Ensikertalaiset

Mulla viikkoja 18 plus jotain enkä oo tuntenu mitää liikettä massussa..ärsyttää ku kaikki kyselee koko aja että joko potkii...mistä minä voin tietää miltä se tuntuu :D Nyt on parina päivänä tuntunu jotai ihme myllerrystä et en tiiä alkoko suoraan sit jotai voltteja heitteleen vai onko vaa joku orastava yrjötauti ku tuntuu et olis vähä pahaoloki taas iltasin! Jokseenki vähä rasittavaa. Mun äijjällä on jo kaks poikaa ennestään niin oon sata varma että 24.2 ultrassa vilkkuu kulkuset vaikka tyttöä toivoisin :D Pikkusen jännittää siltiki :)
 
Mä oon vaihtelevasti tuntenu liikkeitä. Välillä tuntuu tosi selkeenä ja sitten saattaa mennä päiviä etten tunne mitään. Tänään esimerkiks ollu ihan hirvee myllerrys ja potkunyrkkeily harjoitukset käynnissä koko päivän :)

Mulla on doppleri kotona ja oon kokenu hyödylliseksi just kun on päiviä ettei tunne mitään niin helpottaa omaa mieltä kun hetken kuuntelee ötökän myllerrystä ja pikku sydämen sykintää :)
 
Mulla kans doppler, enkä varmaan selviäisi pääni kanssa ilman sitä :) Nyt en stressaa yhtään, kun heti jos hätä iskee, voin kuunnella vauvaa. En oo kyl paljon kuunnellut enää viime aikoina, kun tunnen liikkeet lähes joka päivä.
 
Mullakin ollut suht oireeton raskaus ainakin viime viikoilla, paitsi mitä nyt vähän närästää. Hirveä väsymys mikä oli alussa on myös kadonnut.. Pari viikkoa sitten tunsin jotain epämääräistä myllerystä aina välillä levätessä. Arvelin sen olevan vauvan liikehdintää kun en muuta selitystä keksinyt, mutta en tunne kyllä yhtään sen enemmän tai voimakkaampia liikeitä tämän hetkisillä viikolla (16+3), niin en ole enää edes varma onko se vauvan liikkeitä mitä välillä tunnen. Eli vähän välillä huolestuttaa mutta en myöskään tiedä missä istukka sijaitsee mulla niin olen arvellut että voi johtua siitä, kun neuvolassakin oli vaikea löytää sydänäänet, mutta löytyi kuitenkin sit
 
Täällä on kans ensikertalainen, tämänpäiväisen ultran mukaan rv12+3 aivan käsittämättömän ihana tunne kun näki myllertävän ja että siellä tosiaan vielä ollaan täysissä voimissa:Heartred ylihuomenna tarkempi ultra, jossa tutkitaan niskaturvotus sun muut :)
 
Täälläkin yks ensimmäistä odottava ilmoittautuu :) pitkään mietin että rupeanko edes tänne kirjoittamaan, mutta ajattelin että ei tarvii ainakaa ihan yksin miettiä että onko kaikki oireet ihan normaaleita ja muutenkin kiva jakaa kokemuksia muiden kanssa! Niin ja tosiaan rv 16+4 :)
 
Tää on just kiva foorumi jakaa ajatuksiaan ja murheitaan, saa pysyä anonyyminä ja juttuseurana on suht samoilla viikoilla olevia. Kiva kun vielä tulee uusia mukaan :)
 
Täällä rv 19+6, eikä liikkeitä tunne tai tunnista. Itsellä ainakin maha pitää päivittäin kaiken maailman ääntä ja muljuntaa. Miten ihmees niitä vauvan liikkeitä voi niistä tunnistaa? Ärsyttävää ku kaikki kyselee liikkeistä ja kaikilla muillahan ne on alkanut tietenkin tuntumaan tyyliin jo heti plussan jälkeen :D Onneks neuvolasta rauhottelivat, että ensikertalaisilla liikkeiden tunnistaminen voi alkaa rv.20+ jälkeen, joten ei tässä hätää pitäs olla :) onneks ensi viikolla rakenneultra, niin tuntuu taas todelta, oli liikkeitä tai ei :)
 
