Ensimmäisten yrittäjät

Täällä 28v ensimmäisen yrittäjä. Yrityskiertojen määrästä en ole varma, mutta yritys on alkanut 07/2018. Meillä on ollut tänä aikana kolme keskenmenoa eri vaiheissa raskautta, niin sen takia en ole noista kierroista varma.

Mä ajattelin ensimmäisen keskenmenon kohdalla että se yksikin on jo liikaa, kaikki sympatiani sinulle. Toivottavasti seuraava pikkuinen pysyy matkassa mukana :Heartred

Oon itse 30v ensimmäisen yrittäjä. Varsinaisesti vasta kaksi yrityskierrosta takana. Molemmista olen tullut raskaaksi, mutta ensimmäinen meni spontaanisti kesken ja tämä toinen olikin kohdunulkoinen raskaus.. Parhaillaan sitä yritetään saada nyt päättymään. "Arpaonni" ei ole nyt kyllä suosinut toivotulla tavalla.
 
Mä myös vähän jännäilen, vaikka viimeisimmän keskenmenon jälkeen on nyt hetki pidetty taukoa varsinaisesta yrittämisestä. En siis ole ovista tikuttanut, mutta menkkojen pitäisi varmaan alkaa joskus loppuviikosta ja kyllähän olen taas jos jonkinlaisia ”oireita” itselleni tässä kehitellyt :rolleyes: Tuskin siis raskaana olen ja ”oireet” johtuu varmaan vaan niistä lähestyvistä menkoista :D
 
Mä ajattelin ensimmäisen keskenmenon kohdalla että se yksikin on jo liikaa, kaikki sympatiani sinulle. Toivottavasti seuraava pikkuinen pysyy matkassa mukana :Heartred

Oon itse 30v ensimmäisen yrittäjä. Varsinaisesti vasta kaksi yrityskierrosta takana. Molemmista olen tullut raskaaksi, mutta ensimmäinen meni spontaanisti kesken ja tämä toinen olikin kohdunulkoinen raskaus.. Parhaillaan sitä yritetään saada nyt päättymään. "Arpaonni" ei ole nyt kyllä suosinut toivotulla tavalla.

Voi ei, paljon voimia! :sorry:

Kiitos, ja toivotaan että teillä myös seuraava pieni pysyy matkassa :Heartred
 
hei vaan sinullekkin, mä en tosiaan uskalla edes tikuttaa vielä ovista kun oon niin stressaja kaikesta :laughing002 jää varmaan koko ovulaatio välistä jos rupeen tikuttamaan. Kerrothan sitte kuulumisia ku ovis näyttää plussaa? :angelic:

Juu pidän teitä ajan tasalla jännää! Nyt alkoi vti johtuu varmaan siitä, että viime viikolla yritettiin tosissaan joka päivä ja joinain päivinä useammankin kerran jossain tosin vti on ollut myös raskauden ensioire. Itse uskon enemmän ensin mainittuun. Heh!
 
Täälläkin esikoisesta haaveileva, minä 30v ja mies 35v. Ollaan toivottu lasta jo muutama vuosi, mutta ei ole vielä tärpännyt. Nyt syksyllä sitten päästiin tutkimuksiin ja sain letrot kokeiluun, nyt toinen kierto menossa kun ne on ollut käytössä.
 
hellurei taas kaikille. mulla edellisen kemiallisen raskauden tiimoilta ei oo oikein vielä kierrosta hajua, mutta ei se mitää. epäilisin kp9 ??

mulla ollu kaks päivää ihan suuuuper energinen olo ja se on näkyny kyllä kaikessa tekemisessä :gen014 on kuulkaas siivottu kolmea tuntia ja vaikka mitä! mikähän energia piikki vaivaa.
noh gelee royalet lähti eilen tilaukseen jos tästä kierrosta ei tärppiä tule ni ehkä gelee auttaa ens kierrossa :)

kuinkas teillä joulukuun alku sujuu ?
 
hellurei taas kaikille. mulla edellisen kemiallisen raskauden tiimoilta ei oo oikein vielä kierrosta hajua, mutta ei se mitää. epäilisin kp9 ??

mulla ollu kaks päivää ihan suuuuper energinen olo ja se on näkyny kyllä kaikessa tekemisessä :gen014 on kuulkaas siivottu kolmea tuntia ja vaikka mitä! mikähän energia piikki vaivaa.
noh gelee royalet lähti eilen tilaukseen jos tästä kierrosta ei tärppiä tule ni ehkä gelee auttaa ens kierrossa :)

kuinkas teillä joulukuun alku sujuu ?
 
