Esittäytymiset ja tutustumista

Heippa!
Täällä esikoista odottava 36v nainen. Mieheni on 44v. Yhdessä ollaan nyt 13. vuotta. Vauva ollut haaveissa jo n.3v ja nyt vihdoin tärppäsi. Ongelmana oli pco:sta johtuva kierto-ongelma, johon auttoi puolen vuoden metformiinikuuri. Positiivisen testin tein tiistaina ja jotenkin vieläkin olo ihan uskomaton. Koitan pitää jalat maassa, koska kaikki on niin alussa. Silti löydän itseni vähän väliä surffailemasta lastentarvike ja äitiysvaatesivuilla.
 
Heippa!

29-vuotias ensiodottaja pk-seudulta liittyy mukaan! Olen itse tiennyt raskaudestani jo melkein 2 viikkoa, mutta jonkinlainen kieltoreaktio iski uutisen kuultuani ja pari viikkoa meni sulatellessa. Nyt olen jo ensijärkytyksestä toipunut ja fiilikset alkavat olla positiiviset.

Järkytys johtui luultavasti siitä, että kovin nopeasti meillä nämä asiat etenivät. Lopetin pillerit kohtuullisen pitkän pohdinnan jälkeen juhannuksena oletuksella, että yritystä on edessä varmaan ainakin jotain puoli vuotta. (ystävillä on ollut ongelmia, joten olin aika pessimistinen). Yllätys olikin melkoinen, kun yksiäkään luomumenkkoja ei ehtinyt tulla vaan plussa pärähti testiin elokuun puolivälissä. Kierto oli siis piiiiitkä, enkä näin ollen tiedä kuinka pitkällä raskaus on. Epäilen, että olisin nyt 7. viikolla, eli la olisi jossain n. 20.4. Keskiviikkona on eka neuvolakäynti, saas nähdä laittaako varhaisultraan jotta tuo kesto saataisiin selville.
 
Moikkelis!
Tääl ois 21-vuotias yhden 2v pojan äiti ja mies on 29 v ja kaksi lasta edellisestä suhteesta Opiskelen itse kotkassa ensihoitajaks ja mies imatralla töissä. Heinäkuussa todettii keskenmeno ja kappas heti uusiks raskaaks nyt olis viikkoja 6+2 jotka on ultrassa katottu tänään. Raskaus on toivottu vaikka mies asuukin 120km päässä. Vielä en itse pysty iloitsemaan tästä raskaudesta kun pelottaa uusi keskenmeno. Nyt sit ollaakin pari päivää vuode levossa kovien vatsakipujen vuoks. Maaliskuussa todettii toisen munajohtimen paksuuntuminen. Mutta eteenpäin mennää... mukavaa alkavaa syksyä kaikille mammoille :)
 
Liityn mukaan viikoilla 8+6.Esikoinen tulossa, itse jo "aikuinen" 32v. Yksin odotan ja se tuo paljon mietittävää mukanaan. LA 4.4.2013 ja asia varmistui viime viikolla käydessäni ultrassa. Pieni sydän sykki kiivaasti. Neuvolassa kerran jo käyty ja eka lääkäri 20.9. jolloin vk 12 täynnä.

Olen seurannut keskustelua jo useita viikkoja ja rohkaistuin viimein itsekin mukaan.
Tästä se lähtee 
 
Heippa kaikille odottajille!

Mie oon 39vuotias eli luultavasi porukan vanhin odottaja :) Mun mies on pari vuotta mua nuorempi ja meillä on ennestään yksi lapsi. Tein positiivisen raskaustestin samana päivänä kun esikoinen täytti 3v ja olen ikionnellinen tästä raskaudesta. Ehdin jo luulla että meidän lapset jää tohon yhteen eikä lisää tulekkaan. Olo on nyt kuitenkin tosi epätodellinen. Oon jo kerran käynny neuvolassa mutta odotan kovasti sitä ekaa ultraa. Jospa sen jälkeen tää odottaminen alkais tuntua todellisemmalta. Mitään sen kummempia raskausoireita mulla ei ole. Viikot on 9+3.
Me asutaan Kymenlaaksossa maaseudulla. Meillä on pari koiraa, kanoja sekä hevonen. iästäni huolimatta olen tällä hetkellä opiskelija. Suoritan kesken jääneitä opintoja loppuun. Tää vauvan tulo saattaa nyt vähän sekoittaa noita opiskelu kuvioita mutta sille ei nyt voi mitään. Opiskella ehtii vielä vaikka yli nelikymppisenä mut lapsia on sillon jo vaikeempi tehdä :)

