BabyShowerit, puolesta vai vastaan?

Vauvajuhlat puolesta vai vastaan?


  • Kaikki äänestäjät
    28
Mä toivoisin lähinnä sellaiset vauvakutsut, joissa siis ystävät ja siskot tulisivat meille, yllärinä tai etukäteen sovittuna, toisivat mukanaan jotain hyvää ruokaa ja juomaa. Istuttaisiin iltaa, syötäisiin siis hyvin, juteltaisiin, ja voisi olla niitä hassuja leikkejä muutama myös. En välttämättä kyllä mitään lahjoja kaipaa, vaippakakku voisi ehkä toisaalta olla ihan jees, mutta toisaalta ehkä turha, jos kestovaippailu sujuu pienestä pitäen.
 
^Saman tyyliset haluaisin itsekin, paitsi mä en pystyis olla itse tekemättä tarjoiluja. Mulla on vähä lähtenyt synttärit ynnä muut juhlinnat käsistä kun pitää olla vähintään kaks erilaista kakkua, ainakin 3 eri suolaista vaihtoehtoa plus kaikki muut maket herkut. Yleensä pöydästä löytyy vähintään kymmentä sorttia ITSEtehtyjä tarjoiluja. En tiä missä vaiheessa tää meni näin pahaksi, ennen olis riittänyt yks kaupasta ostettu keksipaketti tarjoiluksi.. :oops::)
 
Mä olen niin baby showerien puolesta :) järjestin siskolle yllätys-vauvakutsut, olin koristeluun satsannut paljon ja maha-kakku oli tietenkin. Haluaisin kanssa just tollaset kutsut mitä Martuti kuvaili.. mut taitaa käydä niin että saan ihan ite järkätä ne itselleni, mut parempi sekin kuin ei ollenkaan. Niin haluan vauvakutsut :p
 
Minä ja yks miehen siskon ystävätär oltiin vähän suunniteltu baby showereita miehen siskolle, mutta odotettiin liian kauan, tai keksittiin se liian myöhään, samana päivänä kun meidän piti leipoa juhlia varten niin vauva jo syntyi, 2 viikkoa liian aikaisin! Eli ei sittten tullukaan pidettyä showereita!:rolleyes:
 
^ Oi, mikä tuuri! Harmi juttu. Pidittekö jälkeenpäin jotain vastaavanlaisia "juhlia" ?

Eli ehkäpä ne vauvakutsut olisi hyvä järjestää siis 1-2kk ennen laskettua aikaa...?
 
Mullekin ehkä sopii paremmin jälkikäteiset ryyppäjäiset tyttöporukalla.. Yksissä babyshowereissa oon ollut, mutta silloin siis syötiin ja annettin äidille lahjoja ja istuttiin iltaa vaan rennoissa merkeissä, eikä ollut mitään leikkejä tms. Jos ystävät jotain mulle järkkäävät niin otan kyllä vastaan ja olen otettu, mutta itselleni en ainakaan halua mitään sellaisia järkätä.. ja en välttämättä halua tehdä kipsivalosta mahastani.. (niinkuin kuulemma joillain kutsuilla on tehty) Ja yhdelle kaverillehan järjestettiin paikallisessa kylpylässä sauna/paljuiluilta ja ostettiin samalla hänelle mama-hierontaan aika, jonka sai varata siinä sitten. Ehkä sellaisen ottaisin kuitenkin mieluummin! :wink
 
Jokos saadaan kuulla vauvakutsu-kuulumisia? :) Onko jollekin jo järjestetty / onko itse järjestänyt? Miten kaikki sujui, mitä tapahtui?
 
