Elämää vauvan kanssa

Meillä on ihan älyttömästi tapahtunut uusia juttuja parin viikon aikana! Tyttö on oppinut istumaan ja melkein heti perään myös menemään itse istumaan. Hän nousee seisomaan tukea vasten ja nyt on myös parina päivänä kontannut suhteellisen pitkiä matkoja. Eilen meillä oli hauskaa kun huomattiin että tyttö soittelee hänen omalla leikkikännykällään. Kun hänelle sanoo "haloo", hän laittaa puhelimen korvalleen ja on niin soittavinaan :talk030 On se vaan uskomatonta, miten paljon pieni ihmisen toukka voikaan kehittyä vuoden aikana ja kohta taitaa olla vauva-aika auttamattomasti ohitse....
 
Meillä kans noustaan nyt itse tukea vasten seisomaan ja välillä, kun iskee oikein hurjaksi, niin irrottaa otteensa. Ei kyllä ilman tukea pysy pystyssä! :grin Konttaa ei edelleenkään, eikä nouse itse istumaan. Istuu kyllä tukevasti, kun laittaa istumaan ja nousee konttausasentoon.

Annettiin tossa yks päivä oma telkkarin kapula Santulle, niin nyt sen pitää muka tehdä sillä jotain telkkarille. :grin Ennen omaa kapulaa lähti aina oikee kädestä tai mihin nyt olikaan jääny saataville. Santulla on siis ihan oikee kapula, mut se ei oo ollu koskaan käytössä. :wink
 
Täällä noustaan istumaan, kontataan, köllötellään reteesti kyljellään ja kiipeillään... kokoajan saa olla sydän syrjällään. Ja jännityksellä odotan, milloin uskaltaisi kävellä yksin... nyt pitää vain toisesta kädestä kiinni enää.. pari kk köpötteli sormista pidellen joten josko kohta.. :) mut ei oo kiire, mua jännittää jo nyt kovasti. :D Meil on kans pojalla omia kakeja ja puhelimia ku käytössä olevat kyl lähtee. Vaan eipä tuota huijata... tajuaa kyl, et ne ei toimi ja yrittää yltää aina ottaan ne toimivat hyllystä tai pöydältä. :D Nyt ollaan oltu reissussa nii alkanu iha uudella tavalla jutteleen.. uusia tavukokonaisuuksia ja saattaa selostaa aikansa ja sit nauraa päälle... siis niin lystikästä! :D Ihanaa seurata kyl tollasen pienen kehitystä.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiirakin löysi taas uuden tavan höpöttää, kun tuo käveleminen alkoi sujua. :) Kuulostaa niin hauskalta kyllä. Ja onhan tää nyt jo ihan huippua, kun nämä selkeästi alkavat jo jotain ympäröivästä maailmasta tajuta. Tai ainakin matkivat. :D Meidän neiti on kyllä hiljaisempi, kun liikkuu niin kovasti, mutta ei sentään ihan tuppisuu. Ekaa sanaa saadaan kyllä varmasti vielä odotella. :)
 
Meidän tyttö sanoo "nam, nam", kun saa hyvää ruokaa. Lisäksi ruokapöydässä hän karjuu "anna, anna" jos ruokapalvelu ei ole pelannut tarpeeksi nopeaan :grin Kaikki tutut ketkä nämä tytön sanat on kuulleet, ovat sitä mieltä, että kyllä ne jo ihan tarkoitusperäisiä ovat. Tuntuu vaan niin hassulta että tuommoinen pikkuinen ötökkä osaisi jo sanoa sanoja?!?
 
Tyyne huutaa maitonälkään aina "mämmä mämmä", jos on muu ruokanälkä ni sit vaan suoraa huutoa ja kiukkua :) Tyyne on keksiny mukana nauramisen; eilen naureskeltii miehen kans yhelle jutulle ja sit Tyyne alko hekottaa mukana, se on niin hauskan kuulosta :love7 Äitiäkin tuo tapailee, äitä äiti täitä :laughing002
 
Meijän poika kanssa huutaa aina tisunälkäänsä sillain "mämmämmämmämm" ja jos on mun sylissö niin samalla repii paidan kaulusta auki :D kiva jossain kaupassakin joskus alkanu repiin ja ihmiset hiukan kattoo :p
 
Voi miten mukava oli lukea kaikkea mitä olitte kirjoitelleet. Niin paljon kaikkea uutta pikkuiset ovat jo oppineet.

Täällä ei mennyt myöskään kauaa kun neiti oppi etenemään. Taisi olla maanantaina ensimmäisiä liikkeitä eteenpäin ja nyt viiletetään jo aikamoista vauhtia nelinkontin :) Eilen sitten löysi keittiön laatikot ja niitä availi vaikka kielsin, jouduin jo komentamaan ja lopulta siirsin tytön pois kaappien luota.

Tuli myös vaipanvaihtoon haastetta kun neiti ei meinaa pysyä enää paikallaan. Potalle tyttö ei tykkää istahtaa.

