Babyshowerit

merihirviö

Jostain jotain jo tietävä
Hei,

Joko teille on järjestetty vauvakutsut? tuliko yllätyksenä vai olitko itse järjestämässä? tänne kaikkea aiheeseen liittyvää, kuvia, ideoita, vinkkejä yms :)
 
Ei järjestetty tälläkään kertaa, eikä oikeastaan edes haittaa. En tykkää olla huomion keskipisteenä :-D mut perinteisiä leikkejä kai on et arvotaan minä päivänä vauva syntyy ja se ketä arvaa oikein saa jonkun palkinnon esim olla lapsenvahtina tms. Ja narulla yritetään arvata minkä kokoinen odottajan masu on.
 
Meillä on leikitry sellaista missä kaikki on tuonut oman vauvakuvansa mukanaan ja sit on pitänyt arvata kuka kukin on. Ei muute turhan helppoa xD
 
Toi on kiva leikki, Koalatiara! Me järjestetään tytön kummitädin kans yhdessä :) Treffataan tässä joku päivä ja suunnitellaan.
 
Mulle järkkäsivät kaverit esikoisen aikana ja ihan täysin yllätyksenä tuli. Äiti ja anoppi oli kans mukana. Äiti teki mulle jalkakylvyn ja lakkasi varpaan kynnet, sit oli just toi vanhojen vauvakuvien arvaus-juttu, nukelle piti vaihtaa vaippa ja soseita maistella ja arvuutella mikä oli mitäkin. Tulevan vauvan sukupuolta, syntymäpäivää jne, arvuutteli kaikki myös. Sit olivat ostaneet pieniä lahjoja, yksi ystävä oli väsännyt vaippakakun jne. Nyyttäriperiaatteella olivat hommanneet tarjottavat kakkua myöden. Muistan vieläkin, kun melkein tuli itku, kun kakun päällä luki; Nähdään pian äiti! Ja sit siinä oli sellaset suloset tossut ja nallet sokerimassasta. Ne on kans vieläkin mulla tallella. Ainakin täällä meillä päin on tapana, ettei seuraaville lapsille sit enää järkätäkään suihkuja, en tiedä miten käytäntö on muualla päin Suomea...
 
Mä ilahtuisin ikihyviksi, mutta ei järjestetty ekallakaan kertaa ja vielä vähemmän odotan kemuja nyt, kun kavereita on lapsen saannin myötä nähnyt vielä harvemmin. Heillä kun ei ole omia, niin joutuu helposti siihen pisteeseen, että kutakin näkee kerran-kaksi vuodessa. Uudet äititutut taas eivät tunne mua henkilökohtaisesti vaan lastensa kautta, joten heitä näkee lähinnä ulkona ja tapahtumissa yms. Itse en viitsi itselleni järjestää, koska se voitaisiin ymmärtää väärin. Harmi.
 
Kunusiini, mulla sama, eli ei juhlia tulossa. Olisi ihana jos olisi joku ihminen joka mulle sellaiset järjestäisi, mutta ei. Oma äiti on nyt jalkavammaisena, eikä se kyllä varmaan edes tiedä tollasista. Kavereilla on kaikilla omat juttunsa. Ja mun mielestä olisi jotenkin tyhmää järjestää itse itselleen... Mies uhkasi järjestää kun tietää miten paljon juhlia haluaisin, mutta veikkaan että sekin on jo asian unohtanut.
 
Mä järjestin itse itselleni nyt molemmilla kerroilla. Tosiaan tän kakkosen kohdalla kaveri oli luvannut hoitaa kaiken, mutta hän kätevästi unohti ja järkkäsin sit itse nyt toisellakin kerralla.
 
Mä en jotenkin tykkäisi yhtään, jos mulle järjestettäisiin. Tulis kauhean vaivaantunut olo :D onneksi läheiset tietää etten yllärijuhlista oikein tykkää.
 
Hei, kesäkuisista huutelen. Odotan esikoista ja oon aina haaveillu babyshowereista. Kun olen tällainen askartelija näprääjä tyyppi sekä hyvin määrätietoinen, mitä haluun ja miten, niin järjestän itselleni babyshowerit. Enkä niin välitä yllätyksistä (etenkin jos haluan itse vaikuttaa koristeisiin ym). Voi olla ettei kaikki ystävät sitä ymmärrä, jotta itse haluun järjestää, mutta oon selittäny, että haluun näprää ja keksii kaikkee juttui sinne.

Mun showerit on nyt tulevana lauantaina ja itse teen voileipäkakun ja täytekakun. Mun tyttökaverit tuo grillattavii tullessaan nyyttärimeiningillä. Osa tulee lasten kans ja osa jää illaks saunoo ja yöksi. Eli yhdistetty tyttöjen ilta + showerit.

Oon kehitelly erilaisii tietovisoja, arvauspelejä, vieraskirjan johon voi kirjoittaa tulevalle äipälle neuvoja, photo boothin, koristeita, pihapelejä, puuhapussit lapsille ja aikuisille sekä paljon muuta. Pääasiallinen tarkoitus on kuitenkin nähdä kaikkii ihanii ystävii pitkästä aikaa, touhuta yhdessä ja nauraa.

Kannattaa pintetestistä ettii vinkkejä erilaisiin peleihin ja leikkeihin. Sieltä minäkin löysin mieluisat. :)
 
Mulla oli muuten esikoisen kans sillai, et pyysin jokaista vierasta kirjoittamaan jonkun elämänohjeen tulevalle vauvalle. Nämä on suljettu kirjekuorewn vauvakirjan väliin ja niitä saa sitten isompana lueskella.