Täällä on neljän päivän muutto takana. Kaikki neljä päivää meni into piukassa puuhatessa aamusta iltaan ja nyt kun piti palata oikeisiin töihin on ihan tööt. Tiedä sitä sitten johtuuko uudesta elinympäristöstä (todennäköisempi), vai tapahtuuko kropassa jotain. Ovisoireita on saattanu olla viikko sitten ja jollain asteella aamusin aina sellanen vähän etova olo, mut voi olla täysin kuviteltuaki. Ois varmaan sittenki pitäny tikuttaa ovista, ku nyt ei oo taas hajuakaan, koska kuukautisten pitäis akaa...
 
Heippa! 30v esikoista toivova tuleva mammeli täällä seurailee kuumeilijoita. Uutta touhua tämä meille. Nyt toinen kerta yritystä. Otettiin heti tähän 2 kierrolle mukaan ovistestitkin. Ja nyt jännätään koska tulee ovistestiin kaksi viivaa. Voi tosin olla että aloitin tikuttamisen liian myöhäisessä vaiheessa kiertoa.

Kiva päästä seurailemaan teidän kirjoituksia.

Hei meillä ollaan yhtä tuoreita! :joyful: Kiva että laitoit tänne viestiä, ku ite en oo kehdannut vielä ku oon näin "vihreä" ja monilla jo tosi pitkästi yritystä takana.. :shy: Oon siis 34-vuotias ja kolmas kierto käynnisty just viikonloppuna.. Vauva on ollut ehkä haaveista suurin jo vuosia, mut ensin ei meinannu löytyä sopivaa isää ja sen jälkeen piti saada elämäntilanne vähän tasottumaan.. Mulla oli ennen ehkäisyn lopettamista vuoden kuukautiset kokonaan pois, ja sen jälkeen tikutin oviksen heti ekasta kierrosta, että näin miten elimistö alkaa toimimaan.. Sen ekan kierron jälkeen päätin yrittää välttää yli-yrittämistä, mut vaikea tähän on enää rennostikaan suhtautua.. :smiley-ashamed008
 
Esikoisryhmässä olemme yhtä vihreitä kaikki :wink
Riinastiina, ihana tehokkuuspiikki siellä näin marraskuun iloksi! Täällä kaivattaisiin samanlaista intoa :D
Elly, onnea uuteen kotiin! :)

Täällä odotetaan uuden kierron alkua toiveikkaasti että pääsisi taas yrittämään. Keskenmeno sotkee pahemman kerran kehoa valitettavasti
 
Käyttääkö muut jotain sovelluksia kierron seurantaan? Mulla on käytössä Flo-sovellus, ja oon käyttänyt sitä n. vuoden ajan menkkojen ja menkkaoireiden kirjailuun. Sen mukaan mulla piti olla ovulaatio viime lauantaina. Päivällä tai kahdella se saattaa aina heitellä miten se ovulaatio oikeasti tulee mutta huomaan sen yleensä oireista. Nyt me sit jo torstaina yritettiin ekan kerran, ja sit seuraavaksi vasta sunnuntaina. Lauantai jäi siis väliin mutta mulla ei kyllä yhtään ollu sillon edes sellainen olo että ovuloisin. No, sitten laskin maanantaina huvikseen toisella laskurilla niin se oli sitä mieltä että ovulaatio oliskin vasta nyt tiistaina :banghead: Eilen sitten tuli vieläkin hommailtua joten jäämme odottamaan innolla tapahtuuko yhtään mitään kaiken säädön jälkeen. :grin Eli tässä ekassa yrityskierrossa en nyt sitten kuitenkaan oo ollut ihan varma että millon se ovulaatio on mutta on ainakin yritetty suurin piirtein niillä main. En vielä ainakaan haluais lähteä tikuttelemaan kun alan stressata sitä sitten kuitenkin. Seurataan nyt muutama kierto että tapahtuuko mitään.

