DIY

Minä ajattelin nyt sairaslomalla kutoa pienelle villasukat. Vaikka onhan niitä esikoiselta jäänyt useammatkin, mutta edes jotain uutta ja omaa uudellekin. :)
Ja pinnasängyn maalaaminen minulla on vielä edessä. Olen sen jo kesällä hionut, mutta se jäi sitten maalaamatta. Maalit ja muut on jo odottamassa. Ja kun remppa vähän etenee niin saan sen sitten siinä kaiken sen keskellä maalata niin ei ole väliä vaikka roiskisin maalia ympäriinsä. :D Lattia laitetaan siis vasta sen jäljeen kun olen maalailuni maalannut. :)
 
Mä löysin vihdoinkin, kummitätini avustuksella, sellaisen kastemekon ohjeen, jonka aion nyt kutoa :gen014 Kuvassa siis millainen siitä pitäisi tulla, oon nyt ite saanu aikaseksi vasta noin 7cm tuota paitaosaa :laughing002 Onneks täs on reilusti aikaa tuota kutoa, niin enköhän mä sen saa valmiiksi ristiäisiin mennessä... :confused013
 

Liitteet

  • Kastemekko.jpg
    Kastemekko.jpg
    274.1 KB · Katsottu: 71
Jeppuli, tosi kaunis kastemekko!!!
Mä en osaa tehdä käsilläni mitään.. kateellisena oon käyny tätä ketjua lukemassa. Oispa hienoo jos pystys jonkun jutun tekeen itsekkin vauvalle.. mut taitaa jäädä haaveeks... :)
 
Tosi ihana kastemekko! Meillä on vähän samanlainen, jonka äitini kutoi siskoni esikoiselle. Itse en saisi tuollaista aikaiseksi. Tumppuja, sukkia ja pipoja kudon kyllä, mutta en mitään isoa. :)
 
Ihana mekko tosiaan!
Oma äitini virkkasi samantyylisen esikoisellemme, mutta siinä halkeama takana ja edessä erilainen yksityiskohta (timantit ja lapsen sukupuolta vastaavat nauhat).
Nyt olisi sitten tarve muuttaa vaaleansiniset nauhat vaaleanpunaisiin mutta muuta muutosta ei onneksi tarvitsekaan tehdä :)
 
Minä myös jouduin vaihtamaan nauhat ja kukan kastemekkoon jo esikoisen kohdalla kun siskollani on kaksi tyttöä. Nyt on meille tulossa toinen poika niin ei tarvitse tehdä mitään mekolle. Niin ja siis kukka vaihdettiin vaaleansiniseen rusettiin. :)
 
itse olen neulonut vauvalle sen myssyn missä tulee se kolmio otsalle (onpa hassusti selitetty :P ), converce-tossut, joista tuli tosi rumat mt kai ne vauvan jalassa voi olla :P nyt työn alla pöllöviltti virkaten palasista.. saa nähdä kuinka muodoton siitä tulee :D käsitöitä oon lähes aina tehnyt, en tiedä oonko niin tyytymätön omaan käden jälkeen vai onko se oikeesti niin huolimattoman näköistä :D mt aina oon vauvalle jotain pientä neulonut tai virkannut, miellyttävin ja isoin taitaa olla villa-asu palmikoilla mikä sopii jo vastasyntyneelle.. pitäis korjata 80-luvun vaunuihin kuomun vuorikangas, joka repeytynyt. Vaunuja tarkotus pitää ensisänkynä, saa kuljetettua ympäri asuntoa.

mahtava tuo kastemekko! mullakaan ei kärsivällisyys riittäisi varsinkin kun tahtoisin jäljen olevan erittäin tasaista mikä ei mulla välttis tapahdu :P
 
Ootteko tehny semmosta babynest vauvan pesää? Löysin netistä yksinkertaisen näkösen ohjeen ja ajattelin kokeilla. http://memyselfi-pia.blogspot.fi/2013/11/babynest-pesa-vauvalle.html?m=1
Jossain toisessa blogissa vaan oli että jää tosi nopeasti pieneksi, että olisi kannattanut tehä vähän isompi jo aluksi. Nyt olen niin uuno että enhän mä tiedä missä suhteessa tätä ohjetta pitäisi suurentaa, kaikkia yhtä paljon vai vaan pohjaa (haluaisin pohjaosasta esim. 70cm pitkän kun ohjeessa se on n. 60cm). Osaako kukaan auttaa? :D
 
Tuolla linkkaamallasi blogin sivulla oli kommenteissa, että suuremman saa kun suurentaa kaikkia mittoja yhtä paljon :D
 
Mä aion tehdä tuollaisen. :) Mietin kanssa että pitäisikö tehdä isompana, mutta toisaalta en tiedä kuinka kauan meillä on tarvetta tuollaiselle. Tai sitten teen isomman kokoisen, kun edellinen on jäämässä pieneksi. :grin
 
b8e23efba533fe4173b8f551a7993836


Ei oo tullut sitten yläasteen käsityötuntien jälkeen hirveesti ommeltua, mutta tää onnistui mielestäni paremmin kuin hyvin! Nyt ei muuta kun täytettä odottelemaan! :)
 
Paljonko oli arvioidusti tuon babynestin valmistuskustannukset? Näyttää tosi hienoilta!
 
Mulla meni tuohon rahaa n. 31e. Ei siinä nyt ihan hirveetä säästöä tullu, netissä noita oli pikasesti katottuna myynnissä n.45e, mutta onpahan itse tehty! :) Toki hintaan vaikuttaa minkä hintasen kankaan valitsee, mulla tuo pilkkukangas oli 8,9e/m ja sitä meni se 1m.
 
Takaisin
Top