Sisko kysyi tänään missä haluaisin että showereita vietetään, meillä, äidillä, siskon luona kenellä 1 lapsi vai siskon luona kenellä 3 lasta, vaikka lapsista tykkään, niin vastasin että joko mun luona tai äidin luona että saadaan olla rauhassa!:grin Juhlat ovat luultavsti sitten kesäkuun alussa, heti kun äitiysloma on alkanut!:)
 
Kotiuduin hetki sitten mulle järjestetyiltä vauvakutsuilta :Heartred
Mukana oli muutama läheisin ystävä, sekä äiti, anoppi, sisko ja käly. Oli herkkuja, ja aivan upea kakku! Lahjojakin oli vaikka mitä, ja jouduin maistelemaan sokkona vauvan soseita ja arvaamaan, mitä ne olivat. Yllättävän vaikeaa muuten, nehän maistuu kaikki samalta eli ei miltään! Lisäksi kaikkien piti arvata lankaa ottamalla, mikä on mun masun ympärys. Kaikki täyttivät myös jonkin kortin, jossa arvuuttelivat lapsen sukupuolta, minä päivänä & mihin aikaan vauva syntyy jne. Ne kortit laitettiin kirjekuoreen, jonka saan avata vasta kun vauva on syntynyt. Oli mukavaa jutella ja olla ihanien naisien kanssa! Ja tuli mulle ihan yllärinä, oli kyllä mieheni hyvin juoninut mun ystävien kanssa. Juhlat pidettiin siis mun ystävän luona :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on omat babyshowerit helatorstaina.sain nimittäin postilaatikkoon ilmoituksen,että kuinka valmistaudun tuleviin kemuihin :)
Mukava tietää etukäteen,että milloin juhlat pidetään,mutta ohjelmistoa en tiedä etukäteen,enkä haluakkaan.nyt jännityksellä odotan,mitä Ja missä juhlat pidetään.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mulla tuli mun omat kutsut ihan yllärinä. Ne pidettiin tosiaan mun ystävällä, joka asuu naapurissa. Tämä ystävä soitti perjantaina, että tuutteko mustikkapiirakalle lauantaina joskus puoli yhden aikaan, että heillä meni pakastin taas rikki (tiesin että sitä on jo pariin otteeseen korjailtu, sen kanssa on ollut murheita ennenkin ja ystävä on tuonut meille pakasteeseen tavaroitaan) ja mustikat kerkesi sulamaan niin että hänen pitää ne käyttää pois. Olin myöskin nähnyt jonkin vieraan pakettiauton heidän pihassaan perjantaina kun ohi ajoin, ajattelin sitten että se oli varmaan se pakastimenkorjaaja.

Noh, lauantaina meinasin olla verkkareissa lähdössä sinne naapuriin, kun ystäväni soitti että hänen vanhempansakin tulee. Niin vaihdoin sitten farkut jalkaan. Mies sanoi että voitaisiin sieltä suoraan mennä käymään kaupoilla, joten ajattelin että kai mä sitten vähän meikkaan ja laitan tukkaakin.

No, sinne naapuriin kun päästiin, niin ihmettelin että miks on niin monta autoa pihassa. Ja aika tutun näköisiä o_O Vähän alkoi hälytyskellot soida, mutta en sanonut mitään miehelle. Ja sisälle kun päästiin, niin siellä oli sitten tosiaan mun äiti, anoppi, käly ja muutama hyvä ystävä vastassa :) Mies oli heti kameran kanssa ottamassa kuvia mun ilmeistä ja kun kaikkia halailin :)

Eli aika hyvin juonittu mun mieheltä ja ystävältä... :wink Eivätkä antaneet mun ilmestyä paikalle verkkareissa tukka pystyssä ja meikittä :grin Tiesivät, että mua olisi harmittanut jos niin olisi käynyt, kun kuitenkin valokuvia otettiin jne.

