BBT - basal body temperature

@Unitupuna toivottavasti tänään olisi jo lämmöt nousussa. Flunssa kai voi joo siirtää ovista, mutten tiedä, voiko enää siinä kohtaa jos ovistestitkin jo plussaa 🤔 Ehkä se voi juuri vaikuttaa siihen follin puhkeamiseen viivästyttävästi.

@Kawa pahoittelut negasta 😔❤️

@Ansq nopeasti vahvistui! 🙂 Nyt sitten vaan odottelua. Aiotko testata vai odotatko ensin, alkaako uusi kierto?

@Minnnis tuttua toi oireiden ylianalysointi 😁 Täällä FF:n tietoa ja tilastoja luteaalidipistä: https://www.fertilityfriend.com/Faqs/Implantation-dip-study.html
Ei siis ilmeisesto ole kovin yleistä, ainakaan sellainen ilmiselvä iso dippi.

Täällä ihmeen tasaiset nyt nämä luteaalilämmöt, eikä tullut edes selkeää dpo3/4 dippiä kuten yleensä. Saa nähdä jatkuuko tasaisina vai alkaako kohta tulla enemmän siksakkia taas 😄

IMG_9262.jpeg
 
@Minnnis voikohan se progesteroni viivyttää tiputtelun alkua, vai onko sulla jo ollu se aiemminkin eli tiputtelujen aikana käytössä?
Luulis kyl et jos se alkaa vasta DPO9, niin sen ei pitäis vaikuttaa raskautumiseen, koska siinä vaiheessa on kyl jo kiinnittynyt jos on kiinnittyäkseen. Toivotaan et pysyisi lämmöt ylhäällä, tuli dippiä tai ei ja vauva matkaan 🥰

@Misa On kyllä kans tasaista! Toivottavasti lupailis hyvää!

Täällä aamulämpö oli 36,5 astetta eli huima 0,1 asteen nousu. Mutta ollaan yökylässä ja täällä oli superkylmä makuuhuone, heräsin monesti yöllä et oon niin jäässä. Toivottavasti tarkoittaisi et mun ruumiinlämpö olis ollu vielä lämpimämpi jos oltais oltu kotona. Noh, kuhan se ovis olis tapahtunut. Ärsyttää, et jos kierto pitkittyy, kun ens kuussa pidetään joka tapauksessa taukoa, mies ei halua joulukuista.
 
Alkaako lämmöt palaamaan normaaleiksi heti jos kiinnittyminen ei ole onnistunut, vai missä vaiheessa? Tänään lämpö oli kolme astetta matalampi. Dpo 3 kylläkin vasta menossa. Ilmeisesti kesken unien heräily yms vaikuttaa herkästi noihin lämpöihin?
 
@Minnnis Tutulta kuulostaa tuo oireiden miettiminen 😂 kiinnittymisdippiin en muuten osaa kommentoida ku niin et mulla aika useesti käyrässä tulee dippejä jotka ei oo mitään meinannu vaikka FF monesti ne on analysoinukin mahdollisiks luteaalidipeiks 😂 MUTTA nyt ku sanoit noista sykkeistä niin siitäkö se johtuu että leposyke on luteaalissa korkeampi!😂minä oon miettiny että miks näin, ja ajattelin jo et tiedostamattani stressaan luteaalissa enemmän kun jännitän, vaikken sitä niin olekaan tunnistanu stressaamiseksi. Joten tuo on järkevämpi syy tolle leposykkeen nousulle 😂

@Misa Tasasta on kyllä mutta hyvä kun ylhäällä pysyy🙏🏼 Ajattelin odottaa uutta kiertoa paitsi jos tulee jotain oireita mm. tissikipua tmv, koska mulla ei koskaan oo tissit kipeet oviksen jäljiltä normaalisti😂 jos ei tuu mitään poikkeavaa niin sitten odottelen😊