Toivotan kaikille odottajille oikein mahdollisimman mukavaa ja onnellista odotusta 
 
Meilläkin meni tuo ensimmäinen mussukka kiireelliseen sektioon kun ensin kärvistelin 12h kotona ja sit säännöllisiä supistuksia vajaa 7h sairaalassa. Toinen tulossa, laskettuaika 7.4. Olisi myös kiva synnyttää alateitse, saa nähdä mitä synnytystapa-arviossa sanovat, eilen neuvolassa sain tietää että sellaiseen joudun...onko sinullakin tiedossa? Missä olit synnyttämässä? Itse päätin kokeilla toista sairaalaa, jota vauvaystävällisemmäksikin sanotaan.
Kysäisenpä vielä tässä miten tollaset sydemit saa tuohon alapuolelle joka näyttää raskaudenkeston, lapsen iän tai mitä ikinä haluaakaan näkymään...olen uusi tällaisissa jutuissa :) kiitos jos joku jaksaa neuvoa.
 


Alias ei ole valittu kirjoitti:
Meilläkin meni tuo ensimmäinen mussukka kiireelliseen sektioon kun ensin kärvistelin 12h kotona ja sit säännöllisiä supistuksia vajaa 7h sairaalassa. Toinen tulossa, laskettuaika 7.4. Olisi myös kiva synnyttää alateitse, saa nähdä mitä synnytystapa-arviossa sanovat, eilen neuvolassa sain tietää että sellaiseen joudun...onko sinullakin tiedossa? Missä olit synnyttämässä? Itse päätin kokeilla toista sairaalaa, jota vauvaystävällisemmäksikin sanotaan.
Kysäisenpä vielä tässä miten tollaset sydemit saa tuohon alapuolelle joka näyttää raskaudenkeston, lapsen iän tai mitä ikinä haluaakaan näkymään...olen uusi tällaisissa jutuissa :) kiitos jos joku jaksaa neuvoa.


Joo siis mulle sanottiin sairaalassa ku ada syntyi että seuraavassa raskaudessa pääset synnytystapa arvioon koska jouduin kiireelliseen sektioon. Mun oli tarkoitus mennä kätilöopistolle synnyttämään mutta sielä oli sulku joten jouduin naistenklinikalle mutta todella mukavaa henkilökuntaa oli ja olin tosi tyytyväinen. Nyt seuraavan vauvan haluan synnyttää kätilöopistolla. Mihin itse menet synnyttämään?
Ööm, mä en oikee osaa neuvoa tota miten tollasen saa, tai soana jtoenki mut en tiedä ymmrätääkö kukaan mitää tästä mnu selityksestä, eli paina sitä tickeriä, se avaa sen sivun msitä ne saa, sit paiant sieltä maternity &  pregnancy sit valitset siitä joko development stages tai days and weeks sit ku oot painanut jompaa kumaa siel tulee valikko joko mini ticker tai full ssize ticker, ja valitset niistä jomman kumman painamalla Next sitte se avaa uuden sivun josta voit valita millsen tickerin haluat ja ku oot valinnut paina Next, sit valitsen millasen tyypin halaut kulkemana sillä tickerillä ja painat next sit siel tulee se vika kohta jossa kysyy sitä laskettua aikaa laitat sen sinne ja painat next sit se avaa sellasen sivun jossa lukee yhdessä kohtaa esim näin: 
Code snippet: HTML, Used for some forums.
http://lilypie.com/">http://lbdm.lilypie.com/9Rytp3.png" width="200" height="80" border="0" alt="Lilypie Pregnancy tickers" />
 Kopioit ton mikä tos yläpuolel on, tai mikä sul siis lukee siinä, meet  täälä vaun sivulla omat tiedot kohtaan  ja siel lukee sellanen ku allekirjoitus ja ticker , paina sitä, sit siel lukee se ticker teskti ja liität ton tekstin sinne, sit pitäis näkyä , en tiedä ymmärsitkö näistä mnu sepostuksista mutta jso et niin toivottavasti joku muu voi auttaa :)
 
Mie oon kans synnyttänyt esikoisen KOKSissa kiireellisellä sektiolla raskausmyrkytyksen takia. Nyt en osaa oikeen ottaa tosta synnytyksestä vielä mitään stressiä mut mielessä on kyllä käynny jopa suunniteltu sektio. Mutta hienoahan se olis synnytä alateitse, mulle kun jäi tosta sektiosta sellanen tunne etten oo ollenkaa synnyttänyt mut on vaan leikattu :(
Toi synnytystapa arviohan on pelkästää positiivinen juttu. Siinä vaan tutkitaan sitä mikä olis odottajalle mahdollinen tapa synnyttää. Mulle lääkäri teki sen muistaakseni jo ekassa raskaudessa joskus siellä loppuvaihessa vaikka raskaus oli kaikin puolin ok. Nyt oon käynny vaan kerran nevolassa eikä noista asioista ole vielä puhuttu. 
 
