Ensimmäisen kolmanneksen oireita

elaffy

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Syysmammat 2017
Listataan tähän oireita ja keskustellaan niistä. :)

Oma olo on hyvin oireeton. Lähinnä rinnat arat ja juilimisia mahassa ollut. Välillä on vähän huono olo, mutta mitään pahoinvointia en kuitenkaan ole varsinaisesti kokenut. Kauhulla odotan, alkaako se rv 7, kuten viimeksi.. Välillä vähän väsyttää, mutta olen kyllä nukkunut melko vähän viime öinä, joten voi johtua siitäkin.

Mitäs muilla? :)
 
Täälläkin rinnat arkana, vähä vatsassa välillä outoja oloja. Aivan tajuton väsymys tuntuu olevan koko ajan päällä... Semmonen lepponen olo koko ajan :grin
 
Mulla aivan tajuton hiustenlähtö :/ väsy, menkkakipuja ja turvotusta.
Mutta ei haittaa, on sen arvosta loppupeleissä. Tänään 6+1
 
Mulla on oksentelua satunnaisesti..välillä nipistelee tissien alapuolelta mahaa ja nyt oksettanu melko koko päivän..silti töissä oon aherrellu :)
 
mulla tissit kippeet, hampaita harjatessa oksennan yleensä, välillä koviaki "menkkakipuja, välillä paljo alamahalla semmosta niinku joku sukkapuikolla sisäpuolelta tökkii :wink, välillä paha olo. Väsymys ja näläkä yölläki vailka illalla syö hyvin. Olikait siinä :D nyt viikkoja tasan 6.
 
Mulla tissit kipeet, pahoinvointia mutta oksennus kerrat onneksi jääny vähiin, alavatsalla ajoittain nipistelyä ja panetta ja sit tota hiusten lähtöökin. :D tänään sit isimies huomautti että mursuan kauhiasti kaikkee tulista ja joka ruokaan kuulema tungen chili kastiketta niin ilmeisesti jonki sortin mieliteosta kyse. :D
 
Tänään 5+1, ei oo vielä oikein mitään oireita. Pientä nippailua alavatsalla ja vähän väsymystä. Ei ole huonoa oloa ollenkaan. :) Vatsa on kyllä ihan turvonnut pötsi!
 
Vatsa turvonnut, housut kiristää jo. :O Ja alavatsalla tuntuu painetta ja on vähän sellanen ikävä olo, saattaa kyllä johtua ihan siitä turvotuksestakin. Väsyttää ja on huono olo, muttei onneksi okseta. Eikä väsymyskään ainakaan vielä ole yhtä lamauttava kuin esikosta oli. Mutta edelleen siis hyvin helppo unohtaa olevansa raskaana. :D
 
Palelua, hajut ällöttää, väsymys, lievä pahoinvointi, repimiskipuja esim. aivastaessa tai ylösnoustessa. Aika samanlaista mitä oli esikoista odottaessa.
 
Tulikin tosta aivastamisesta mieleen, että mulla selkeesti aivastelu lisääntyy raskauden aikana. Minulla (rv 5+3) toistaiseksi oireina väsymystä, yövalvomista, etovaa oloa (ei oksentelua onneksi vielä) ja alavatsan jomotusta. Vaikka turvotus ei ole vielä pahemmin iskenyt, rinnoissa tuntemus, että pitäis "tyhjentää" (imetyksen olen lopettanut n 3kk sitten). Katsotaan parin viikon päästä oireiluntilanne uudelleen... :wink
 
Mulla on vissiin kaikki mahdolliset oireet :D pahoinvointi, vatsan juiliminen, väsymys, rinnat kipeät ja turvonneet, vatsa turvonnut, noita Sadetaren mainitsemia repimiskipuja, palelua, jotkut ruoat ällöttää.. ja rv tänään vasta 6+5.. mutta kunhan pieni pysyis matkassa ja kaikki menis hyvin niin tää on kyllä kaiken tämän arvoista.
 
