Desogestreeli -minipillerit ja kierron normalisoituminen

L

Laventelia

Vieras
Hei! Olen uusi tällä foorumilla, joten anteeksi, jos tämä tuli väärään paikkaan tai jotain 😅 Meillä on suunnitelmissa ensimmäisen lapsen yrittämisen aloitus ensi vuoden alussa, ja syön desogestreeliä sisältäviä minipillereitä. Nehän siis estää ovulaation, eli kannattaisikohan pillerit lopettaa jo vaikka pari kuukautta ennen ja käyttää hetki kondomia, ennen kuin jätetään kaikki ehkäisy pois? Meneekö kierron normalisoitumisessa ja ovulaatioiden alkamisessa useinkin aikaa? Kondomin käyttö väliaikaisesti ei ole miehelle eikä minulle ongelma, joten mietin josko tästä olisi mahdollisesti apua, ettei tarvitsi odotella normaalia kiertoa sitten kun on ”oikea aika”. 😃 Mulla ei ole siis juuri mitään tietoa aiheesta, perusasiat olen netistä lukenut, mutta tosiaan molemmille ensimmäinen lapsi (sekin jännittää hieman, ei olla ihan parikymppisiä enää).
 
Hei! Olen uusi tällä foorumilla, joten anteeksi, jos tämä tuli väärään paikkaan tai jotain 😅 Meillä on suunnitelmissa ensimmäisen lapsen yrittämisen aloitus ensi vuoden alussa, ja syön desogestreeliä sisältäviä minipillereitä. Nehän siis estää ovulaation, eli kannattaisikohan pillerit lopettaa jo vaikka pari kuukautta ennen ja käyttää hetki kondomia, ennen kuin jätetään kaikki ehkäisy pois? Meneekö kierron normalisoitumisessa ja ovulaatioiden alkamisessa useinkin aikaa? Kondomin käyttö väliaikaisesti ei ole miehelle eikä minulle ongelma, joten mietin josko tästä olisi mahdollisesti apua, ettei tarvitsi odotella normaalia kiertoa sitten kun on ”oikea aika”. 😃 Mulla ei ole siis juuri mitään tietoa aiheesta, perusasiat olen netistä lukenut, mutta tosiaan molemmille ensimmäinen lapsi (sekin jännittää hieman, ei olla ihan parikymppisiä enää).
Onnittelut ihanasta päätöksestä!
Käyhän rekisteröitymässä niin sinun on mahdollista päästä sisään salaisiin ryhmiin, joita taitaa myös raskautta yrittäville olla.
Itse tarkistuttaisin ainakin ferritiini ja foolihappotasot verikokeilla jo nyt. Yksityiseen labraan pääsee ilman lääkärinlähetettä.
Paljon tsemppiä yritykseenne!
 
Onnittelut ihanasta päätöksestä!
Käyhän rekisteröitymässä niin sinun on mahdollista päästä sisään salaisiin ryhmiin, joita taitaa myös raskautta yrittäville olla.
Itse tarkistuttaisin ainakin ferritiini ja foolihappotasot verikokeilla jo nyt. Yksityiseen labraan pääsee ilman lääkärinlähetettä.
Paljon tsemppiä yritykseenne!

Kiitos 🥰 Olen kyllä valtavan onnellinen tästä. Nyt on rekisteröidytykin. Kiitos tuosta neuvosta, mulla on ollut joskus ferritiinit alhaalla ja ne saatiin nousemaan, mutta siitä on jo vuosia, niin varmasti olisi hyvä tarkistuttaa tämänhetkinen tilanne. Olen syönyt n. vuoden monivitamiinitablettia, ja vasta huomasin, että siinä on myös foolihappo mukana. Pitää tarkistaa vielä onko sitä tarpeeksi ja olisiko joku toinen valmiste sopivampi aloittaa ennen yritystä.
 
Mulla on ihan tuore kokemus desogestrel sandoz pillerien lopettamisesta. Lopetin kesäkuun alussa, 12pv pillerien lopettamisesta oli ovulaatio (testillä varmistettu). Ja menkat ovulaatiosta 13 päivän päästä.

Seuraavassa kierrossa ovulaatio kp 14 ja plussa testiin kp 24/dpo 10.
Eli omalla kohdallani kierto palautui heti normaaliksi :smiling-eyes:

Mutta toki toisilla voi kierron palautuminen kestää, joten ei mikään huono idea jättää pillereitä jo pois ja jatkaa kumin kanssa siihen asti kunnes yritys tulee ajankohtaiseksi.
 
En nyt tunne kovin just tuota pillerimerkkiä... mutta minä varmaan tekisin niin et söisin pillereitä tasan siihen asti kunnes on ajatus aloittaa yritys. Eka kierto saattaa olla hyvin hedelmällinen. Eikös joissain tapauksissa käytetä pillereitä tasoittamaan kiertoa? Jos nyt en ihan väärässä ole.

