Alkuraskaus ja vuoto

Mulla alko ”vuoto” 9+1 ja kesti 9+3, siis semmoista kirkkaanpunaista limaista jäi aina paperiin muttei housuihin. 9+4 soitin neuvolan akalle ja kysyin että oliko tää nyt sit tässä. Vastaus oli että todennäkösesti, kun noin kauan kestäny. Koita päästä lääkäriin tai sitte yksityiselle. No, sen verran perse auki ollaan että ei yksityiselle. Sain ajan päivystyksen kautta gynelle ultraan 9+6. Sen vähän mitä lääkärin ulkomaalaisaksentista ymmärsin, syke löytyi vatsan päältä ultrattuna. Mitenkään ei selvinnyt mikä vuodon aiheutti. Se, että mentiin sairaalasta kotiin, tuli taas punanen vessapaperi... jota kesti seuraavaan päivään... nyt ootellaan kiltisti nt ultraa joka kuun lopussa... olis vaan kiinnostanu mikä tuon vuodon aiheuttaa, koska ei osu ees menkkojen kohalle...
Toivottavast on hengis ja pysyy sisäl syyskuulle asti...
 
Ensikertalainen täällä kyselee että pitäskö olla neuvolaan yhteydessä... ekaa kertaa raskaana. Nyt 5+0 meneillään ja viime perjantaina olin uimassa/vesijumpassa. Tämän jälkeen illalla jäi vessassa paperiin pariin otteeseen ihan vähän hailakan vaaleanpunaista ”vuotoa”, laitoin siteen. Ei ole tullut siteeseen asti mitään. Seuraavaana päivänä hailakan ruskeeta aamulla pyyhkiessä. Siteeseen ei mitään. Tämän jälkeen illemmalla vain normaalia valkovuotoa. Ei kipuja tai muita tuntemuksia koko aikana.

vääntelehdin vesijumpassa jos jonkinnäköistä liikettä ja pohdein voisiko olla tästä aiheutunut? Vai sattumalta muuten vain? Kenelläkään vastaavaa? Soitanko neuvolaan? Aika vasta 20.1 ensimmäiselle käynnille.
Mulle tuli myös vesijumpan jälkeisenä iltana hieman vuotoa. Aamulla ei kuitenkaan enää mitään. Epäilen kloorin tehneen sen, että limakalvoilta vuotaa verta. Voihan tämä tietysti olla jotain muutakin, mutta olisi outo sattuma, kun muutoin ei ole vuotoja ollut.
Mitenköhän huolissaan olleen tilanne meni jatkossa?
 
Mulla alko ”vuoto” 9+1 ja kesti 9+3, siis semmoista kirkkaanpunaista limaista jäi aina paperiin muttei housuihin. 9+4 soitin neuvolan akalle ja kysyin että oliko tää nyt sit tässä. Vastaus oli että todennäkösesti, kun noin kauan kestäny. Koita päästä lääkäriin tai sitte yksityiselle. No, sen verran perse auki ollaan että ei yksityiselle. Sain ajan päivystyksen kautta gynelle ultraan 9+6. Sen vähän mitä lääkärin ulkomaalaisaksentista ymmärsin, syke löytyi vatsan päältä ultrattuna. Mitenkään ei selvinnyt mikä vuodon aiheutti. Se, että mentiin sairaalasta kotiin, tuli taas punanen vessapaperi... jota kesti seuraavaan päivään... nyt ootellaan kiltisti nt ultraa joka kuun lopussa... olis vaan kiinnostanu mikä tuon vuodon aiheuttaa, koska ei osu ees menkkojen kohalle...
Toivottavast on hengis ja pysyy sisäl syyskuulle asti...

Mulla on ollu vuotoa viikolta 9+jotain 11+4 asti, keskimäärin 3-4 päivänä viikossa. Kolmeen otteeseen hulahti pönttöön "teelusikallinen" verta. Muuten ollut pyyhittäessä vähän väriä. Nyt 12+0 ei enää ja tuntuu jotenkin, että vuoto taisi loppua.