Mä olin ensin synnyttämäs 12 - 13 tuntia, 8 cm asti auki ja sit vasta kiireelliseen sektioon, jtoen mulla on kyllä olo että olisin kokenut 2 erillaista synnytystä yhdellä kertaa :s Joo mä ono tosi tyytyväinen et nyt pääsen sinne synnytystapa arvioon :)
 
Kiitos :) Kokeilen sitten virkeänä toimia ohjeittesi mukaisesti, nyt on silmät ristissä.
Itse olen kanssa menossa Kätilöopistolle ja toivottavasti ei ole mitään sulkuja sillon. Ensimmäinen syntyi Naistenklinikalla, halusin sinne kun tuntui jotenkin turvalliselta vaihtoehdolta ja olihan siellä osaamista, mutta itsestäni tuntui kuin olisi kala lyöty tiskiin ja liukuhihnalle. Se on vaan oma kokemukseni ja monilla varmaan on sieltä myös hyviä kokemuksia.
Ensimmäisessä raskaudessa olo oli luottavainen, sellainen että "kyllä luontoäiti kaiken hoitaa" ja kaikki menikin plörinäksi :D nyt en sitten osaa suhtautua oikein mitenkään. Onhan tässä vielä aikaa saada jonkinmoista ajatusta aikaiseksi.
 
ai säkin kättärille menos :) mä pelkäsin joutuvani sektioon ja niin jouduinki, sama pelko taas.. jäi traumat siitä synnytyksestä mutta enää ei pelota
 
Esittäydytäänpäs tännekkin sitten :)

Ensiodottaja ja 28 vuotta on ikää kertynyt itselleni. Mieheni on 33 vuotias ja olemme olleet yhdessä hurjat 7kk, joku voisi sanoa, että apua kun äkkiä mutta joskus parhaat asiat vain tapahtuvat nopeasti, eikö ? :)  Vaikka raskaaksi tulo niin nopeasti ehkäisyn jättämisen jälkeen olikin aika OHHO niin silti tämä oli enemmän suunniteltua :) Hyvinkin onnellisia molemmat ollaan ja kaikki on mennyt kyllä hienosti, ei ole kertaakaan ( koputtaa puuta ) tarvinut halailla vessanpönttöä, ja ehkäpä tuosta johtuen varasin itselleni ajan varhaisultraan jotta varmasti nyt saadaan varmuus, että kaikki tuolla mahassa on kunnossa ja ehkäpä silloin viimeistään sen oikeasti tietää. että kyllä meille pienoinen on tulossa :)

Sekavin tuntein vielä eteenpäin mennään ja 19.9 on ensimmäinen neuvolassa käynti.. kamala ku jännittää :D 


-E
 
Heips!

Pakko oli liittyä! Ihanaa kuinka monta meitä täällä onkaan.. 

Elikkäs, olen 19 -vuotias nuori nainen ja avomieheni on minua pari vuotta vanhempi. Olemme olleet yhdessä kolme vuotta. Asumme Turussa. Minulla on opiskelut vielä hieman kesken, mutta jouluun mennessä minun pitäisi valmistua luonto-ohjaajaksi.

Jätin ehkäisyn (pillerit) pois toukokuun lopulla, enkä todellakaan uskonut että tärppäisi niinkin nopeasti mutta heinäkuussa sain plussan testiin. Tajusin olevani raskaana jo ennen kun testin tein.. ehkä herkkä kroppa tai sitten vain tunnen itseni niin hyvin.(?) Kaikki oli kuitenkin niin selvää jo silloin.. Siksi tuntuu kun olisin tiennyt raskaudesta jo älyttömän pitkään :) Nyt sitten kuitenkin raskausviikkoja  9+6. Ja ensiviikolla on ultra. Jäiks! Jännittää niin paljon! Toivotaan että kaikki on hyvin :-)!

Onnea kaikille! 

