Ensimmäinen isänpäivä

Mun mies ei syö hiilihydraatteja [8|]. Joten meillä vaan syötiin hyvää ruokaa. Ihania kakkuja olette leiponeet [:)].
 
Tässä meidän isin kakku, päällimmäinen kerros vähän hajosi enkä ole vielä kertaakaan saanu tota kuorutetta onnistuu kunnolla mut kelpas [:D] Suklaatäytekakku missä appelsiinimousse täytteenä, meidän isin lemppari.

 
Ihania kakkuja ja kortteja olette väsänneet kyllä!!! [:)] ois syytä miehillä olla tyytyväisiä. [:D] Meillä meni isänpäivä oikeen mukavasti kakun, lahjan ja ruusujen merkeissä. Nyt vain odottelemaan sitä äitienpäivää. [;)]
 
Kismetin korttipa oli aivan upea! Ja kyllä alko tehdä mieli kermakakkua kun näki kuvia! Pitikin ite kokeilla taas kaikkea uutta, ois vaan tehny perinteisen kermakakun, ees toisesta.. [&o] Näissä meinaan maut ei olleet odotusten tasolla, molemmat reseptit uusia joten olisi pitänyt pysyä vaan jo aiemmin kokeilluissa hyviksi havaituissa!
Vasen papan sitruunainen hyytelökakku, rujosti vielä kuvatessa vuokassa. Oikeella isille tehty. Neiti ei oikein suostunut yhteistyöhön ton kädenjäljen painamisen kans, tuossa tulos mut pääasiahan oli et neitikin on osallistunut! [:D] Ja oltiin muuten molemmat suklaassa ton yrityksen jälkeen! [:D]  Ja sydämessä siis luki et Isi ja Emma, mut ne jäi neidin kädenjäljen söherrysten alle vähän piiloon..




 
Lyydia tosi upeat kakut!
Mä pysyttelin ihan tutussa ja turvallisessa kermakakussa vaikka taas teki mieli kokeilla jotain uutta [:D]
Ei vaan koskaan uskalla silloin kun sen kakun olis suotavaa olla syötävää [;)]
Pitäis saada aikaiseksi kokeilla ihan muuten vaan ilman mitään juhlia, kyllähän ne aina syötyä tulee kuitenkin.
Juustokakkua tekis niin mieli, varsinkin nyt kun kattoo tuota sun sitruunakakkua...
Pitäisköhän sitä alkaa leipomaan kun neuvolasta päästään tänään [:D]
 
Kismet kiitos. Sillä mua harmittaakin kun päivä oli sellainen, et maku ois saanut olla täydellinen.. [&o] Ni ois pitäny pysyä jo tutuissa ja testatuissa! Ois pitäny vaan tehdä toi sitruunankin tilalla vaan perus mango tai persikka..
Ja mä muuten viimeks kokeilin sokerimassakuorrutusta kun meillä oli vuosipäivä, et sai tekosyyn leipoa.. Kyllähän ne kakut tulee syötyä vaikka ihan muutenkin leipois! Ei muuta ku kokeileen! Noi juustokakut on vielä niin helppoja kun aineet vaan sekasin ja hyytymään! [:)]
Ja muuten, mä oon nyt ottanut netin neuvoista vaarin... Flora vispi esim säilyy jääkaapissa aika kauan.. Eli ostaa jemmaan aina purkin sitä ja maustamaton tuorejuustokin säilyy, ni on aina tarpeet kun himo yllättää! Nyt kun noita purkkisoseitakin pyörii kotona et niitä voi vaikka hyödyntää! [:D]
 
Mä olen juustokakun tehnyt aina sitruunakakkuna, mutta liivatteen kanssa taistelen joka kerta.
Se joko onnistuu täydellisesti tai sitten menee ihan pieleen ja jää kakkuun klimpeiksi.
Enkä oo keksinyt missä vika [:D]
Uunissa paistettavaa juustokakkua on pitänyt leipoa jo muutaman vuoden verran, mutta vieläkään en oo saanut aikaiseksi...
On niin paljon parempaa kun hyydytettävät.
Ja mä en oikein tykkää noista hyydykkeistä pinnalla joten oon ne aina jättänyt pois, mutta koristeltuahan sen saa paljon kivemmin kun laittaa sen ja on muutenkin paremman näköinen.
Mullakin on juustoa ja kermaa kaapissa, josko pikkuhiljaa alkais onnistua leipomaankin kun tytölle alkaa näköjään tulla sitä rytmiä [:)]
Tähän saakka oon vaan kuolannut noita leivontablogeja.
 
Ihania kakkuja kaikilla[8D] Munki rupes tekemään kermakakkua mieli, kun ei toi sokerimassa oikeen ollu meijän makuun. Ainaki noin pienessä kakussa se nosti makeustasoa niin, että täytteen olis sit ainaki pitäny olla vaikka hapanta tai jtn.

Ja toi uunissa paistettava juustokakku, minkä KisMet mainitsi on niin hyvää! Joutuukohan tässä kohta leipomaan jotain, kun pyörii kaikki herkut mielessä[:D]
 
Mä kuorrutin meidän isin kakun marsipaanilla. Kakusta tuli hyvää, vaikkakin aika imelää [:'(][:D]
Yhdessä välissä oli vadelma-mascarpone täyte ja toisessa välissä valkosuklaatäyte.
Ja ton valkosuklaan takia siitä tuli niin ällömakee, ettei kovin isoa palasta kerralla voi syödä [:D]
 
Riinu Se on koristelugeeliä,millä just voi koristella kakkuja,tehä tekstejä niihin [:)] Saa normikaupoista.
Kiitos Inxu! [:)]
 
Takaisin
Top