@Unitupuna Ootko aiemmin mittaillu lömpöjä, nouseeko sulla muutenki lämmöt hitaasti vai tuleeko yleensä sellain pomppaus? Vai onko tää eka kierto? Voi kyllä vaikuttaa se huoneen kylmyys!! Joten jospa siel olis lämmöt nousussa jo🤞🏼 Mekin varmaan ens kierto skipataan, koska mie en halua joulukuista 🙈

@Emri Mulla laskee lämmöt perustasoon vasta kun vuoto alkaa/pari päivää sen jälkeen 😊 Mut ihan normaalis että siinä alkuluteaalissa tulee lämmöissä dippi eikä se meinaa vielä mitään! Tai siis ei kerro mitään, ennemmin taitaa olla vaan hyvä asia😁

Testasin vielä ovistestillä tänään että LH on laskussa ja onhan se, jää nähtäväks onko ovis tänään vai huomenna! Maanantaina olettaisin viimeistään lämpöjen nousseen. Eilen illalla oli seksin jälkeen alavatsa ihan tulessa ja tänään vihlonu vasemmalle (just siel oli se johtofolli) eli ovis vois myös olla jo tänään🤔

IMG_0813.jpeg
IMG_0816.jpeg
 
Alkaako lämmöt palaamaan normaaleiksi heti jos kiinnittyminen ei ole onnistunut, vai missä vaiheessa? Tänään lämpö oli kolme astetta matalampi. Dpo 3 kylläkin vasta menossa. Ilmeisesti kesken unien heräily yms vaikuttaa herkästi noihin lämpöihin?
Dpo 2-3 aikoihin on sekundaarinen estrogeenin nousu, joka aiheuttaa pienen pudotuksen lämpöihin, kunnes ne jatkaa taas nousuaan.
Yleensä lämmöt putoaa takaisin vasta päivä pari ennen kuukutisten alkua, joillain lämmöt putoaa vasta kuukautisten alettua.
Ja tietysti myös munasolun kiinnittymisestä voi tulla lämmöissä pudotus, tätä kutsutaan kiinnittymisdipiksi.
Tämän vuoksi näitä käyriä kannattaa seurailla useamman kuukauden, niin oppii tunnistamaan sen itselleen normaalin kierron.
 
@Ansq Hyvä pointti, tässä viime kuun lämpöjä ku aloin testaamaan ja sillonkin nousi hitaasti! Toivotaan siis molemmille plussaa tästä kierrosta, että ei tarvis tammikuulle odotella!
1000028913.jpg
 
@Misa kiitos linkistä ja tiedoista! 😊 Mulla ei nyt ainakaa oo mitää dippejä näkyny, lämmöt kohosi ylemmäs vaan. Toivottavasti siellä pysyy lämmöt hyvin ylhäällä! 🤩

@Unitupuna mulla on toi terolut ollut aiemmissakin kierroissa, kahdessa kierrossa missä varmaan ovuloin ja aloitin sen oviksen jälkeen ni tiputtelu alko silti dpo9. Toivottavasti se ei haittaisi tosiaan kiinnittymistä, luo vähän toivoa. Jänskättää kyllä, alkaako tiputtelu huomenna, kun nyt vaihtuu 9dpo😬

@Ansq hahaa joo mulla ainaki toi sykkeiden nousu on selkeesti yhteydessä tähän luteaalivaiheeseen! 😁 Joka luteaalivaiheessa sama homma, et sykkeet koholla ja polarin kello huutaa heikkoa palautumista 😅 on siis leposykkeetkin koholla paljon.

Täällä vaihtuupi nyt illasta/huomenna 9dpo ja jännät paikat on, miten tulevat päivät tulee menemään🫣 lämmöt on parina aamuna ollu korkeemmalla. Testasin tänää heikkouksissani hölmönä rfsu herkällä ja kuvittelin siinä näkeväni jotain, mikä ei muistuttanu niitä normaaleja viivanpaikkoja 🙈 saa nähdä miten käy.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240303_193109_FF App.jpg
    Screenshot_20240303_193109_FF App.jpg
    305.2 KB · Katsottu: 28
@Minnnis Oi, oispa siellä jotain 🤞🤞 pidän peukkuja! Vaikka sulla ei näy dippiä, niin näkyisi mun mielestä vähän olevan ”triphasic pattern” mallinen käppyrä, eli hyvin voisi myös se viitata mahdolliseen plussaan 🫣