Ihmeen nopeasti tilanne muuttui, mutta on kyllä ihanaa mun pikku-muru on kasvamassa isoksi :)

Ai niin, kun ruoka on todella hyvää osaa tyttö sanoa nam nam täälläkin. Jos se ei ole hyvää niin ei myöskään sano. Tänään syönnin yhteydessä sanoi nälkä, mutta luulen sen olleen vain sattumaa. Tytöllä kyllä oli kova nälkä. Maistuu varmaan ruokakin paremmin kun on oppinut liikkumaan. Kaikenlaisia tavuja tytön suusta tulee, mutta ei varsinaisia sanoja ole tullut vähään aikaan.
 
Meidän poika huutaa kans mämmäm mämmäm ku on nälkä.. mut on myös alkanut sanoon anna anna ja jos tissiä haluaa nii tehostaa käskyää repimällä paitaa ja puristelee tissiä.. nii ja hamuaa myös. :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä täällä taas yksinään kirjoittelen!

Oltiin tänään isomman tytön kanssa neuvolassa ja meidän pikkuinen sai siellä erityismaininnan että osaa jo tosi hienosti leikkiä itsekseen. Siellä neiti hääräili muovisen soivan lelukaaren kanssa :)

Isosisko suoriutui 3-vee testeistä hienosti. Ainut mikä tuli isona yllätyksenä että hänellä näyttäisi olevan toisessa silmässä tosi huono näkö! Toinen silmä taas näkee loistavasti. Saatiin nyt aika lääkärille, joka tod.näköisesti pistää lähetteen silmälääkärille. Muuten tyttö sitten olikin aivan innoissaan tehtävistä joita hänelle annettiin ja tosi reipas neiti :)

Meidän pikkuinen oppi taas tänään uuden jutun! Nyt hän näyttelee kovasti kaikkia eri esineitä sormellaan. Kerron aina hänelle sitten mikä kyseinen esine on mitä hän sormellaan osoittaa :)
 
Meillä otettiin tänään pari kertaa muutami askelia ilman tukea, ja voi sitä ilonmäärää! :)
Harmittaa kun toinen osapuoli,ei ole ollut läsnä kun sanottiin eka sana,tai kun otti ensimmäiset askeleet..mutta noh onneksi ite olin läsnä! :) Niin ja en tiedä onko toi likka entisessä elämässä ollut koira vai hevonen :D kontatessa (joka näyttää hevosenlaukalta :D ) heiluttaa niin vietävästi päätään ja nyt uusin juttu,hän kiertelee mun jalkojen välistä kuin koira! :D Täällä ei vielä oikein osotella mitään esineitä,onko teillä orvokki 81 jo tullut jokin sana ?
tuli mieleen,kun likalla on paljon jotain eläin autoja,ja niillä leikkinyt "pienenä" vallan,niin yks kauppareissu huusi täysillä meidän takaa tulevalle autolle "Auto" :D
Meillähän tyttö ei ole ikinä syönyt tuttia,4 kuukauden iässä harvoin käytti sitä yöllä, no empä sitten ole heittänyt niitä tutteja roskiin (miksi,en tiedä ? ) niin likka alkoi eilen mutustamaan tuttiaan jonka löysi lelulaatikosta, ja voi että, kun se näytti vauvalta :D miksi nämä pienet on niin kasvanu! höh! :sad001
Tänään tulee kaveri kylään pienen kuukauden ikäisen tyttövauvan kanssa, ja joo.. toivottavasti ei iske vauvakuume! :D Hyvää viikonloppua kaikille!

ps. Tuli taas aivan turhaa asiaa! :D
 
Ukko läks festareille ja mää poitsun kans oon kotona.. Tai no kotona ja kotona ku mennää niinku viimestä päivää paikasta toiseen ku ei oo mies nupisemas et taasko pitäs jonnekki lähtee xD Kerittii käymää tänää kattoo mun anoppia ja oli siellä pappakin paikalla.. Oli pojalla hauskaa kun pappa jakso kävelyttää toista pitkin kämppää :DD En edes tajua kuinka jakso 2 tuntia riehua yhtä soittoo :D Käveli, kiipeili ja leikki kissan leluilla.... :D
Huomenna omia vanhempia kattoon ja sunnuntaina ystävä tulee käymää :):)
 
Niin ja ihmetytti että pappa jakso kävelyttää tuota 75 senttistä poikaa ku pappa on ite sen kaks metriä xD
 
Kyllä :S ja eilen vielä vahingossa nousi istuma-asennosta seisomaan. kyl toi sellanen riiviö on, ku kerinny levittää kukkasest mullat lattial, ja isännän 60' tv on täynnä sormen jälkiä , verhotankokin roikku yks päivä kivasti kun niihin verhoihin on kiva kotiloitua :D Eilen kauhee raivokohtaus kun en antanu sen repiä kaverin puhelimesta tarraa takakuoresta irti, pää,kädet ja jalat heilu . On kyllä luja tahto. joku kirjottikin jossain,kun sen laps oli kans saanu tälläsen itkupotkuraivarin kun ei saa tahtoaan läpi.. hassua :D toi "anna" on kyl jännä xD
 
Takaisin
Top