Ensimmäinen isänpäivä

Hei, kai muuten laitatte sitten kuvia kakuistanne? Mä ainakin lupaan laittaa, vaikka menis vähän pieleenkin, niinku yleensä mun yritelmät, kun on aina niin suuret suunnitelmat[:D] Mutta olis kiva nähdä, mitä muut on tehneet[:)]
 
KisMet, hyvä idea toi päällystäminen.. tyhmä minä, kun ei moinen mieleen ees tullu [:D][:D] Saa vähä omannäköisemmän [:)] Niin mullekin tulis mieleen,että liikaa oot sitä sormiväriä vaan laittanu.. mä tein niin, että kastelin vanulappua ihan vähän sormivärissä, ja sillä sit maalasin käden. Ei tullu liikaa, eikä liian paljo [:)]

Kipsu, vois kai sen yritelmän kuvan laittaa sitte, en koskaan oo tehny kakkua tolla tyylillä miten nyt meinasin, joten saattaa lopputulos olla aika bueno!! [:D][:D]
 
Mä olen kova tuunaamaan kaikkea [:D]
Mietin ensin että päällystänkö vaan äitiyspakkauksesta sen laatikon, mutta kun mieskin on puuseppä ja kaikki tarvikkeet löytyy, niin väsätään vanerista kunhan saadaan aikaan.

Mä luulen kanssa että laitoin liikaa sitä sormiväriä, mutta yritin vähemmälläkin määrällä ja niin että painoin peräjälkeen muutaman lisäämättä väriä, niin jää liian haaleaksi.
Eli ne värit mitä mulla on, jättää aika vesivärimäisen jäljen ja mä haluaisin taas vahvan.
Taidaanpa kokeilla vielä mustikallakin jos onnistuis yhtään paremmin.
Ja tosiaan luulen kans et on helpompi painaa kartongille kun paperille.
 
Hei te jotka ootte käyttäneet sitä mustikkaa, onko tietoa voisko sitä käyttää kankaalle?! Tai siis tietysti voi mutta saakohan sen jäämään kiinni niin että se ei lähde pesussa pois?! Haluaisin nimittäin tehdä isille ja isoisille t-paidat missä on Luukaksen jalan- ja kädenjäljet ja aattelin että mustikasta vois ehkä tehdä jos se onnistuu [:)]
 
Mustikka valkosella kankaalla jättää pesun jälkeen vaaleansinisen jäljen. Nimim.kokemusta on [:D] Sai äitiyspakkauksen marja-body uuden värisen kauluksen [:D] Aattelin sen kyl myöhemmin värjätä violetiks kokonaan. Turkoosia vaatteita on jo värjätty ja oranssin vaatevärin ostin eilen. Tulee ihanan räikeitä vaatteita ja tahratkin jää piiloon.
 
Toki laitetaan kakusta kuvaa!! [:)]

Me tehtiin mustikalla,mutta en ole yhtään varma,että miten se kestää sitten pyykissä! [:-] Luulis,että ainakii haalenee,jos ei mitään superhyper hyvää pesuainetta sitten ole,että lähtee samoitten tein poies.
 
Mä mietin et oisin ostanu miehelle lahjakortin hierontaan, mut päädyin nyt sit tilaamaan t-paidan (superisi) et just jää tästä ihka ekasta isänpäivästä muisto! Tulevina vuosina sit jotain isin hemmottelua! Jokin kaulakoru ois ollu vielä kivempi mut miehen ei tuu pidettyä.. [&o]

Kortit koitan tehdä tollee painamalla värillä käden ja/tai jalan. Riippuu miten saa onnistumaan. [:D]

Hei, ostin Lidlistä sellasia tyhjiä pieniä canvas-pohjia mihin ois tarkotus painaa tytön kädet ja jalat joululahjaks isovanhemmille, millä värillä siihen pitäis painaa?

Kakuista voin laittaa kuvat! [:)]
 
Luulisin et se mustikka tahraa ja haalistuu pesussa, melkein käyttäisin ihan tekstiilivärejä kankaalle.

Tosi kiva idea Lyydia ne taulut!
Onnistuiskohan niihinkin sormiväreillä?
Jollain maalausväreillä onnistuis varmasti vielä paremmin, mutta ne ei taida olla myrkyttömiä, joten riippuu siitä uskaltaako käyttää (meillä menee kädet suuhun sitä tahtia että mä en uskaltais [:D])
 
Nyt kun tosta joulusta puhutaan,niin kävi mielessä,että nyt kun tehtiin iisan kanssa miehelle isänpäivälahjaksi nuo kädet ja jalat taulu niin voisi melkeinpä isovanhemmille tehdä kanssa,joululahjaksi vaan :) Ja muille lähettää kortti tietysti neidin kuva siinä koristaen! :) Ja just kattelin eilen prisman lehtee niin löysin sieltä tonttulakin,mikä on ihan näille meijän vauvojen ikäsille tarkotettu ja sit myös vähän isommille kanssa,varmaan 4.vuotiaaseen asti. Täytyy hankkia ja ollaan sitten saatu noita punasia satiinisia joulupotkareita/mekkoja,että sitä käytän hyväksi lakin kanssa,jouluna kotona,sekä niissä valokuvissa! [:)]
 
