Ennenaikaisuuden uhka, lyhentynyt kanava rv29

Kukkanen2019

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tammikuiset 2021
Onko muilla kokemuksia ja miten päättyi. Nyt rv 29+1 ja vaihdellen riippuen mittaajasta ja levon määrästä kanavan mitta 1.3-2.7 cm
Lähinnä kivistelyä ja alakerran paineen tunnetta.
 
Mulla lyhentyi kanava 1,3 cm ja kohdunsuukin aukesi hieman. Jouduin osastolle vuodelepoon ja myöhemmin lepo jatkui sitten kotona. Oli raskaat viikot, mutta täysiaikaiseksi päästiin ja vauva syntyi lopulta vasta 39+4. :)
 
Minulla lyhentyi kakkosesta juuri rv 29-30 tuonne 1,5cm ja olin vuodelevossa. Sain onneksi kotona olla kun mies hoiti kodin ja esikoisen.
Tilanne rauhoittui levolla ja lopulta päästiin rv 40+4, kunnes syntyi. :)
Mulla taisi käydä niin että pahimmillaan ultralla kanavaa oli joku 1cm jäljellä, mutta viikkojen levon jälkeen se kasvoi hieman takaisin.

Esikoisesta alkoi myös lyhentyä jo varhain, mutta hänestäkin mentiin yli lasketun.
Nyt odotan kolmatta ja ihme kyllä, rv 29 kanavaa oli vielä 3,6 jäljellä eli myöskään aiemmat kokemukset eivät välttämättä povaa tulevaa.
 
Kahdessa edellisessä kanava lyhentynyt jo rv 25 (6mm ja 8mm jäljellä) ja rv 30 1,5cm-2cm. Levolla saatu tilanne rauhoittuu ja lapset synty 39+6 & 40+4. Ja nyt (viides) 35+2 ja kanavaa ollut jäljellä 2,6cm-2,8cm mittaajasta riippuen.
 
Toivotaan toivotaan, esikoinen lähti tulemaan rv 35 nyt ensi maanantaina kontrolli mittaus. Veikkaan kyllä että lyheneminen jatkunut vaikka lepoa olen koettanut noudattaa.
 
Takaisin
Top