Mähän aloin jo heti ekan kerran jälkeen tietysti kuvitella itelleni raskausoireita ja varsinkin nukkumaan mennessä alavatsalla tuntuu outoa painetta. Mutta se on sellaista haaveilua. Puolen kuun tienoilla pitäis menkat tulla jos on tullakseen, jään odottamaan mitä tapahtuu. :)

Ja mun mielestä myös tosi ihana jos täällä voidaan ensikertalaisina jutella ja päivitellä kuulumisia. Mulla ei oo lähipiirissä ketään ystäviä ketkä olis samassa tilanteessa (toisilla jo vähän isommat lapset ja toiset ei halua näillä näkymin lainkaan), joten vertaistuki on tänne ainakin tervetullutta! :smiley-angelic003
 
Tosi moni puhuu ovisoireista selkeinä ja osa taas, ettei tunnu miltään. Itellä taas tuntuu joka toinen päivä jotain jomotteluja, ni tosi vaikee sanoa, että onko ne mitä. Nyt menossa kp 33.
Itellä käytössä kaksikin sovellusta kuukautisten kartoitukseen, flo ja "kuukautiskiertokalenteri"-nimellä toimiva sovellus play-kaupasta. Flossa on vain viimeisin kierto sen takia, koska kierto ollut niin epäsäännöllinen pillereiden lopetuksen jälkeen, että ennusteet eivät välttämättä pidä ihan paikkansa ja tuossa kiertokalenterissa sit kaikki kierrot kesäkuun jälkeen.
Flon mukaan ovis meni jo kaksi viikkoa sitten ja kiertokalenterin mukaan se olisi huomenna.
Eli varmuuden vuoksi tampaxit taskussa tätin varalta. Se huono puoli vaan, että muiden ihmisten noin 2 viikon piinapäivät on pahimmillaan itsellä ollut 2kk, kun kierto oli pisimmillään 67 päivää.
Varmuuden vuoksi varmaan viikon tai kaksi vielä odottelen, ennen ku testaan. Ei kai sitä nyt turhaan jaksa joka päivä purkkiin pissiä. :hilarious:
 
Hei meillä ollaan yhtä tuoreita! :joyful: Kiva että laitoit tänne viestiä, ku ite en oo kehdannut vielä ku oon näin "vihreä" ja monilla jo tosi pitkästi yritystä takana.. :shy: Oon siis 34-vuotias ja kolmas kierto käynnisty just viikonloppuna.. Vauva on ollut ehkä haaveista suurin jo vuosia, mut ensin ei meinannu löytyä sopivaa isää ja sen jälkeen piti saada elämäntilanne vähän tasottumaan.. Mulla oli ennen ehkäisyn lopettamista vuoden kuukautiset kokonaan pois, ja sen jälkeen tikutin oviksen heti ekasta kierrosta, että näin miten elimistö alkaa toimimaan.. Sen ekan kierron jälkeen päätin yrittää välttää yli-yrittämistä, mut vaikea tähän on enää rennostikaan suhtautua.. :smiley-ashamed008


Kuin myös, kiva kun kirjoitit! Meillä kans ajatuksissa jo monta vuotta, että saisi tulla vauva. Mieheni olisi varmasti ollut valmis jo aikaisemmin kuin minä (olemme olleet yhdessä 9 vuotta), mutta mulla ollut tähän asti rajuja pelkoja raskauteen liittyen. Ja synnytykseenkin, mutta enemmän raskauteen.

Nyt sitten kun päätettiin ryhtyä yrittämään, niin tuntuu kuin olisi joku kytkin käännetty "on" asentoon. Tuntuu että ihan psykoosissa luen kaiken mahdollisen ja tikutan ovikset jne mutta ajattelen niin päin, että nyt kun hommaan on ryhdytty, niin hyödynnetään kaikki luonnolliset apukeinot mitä on saatavilla :) oon esim. Aina kuvitellut tunnistavani ovulaation kehon toiminnasta (nippailua, vuoto), mutta nyt kun tikutin niin en saanut ovista ollenkaan kiinni (!!) vaikka aloitin tikuttamisen KP 16 kohdalla ja jatkoin 8 päivää (kierto normisti keskimäärin 32 päivää).

