Babyland-taskuvaipat-kokemuksia?

Pranametri

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Hei

Onko jollakulla kokemuksia Babyland-taskuvaipoista? Ovat ainakin raskauskeijun nettisivulla myynnissä ja hinnaltaan edullisempia kuin useat vastaavat yhdenkoon vaipat. Kovasti muistuttavat bumGenius- vaippoja olemukseltaan.

Kiittäen

Pranametri
 
Hmm kysymyksestä on jo aikaa mutta vastaanpa silti.

Mä olen ollu todella tyytyväinen Babylandin yhdenkoon vaippoihin. Tosi näppäriä ovat eikä meillä ainakaan ole falskausta esiintynyt mistään suunnasta (toisin kuin vaikka FuzziBunzeilla joilla joskus harvoin saattaa vähän falskata). Ite olen käyttänyt noissa Babylandin vaipoissa Fuzzien isompaa mikrokuituimua - se Babylandin oma on vähän heppoisempi. Pääsääntöisesti käytetään noita Babylandin vaippoja luottovaippoina vaikka päiväretkillä. Lapsi pysyy niillä monta tuntia kuivana.
 
Meillä on yksi babylandin vaippa ja heti falskasi. Tyttö heräsi päiväunilta itkuisena märästä sängystä. Fuzzit meillä luottovaippoja, kertakaan ei ole pettänyt, vaikka yksi imu vain vaipassa. Taitaa babylandin vaippa mennä meillä myyntiin....nää on niin yksilökohtasia juttuja, mikä vaippa sopii kellekin.
 
Ootko KiCa kokeillu laittaa sinne Babylandiin Fuzzien imua? Meillä toimii niin kun se Babylandin oma on vähän huono. Yksi imu meilläkin vaipassa.

Ja totta, yksilöllisiä kaikki. Mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi kaikille. Se on vaan harmi jos jollain ensimmäiset kokeilut on niin onnettomia että luopuu koko kestoilusta sen takia. Meilläkin on muutamasta ei-omalle-sopivasta merkistä kokemusta mutta onneksi löytyi heti alkuun sopiva!
 
Tästä kyselystäni on jo aikaa ja tilasin kaikkiaan 20 kpl:tta ko vaippoja. Yhtä kokeilin yhden kerran ja pissat valskasi. Käyttämättä jäi, harmikseni :( ihan omaa saamattomuuttani.
 
Yhden olen nyt ostanut kokeeksi. Kerran ollut päällä 5,9kg 2,5kk ikäisellä tytöllä. Ekan kerran jäljiltä pelkästään positiiviset ajatukset. Hyvin piti ja istui. Nyt toista kertaa päällä, ainakaan vielä toistaiseksi ei ole valittamista. Itse harkitsen tilaavani 30kpl satsin eBaysta, niin riittäisi ainakin vaipat vauvalle. Ja toivottavasti sitten pelittäisivät vauvan kasvaessakin [8|]
 
Oon miettinyt kestovaippojen käyttöä ja kiinnostaisi myös babylandin kestot, kun ovat aika edullisia. Mietin vaan, että kannattaakohan noita ostaa kuitenkaan kauhean montaa, jos ei olekaan hyviä. Tosin mitä enemmän ostais kerralla sitä halvemmaksi tulis kappalehinnaltaan. Käykö ne vastasyntyneelle? Ainakin tuotetiedoissa luvataan käyvän 3-13 kiloisille. Tämä kestovaippailu on ihan uusi ja ihmeellinen maailma. On vaikka minkälaista erilaista vaihtoehtoa ja osa kuullostaa kauhean monimutkaisilta ja paksuiltakin pakkauksilta, kun tulee sisävaippaa, imuosaa, kuivaliinaa, kuorivaippaa/villapöksyjä. Villapöksytkin on aika kalliita, varsinkin kun pitää kokoajan olla ostamassa uusia, kun vauva kasvaa, niin tällainen taskuvaippa, jossa koko säädettävissä kuullostaa edulliselta. Tuleeko siis näihin imu taskun sisälle? Voiko sinne pujotella lisää imuja, jos mukana tuleva mikrokuituimu ei riitä? Mitkä on hyviä imuja? Entäs kuivaliinan käyttö? Voiko sen laittaa vauvan ihoa vasten?

Voiko babylandit pestä minirisk nestemäisellä pesuaineella?
 
Meillä noi Babylandin vaipat on ollu hyvät. En niitä ihan vastasyntyneenä käyttänyt, kun oli noita muita pieniä kokoja. Ja sitten tuli tauko kestoilussa, mutta nyt pikkuinen on 4kk ja noin 6kg ja hyvin istuu.

Ja joo se imu tosiaan tulee sinne taskun sisälle ja niitä voi tukkia sinne niin paljon kuin vain mahtuu :) Meillä imuina käytetään harsoja, kirppikseltä löytyneitä kaikennäköisiä imuja, äitiyspakkauksen imuja, huopanen langasta tehtyjä imujakin löytyy (villalla uskomaton imukyky, en olisi uskonut) ja imse vimsen niitä flanelli sisävaippoja (nyt liian pieniä sisävaipoiksi kuoren kanssa, mutta huomasin että taskuvaipassa menee imuna vielä). Muutaman itsetehdyn olen kirppikseltä ostanut myös ja siinä näyttää olevan flanellia ja froteeta. Tässä pitkäaikaisena aikomuksena ollut itsekin noita imuja ommella froteesta ja flanellista, mutta en ole aikaiseksi saanut. Imukyky tosiaan muuten paranee pesujen myötä.

Yleensä noiden taskuvaippojen peppuun kiinni tuleva kangas on tehty sellasesta kankaasta, ettei välttämättä kuivaliinaa tarvitse, jos ei halua. Mutta itse huomasin että huomattavasti mukavampaa kun se kakka jää ainakin osittain siihen kuivaliinaan (meillä käytetään riisipaperia) ja saa heittää roskiin sen. Ei tarvi niin paljon huljutella sitä vaippaa. Meillä noi kestovaipat pestään samalla pesuaineella kuin vaatteetkin, käytössä ollut tähän mennessä ainkain pirkka sensitive color jauhe ja omo sensitive color nestemäinen.

Yöllä meillä käytetään kertakäyttövaippoja, kun tuo pikkuinen on niin herkkis märälle vaipalle että alkaa itkustaa hyvin pian kun pisut on sinne vaippaan tullut. Takaa paremmat yöunet kaikille :)
 
Takaisin
Top