Kismet sitä just mietin et uskaltaako sellasilla, mut pysyyko sormiväri? Tosin painettas ne niin et molemmat oltas pitää tyttöä ettei kädet mee suuhun mut uskaltaako silti...
Mä kun en oo ku muksuna käyttäny sormivärejä ni en tiiä niistä mitään mille ne soveltuu ja kestääkö tollasessa... [8|]
 
Mulla on kans tosi huonosti kokemusta noista sormiväreistä...
Mitä jos kysyisit vaikka Tiimarista tai kirjakaupasta neuvoa?
Niillähän on kans niitä canvas-pohjia ainakin välillä myynnissä, ja luulis osaavan kertoa kestääkö sormivärit niissä.
Ainakaan ne ei kai haalistu mihinkään, säilyyhän ne lasten taideteoksetkin mitä paperille on tehty.
Ja luulisin et tarttuu kangaspohjaan ihan samalla tavalla.
Tai sitten vaan testaa yhdelle pohjalle mitä siitä tulee.
 
Niin täytyy käydä kysäsee. Meinattiin et painetaan ens maanantaina kun tyttö on tasan puoli vuotta ni ne kädet ja jalat niihin tauluihin! [:)]
 
Me tehdään Juhon kanssa isille kortti. Toissa kerralla vauvauinnissa (mies ei ollu mukana) otettiin veden alla valokuvia ja tuli mieleen, et se kuva sopis korttiin oikein hyvin [:)]. Ihan nähdä pojan sukellusilme ekaa kertaa, ei todellakaan mikään kärsivä ilme [:D][:D]
 
Mä en ole suunnitellut nyt vielä yhtään mitään.
Mehän otatettiin siellä Riikan reissulla kuvia Nellistä ja saadaan ne vasta nyt ens viikolla. Teetätän niistä isille ja vaarille hiirimatot. Molemmat halus ne niin ei haittaa vaikkei sunnuntaiksi saada.
 
Täälläkin onnistui vihdoin se jälkien painaminen, sain sekä käden- että jalanjäljet ja neljänä kappaleena kaikki [:D]
Kiitos kaikille jotka ehdotti että väriä on liikaa, siitä se tosiaan johtui ja hyvin onnistui kun pumpulilla sivelin sitä ihan vähän.
Aikaa siinä kyllä sai menemään kun halusin monena kappaleena.
Muutenkin on tullut askarreltua joka päivä, nyt sain kenkälaatikon päällystettyä valmiiksi ja se vaatii vielä pientä viimeistelyä, ja sit pitäis tehdä vielä kortti -ja ajattelin papalle tehdä taulun noista jäljistä.
Eiköhän tämän projektin parissa saa koko viikon menemään, sit olis vielä se kakku...
Onneksi isi tekee tälläkin viikolla vähän pidempiä päiviä töitä, mulla on paremmin aikaa askarrella [:D]
Aika säätämistä kun kerralla ei ehdi paljon tekemään, ja sit pitäis saada kaikki jäljet korjattua piiloon ennenkun isi tulee kotiin.
 
Hei tosta kakusta on pakko vielä vinkata, et jos joku tekee sokerimassasta/marsipaanista/mantelimassasta päällisen kakkuun ni Kinuskikissan leivontablogissa oli kiva vinkki --> oli "painettu" suklainen lapsen kädenjälki kakkuun päälle! [:)][:)] Mä meinasin kokeilla muitten koristeitten lomaan yhden kädenjäljen! Se nyt ei haittaa jos se jälki ei täydellinen ole, onpahan vähän koristeltu yhdessä isille! [:)]
 
^Aika kiva idea tuo jälki kakkuun :)

Tänään kerhossa taiteiltiin isänpäiväkortit elikkäs jalanjälki sormiväreillä korttiin [:D] Painoinpa sitten kotona vielä vaarinkin isänpäiväkorttiin jalan kuvan samoin vauvakirjaan jalan- ja kädenjäljen. Se käsi oli kyllä lähes mahdoton kun ei tuolle voi vielä sanoa, että kulta avaapas nyt se käsi niin painetaan se kuva [:D]
 
Mä en ole ehtinyt kakulle uhrata vielä ajatustakaan [&o] Mut isi tykkäs hirveesti ristiäiskakusta et josko sellaisen pienellä variaatiolla [:)]

Tänään kävin sit ostamassa isille sellaisen riipuksen (hyvin miehekkään [;)]) johon tulee taakse kaiverrus: isä 120510

Kattellaan mitä mies tykkää, kortiksi tulostan Joasta sen yhden kuvan mikä tuolla kuvia-kohdassa jo onkin [:)]
 
Takaisin
Top