Jos ovis on ollut kauheesti ennen KP 16:stä niin varmana on kohdussa hiljaista. Millaisia kiertoja jengillä täällä on ja mille päivälle ovikset osuu? (Jos ootte tikuttanut)
 
Kuin myös, kiva kun kirjoitit! Meillä kans ajatuksissa jo monta vuotta, että saisi tulla vauva. Mieheni olisi varmasti ollut valmis jo aikaisemmin kuin minä (olemme olleet yhdessä 9 vuotta), mutta mulla ollut tähän asti rajuja pelkoja raskauteen liittyen. Ja synnytykseenkin, mutta enemmän raskauteen.

Nyt sitten kun päätettiin ryhtyä yrittämään, niin tuntuu kuin olisi joku kytkin käännetty "on" asentoon. Tuntuu että ihan psykoosissa luen kaiken mahdollisen ja tikutan ovikset jne mutta ajattelen niin päin, että nyt kun hommaan on ryhdytty, niin hyödynnetään kaikki luonnolliset apukeinot mitä on saatavilla :) oon esim. Aina kuvitellut tunnistavani ovulaation kehon toiminnasta (nippailua, vuoto), mutta nyt kun tikutin niin en saanut ovista ollenkaan kiinni (!!) vaikka aloitin tikuttamisen KP 16 kohdalla ja jatkoin 8 päivää (kierto normisti keskimäärin 32 päivää).

Jos ovis on ollut kauheesti ennen KP 16:stä niin varmana on kohdussa hiljaista. Millaisia kiertoja jengillä täällä on ja mille päivälle ovikset osuu? (Jos ootte tikuttanut)

Itsellä ollut nyt pillereiden lopettamisen jälkeen lyhin kierto 24 päivää ja pisin 67 päivää. En ole tikuttanut oviksia, kun tolla skaalalla sais tikuttaa putkeen parhaimmillaan kuukauden :hilarious:
Makuuhuoneessa kuitenkin jo normaalistikin niin aktiivista, etten ole kokenut tikutukselle tarvetta. Ainut mitä se kertoisi olisi kuukautisten mahdollisen alkamisajankohdan, mutta siitäki kroppa osaa yleensä kertoa päivän tai pari etukäteen, niin ei ihan tule puskista.
 
Itsellä ollut nyt pillereiden lopettamisen jälkeen lyhin kierto 24 päivää ja pisin 67 päivää. En ole tikuttanut oviksia, kun tolla skaalalla sais tikuttaa putkeen parhaimmillaan kuukauden :hilarious:
Makuuhuoneessa kuitenkin jo normaalistikin niin aktiivista, etten ole kokenut tikutukselle tarvetta. Ainut mitä se kertoisi olisi kuukautisten mahdollisen alkamisajankohdan, mutta siitäki kroppa osaa yleensä kertoa päivän tai pari etukäteen, niin ei ihan tule puskista.

No mut tuo on paras mahdollinen tilanne jos on aktiivisuutta petipuuhissa! Ja siis meillä tahti myös reipastunut yrittämispäätöksen jälkeen, mutta sanotaan näin että ei meillä silti ihan joka päivä peittoa heiluteta nytkään

Mulla vähän harmillisesti kans heilunut viime aikoina kiertojen pituudet ja musta tuntuu, että ovis tulee tosi aikaisin. Ja olin itse päätellyt kehoni viesteistä oviksen ihan väärään kohtaan (jos tikkuja on uskominen). Siinä mielessä oli hyvä, että kokeilin tikuttamista.
 
Esikoista yrittävä täälläkin! :smiley-bounce012 Ikää 28 vuotta ja yritys aloitettu 9/2020. Olen tuolla raskaaksi 2020 -ryhmässä pyörinyt, mutta se etenee niin hurjaa tahtia että ei meinaa mukana pysyä. :hilarious:
Oon haaveillut vauvasta muutamia vuosia ja nyt mieskin on valmis. Onneksi pahin vauvakuume on laantunut siitä mitä se joskus oli, se oli aika raskasta ja sydäntä raastavaa. Tuli kyllä monet itkut itkettyä, kun mies ei ollut vielä valmis.
Aloitin tähän kiertoon maca -jauheen käytön, toiveena että se tasoittaisi kiertoa. Kierto on ollut keskimäärin 35 päivää ja vuoto niukkaa, mikä vähän huolestuttaa...
Ensiviikolla onkin edessä piinaviikot. :nailbiting:
 
No mut tuo on paras mahdollinen tilanne jos on aktiivisuutta petipuuhissa! Ja siis meillä tahti myös reipastunut yrittämispäätöksen jälkeen, mutta sanotaan näin että ei meillä silti ihan joka päivä peittoa heiluteta nytkään

Mulla vähän harmillisesti kans heilunut viime aikoina kiertojen pituudet ja musta tuntuu, että ovis tulee tosi aikaisin. Ja olin itse päätellyt kehoni viesteistä oviksen ihan väärään kohtaan (jos tikkuja on uskominen). Siinä mielessä oli hyvä, että kokeilin tikuttamista.