Repäsykipuja ja pientä ellotusta satunnaisesti, eipä muuta oikeestaan.

E: Mitä miä oikein kusetan, siis meikällähän on sellanen olo koko ajan ku kroppa ois hirveellä koetuksella, ei meinaa jaksaa, puuskuttaa, hengättyttää ja sydän tykyttelee. Väsyttää, mut en osaa sanoo johtuuko huonoista öistä vai raskaudesta. En muista että esikoisesta olis ollu mitään tämmöstä, mut aika lieväoireiseksi itteni siltikin luen :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla väsymys, palelu, kadonnut näläntunne, jokaöinen pissalla käynti, ajoittaiset nippailut alavatsalla, mahan turvotus ja kuppikoon kasvaminen. Kovin erilaiset kuin esikoisesta. Viikkoja nyt 6+4.
 
Mulla on tissit kipeet, eka oli vain nännit mutta nyt esim. autossa töyssyistä meno tuntuu ikävältä ja tuntuu hirmu raskailta. Menkkamaista kipua aika ajoin, nyt ei oo ollut enään ihan niin paljoa kuin alku viikosta. Vatsa taitaa olla vähän turvoksissa, nyt uusimpana ilmeisesti väsymys. Pissalla saa juosta ja yöllä herätä vessaan mitä mun ei normaalisti tarvi ikinä tehdä. Etovaa oloa ollut myös.

Hauskin on kun maistuu veri välillä suussa. :D

Rv 5+4
 
Selkää vihloo välillä nii et vaikee päästä ylös,suihku kuin neuloja rinnoille,aamuoksentelua vaihtelevasti ja mieliteot on tosi kirjavia :) vaikka oireita on myös hiusten rasvoittuminen,turvotus ja akne niin mä oon iloinen jokaisesta :)
 
Täällä pari viikkoa ollut semmosta väsymystä ja pientä särkyä paikoissa/päässä, ihan kuin olis flunssa tulossa, mut ei sitten kuitenkaan.

Tämä viikko ollut erityisen raskas väsymyksen suhteen. Lisäksi varsinkin iltaisin ollut karseaa paleltumista, johon on auttanut yöpuku (jota en yleensä käytä), villasukat + kaksi peittoa.

Perjantaiaamuna sitten tuli ekat oksennukset ja pahoinvoinnit, jonka seurauksena teinkin testin sairaanhoitajan määräyksestä, joka osottautuikin positiiviseksi. Tais kaikki oireet kolahtaa kohdilleen. :)

Mielenkiintoinen tuo aivastelu.. Täälläkin sitä viime viikkoina ollut tavallista enemmän, mut ei olis kyl ite yhdistäny sitä raskaanaoloon.

E: Rintojen arkuus unohtui vallan. Se on jotain ihan karseeta, kun nännit hiukankin koskettaa liivien/paidan alta johonkin ni sattuu. Tai se, miten rintaliivien pukeminenkin täytyy tehdä kauhealla varovaisuudella.
 
:sad001täällä tänäaamuna alko oksentelu ja vielä töissä kaikenlisäksi.. viikkoja nyt siis 6+2.
 
6+6 ja pahoinvointia alkaa jo olemaan päivittäin.ei oo oksennusta kuitenkaan vielä tullu :)
öisin ei pysty oikein enää mahallaan nukkumaan kun tissit niin kipeet
 
Täällä ootellaan lähteekö itselläkin pahoinvointi liikkeelle, pientä kuvotusta on ollut ja kaks kertaa kakistellut muttei ylös asti oo tullut. Tietysti ohan se kaikki sen arvoista. :)
Rv 5+5
 
Pahin on väsymys, tänää kävi maistu älyttömän pahalta en pystyny juomaan kun puoleen väliin. Pahaolo on aika ajoin aamuisin. Maha ihan sigaturvoksissa, rinnat on pehmeet koko ajan ja nännit ehkä suurentuneet ja ruskeaksi muuttuneet
 
Takaisin
Top