Elokuun elämöinnit

Kellitys

Piirimestaruustason postaaja
Herranen aika, naiset, se on elokuu eli meidän kuukausi ja kaikki vaan edelleen kirjoittelee heinäkuun ketjuun! Nimesin tämän ketjun "Elokuun elämöinniksi", koska kärsimättömyys alkaa varmaan aika monella nostaa päätään, kun ollaan jo "oikealla kuulla". :wink

Ja te jo synnyttäneet! Kyllä tänne saa teidänkin vauvakuulumisia kirjoitella, jos vain jaksatte ja ehditte. Niitäkin täällä kyllä luetaan mielellään.

Täällä ei elokuun alkaminen ole vielä aiheuttanut kummempaa "kuumotusta", mutta onhan se kiva, kun tietää, että tässä kuussa se vauveli nyt näkee päivänvalon. Laskettuun aikaan kuitenkin 13 päivää nyt ja kun esikoinenkin syntyi rv 40+0, niin en usko, että hirveästi ainakaan yli mennään. Voi olla positiivista ajattelua vain, mutta ei se positiivisuus ainakaan haittaa!

Toivotaan mukavaa elokuuta kaikille! Elämme jännittäviä aikoja... :)
 
Tottatosiaan, elokuu alko, ei tässä tajua ajankulua ollenkaan :)

Pitäskö miu nyt höpötellä tänne näistä omista supistus-asioista :D
Tää kyl oikeesti kuuluis tuonne vaiva/oire osioon!
En tiiä johtuuko jännityksestä,ku huomenna olis se synnytystapa-arvio vai tosiaan lähenevästä synnytyksestä, supistusten laatu on muuttunu ihan radikaalisti viikon sisään.
enään ne ei tunnu vaan mahan kiristymisellä, vaan nyt tunnen tulevan supistuksen kuumana aaltona,mikä tulee kasvoihin. ja menkkamaista poltetta on ollu ihan rutkasti, varsinkin iltaisin.
eile illallaki ku lähin rättiväsyneenä nukkumaan, ni eihä siit meinannu tulla mitään, kun tuntu,että alavatsa on ihan liekeissä,meinasin jo lähtee ottaa panadolia,mut sit se hellitti onneks...
eilen navan vieressä tuntu ihmeelliseltä,ainaku nous seisomaan tai kyykisty nostamaan jotain,niin navan vieressä tuntu semmonen ratkeava/repeävä tunne,siis nahan alla..

tämmösissä tunnelmissa sateiseen elokuun ensimmäiseen päivään :)
 
On kyl pakko sanoo et näin ensikertalaisena luulin et odotus tuntuis pidemmältä, mut eeeei. odotusaika on menny niinku siivillä... Mut nyt ku tietää et siihen h-hetkeen ei ole enää kauaa niin aijje ku aika kuluu hitaasti :D

Onneks on ollu vähä viileempi ja sateisempi viikko niin on pystyny tekeen edes jotain muutakin ku makaan vaan sohvalla tuulettimen vieressä! :) ja intoilin itsekseni et kohta sitä pääsee pistää oman hupparin päällensä ku nää ukon hupparit ei oo mitää kauheen naisellisia :D
 
kyl ne ukon hupparit viel jotenkuten menee mut ei ukon ysäri nappiverkkarit :laughing8 etenkään kun lahkeet on niin pitkät ni hirveen metelin saan aikasiks ku napit kolisee lattiaa vasten :smiley-ashamed008
 
Ukko se kuuntelee vain heviä ja voitte vaan kuvitella että niitä bändipaitoja löytyy joka lähtöön! :D
 
Täällä on vauva-arki lähtenyt ihan kivasti sujumaan. Ainoa takapakki tuli, kun maanantaina kotiuduttiin ja lauantaina takaisin sairaalaan minun korkean kuumeen takia päivystyksen kautta osastolle tiputukseen ja uudestaan kotiuduttiin tiistaina.
Nyt voi sanoa, että on IHANAA olla vihdoinki taas kotona :happy093
Onneksi vauva on voinut hyvin kokoajan, on se niin suloinen pieni poika :love017

