Asunnon koko?

Kuulostaa niin absurdin suurilta noi teidän asunnot. Me ollaan asuttu seurustelun alusta saakka (alunperin muutin tähän yksin) 28 neliön yksiössä, mutta tässä on neliöt käytetty niin fiksusti, että on hyvän kokoinen keittiö ja kylppäri. Tää on vuokraltaan ja sijainniltaan niin nappi, että mun aikomuksena oli vielä kevään aikana ostaa tää itselleni. Raskaus saattaa nyt vähän mutkistaa kuvioita, mutta en kyllä kovin mielelläni tästä pois muuttaisi. Se yksi lisähuone maksaa tällä alueella ainakin 300 euroa lisää kuussa - säilytystilaa me emme tarvitse lisää koska turha tavara lähtee aina uuden tieltä kiertoon. Oon vahvasti sitä mieltä, että vauvan tulo tähän kämppään on vain järjestelykysymys, lähinnä just vaunujen säilytyksen kannalta, koska vanhassa talossa ei mitään erillisiä vaunuvarastoja tietenkään ole.

Sehän on jokaisella ihan omasta fiiliksestä kiinni. Varmasti voi pärjätä, ja pärjääkin myös pikkuisessa kämpässä, ainakin vauva-ajan. Eihän ennenvanhaankaan ollut perheillä isoja taloja (ainakaan suurella osalla) ja silti perheet oli isoja. Tyyliin siis mun mutsin aikaan. Mä ite olin tulla hulluks mein 47 neliöisessä kaksiossa, jossa oli kans tosi fiksusti käytetyt neliöt, mut ostettiin nyt reilusti isompi, niin saa jotain omaakin tilaa :wink
Mut kuten sanoin, nii jokainen tekee just niinku itsestään ja omasta perheestään tuntuu hyvältä. Sehän se on pääasia ja se, että on ylipäätään katto pään päällä. Oma koti on aina paras paikka maailmassa, oli se minkä kokoinen sitten tahansa :Heartbigred
 
Mulla on ihan mieletön talokuume ja kiusaan itseäni katselemalla miten kivoja rivareita olis nyt myynnissä tällä alueella ja sopivassa hintatasossa... Tai siis ei niitä rahoja vielä oo säästössä mutta vois periaatteessa olla :D Hemmetin asp-tili, pakko säästää ainakin se 2 vuotta.
 
Sehän on jokaisella ihan omasta fiiliksestä kiinni. Varmasti voi pärjätä, ja pärjääkin myös pikkuisessa kämpässä, ainakin vauva-ajan. Eihän ennenvanhaankaan ollut perheillä isoja taloja (ainakaan suurella osalla) ja silti perheet oli isoja. Tyyliin siis mun mutsin aikaan. Mä ite olin tulla hulluks mein 47 neliöisessä kaksiossa, jossa oli kans tosi fiksusti käytetyt neliöt, mut ostettiin nyt reilusti isompi, niin saa jotain omaakin tilaa :wink
Mut kuten sanoin, nii jokainen tekee just niinku itsestään ja omasta perheestään tuntuu hyvältä. Sehän se on pääasia ja se, että on ylipäätään katto pään päällä. Oma koti on aina paras paikka maailmassa, oli se minkä kokoinen sitten tahansa :Heartbigred

Niin toi on aivan totta. Asunnon koko on kuitenkin niin tottumiskysymys ja mä kun oon aina ollut sellainen, että mielummin tingin koosta kuin sijainnista tai ulkonäöstä.
 
Meillä on nyt noin sata neliötä ja viisi henkilöä, joulukuussa toivottavasti kuusi. Tarkoitus olisi muuttaa isompaan, mutta itse olen tosi ranttu, mihin muutan. Tämä on aivan ihanalla alueella meren vieressä ja kaupunkiinkin vain vajaan vartin pyöräilymatka. Meillä on iso oma piha ja asunto myös tosi nätti. On siis oma. Minulla on sama kuin sinulla, Shalala, että mieluummin tingin koosta kuin ulkonäöstä ja ennen kaikkea sijainnista. Noin isoa pihaakaan ei välttämättä saa. Alue on aivan ihana. Rakastan tätä seutua täydestä sydämestäni.
 
Me asutaan miehen kanssa omistuskaksiossa, joka on 55neliötä. Iso parveke ja valtavan kokoinen makuuhuone, mutta valitettavasti vain keittokomero eli meillähän ei ole keittiönpöytää ollenkaan koko asunnossa vaan syödään oikein sivistyneesti sohvalla :'D
Tottakai meillä on ylinkerros ja hissitön talo, eli vähän tottakai saattaa vaatia opettelua että pääsee jatkossa rattaitten, vauvvan ja 25kilosen koiran kanssa ulkoilemaan :D
Tässä olisi tarkoitus nyt asua sitten siihen asti kunnes rahaa on isompaan asuntoon. Haaveissa tottakai omakotitalo isolla tontilla, mutta todennäköisempää että rivariin päädytään. Parasta olisi jos olisi edes oma aidattu takapiha :Heartred :)
Tarkoitushan olisi heti jos vaan tämä kaveri sinnittelee massussa loppuun asti niin alkaa heti yrittämään toista ellei sitten nyt pamahda kaksi kerralla :'D
 
Mannikka ihan loistavaa kun teillä on tuommoinen pieni asunto ja noin kekseliäästi ja hyvin ootte mahtuneet sinne!! :)
 