-Sari
 
Elikkäs täällä esittäytyy 26v  kahden pojan äiti (pojat 4v ja 10kk). Mies on 24v ja ollaan siis uusperhe, mutta vanhin poika on ominu tuon nykyisen mieheni isäkseen, koska ei ees tiiä oikeeta isäänsä eikä oo koskaan ees nähny sitä.

Myö asustellaan Joensuun kupeessa Itä-Suomessa ja tää oli kyllä aika ylläri raskaus, koskan pikkukakkosta yritettiin reilu vuos ennen kun tärppäs ja tää tärppäs tosi äkkiä. En ees kerenny alottaa mitään ehkäsyy edellisen raskauden jälkeen ja vaan 2 menkatkin kerkes tulla
 
Huhtikuisiin esittäydyn minäkin aikani asiaa pähkäiltyä. Vau foorumia olen tosin seuraillut kohta parisen vuotta 

Olen 34-vuotias numero kakkosta odottava äiti pk-seudulta. Perheeseen kuuluu esikoisen (1v 3kk) lisäksi myös mies ja koira.

Tämä toinenkin on ollut toivottu ja olo on vähän epätietoinen ollaanko tässä raskaana lainkaan, kun oireen oiretta (no _ehkä_ kevyttä väsymystä lukuunottamatta) ole vielä havaittu... La olisi todennäköisesti 30.4. ja tänään rv 6. 

Niin paljon alkoi epätietoisuus kalvaa mieltä, että varasin ajan alkuraskauden ultraan Femedaan (kiitos vinkistä ko. paikkaan, sain sen täältä!). Ultra on ensi viikon lopulla ja sitä jo vähän hermostuneena odotellaan!
 
Heippa! Mä oon 36-vuotias nainen Varsinais-Suomesta ja mieheni on saman ikäinen. Ollaan oltu yhdessä pian 12v ja naimisissakin jo 6v. Talo on saatu kesäkuussa rakennettua valmiiksi ja nyt on tullut tällainee ihana yllätys, että pian meitä on täällä uudessa talossa kolme, siis jos kaikki menee hyvin. Jätin pillerit pois 11kk sitten ja ei olla mitenkään aktiivisesti yritetty raskautua, vaan ajateltiin, että jos niin käy, niin ihan kiva. Mulla ei ole koskaan ollut minkään sortin vauvakuumetta, vaan lähinnä ajatusmaailma on ollut tyyliin, että olis varmaan ihan kivaa, jos meillä olisi lapsi/lapsia. Eli nyt sit katellaan miten käy. Laskettu aika on nettilaskureiden mukaan 17.4. Neuvola varmistanee sen sitten, kun mulla on eka käynti 17.9.

Ei tätä osaa uskoa todeksi millään. Oireita on vaikka muille jakaa, mutta silti ei tahdo asiaa uskoa todeksi. Iltapäiväpahoinvointi on tosi kamalaa, tai siis mua etoo ja kuvottaa, yrjö ei tuu, mut kamala olo! Vanhojen akkojen hajuvedet tekee pahaa, samoin jääkaapin haju, jos siellä on ruokaa ilman jotain kantta. Appelsiini maistuu ihanalta! Pieniä juilimisia tuntuu vatsassa päivittäin ja tissit on hellänä. Oikeastaan ensimmäinen asia, mistä osasin epäillä koko raskautta, oli nämä haju-yökötykset, joita rupesi tulemaan heti, muutama päivä luultavan hedelmöitymisen jälkeen. Olen vasta viikolla 9, eli suhtaudun koko asiaan vielä suhteellisen epäuskoisesti, ehkä itseäni suojellakseni, koska jos kuitenkin menee jotain vikaan... Perheelle ja muutamalle muulle ollaan kerrottu, ei vielä muille. On ihanaa katsoa tulevien isovanhempien reaktioita! Ja vaikka on sanottu, että varovasti mennään, kun ollaan näin alussa, niin kyllähän se tuleva mummu on jo ehtinyt parit pienet sukat kutoa... :) Söpöä! Kiva päästä tuulettamaan päätä samassa tilanteessa olevien ihmisten kanssa! Ois jo niin kutkuttavaa kertoa useammille, mut kun ei vielä viitsi...
 
Nonniin, hei vaan hei.