Tsemppiä odotukseen kaikille, joiden vauvat ei ole vielä yksiötään hylännyt :)
Nyt se on elokuu, ei enää kauan, kun kaikilla on se oma pieni nyytti sylissä vihdoin :love7
 
Ihanan erilaisia ihmiset.. toiset ei helteitä jaksa, mut mä taas saan lämmöstä ja auringosta virtaa ja jaksan touhuta kaikenlaista! Mut sit kun sataa ja on viileempää, niin ei kyl huvita eikä kiinnosta mikään. Kyllähän sitä hikoilee ku pien porsas helteillä, mut mä vaan nautin. Kohta on taas talvi ja keljuttaa.. mut onneksi nyt on valopilkku tulossa talvea piristämään! :Heartred
 
Tän kuun aikana pitäisi tosiaan vauva alkaa tulemaan, kun aika puolessa välissä kuuta on tuo LA (19.8). Vähän tuo jo alkaa jännittää, että miten ja millon lähtö tulee. Kovasti odottaa jo näkevänsä pikkuisen, mutta aika on kylllä mennyt todella nopeaa ja toisaalta vielä vois ehtiä purkamaan loput muuttolaatikot ennen pikkuisen tuloa :)

Ite en oo joutunu onneksi miehen vaatteita lainailemaan, koska aikaisempi tyylini suosi löysämallisia tunikoita ja kesämekkoja. Kengistä tosin yhdetkään omat eivät enää mahdu. Jopa normaalisti reilun kokoiset reinot ja crocsit ovat näihin turvonneisiin jalkoihin liian ahtaat. Onneksi äitilläni on pari kokoa ismpi jalka ja häneltä sain lainaan yhdet kengät, joita nyt pystyn käyttämään. Olishan ne omat kengät kuitenkin kivat ja tunnen oloni orvoksi myös lman kihla- ja vihkisormuksia sormessani,
 
Hillevi täällä samat murheet, ikävä on kenkiä ja kihla-ja vihkisormuksia :sad001 ja terkkari vielä pelotteli että mun turvotukset onkin sellasta laatua ettei tarvi uneksia että ne heti synnytyksen jälkeen katoais kuin taikaiskusta, on nimittäin turvottanu jo helmi-maaliskuulta alkaen!

Ihanaa että kohta meillä kaikilla pienen pienet ihanuudet täällä :) eiköhän sitten kaikki nää vaivat ja murheet tunnu pieniltä ja kaukaisilta kun saa sen nyytin syliin :Heartred
 
Vielä pysyy omat vaatteet, kengät ja sormukset yllä.. tosin, onhan tässä aikaa vielä, että joutuu sormuksistakin luopumaan, joten joka päivä saa tarkkailla, että sormukset liikkuu..

Synnärilaukku on nyt pakattu! :) Nyt ei enää tartte ku ootella, et homma lähtee käyntiin sit kun on lähteäkseen! En pistäs pahakseni, jos vaikka jo parin viikon päästä tulis lähtö.. :love017 reilu kolme viikkoo täs ois viel ooteltavana... Jännittävää! :Heartred
 
näinköhän se kesäflunssa on nyt sit tulossa tännekkii?nieluu koskee ja niskat kipeet..ja normaalia pöhkömpi olo :schocked028
 
Sitä flunssaa on paljon liikkeellä. :/ Täällä onneksi siitä selvittiin varsin nopeasti. Toki vielä tuntuu limaa piisaavan, mutta ainakaan ei nokka vuoda koko aikaa.

Täällä vielä mennään sormus sormessa ja omat kengät jalassa, kun ei turvotusta ole ollenkaan. Usein kuulee väitettävän, että raskaus saa jalat kasvamaan, mutta pyh ja pah. Minua ei oikeastaan haittaisi yhtään, jos numerolla kasvaisivat, löytyisi noita 36:n kenkiä vähän paremmin kaupoista kuin 35:n. :D Talvikengät nyt menee isompina, kun varpaat palelevat niin herkästi, että paksumpaa sukkaa/villasukkaa saa usein olla jalassa, mutta olisi kiva joskus saada jalassa pysyvät avokkaat! Noin niin kuin esimerkiksi. :wink

Itsekin olin kyllä varautunut siihen, että kesällä hikoiltaisiin ja runsaasti, mutta en sitten ole kuitenkaan hikoillut normaalia enempää. Nukkuessa joskus tulee aika lämmin, mutta muuten ei mitään normaalista poikkeavaa.

