Auttakaa tyhmää hädässä (supistukset)

MamaVinge

Vasta-alkaja
Olen nyt rv 36+5 ja mietiskelin että miltähän ne supistukset tuntuu. Välillä tuntuu siltä että tämä on varmaan supistus, mitä nyt osaan muiden kertomiin tuntemuksiin yhdistää. Mutta kun ne sattuu välillä enemmän ja välillä vähemmän ja joka paikassa kerrotaan että ennen synnytystä ne on kivuttomia. Ja toinen juttu, yleensä pian sellasen jälkeen tulee voimakas tarve ulostaa ja uloste on vähän löysempää kun lähipäivinä on ollut. Näitä on kuitenkin sen verran harvoin etten oo neuvolassakaan muistanut mainita, kun ei niistä ole sen tovin enempää haittaa. Täytyy muistaa nyt ensi viikolla.

Mutta voiko nuo olla supistuksia? Onko muilla mennyt vatsa löysäksi? Vai oonko vaan syönyt jotain sopimatonta tms. aina ennen tuollasta, ettei sillä välttämättä ole mitään tekemistä raskauden kanssa?
 
Mulla ainakin harjoitussupistukset tuntuivat erilaisilta kuin varsinaiset kohdunsuuta avaavat supistukset. Harkkasupparit olivat vaan sellasia kiristäviä ja epämukavia ja niitä tuli jostain raskauden puolivälistä asti päivittäin. Lopussa olivat niin tiukkoja, ettei käveleminen meinannut onnistua, kun tuntui että koko kroppa jännittyy.

Pari viikkoa ennen synnytystä mulla alkoi alaselän ja -vatsan menkkamainen jomotus. Kyselin silloin neuvolasta asiasta ja terkkari oli sitä mieltä, että ne avaavat kohdunsuuta. Varsinaiset synnytyssupistukset tuntuivat sitten samalta, mutta monta monta kertaa voimakkaammin.

Tuosta vatsan löystymisestä en tiedä, mutta eikö siitä sanota, että liittyis jotenkin lähenevään synnytykseen?
 
Takaisin
Top