Musta tuntuu et tää meidän talon reilu 100 neliöö on aivan liian vähän ja tonttikin vaan reilu 1000 neliötä. Oonki maalta kotosin jossa iso tupa ja iso piha :D

Haaveilen itekki että sais joskus muuttaa isoon pohojalaistaloon jossois isot maat. sais jotaki elukoita laitettua ja olis lääniä rapsuttaa junttimaata :D
 
Me asutaan paritalossa ja asunnossa on 88m2. Hyvin mahdutaan vielä vauvan synnyttyä (2aikuista+2lasta sitten) mutta aina sitä tilaa silti haluaisi lisää :) mutta nyt asutaan tässä ja myöhemmin ostetaan isompi omakotitalo
 
Me asustellaan miehen kanssa 36neliön yksiössä ja kiire tästä pois on kova! Niin pääsis pesää rakentaa :) itse maalta kotoisin ja tottunut et on paljon tilaa, tässä tilanteessa ei viel pysty omaa ostaa mut kun pystyy niin kyllä me joku ihana maalaistalo korvesta halutaan ❤️ Tänään mennään kuitenkin yhtä kaksiota katsoo ja neliöt melkein tuplaantuis, pitäkää peukkuja et olis meille sopiva! :)
 
Me ollaan muuttamassa kesällä pieneen kolmioon, kyllä sinne pitäisi meidän "vähät" tavarat ja toivottavasti joulukuussa nelihenkinen perhe mahtua ihan hyvin. Lastenhuone on tosin aika pieni, joten tuskin siitä mitään loppuelämän sijoituspaikkaa tulee. Mutta jos muutamaksi vuodeksi. Sitten voi taas alkaa haaveilla omasta pihasta, kun ei vielä toteutunut.
 
85 neliötä, kolmio, 2010 valmistunu omakotitalo, jossa tontin pinta-ala 1200m2. Juuri soppeli asunto ja piha :)
 
60 neliön saunallisessa rivarikaksiossa asustellaan. Lapsilla oma iso huone ja aikuisten sänky olkkarissa. Näin mennään niin pitkään kun muksut suostuu olemaan samassa huoneessa (tyttö 6v., poika 4v.). Vauva ainakin aluksi nukkuu meidän kanssa perhehepedissä/sivuvaunussa, niin ei lisäneliöille/-huoneille ole ainakaan vielä suuremmin tarvetta. Haaveissa meillä olisi oma talo jostain syrjemmästä, saisi rauhassa olla ja harrastaa "hippeilyä" ja autoja :happy:
 
Me asutaan täällä maalla miehen lapsuudenkodissa. Tilaa on ja pitäisi sitä saada nyt järkevästi organisoitua! Kolme makuuhuonetta, iso olohuone ja keittiö, pesuhuone ja sauna ja pari vessaakin löytyy ni voidaan miehen kanssa sit molemmat istua omissa vessoissa jos samaan aikaa iskee hätä :'D kahdestaan miehen kans tässä asustellaan ni tilaa kyllä riittää. Lisäks yläkertaan on mahdollisuus rakentaa lisätilaa ja ollaan meinattukin sinne jonkunlainen oleskelutila tehdä :) pihaa ja lääniä täs on kans kun peltoa ja metsää myös maatilallisina luonnollisesti omistetaan!
 
Me asutaan tällä hetkellä miehen ja koiran kanssa 50 neliön vuokrakaksiossa Helsingin keskustan tuntumassa. Makuuhuone on niin pieni, ettei sinne juuri muuta mahdu kuin meidän sänky :D Koko ajan tässä etsitään isompaa asuntoa vähän kauempaa keskustasta.
 
Me asustellaan 67 neliön kolmiossa. Muuten tilaa on ihan mukavasti, mutta uusia säilytysratkaisuja täytyy kehitellä ennen perheenlisäyksen tuloa. Aikomuksemme on asua tässä vielä pari vuotta, jotta saan säästettyä ASP-lainaan tarvittavan summan ja ehdin palata työelämään. Mies omistaa tämän asunnon ja asumismenot ovat kohtuulliset, joten meillä ei ole kiire mihinkään.
 
Me asutaan 115 neliöisessä kaksikerroksisessa rivarissa..kahella isommalla pojalla (8v ja 3v) on omat huoneet ja pienin (5kk) on meiän makuuhuoneessa :)
 
Ollaan muuttamassa ens kuussa kolmioon paritaloon :) asunto on 80neliötä, että pitäisi mahtua kahden koiran, kissan ja vauvan kanssa sitten :)
 
Eilen vihdoin muutettiin meidän yksiöstä tilavaan kaksioon, eiköhän meidän tuleva pikkuperhe tänne mahdu :) Nyt on vaan edessä tavaroiden purku, on tässäkin ihmeen kova työmaa :D
 
Onnea uuteen kotiin, Pauliina24 ja tsemppiä purkuhommiin! Meillä on muutto tulevana viikonloppuna. Osa tavaroista pakkaamatta ja mies vatsataudissa. Pitäis vissiin lopettaa tää netissä roikkuminen ja mennä pakkaamaan.
 
Meillä on rivarikolmio 77m2. Ja koska vasta esikoinen on tulossa niin eiköhän me hyvin tänne mahduta. Mieli tekisi kuitenkin muuttaa isompaan, ongelmana vaan, että isommat asunnot maksaa!
 
Takaisin
Top