on flunssassa, muut ok. Kovasti on limaa. Hengitys röhisee ja yskii. Lisäksi oksentaa, jos vasta syönyt ja alkaa pahasti yskittää! Pyykättävää tulee useita kertoja päivässä. Nyt pitää parisängyn päiväpeitto kin pestä. Onneksi maitoa tulee hyvin ja tyrkytänkin sitä vähän väliä. Olen kaksi kertaa antanut panadolia, kun ressukka oli kovin tuskaisen oloinen.
 
Takaisin
Top