Itse järjestim itselleni vauvakutsut mutta sitte kotikunnassani sisko ja äiti järkkäsivät ihan yllärinä ja siellä oli mukana siellä lähellä asuvia ystäviä ja sukulaisia.
 
SnowFlake1 kuullostaapas ihanalta! Mulla tilanne se et ollaan asuttu jonkun aikaan uudella paikkakunnalla miehen kanssa ja kaikki ystävät jäi sit tietenkin muualle.. välimatkaa on aika paljon, niin luulenpa et en saa babyshowereita. Pyrin kyllä säännöllisesti ystäviä näkemään edelleen, mut hankalampaahan se nyt on.. Siks täs pohdiskelen et jos itse järkkäis, koska näkis sit kaikki ihanat :) tai ehkä sitä vaan pitää järkätä jotkut viimeset illanistujaiset ilman showereita ja kutsua kummankin ystävät :)
 
En saanut juhlia esikon kanssa, nyt järjestän itse mutta hieman kaduttaa jo päätös tästä koska ei juhliin nyt kukaan sitten halua tulla / ei pääse :/ pahalta mieleltä olisin ehkä välttynyt tyytymällä vaan juhlattomuuteen kokonaan. Nyt raskaushormonien keskellä itsellä sellainen olo että en ole kenellekään tärkeä yms :sad001 no muutama läheisin tulee joten tyhjää parempi toki.
 
Salmiakki, mulla on jatkuvasti sellanen olo, etten oo kenellekään tärkee ja kaikki hylkää. Ihan helvetin hölmöä oikeesti, kun järjellä tiiän, ettei niin oo...
 
En aio ite järjestää enkä usko että kukaan on järjestämässäkään. Mukavahan se olis mut suurin osa kavereista on miespuolisia, niin tuskin tarvii ootella vauvajuhlia...
 
Merihirviö, eikun vain itse järkkäämään yhdistetyt illanistujaiset/babyshowerit! :wink mikäs sen mukavampaa, kuin kokoontua ystävien kanssa hyvän ruuan merkeissä.

Salmiakki, nautiskele niiden muutamien seurasta. Jos tulisi paljon vieraita, ei olisi välttämättä niin intiimi/läheinen tunnelma ja saatte aikaan varmasti ikimuistoisia hetkiä ja keskusteluja. :)

Pinkkis, miks ei babyshowerit mieskin porukalla onnistuis...? :D kun on mielikuvitusta, vain taivas on rajana. :wink heräsi heti huvittava ajatus miesporukasta kilpailemassa, kuka vaihtaa nopeiten vaipan ja meneekö kaikilla ees oikein päin... :D

Tärkeintähän showereissa ja muissa tapahtumissa on se, että sinulla on hyvä olla ja että päivästä tulee sinun tai teidän näköinen. :)
 
Meillä on kaveriporukassa tapana, että ekaa odottaessa järjestetään yllätyskutsut. Mulla oli ihanat kutsut silloin, mutta tosiaan nyt ei varmaankaan ole tulossa. Mun kaverit on saaneet vauvoja ihan huolella lähiaikoina ja kutsuja on riittänyt. Yleensä runko on ollut suunnilleen sama: brunssityylistä syömistä nyyttärihengellä, kivaa yhdessäoloa ja ehkä jotain ohjelmaa, leikkejä tai leikkimielisiä kilpailuja. Lahjaksi on yleensä hommattu joku yhteinen isompi juttu, esim. lahjakortti hierontaan tai vauvakuvaukseen ja usein on ollut vaippakakku vielä lisäksi. :)
 
Voisin tässä jakaa oman kokemukseni. Mulle järkättiin yllätys babyshowerit tosiaan viikonloppuna ja olin kyllä todella otettu, kun kaikki tärkeimmät oli paikalla ja kauempaakin tulleet niiden takia. Aikasemmin en ole
ollutkaan babyshowereilla, joten nämä omat olivat nyt ensimmäiset laatuaan Tytöt olivat koristelleet paikan ihanasti kaikella tyttömäisellä (meille tulossa siis tyttö) ja järjestäneet herkullisen brunssin

Siinä sitten höpöteltiin ja leikittiin hauskoja leikkejä. Jokainen vastasi pieneen "kyselyyn", jossa oli mm. nimi, syntymäaika ja kokoarvailua sekä sai antaa vinkkejä vauva-arkeen, arvailua mikä tytöstä tulee isona ja mitä hän perii vanhemmiltaan. Nämä sitten laitettiin talteen vauvakirjan sisälle, jonka tytöt olivat itse askarrelleet. Sitten arvailtiin vähän mun masun ympärysmittaa (todella vaikeeta!), pelailtiin vauva-aiheista aliasta ja availtiin lahjoja. Hauskaa oli ja aika meni, kuin siivillä!

Arvostan kyllä todella ystävien vaivannäköä ja koko viikonlopun olen kulkenutkin hymy korvissa. Ihana jakaa näitä elämän tärkeitä hetkiä rakkaimpien ystävien kanssa. Koko päivä toi myös ihanasti energiaa, jonka voimin sitten sinnitellään loppuraskauskin. Toivottavasti te muutkin pääsette nauttimaan ihanista babyshowereista!
 
Takaisin
Top