Oma kokemus on että kun aikoinani jätin pillerit pois ja en hyödyntänyt ekaa kiertoa, niin kierto sekosi pitkäksi aikaa. Keholla kai meni hetki (useampi kuukausi) totutella uuteen tilanteeseen.
 
Onnittelut ihanasta päätöksestä!
Käyhän rekisteröitymässä niin sinun on mahdollista päästä sisään salaisiin ryhmiin, joita taitaa myös raskautta yrittäville olla.
Itse tarkistuttaisin ainakin ferritiini ja foolihappotasot verikokeilla jo nyt. Yksityiseen labraan pääsee ilman lääkärinlähetettä.
Paljon tsemppiä yritykseenne!
Salaisia ryhmiä on tällä foorumilla odottajaryhmien lisäksi keskenmenon kokeneille, lapsettomuudesta kärsiville ja erityisperheissä eläville. ☺️

Hei! Olen uusi tällä foorumilla, joten anteeksi, jos tämä tuli väärään paikkaan tai jotain 😅 Meillä on suunnitelmissa ensimmäisen lapsen yrittämisen aloitus ensi vuoden alussa, ja syön desogestreeliä sisältäviä minipillereitä. Nehän siis estää ovulaation, eli kannattaisikohan pillerit lopettaa jo vaikka pari kuukautta ennen ja käyttää hetki kondomia, ennen kuin jätetään kaikki ehkäisy pois? Meneekö kierron normalisoitumisessa ja ovulaatioiden alkamisessa useinkin aikaa? Kondomin käyttö väliaikaisesti ei ole miehelle eikä minulle ongelma, joten mietin josko tästä olisi mahdollisesti apua, ettei tarvitsi odotella normaalia kiertoa sitten kun on ”oikea aika”. 😃 Mulla ei ole siis juuri mitään tietoa aiheesta, perusasiat olen netistä lukenut, mutta tosiaan molemmille ensimmäinen lapsi (sekin jännittää hieman, ei olla ihan parikymppisiä enää).
Toivottavasti kierto palautuu pian kun yritys alkaa! Teininä mulla oli todella epäsäännöllinen kierto ja jatkoi samaa rataa pillereiden lopetuksen jälkeen monta vuotta. Uudemman kerran kun yritin hormonaalista ehkäisyä käyttää siitä melkein 20v myöhemmin, kierto palautui heti lopetettua.
 
En nyt tunne kovin just tuota pillerimerkkiä... mutta minä varmaan tekisin niin et söisin pillereitä tasan siihen asti kunnes on ajatus aloittaa yritys. Eka kierto saattaa olla hyvin hedelmällinen. Eikös joissain tapauksissa käytetä pillereitä tasoittamaan kiertoa? Jos nyt en ihan väärässä ole.

Oma kokemus on että kun aikoinani jätin pillerit pois ja en hyödyntänyt ekaa kiertoa, niin kierto sekosi pitkäksi aikaa. Keholla kai meni hetki
Hmm, mietin, että onko tää just sellanen kierron sekoittava pilleri, kun ovulaatio on estetty 🤔 Pitää selvitellä asiaa lisää.

Seuraavassa kierrossa ovulaatio kp 14 ja plussa testiin kp 24/dpo 10.
Eli omalla kohdallani kierto palautui heti normaaliksi :smiling-eyes:

Mutta toki toisilla voi kierron palautuminen kestää, joten ei mikään huono idea jättää pillereitä jo pois ja jatkaa kumin kanssa siihen asti kunnes yritys tulee ajankohtaiseksi.

Kiva kuulla ettei välttämättä tarvi odotella kiertoa 😊 Ja kiitos vastauksesta!
 
Mä lopetin juuri toukokuun alussa nämä pillerit, kun tuli tiputteluvuotoa ja eka vuoto tuli siitä muutaman päivän päästä. Seuraavat menkat alkoi kp 32, eli en ovuloinut ollenkaan. Mulla 30pv tai yli kierrot on ovuloimattomia. Pillereiden aikaan ei ollut yksiäkään kunnon menkkoja, mut muutaman kerran tiputteluvuota. Nyt kaksi kiertoa on olleet 26pv ja 25pv ja oletettu ovis kp14 ja 13 (kivut ja limat, en ole tikuttanut). Luteaali molemmissa 12pv. Kierto näyttää siis tasoittuneen nopeasti ja hieman lyhentyneen aiemmasta. Pillereitä söin n. 1,5v esikoisen syntymän jälkeen. Eli joillain tasoittuu heti ja toisilla kestää pitkään. Pillereiden lopettamisen miettisin sen mukaan onko valmis odottelemaan, että tasoituminen voi viedä muutaman kuukauden vai haluatko että kierto on heti yrityksen alkaessa tasainen.
 
Lopetin viime vuonna kyseiset pillerit kun esikoisen yritys alkoi. En tehnyt ovulaatiotestejä enkä tunne ovulaatioita, kierto eli säännöllinen suht vuoto palautui aika lailla heti (muistaakseni heti alkuun oli jotain epämääräistä ja -säännöllistä vuotoa) ja viidennestä kierrosta tärppäsi.
 
Takaisin
Top