Mulla oli kierrot pillereiden jälkeen 7kk niin pitkiä (melkeen aina yli 50pv) että hakeuduin sitten gynelle, sieltä pco diagnoosi ja sain sieltä sitten apuja. Ensimmäinen kierto metformiinin kanssa oli kierto 43 päivää ja kyllä supertyytyväinen että lyheni jo alkuun merkittäväksi. Plussaa tai haamua ei ole vielä tullut, mutta toivottavasti pian :angelic: ja eiköhän lääketieteestä löydy muitakin apuja jos nuo metforemit ei riitä


Esikoista yrittävä täälläkin! :smiley-bounce012 Ikää 28 vuotta ja yritys aloitettu 9/2020. Olen tuolla raskaaksi 2020 -ryhmässä pyörinyt, mutta se etenee niin hurjaa tahtia että ei meinaa mukana pysyä. :hilarious:
Oon haaveillut vauvasta muutamia vuosia ja nyt mieskin on valmis. Onneksi pahin vauvakuume on laantunut siitä mitä se joskus oli, se oli aika raskasta ja sydäntä raastavaa. Tuli kyllä monet itkut itkettyä, kun mies ei ollut vielä valmis.
Aloitin tähän kiertoon maca -jauheen käytön, toiveena että se tasoittaisi kiertoa. Kierto on ollut keskimäärin 35 päivää ja vuoto niukkaa, mikä vähän huolestuttaa...
Ensiviikolla onkin edessä piinaviikot. :nailbiting:

Mullaki kerkesi olla vuoden päivät vauvakuume ennen kuin alettiin yrittämään. Mies jännitti että tuun raskaaksi heti, no niinhän ei sitten käynyt.

Täällä on kp28, ja omien olojen perusteella ovis varmaan jo ollut. Uitin jo raskaustestiäkin (nega) vaikka varmasti aivan liian aikaista mun kierroilla. Pääsin vähän yllättäen eilen työterveyden kautta mittaamaan ferritiinin, niin pääsee senkin näkemään. Silläkin ilmeisesti voi olla suuri vaikutus raskautumiseen. Perusverenkuvassa kaikki arvot oli viitearvoissa.
 
Mulla oli kierrot pillereiden jälkeen 7kk niin pitkiä (melkeen aina yli 50pv) että hakeuduin sitten gynelle, sieltä pco diagnoosi ja sain sieltä sitten apuja. Ensimmäinen kierto metformiinin kanssa oli kierto 43 päivää ja kyllä supertyytyväinen että lyheni jo alkuun merkittäväksi. Plussaa tai haamua ei ole vielä tullut, mutta toivottavasti pian :angelic: ja eiköhän lääketieteestä löydy muitakin apuja jos nuo metforemit ei riitä




Mullaki kerkesi olla vuoden päivät vauvakuume ennen kuin alettiin yrittämään. Mies jännitti että tuun raskaaksi heti, no niinhän ei sitten käynyt.

Täällä on kp28, ja omien olojen perusteella ovis varmaan jo ollut. Uitin jo raskaustestiäkin (nega) vaikka varmasti aivan liian aikaista mun kierroilla. Pääsin vähän yllättäen eilen työterveyden kautta mittaamaan ferritiinin, niin pääsee senkin näkemään. Silläkin ilmeisesti voi olla suuri vaikutus raskautumiseen. Perusverenkuvassa kaikki arvot oli viitearvoissa.

Meillä sama, vuoden verran siirrettiin yrityksen aloittamista kun mies oli ihan varma, että raskautuminen tapahtuu heti ja yrityksen aloittamisesta 9 kuukauden päästä on vauva sylissä. Ei uskonut kun sanoin, että ei se nyt välttämättä ihan niin mene. Meillä meni 9kk jo siihen ensimmäiseen tärppiin eikä tässä reilu 2v aikana ole juuri parempaa onnea ollut. :bored:
 
Takaisin
Top