Ehkäisy synnytyksen jälkeen

Satru

Sukkela juttelija
Käytin Cerazette minipillereitä ennen raskaaksi tuloa ja ajattelin jatkaa niillä, mutta mulla on jälkitarkastus vasta 19.1.2015 ja haluisin aloittaa ne jo nyt kun tuon kumin kanssa touhuilu ei onnistu. Uskallankohan aloittaa itsenäisesti? Imetykseen niiden ei pitäisi vaikuttaa. Jälkivuoto minulta on jo loppunut.
 
Itsekin mietinnässä nämä asiat, kumin kanssa sähläys on kyllä ihan älytöntä hommaa... 26.1 vasta jälkitarkastus.. Pillereitä en oo käyttäny kolmeen vuoteen..
 
Ihan samaa mietin itekki. Kumille iso nou nou, pillereitä en muista syyä, laastarin kanssa en saanu mielenrauhaa, en luottanu siihen. Kierukkaa tai tota kapselia oon miettiny :eek: mieheltä kysyin että mikä ehkäisyksi niin hän vastas että "varmat päivät" :D
 
Me otetaan varmaan ihan kortsu ja ns varmat päivät käyttöön. Kenties saadaan siihen sellaiseen uuteen ehkäisy mittariin joka mittaa ruuminlämmön ja sen perusteella ilmoittaa ovulaatiosta ja koska ei saa harrastaa seksiä
 
Varmaan "ruikitaan reisille" kuten tähänkin asti :D harvoin sisälle, niistä kerroista nuo lapsetkin on tullu :D en niin noista lääkkeistä välitä ja kortsukin on mitä on..
 
Täällä käytettiin kortsua ja otin vielä jälkiehkäisypillerin ja silti on Möykky maailmassa :P
 
Täällä käytettiin kortsua ja otin vielä jälkiehkäisypillerin ja silti on Möykky maailmassa :P
 
Varmat päivät: "Munasolu irtoaa 14 päivää ennen kuukautisia. Jos kierron pituus vaihtelee, ovulaatioajankohtaa on mahdoton ennustaa, koska tulevien kuukautisten alkamisajankohtaa ei tiedetä. Jos kierto on säännöllisesti 28 päivää (mitä se harvoin säännöllisesti on), ovulaatio voidaan laskea tapahtuvaksi kierron 14. päivänä ja tällöin pitäisi pidättäytyä ainakin kierron 7-15. päivien välinen aika."

Eli ei sovi mulle ku kierto vaihtelee 28-32 päivää ja en oo ikinä tunnistanu ovulaatiota.
 
Täällä mennään jälkitarkastukseen asti samalla lailla kuin moondancella eli "ruikitaan reisille" :D jos tällä systeemillä tänä aikana uudestaan raskaaks lähtee niin sitten on kyllä se vauva meant to be, ja saa tulla. Muutenkin kolmannesta puhuttu... :) mutta tod näk näin ei käy jolloin jälkitarkastuksessa otan pillerit taas takas kun ne sopii mulle niin hyvin! :)
 
Mulla on ollut kaksi kierukkaa ja molemmat tulleet itsestään pois. Yhdistelmäpillerit aiheuttaa migreeniä, joten ne on totaalisesti kielletty. Ainoastaan voin käyttää sellasta ehkäisyä jossa on sitä keltarauhashormoonia kun kaikki muut aiheuttaa jotain ongelmia. Noi Cerazette-pillerit koin hyväksi, menkat tuli tosi harvoin, jos ollenkaan, eikä ollut välivuotoja yms. Nyt vaan pähkäilen, että uskallanko aloittaa ennen jälkitarkastusta, mä en luota tuohon reisille ruikkimiseen, enkä kumiinkaan, tuun helposti raskaaksi..tai ainakin tähän asti tullut, ellei sitten ikä jo tee tepposia :)
 
Ma taas en oo ikina tullu helposti raskaaks. Esikkoa tehtiin yli vuosi ja tata toista kolmisen vuotta. Ehkasya en oo siis aikoihin tarvinnu, mut pillereista tuli aikoinaan mullekin migreeni ja kumit jotenkin kirveltaa, varmaan oon niille allerginen tms. Saa nahda kaytetaanko mitaan siis vastakaan. Saisi meille kolmonenkin tulla :Heartred
 
Me odoteltiin tätä ensimmäistä vauvaa vuosi. En tiiä sitte tuunko helposti vai vaikeasti raskaaksi, ku viime keväänä tosiaan laihdutin parissa kuukaudessa 10kg ja sitte tulin raskaaksi. Niin nyt ei oikein uskaltais olla ilmankaan ko ei haluttais pikku kakkosta vielä muutamaan vuoteen... :eek:
 
Mä oon aina luullut etten tuu helposti raskaaksi..seitsemän vuoden ajan söin pillereitä ja unohdin ottaa niitä harvasen viikko ja välillä oltiin jopa puoli vuotta ilman ehkäisyä. Nyt kuitenkin kun jätin sitten pillerit oikeesti vauva mielessä pois kevättalvella, tulin heti ekasta kierrosta raskaaksi.
Mulla on myös migreeniä, joten pillereitähän ei edes suositella, joten en mielelläni aloittaisi niitä uudestaan. Tosin ei noi muutkaan hormonaaliset kuulosta hyvältä vaihtoehdolta. Tosin, jos tää meidän sekstailutahti pysyy samana kuin viimeiset kolme kuukautta niin ei kyllä tarvii pelätä, että uusiks tulisin raskaaksikaan :confused:
 
Mä laitatan varmaan hormoonikierukan,mulla on kaks kertaa jo ollutkin eikä se aiheuta mulle mitään oireita, ja mikä parasta, menkat jää pois tai ainakin hyvin niukkaa on vuoto+ ei tarvitse päivittäin muistaa mitään nappeja syödä:) yhdessä vaiheessa kokeilin nuvaring ehkäisy rengasta ja tulin raskaaksi ku se oli yhdynnän aikana irronnut eikä huomattu sitä vasta kun seuraavana aamuna kun vaihdoin lakanat :grin en luottaisi reisille ruikkimista,mä tuun ainakin niin helposti raskaaksi et pienikin touhutippa spermaa riittää! :p:sign17:sign19
 
Käytiin tänään näyttämässä likan napaa eri terkkarille (oma oli lomalla) ja kysyin samalla noista pillereistä ja sanoi, että minipillerit voi aloittaa jo (ois voinut aloittaa jo aikaisemminkin), jee pääsee "köyrimään" ilman kumia! :grin Otin heti ekan pillerin :p
 
Keskeytetty ja tai varmat päivät toimineet meillä 15 vuotta, joten niillä mennään jatkossakin :) Tunnistan aika hyvin myös ovisoireet
 
Pakko nyt kyllä alkaa tylyttää tota varmat päivät huuhaata!! Anteeksi nyt vain. mutta ei sellasia olekaan. yks kaverikii luotti niihin ja kaskas ei toivottu raskaus oli edessä. eihän siinä jos sitten on valmis sen lapsen pitämään ja on sama tuleeko heti perään toinen vai ei, mutta tämä kaveri mietti kauan pitääkö lapsen vai ei. en vaan voi hyväksyä sitä että ensin sählätään ite varmojen päivien kanssa ja sitten oltaisiin valmiita tekemään abortti!

ite en tahdo mitään hormonaalista ehkäisyä, joten kuparikierukan luultavammin otan.
 
Takaisin
Top