Mutta oli kyllä ihana ylläri ja ihana päivä :Heartred
 
Nyt on meikäläisen babyshowerit pidetty.
oli aivan ihana päivä.vieraat tulivat neljältä tähän meille.kaikki toivat mukanaan omia leipomuksia tarjoiluun.oli pizzaa,suolasta ja makea piirakkaa,hedelmäkori,kakku,suklaa popcorneja,pipareita ja karkkia.kaikki tämä huuhdottiin alas hedelmä boolilla.kaikki oli ihan super hyvää.liekö vaikutti tarjoiluun se,että vieraista 4 on raskaana yhtäaikaa?? :)
Syömisen jälkeen oli visailuja,pelejä ja leikkejä.mm.tunnista kuka on vauvakuvassa,vaipan vaihdon nopeus kisaten anoppia ja omaa äitiä vastaan ja soseiden tunnistamista.
Lisään tänne vielä kuvia mm.kakusta,jonka ystäväni oli tehnyt.se oli kyllä super hyvää ja tosi hieno!!
Lahjaksi sain lahjakortin lastentarvikeliikkeeseen,muutaman bodyn,sukkia,pipoja,ensileluja vauvalle,ensitossut ja itselleni lahjakortin manikyyriin vielä ennen h-hetkeä.
Porukalla tehtiin koti manikyyriin ja pedikyyrit itsellemme.tosin mulle teki kaveri,koska en taivu enää itse tekemään jaloille mitään :) ja tämäkin oli jalkahieronta,koska ehdin juuri eilen käydä manikyyri sekä pedikyyrissä,jonka mies oli mulle hankkinut! :)

Oli kyllä tosi ihanaa ja rentouttavaa!
Kahdenviikon päästä on sitten taas yhdet kutsut,joita olen itse mukana järjestämässä kaverille :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Muokattu viimeksi:
En tahtoisi syödä vauvaa salaatissa tai äidin isoa mahaa :D en haluaisi maistella erilaisia kakkoja enkä olla silmien alla syynättävänä kuinka iso olen. Sitä paitsi en haluais tätä mahaa erityisemmin juhlia, kun ei saa puettua enää kunnolla päälle ja jos jotakin tippuu lattialle, on oikeasti mietittävä, nostanko vai jätänkö suosiolla siihen. Voin juhlia vauvaa kun hän on syntynyt :) Olen tylsä, tiedän.

Taitaa nuo naisvarpajaiset olla enemmän minunkin juttu. Tuolla joku aikaisemmin puhu siitä kuinka nainen makaa sairaalassa paikat revenneenä ja mies bilettää. Mielestäni jotakin tilannetajua kuuluis olla, miehellä siis. Itse muuttuisin kyllä semmoseksi monsteriksi jos mieheni jättäis minut sairaalaan ja lähtis ryypylle. Muuten, ei ole väliä, menkööt ja pitäkööt juhlansa!
 
Mä sitten taas olen sitä mieltä noista varpajaisista, että mieluummin mies lähtisi sinä aikana niitä juhlimaan, kun minä olisin synnärillä vauvan kanssa vielä toipumassa ennen kotiutumista. Eikä vasta sitten kun juuri oltais kotiuduttu. Kun nyt ei sentään suoraan synnytyksestä lähde juhlimaan :rolleyes:
 
Meillä meni juurikin noin esikon kohdalla et mies vietti varpajaiset sinä aikana, kun mie olin vaavin kaa laitoksella! Ja musta oli ihan kiva tolleen! Toisen kohalla ne oli sit vähän myöhemmin kun ei ollu esikolle hoitajaa siihen aikaan saatavilla....
 
No, mielipide on kuin pyllynreikä, jokasella omansa :) olisin kyllä vihainen, tulis vaan semmonen tunne että just synnytin sinun lapsen, ja tuet minua ryyppäämällä. :D hahaa. Ihan pakko vielä korjata että en koe olevani pirttihirmu :D
 
Kyl mäkin toivon syvästi,että mies pitäisi varpajaiset sillä aikaa ku ollaan vauvan kanssa sairaalassa,mutta oletan samalla,että hän tukee mua tulemalla sairaalaan vaikka jokapäivä.
Haluan mäkin omat varpajaiset vielä juhlistaa sitten tyttökavereitten kansa jossain vaiheessa,kun imetyksestä sun muulta tämä mahdollista!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä mies ei kans oo oikeen innostunu omista varpajaisistaan, enkä tiiä tuleeko sellasia ees pitään, mut sen sijaan on sanonu odottavansa mun varpajaisia, kuulemma on mielissään sitten kun mä pääsen pitkästä aikaa pitään hauskaa.. :rolleyes: On jo kysellykki et joko ollaan likkojen kaa lyöty päivä lukkoon, No ei nyt sentäs vielä ku ei oo vauvakaa syntyny.. :grin Kai se meinaa et on kyl eukon päästävä mahdollisimman pian nollaan ennenku nuppi sekoo lopullisesti.. :grin
 
Takaisin
Top