Toivotaan monta marraskuista täältä vielä! 🤩 Mä odottelen edelleen uutta kiertoa ja on ihana ajatella välillä jotain ihan muuta kun raskauden yritystä! 😇 Mutta palailen kuitenkin käppyröineni taas
 
@Minnnis Oi jännät päivät, käyrä ainakin näyttää hyvältä🤞🏼

Täällä ei ihan sellain käyrä ku odotin. Mulla nous kyllä viime kierrossakin alkuun lämmöt ihan tosi hitaasti joten toivotaan että nousis sieltä vielä😬 perjantai aamuna tuli tosiaan se ovis+. Eilen mittasin muutenvaan kuumemittarilla aamupäivällä niin näytti 36,9c° ja olin koko aamun vaan maannu sohvalla, että tuo on kyllä normaalia korkeampi lämpö mulle. En tiiä miksei tuon kellon mukaan lämmöt nouse, ihan hyvin tähän asti toiminu😕 jospa parin päivän päästä!
IMG_0849.jpeg


EDIT varasin just huhtikuun alulle labrat tutkimuksia varten😊 saatiin siis lähete jo noihin lapsettomuustutkimuksiin, lähetettä ei oo vielä käsitelty mutta muutamat kokeet määrättiin, menee kuitenkin varmaan johonkin 3kk päähän että vastaanotolle asti päästään😁
 
Muokattu viimeksi:
@Ansq toivottavasti lämmöt siellä jatkais nousuaan 🤞

Voihan piip sentään, nyt se tiputtelu sit alkoi 😭 aamun olin vielä kovin toiveikas, että oisko tärpännyt kun rinnatkin parin päivän tauon jälkeen alkoi aristamaan. Aamulla lämmötkin oli alempana ku pari viime päivää. Ja tiputtelu alkoi sit tos päivällä. Toiveet meni kyl nyt täysin 😔
 

Liitteet

  • Screenshot_20240304_161454_FF App.jpg
    Screenshot_20240304_161454_FF App.jpg
    307.7 KB · Katsottu: 20
@Ansq toivottavasti lämmöt siellä jatkais nousuaan 🤞

Voihan piip sentään, nyt se tiputtelu sit alkoi 😭 aamun olin vielä kovin toiveikas, että oisko tärpännyt kun rinnatkin parin päivän tauon jälkeen alkoi aristamaan. Aamulla lämmötkin oli alempana ku pari viime päivää. Ja tiputtelu alkoi sit tos päivällä. Toiveet meni kyl nyt täysin 😔
Voisko olla kiinnittymisvuotoa? 🌈
 
1000029002.jpg

Täällä hidasta nousua... Nyt vihdoin yli tuon 36,6... viimeksi luteaalivaiheessa lämmöt oli siis 36,8 astetta ja ennen luteaalia 36,3 et voi olla ettei tuo tuosta enää kauheasti nousekaan. Vähän joten meni usko tähän kiertoon, kun aloin epäilemään et ovuloinko ees kun lämmöt ei noussut ja heitin kirveen kaivoon. Yritän malttaa testaamisen kanssa ensi viikkoon...

@Ansq Jes, niin turhauttavaa odottaa nousua 😁

@Minnnis voihan paskat ton tiputtelun kanssa! Tietää vähän turhan aikasin jos ei tärpännyt. Kiva sit vaan odotella niitä menkkoja.
 
@Minnnis tosi kurjaa että tiputtelu alkoi! 😔 On kyllä viheliäistä, että jo noin etuajassa alkaa, ja Teroluteista huolimatta... Voiskohan vaginaalinen keltarauhastuki auttaa tuohon, Cyclogest tai Lugesteron? Oliko sulla joku lääkärikontakti jolta voisi kysyä?