Nyt olen saavuttanut jonkun ihmeellisen pisteen tässä raskaudessa, kun elämä tuntuu olevan niin mallillaan. :dance008 Toki pinna kiristyy välillä turhankin helposti ja välillä itkettää, mutta pohjavire on sellainen autuaan onnellinen. Ihan huvittaa. :rolleyes: Stressaan kuitenkin kohtuu herkästi esim. raha-asioita. Olen jo murehtinut, miten selvitään ensi kesästä, kun vanhempainrahakausi loppuu ja olen ainakin kesän ansiosidonnaisella. Liitossa mahtaa olla silloin ruuhkaa hakemusten käsittelyssä, kun muitakin opettajia lienee työttöminä kesällä. Niin nyt on sitten tullut sellainen rauha ja luottamus senkin suhteen, että kyllä me selvitään. Siis en ole mikään älytön stressaaja kuitenkaan ja yleensä olen varsin positiivinen ihminen, mutta nyt on tullut murehdittua, niin on todella mukava, kun nyt on löytynyt taas jostain sellainen sopiva huolettomuus. Jos tämä on jotain tyyntä ennen myrskyä, mutta ihan sama. :wink Ainakin odotellaan täällä synnytystäkin taas ihan rauhassa!
 
mulla ei oo sormukset mahtunu aikoihin sormee :laughing002 vihkisormus mahtu varmaa pari kuukautta ja sit rupes puristamaa,kihlasormus jäi jo alkuraskauden turvotuksista pois.omat kengät menee viel jalkaa mut housuissa ollaakii sitte verkkarilinjalla.helteistä se hyöty et voi olla hame päällä :) oonkii löytäny tän raskauden myötä oman kadonneen naisellisuuden :laughing8.

Mitä hikoiluu tulee niin ei kyllä ikinä oo hiottanu niin paljoo ku nyt,pelkkä ajatuskii saa hien valumaa.saati et siivoomaa pitäs ruveta,huh.pakko mikä pakko.
 
Voi Kiippua! Kuinka nyt niin korkea kuume että ihan sairaalaan asti jouduit :/
toivottavasti kaikki on hyvin. Ihanaa vauva arkea teidän perheelle.
 
Nyt ihan omaa napaa kaikkien aiheiden ohi: mulla on huonojen yöunien vuoksi kolmen päivän ärsytys meneillään, ja nyt sitten alkoi ärsyttää, kun kirjauduin tänne ja huomasin sivun oikeassa ylänurkassa nickini alla joitain h..n pisteitä ja arvoja. Kiitos mutta ei kiitos, minua ei yhtään kiinnosta tulla tänne pisteytettäväksi, sitä on muussa elämässä ihan riittämiin!
 
Noh... ne pisteet tulee viestien määrästä (oletan) ja arvomerkit, jos viestistäsi tykätään tai ollaan samaa mieltä... jne. Näin mä oon käsittäny.
 
No, näkee sen ainakin profiilista, jostain niistä valikoista siellä profiilissa. Ja pikaisesti näet "pisteesi", jos ny vaikka tuosta ylhäältä klikkaat suoraan Foorumi, eli ihan etusivulle. Siin oikeella ylhäällä on sun profiilukuva, nimimerkki ja "pisteet".

EDIT: Joo.. profiilissa voi katsella saatuja arviointeja ja mitä itse on antanut.. Tästä syystä (jälleen oletan) toisilla on enemmän ja toisilla vähemmän tähtiä ja toiset ovat peruskäyttäjiä ja toiset aloittelijoita.. En oo jaksanu välittää.. lörpötän mitä tykkään, ja tykkään toisten jutuista, miten tykkään. :D
 
Täällä taas yksi turvotuksen jakaja... Ei ole sormuksia ollut sormissa tänä kesänä ja numeroa isommat kengät on nekin aika jämptit jo noista mittatilatuista tukisukista huolimatta...
 
Takaisin
Top