Kävin lääkärissä viikon kuluttua ensimmäisestä vuotokerrasta ja siellä ultrattiin. Vauva oli hengissä. Uskon, että on edelleen, mutta nt-ultra torstaina varmistaa.

Lääkäri selitti, että alkuraskaudessa vuoto on tavallista, koska istukka on usein aluksi kohdunsuulla. Istukka siirtyy ylemmäs pois kohdunsuulta, kun kohtu kasvaa. Silloin myös vuoto loppuu.

Keskenmenoon huomaa kuulemma kyllä, rv 9+ sieltä tulee huomattavasti enemmän tavaraa kuin normaalisti menkoissa.

Googlatkaa "verenvuoto alkuraskaus". Löytyy monta hyvää, asiallistaartikkelia.

Tsemppiä kaikille!
 
Mulle tuli myös vesijumpan jälkeisenä iltana hieman vuotoa. Aamulla ei kuitenkaan enää mitään. Epäilen kloorin tehneen sen, että limakalvoilta vuotaa verta. Voihan tämä tietysti olla jotain muutakin, mutta olisi outo sattuma, kun muutoin ei ole vuotoja ollut.
Mitenköhän huolissaan olleen tilanne meni jatkossa?


Vuoto loppui ja varhaisultrassa oli kaikki kunnossa, syke näkyi eikä syytä vuotelulle. Ei vuotelua sen vesijumpan jälkeen. Tosin vesijumppaan en ole enää uskaltanut mennä... sen verran pelotti tilanne.
 
Mulla on nyt PAS-siirto kyydissä, 06.02. sain hyvinselkeän plussan ja 10.02. se oli vielä voimistunut. 5+4 päivällä tuli suttua, rusehtavaa vuotoa muttei varsinaista verta. Pientä alavatsan jomotusta, niinkuin lievät menkat. Kävin verikokeessa ja ultrassa perjantaina 5+5 kun hypin jo paniikissa "seinille" (takana yksi keskeytynyt keskenmeno lukuisista hoidoista ja tyhjä syli).

Ultrassa ei näkynyt ensin kuin ruskuaispussi, mutta vähän käänneltyään lääkäri sai kuin saikin alkion ruutuun ja sydämensykkeen näkyviin:excited001. Suttu loppui viikonlopuksi, mutta tänäaamuna ja päivän mittaan sitä on tullut taas pyyhkiessä.

Tissit on arat, pahoinvointia ei oo vieläkään (ei ollut keskeytyneenkään kanssa), eikä tuo vuoto oo voimistunut tai muuttunut vereksi. Voinen olla panikoimatta? Lääkäri sanoi perjantaina, että niinkauan kun vuoto ei muistuta menkkoja (verta/hyytymiä/runsasta), ei tarvitse olla huolissaan. Keskeytyneen tyhjennys oli menkat potenssiin 10, toki silloin olin hieman "pitemmällä".
 
Hei ja anteeksi kun olen ns väärässä ketjussa mutta onko kellään tullut vuotoa muutama päivä-viikko ennen plussaa? Eli vuotoa n. Rv 4+0-4+2.. Ja myöhemmin plussannut. Mulla on tosi voimakkaat ja useita raskausoireita, kp 35/28-32. Vaihtelee vähän päivästä toiseen mutta koko ajan on jotain ja painoa tullut parin viikon sisään ainakin 2 kg:eek: järkyttävä turvotus, ilmavaivat, röyhtäily ja närästys on hallitsevimmat oireet ja pahenee iltaa kohti. Lisäksi nippailuja ja kramppeja alamahassa ja kaikki mahdolliset alkuraskauden oireet, mutta plussaa en oo saanu. Viimeksi testasin lauantaina herkällä testillä myöhään illalla, rakkoaika reilu 4 h. Ei siis periaatteessa vielä ois pitäny menkat alkaa tai ehkä aikaisintaan juuri lauantaina, mutta sinä päivänä siis oli n. Puolen päivän aikaan alkanut kuukautisia niukempi vuoto. Jatkui vielä sunnuntaina mutta maanantaina ei tullut enää yhtään mitään, välillä vain hailakkaa punertavaa paperiin kun pyyhki. Onko siis kellään samantyyppisiä kokemuksia? Vai onko kaikilla vuodot tulleet vasta plussan jälkeen?