Tässä vielä vähän oudolla fiiliksellä, tieto raskaudesta tullut vähän aikaa sitten, LA 29.4.
Mieheni on juuri täyttänyt 30 vuotta, ja itse täytän saman luvun puolen vuoden päästä. Pillerit lopetin kesäkuussa, joten ei tässä kovin kauaa näköjään tarvinnutkaan yrittää! Ikuisena pessimistinä sain jälleen yllättyä.
Asumme pk-seudulla, toki haaveilemme hieman landemmalle muutosta, mutta ehkä jäämmekin sitten muutamaksi vuodeksi ainakin tänne. Molemmat käymme Helsingissä töissä, joten kovin kauas ei kannata lähteäkään.
Lapsi tulee tosiaan olemaan ensimmäinen, ja olen ihan kauhuissani. Vauvakuumeesta olin "kärsinyt" jo melkein kaksi vuotta, ja luulin että olen valmis ja kaikki menee hyvin mutta nyt voiskin sanoa että oon ihan p*skanjäykkänä enkä tiedä miten päin olisi. Tilanteesta tekee pahemman se, että olen sopinut vierailun vanhempieni luo huomiseksi jo monta viikkoa sitten, ja äitini aina kyläilyni kunniaksi ostaa viiniä, niin eipä sitten auta muuta kuin heti kertoa uutiset, vaikka olen vasta raskausviikolla 7.
Viinistäkin sen verran, että olen aika viinihifistelijä ja se on ollut yksi ihanammista rentoutumiskeinoistani; ottaa lasillinen silloin tällöin. Nyt se sitten jää, pitkäksi aikaa. Apua.

Kaikki on jotenkin surkuhupaisaa. En oo vielä itkenyt onnesta, en nauranut, en kyllä katunutkaan. Oon vaan ihan kauhuissani. Aina joskus näki niitä mielikuvia, että alkaa hyppimään ja itkemään ilosta ja onnesta, on niin outoa että tää fiilis on tälläinen.

Kaipa tämä tästä.
 
Mä olin toivonut tätä kakkosta kans kauheesit, mutta ku tulni raskaaks, mä jotenki järkytyin ja tuli itku ja en tiennykkääe t halaunko tätä, mulla tuli sama fiilis eikoisesta, mtu se fiiliss it muuttu hyvin positiiviseks parin päivän aikana :)
 
Moikka!

Olen jo jonkin aikaa seuraillut tätä foorumia sivusta, mutta viimein uskaltauduin itsekin rekisteröitymään :) Ollaan miehen kanssa kumpikin parinkympin puolessa välissä ja päätettiin joulun aikoihin, että pian aika voisi olla kypsä jälkikasvulle. Ollaan oltu yhdessä 5 ja puoli vuotta, avopuolisoina asusteltu kolmisen vuotta. Kesällä aloitettiin sitten yrittäminen ja yllätyksekseni nopsaan tärppäsi. Varhaisultrassa käytiin viime viikolla ja masusta löytyi yksi pikkuinen asukki, jonka sydän sykki oikein vauhdikkaasti <3 Viikoja olisi ultran mukaan nyt 8+0. Ensi viikolla on ensimmäinen neuvola, jota odottelen innolla :)

En ole ehtinyt vielä työelämään, vaan opiskelen tällä hetkellä äidinkielen ja kirjallisuuden opettajaksi. Opinnot vetelevät viime metreillä (gradua pitäisi kotona puurtaa), joten ehkäpä ennätän kokeilla töitä ainakin keikkojen muodossa, ennen kuin jään sitten kotiin pikkuisen kanssa.
 
Noista mielialoista kommentoin.. meille tehtiin IVF, syystä että laitatin klipsit n. 10 vuotta sitten. Lasta siis haluttiin, sitä varten oli säästetty rahaa jne (hoito maksoi ihan v*tusti, kelakorvausta ei saanu kun itse tehty este raskautumiselle). No niin. Oliskohan menny 2 viikkoa plussan jälkeen, joo, se alkoi ekan varhaisultran aikaan jolloin todettiin 2 sikiötä, se mun masistelu. En ollut onnellinen raskaudesta, en ollut onnellinen mistään. Kiukutti, ihan kaikki. Synkkiä ajatuksia varsinkin öisin, kun ukko kuorsasi vieressä. Riitelevät isommat lapset saivat aikaan sen, että olin itse valmis muuttamaan pois johonkin yksiöön ja huonompina hetkinä mietin jopa lapsen antamista isälle ja eroa, olin valmis luopumaan kaikista elukoista, siis en yksinkertaisesti jaksanut yhtään mitään ja kaikkein vähiten halusin kellekään kertoa mitä kuuluu ja miten menee.  Huoh. Nyt on mennyt viikko paremmin.
 
Takaisin
Top