Esimiehelle kertominen

Mullehan esimies ehdotti palkattoman vapaan ottamista ennen kuin äitiysloma alkaa :eek: Sanoi, että sellainen "on ollut meillä tapana"... Ihan idioottinako se mua pitää...

Whaaat? Ihan oikeasti, millaisia ihmisiä oikein esimiehinä onkaan :angry
 
Paratiisi - siis miksi sinun pitaisi sita palkatonta vapaata ottaa? Siis etteiko sinusta olisi siella hyotya raskaana? Ei kun, miksi? Ihme juttu.

Minunkin tortto esimieheni sanoi etta olet sitten mahdollisimman pitkaan toissa. Eipa han sita tietenkaan paata, mutta oli sekin nyt ehka jollain tasolla kivemmin sanottu kuin tuo.

Ja vaikuttaako palkaton vapaa mahdollisesti aitiysrahan suuruuteen jos lasketaan 6 viimeisen kk:n mukaan...?



Kiitos muuten teille kaikille minun saamistasi tsempeista! Olivat tarpeen :happy:



Nyt minun pitaisi kuulemma tarjota CV pinkka ihmisista jotka minut voisivat korvata. No, voinhan jotain yrittaa, mutta toivottavasti eivat sitten ajattele etta on minun vikani jotenkin jos se korvaava henkilo onkin jollain tavalla huonompi, eihan se minun vastuullani kuitenkaan ole.

Huh, ihan kuin olisi jotenkin tarkeampikin henkilo taalla toissa - enka siis todellakaan ole missaan huimassa paattavassa asemassa.


Kuten aiemmissa kommenteissa tuli ilmi, ehka ne miehet eivat tosiaan aina ihan osaa ilmaista fiksulla tavalla sita etta ovat arvostaneet tyopanosta :cat:
 
No siis jos äitiyspäiväraha lasketaan viimeisen 6kk mukaan niin palkaton vapaa juuri ennen äitiyslomaa tietenkin vaikuttaa aika paljon heikentävästi. Automaattisestihan se menee edellisen vahvistetun veropäätöksen mukaan mutta jos palkka on vähintään 20% suurempi kuin se vahvistettu tieto, voidaan äitiyspäiväraha laskea sen viimeisimmän 6 kk mukaan. Itsellä on noussut sen verran että käytetään tota 6 kk laskentakaavaa.
 
No jo on kommentteja esimiehiltä... onhan noita sattunut omallekin kohdalla. Esikoista odottaessa työnantaja uhkasi lakimiehillä ja vaikka millä.... No siitä selvittiin, tiesin olevani oikeassa.

Työnantajan vastuulla on tosiaan itse hommata sijainen mikäli hommaa. Minä olen kyllä luvannut tehdä ilmoituksen omasta paikastani ja yhdessä on sovittu mitä sijainen tulisi tekemään. Kaikkia minun töitä ei voi tuuraajalle antaa niin nakitetaan sijaiselle sitten simppelit mitä en ehdi tekemään.
 
Minusta kai tuo on pomolta fiksusti ajateltu, eiköhän Hattaraa tiedä kaikkein parhaiten millaisia eväitä hänen työstään selvitäkseen tulisi hallita. Vastuunalainen tehtävä, jossa ei todellakaan aliarvioida tekijän pätevyyttä. :)
 
Esimies siis ajatteli ilmeisesti että mulla on töissä tukala olla kun en pysty kaikkia hommia tekemään... Kyseessä on noin 30v. nainen, eli vähän kummastutti tuo ehdotus. Ärsyttää vaan, koska aivan varmasti joku nuori raskaana oleva pelästyy tollasta ja vielä ottaa sitä palkatonta. :/ Itse oon aikoinaan joutunut perehtymään noihin tesseihin sen verran etten ihan helposti usko tollasiin "talon tapoihin". Työkaveritkin oli tosta tosi pöyristyneitä. Päätöksen mun työkunnosta tekee kuitenkin lääkäri ja sillon kun en voi töitä enää tehdä niin lääkäri määrää saikkua.
 
Minusta kai tuo on pomolta fiksusti ajateltu, eiköhän Hattaraa tiedä kaikkein parhaiten millaisia eväitä hänen työstään selvitäkseen tulisi hallita. Vastuunalainen tehtävä, jossa ei todellakaan aliarvioida tekijän pätevyyttä. :)
Mun mielestä pomon(kin) pitää tietää.

Ja tuo ehdotus palkattomasta... Sallikaa mun nauraa. Jos ei töissä pystyisi oleen syystä tai toisesta niin saikkua vaan hakeen.
 
Takaisin
Top