@Ansq jee hienoa että vihdoin lähti lämmöt nousuun! 😊

@Unitupuna samoin hyvä että on yhä noususuunnassa! Tsemppiä testailun kanssa malttamiseen 😄

Täällä yhtäkkiä korkealla lämmöt, ollut nyt muutaman päivän. Yksi mittaamaton päivä tuli väliin. Hätähousuna jo eilen iltapäivällä testasin, mutta nega se tietty oli. Ihan hölmöä testata dpo 8 😅 Mutta katsotaan nyt, varmaan käy niin että testaan taas tänään koska en vaan saa pidettyä noita testejä tuolla kaapissa riittävän pitkälle.

IMG_9296.jpeg
 
2.BBT-kierto. Ovisplussa tuli kp15.
Lämmöt tulivat hieman alas huipusta, mutta huolestua ei kai tarvitse, kun coverline on noinkin alhaalla ja sinne on kuitenkin matkaa?

Screenshot 2024-03-05 17.59.59.png
 
@Kaktus85 ei syytä huoleen, hyvin on lämmöt korkealla silti 😊

Mullakin lämmöt yhä huitelee korkealla, mutta FF ei kyllä silti tunnista triphasic patternia. Hyvistä lämmöistä huolimatta testit negaa 😠 En usko että enää muuksi muuttuu, enkä kovin myöhäistä plussaa edes toivo, koska viimeksi se tarkoitti kohdun ulkoista. Mieluummin sitten vaan nega ja uuteen kiertoon. Harmittaa kyllä kun kaikki tässä kierrossa viittasi oikeanpuoleisen munasarjan ovikseen, jos ensi kerralla on taas vasen, niin se menee varmaan ihan hukkaan jos siellä vielä on hyytymää munanjohtimessa. Ainakin välillä vieläkin jomottaa sinne että varmaankin on. Huooh 😔 Voihan se toki tulla oikealtakin kaksi kertaa peräkkäin, toivotaan niin.

IMG_9307.jpeg
 
@Misa Tänään lämmöt olivat nousseet takaisin ylös, 36.95.
Vielä olisi monta piinavan pitkää päivää edessä ja yksi pc:n testi taitaisi olla kaapissa polttelemassa. :tears:


Screenshot 2024-03-07 14.06.06.png
 
Muokattu viimeksi:
@Unitupuna Miltäs sielä näyttää käyrä?🤩

@Misa Käyrä ainakin näyttää hyvältä mutta oon pahoillani negasta 😔 Jospa seuraavakin olis oikealta, jos tää kierto ei nyt tuota plussaa 🤞🏼

@Kaktus85 Sielä on kyllä oikein hyvännäkönen käyrä, voisko olla kiinnittymisdippiä dpo6-7?🤩🤞🏼

FF ei vieläkään vahvistanu ovista vaikka mun mielestä lämmöt selkeästi korkeemmalla kun alkukierrossa joten vaihdoin OPKn mukaan 🙈 Nyt on siis joku dpo4-6, tuo dippi varmaan se alkuluteaalin estrogeeninousu? Koko käyrä kyllä ihan outo edellisiin verraten ku ei meinannu lämmöt nousta😁
IMG_0881.jpeg
 
@Kaktus85 on kyllä lupaavan näköinen käyrä! 🤩

@Ansq ei tosiaan ole niin ilmiselvää nousua tuossa, että ehkei FF pysty tuosta sitä ovista vahvistamaan lämpöjen perusteella 🤔 Mutta veikkaan että jos nyt pari päivää pysyy ylempänä niin heittäisi myös muilla detectoreilla oviksen tonne kp14-16 väliin 😊

Negaa edelleen, se tästä kierrosta sitten. Onneksi nyt on kaikkea muutakin elämässä meneillään, niin ei tää sillä lailla masenna 🙂 Jään odottelemaan uutta kiertoa, ehkä vielä yhden testin teen muutaman päivän päästä jos ei menkat ole alkaneet.

IMG_9318.jpeg
 
Takaisin
Top