Hei!
Mä kanssa liityn tänne. Oon lukenu näitä ketjuja kesästä lähtien, mutta en oo juuri kirjoitellut. Eli meillä esikoisen yritystä 1/15 alkaen. Mutkia on ollu meilläkin matkassa aika paljon.Ekaan plussaan meni vuosi ja se meni kesken viikolla 7. Keväällä hakeuduttiin lapsettomuustutkimuksiin yksityiselle, kun meille oli kaks eri gynee sanonu et julkiselle ei päästä koska raskaus oli kuitenkin alkanut. (Nyt oon tiettu lukenu täältä että on päästy vaikka keskenmenosta ei ole vielä vuotta aikaa, mikä on ihan loogista, ku jatkuuhan se lapsettomuus aina vaan vaikka raskaus ois alkanu jos menee kesken) Sen kummempaa vikaa ei löytyny, paitsi mun ikä, oon 37. Gyne sano että joka toinen munasolu on huono tässä iässä. Aloitettiin letrot kuitenkin ovista tukemaan ja tulin raskaaksi elokuussa toisesta letrokierrosta. Arvaatte varmaan että kesken meni sekin. Tällä kertaa nähtiin syke varhaisultrassa, mutta viikolla 9 todettiin kkm. Se eka oli kans kkm. Molemmat hoitu lääkkeellisellä tyhjennyksellä eikä tarvittu kaavintaa. Toi toinen veti takin aika tyhjäksi meiltä molemmilta, vaikka mies ei siitä niin paljon puhu. Nyt pelonsekaisin tuntein odotetaan ja toivotaan uutta raskautta alkavaksi. Haluaisin uskoa että vuosi 2017 olisi meille se onnen vuosi, jolloin saadaan vauva syliin asti. Takaraivossa sanonta "ei kahta ilman kolmatta" taistelee sanonnan "kolmas kerta toden sanoo" kanssa.
Tiiamariia, meillä aika samanlaiset tarinat, sinulla raskaudet vaan edenneet hieman pidemmälle. Ootko harkinnut keskenmenotutkimuksia? Meidän gyne sano et kromosomitutkimukset harvoin antaa syytä keskenmenoille ja ovat kalliita. Hyytymistutkimuksen pystyy tekemään vasta 3 kk raskauden jälkeen eli meidän tapauksessa tammikuussa. Itse olen vakuuttunut siitä että ns. huono musasolu on hedelmöittynyt ja raskaus on siitä syystä mennyt kesken. Pitäisi vaan saada hyvä musasolu hedelmöittymään. Mies oli ihana ku se ehdotti että yritetään vain silloin kun on hyvä munasolu. Se onkin tosi hyvä idea, mut ku ei sitä voi mistään tietää. Hän luuli että ne on tasaisesti joka toinen kierto hyvä ja joka toinen huono!