Mä myös malttamattomana odottelin liikkeitä ja ihmettelin, että mistä ne sitten tunnistaa! Mutta tällä viikolla niitä sitten alkoi tuntemaan :) eikä niistä ole voinut erehtyä! :) nyt rv 20 + 5 :)

Ihan samat, eka ihmettelin, että mistä ne tuntee ja tietää vauvan liikkeiksi. Mut on niin erilainen tunne kyllä mihinkään muuhun vatsan muljuntaan verrattuna :D
 
Onko teillä tiettyjä vuorokaudenaikoja tai tilanteita milloin vauva liikkuu ja potkii eniten? :) täällä vauva tuntuu heräävän aina iltaisin potkimaan, päivä saattaa mennä ilman yhtään potkua ja illalla kun töiden jälkeen heittäydyn sohvalle niin johan alkaa masussa bileet :D Viikkoja nyt 18+2.

Ja liikkeet sekä potkut kyllä tosiaan tuntuu niin eriltä kuin mikään aiemmin mitä mahan sisällä on tuntunut niin erotti kyllä heti vauvaksi kun uusia tuntemuksia alkoi tulemaan :)
 
Miulla taas työpäivien aikana on eniten mylkkäystä :)

Kun puetaan lapsia pihalle tai kun jaan ruokaa lapsille, niin potkunyrkkeily alkaa samoin tein :D
 
Olen tuntenut liikkeet vasta puolisen viikkoa, mutta aina nukkumaan mennessä on pieni alkanut liiikkumaan :) Lisäksi muutaman kerran luennolla istuessa on alkanut möyrintä.:Heartred ruoalla en oo ainakaan vielä huomannut olevan merkitystä.
 
Täällä myös esikoistaan odottava ja ensimmäinen raskaus. Viikkoja 18+6. Ensimmäiset pienet liikkeet tunsin 16+4 kun oltiin lentokoneessa paluumatkalla vietnamista suomeen. Siitä asti oon tuntenut liikkeitä, mutta nyt vasta viikon tuntunu jokapäivä useaaan kertaan päivässä. :) Ja mulle oli heti jotenkin ihan selkeetä että joo toi oli beibin hentonen potku, että tunnistin sen ihan hyvin, eikä ollu epäilystäkään että olis jtn kuplintaa esim vatsalaukusta.. :D Kun voi olla kuulemma ensikertalaisena vähän vaikeaa tietää miltä ne sitten oikeesti tuntuukaan, mut jotenki sen vain tajusin heti pikkusen potkuiksi/liikehdinnäksi. :Heartred Rakenneultra nyt torstaina kun on 19+4 ja en malta millään odottaa ! Ja sukupuolikin toivottavasti selviää.. :>
 
Meillä tänään 20+0, ja äsken tunsin mojovan potkun(kai se potku oli, kun se tuntu SELVÄSTI) mahan läpi, ku rouva kerto pojan pitävän jumppatuntia.

minä luulin, että mahdollisuudet liikkeiden tuntemiseen mahan läpi ois vasta useemman viikon päästä..
Mutta oli hieno tunne:Heartred
 
Meidän "tyyppi" jumppaa eniten iltaisin kun asetun itse aloilleni sohvalle :) välillä myös istuessa, autoa ajaessa jne :) ja välillä niin kovia potkuja (?) , että ihan hätkähdän :D
 
Oon huomannu et ötökkä rupee jumppaamaan aina ku syön ja kun makoilen selälläni ni usein alkaa jumppa :D

Uusimpana eilen keksi häiriköidä mun unta ku olin päikkäreillä ja just nukahtamassa ni eiks ötökkä just sillon alottanu kunnon bileet xD
 
Takaisin
Top