Mulla on tällä hetkellä ihan sama tilanne. Tuhruttelut alkoi viikko ovulaation jälkeen ajattelin että ois kiinnityymisvuotoa, mut ne ei oo loppunut. Sunnuntaina alkoi menkat ja siis kivut oli sen mukaiset. Mutta ne kesti yhden päivän, yhden kuukupin verran.. Ja sit jatkuu Tuhruttelut.

Tein testin la ja su aamuina ja negatiiviset ja nyt en vaa enää uskalla koska jos se on negatiivinen ni sit on kierrossa joku häiriö.. :confused2
 
Mulla on tällä hetkellä ihan sama tilanne. Tuhruttelut alkoi viikko ovulaation jälkeen ajattelin että ois kiinnityymisvuotoa, mut ne ei oo loppunut. Sunnuntaina alkoi menkat ja siis kivut oli sen mukaiset. Mutta ne kesti yhden päivän, yhden kuukupin verran.. Ja sit jatkuu Tuhruttelut.

Tein testin la ja su aamuina ja negatiiviset ja nyt en vaa enää uskalla koska jos se on negatiivinen ni sit on kierrossa joku häiriö.. :confused2
Onko sulla ollu (muita) oireita? Mulla oireet on jatkunut tuon kertomani vuodon jälkeen, vaihtelevasti. Ehkä hyvin haalea haamu tuli viime perjantaina, ja tänään kävin verikokeessa (mm. raskauskoe). Ootko koskaan tehny Predictor Early testiä? Tai saanu johonkin viivanpaikkaa ilman että olisit ollut raskaana?
 
Onko sulla ollu (muita) oireita? Mulla oireet on jatkunut tuon kertomani vuodon jälkeen, vaihtelevasti. Ehkä hyvin haalea haamu tuli viime perjantaina, ja tänään kävin verikokeessa (mm. raskauskoe). Ootko koskaan tehny Predictor Early testiä? Tai saanu johonkin viivanpaikkaa ilman että olisit ollut raskaana?

Rinnat ollu aika kipeät, mut se kuuluu aika normi menkkaoireisiin.

Mahakramppeja ollut silloin tällöin ja tänään on nyt ollu erikoista pahoinvointiakin..

En oo ikinä saanu mitään plussan kaltaista mut tänään varmaan pakko tehdä uudelleen testi, kai se siinä jo näkyisi jos oikeesti olisi raskaana.. :angelic: mulla ois nyt kp32 jos sitä sunnuntain vuotoa ei lasketa menkoiksi.. kun normaalisti kierto 27-29 päivää

Miten sulla?
 
Rinnat ollu aika kipeät, mut se kuuluu aika normi menkkaoireisiin.

Mahakramppeja ollut silloin tällöin ja tänään on nyt ollu erikoista pahoinvointiakin..

En oo ikinä saanu mitään plussan kaltaista mut tänään varmaan pakko tehdä uudelleen testi, kai se siinä jo näkyisi jos oikeesti olisi raskaana.. :angelic: mulla ois nyt kp32 jos sitä sunnuntain vuotoa ei lasketa menkoiksi.. kun normaalisti kierto 27-29 päivää

Miten sulla?
Mä en kans tiedä oliko menkat vai mitä sillon 8.-9.2. Normisti kierto 28-32 pv
 
Minulla koko jää menkat kokonaan pois tai sit kierto on pitkä ja menkat tulee myöhässä. Nyt on lääkkeen avulla tasaantuneet syyskuusta 19 lähtien. Toivotaan että tulisin raskaaksi. 8.4 on aika naistentautienpolille
 
Takaisin
Top