(alku)Raskausajan liikunta

Ymmärrän. Kurjaa se on joutua maksamaan monesta eri jäsenyydestä, kerran jo maksat ryhmäliikunnasta ja käy muillakin tunneilla. Toivon mukaan tähän pilatekseen löytyisi hyvä ratkaisu tai kyseisen paikan valikoimassa olisi joku sopivampi tunti raskausajalle :smiling-eyes:

Kävin itse ekan raskauden aikana jollain tunnilla, jolloin sain korvattua suorat vatsalihasliikkeet toisilla liikkeillä, jotka ohjaaja näytti siinä kun näytti ensin ne "oikeat" liikkeet :thumbs-up: Toimi ainakin silloin hyvin.
Joo, ainakin tää opettaja vaikuttaa kovin osaavalta ☺️ … mä vaan toivon, etten aiheuta hänelle turhaa päänvaivaa, jos aina tunnin aikana joutuu mulle erikseen antamaan ohjeita 🙈 mä oon kanssa aikamoinen seinäruusu, joka ei tykkää huomiosta 😅 mutta tässä tapauksessa mun on nyt vaan pakko rohkaistua kysymään apua.
 
Joo, ainakin tää opettaja vaikuttaa kovin osaavalta ☺️ … mä vaan toivon, etten aiheuta hänelle turhaa päänvaivaa, jos aina tunnin aikana joutuu mulle erikseen antamaan ohjeita 🙈 mä oon kanssa aikamoinen seinäruusu, joka ei tykkää huomiosta 😅 mutta tässä tapauksessa mun on nyt vaan pakko rohkaistua kysymään apua.
En usko että opettaja kokee sen vaivalloisena. Heillä on kaikenlaisia asiakkaita joilla on erilaisia tarpeita. Joillain saattaa olla vammoja joiden takia tietty liike ei onnistu. Tai toipuvat jostain isommasta toimenpiteestä eikä kaikki hetkellisesti onnistu. Jos tunti ei sovi ja korvattavia liikkeitä on liikaa, niin kyllä ohjaajan täytyy pystyä se sanomaan. Mutta eihän se ole kiva tunne että täytyy "vaivata" toista kysymällä vaihtoehdoista. Kaikki menee varmasti hyvin :thumbs-up:
 
En usko että opettaja kokee sen vaivalloisena. Heillä on kaikenlaisia asiakkaita joilla on erilaisia tarpeita. Joillain saattaa olla vammoja joiden takia tietty liike ei onnistu. Tai toipuvat jostain isommasta toimenpiteestä eikä kaikki hetkellisesti onnistu. Jos tunti ei sovi ja korvattavia liikkeitä on liikaa, niin kyllä ohjaajan täytyy pystyä se sanomaan. Mutta eihän se ole kiva tunne että täytyy "vaivata" toista kysymällä vaihtoehdoista. Kaikki menee varmasti hyvin :thumbs-up:
Kiitos paljon rohkaisevista sanoista ☺️ 🙏tuo on kyllä ihan totta, että opettajat on varmaan tottuneet kaikennäköisiin kysymyksiin, niin katotaan mitä saan vastaukseksi ja mennään sit sen mukaan.
 
Mä oon ite löytäny liikunnasta iloa vasta lähiaikoina ja uskaltautunut salille ihan yksin! Aika rauhassa teen, kunto on vielä nolla.. Osaisko joku sanoa mistä löytäis vinkkejä vasta-alkajalle? Voin sanoa että vuosiin en uskaltanut salille ja ajattelin etten ikinä voisi sinne mennä ja nyt lyhyessä ajassa paikka tuntuu todella hyvältä eikä ahdista yhtään! 😁
 
Mä oon ite löytäny liikunnasta iloa vasta lähiaikoina ja uskaltautunut salille ihan yksin! Aika rauhassa teen, kunto on vielä nolla.. Osaisko joku sanoa mistä löytäis vinkkejä vasta-alkajalle? Voin sanoa että vuosiin en uskaltanut salille ja ajattelin etten ikinä voisi sinne mennä ja nyt lyhyessä ajassa paikka tuntuu todella hyvältä eikä ahdista yhtään! 😁
Netistä kyl löytää ihan hyviä ohjeita aloittelijalle. Kannattaa suosia semmosia perusliikkeitä ja moninivelliikkeitä. Ja kun valitset ohjelmaa niin mieti et montako kertaa kerkiät viikossa salille. Ite ehkä lähtisin 1- tai 2-jakoisesta ohjelmasta. 1-jakosessa tehdään koko kroppa kerralla ja 2-jakosessa esim. Ylävartalo yhtenä päivänä ja alavartalo toisena.
 
Mulla on itsellä hevosia ja oon toistaiseksi ratsastanut ihan normaalisti. Omalla aion jatkaakin niin pitkään kun hyvältä tuntuu ja oma paino antaa myöten, kun kyseessä pienempi hevonen niin kauheen paljon painavampana en aio sen selkään kivuta. Lenkkeilyä koiran ja ponien kanssa aion kyllä jatkaa.

Salilla kans käyn joskus ja jouluna, ja sitä myös meinaan jatkaa. Kovin tavoitteellista tai määrätietoista mun treenaaminen ei oo, mutta ehkä teen enemmän kehonpainotreeniä sitten varsinkin, kun raskaus etenee ☺️
Mäkin oon päässyt viime vuoden sairasloman ja alkuvuoden koiranpentuloman jälkeen takaisin hevosen selkään (käyn vaan tunneilla kerran viikossa, ei omaa), joten tässä juuri pohtinut, että miten pitkälle raskautta uskaltaa ratsastaa 😇

Muuten koirien kanssa lenkit on se mistä mä saan aktiivisuuteni, mutta tosi huonosti viime aikoina oon siltikään jaksanut mihinkään, kun se on ollut keliriippuvaista toimintaa. Nyt on hyvä syy lisäksi pitää kuntoa yllä raskauden takia. 🙏🏻
 
Mäkin oon päässyt viime vuoden sairasloman ja alkuvuoden koiranpentuloman jälkeen takaisin hevosen selkään (käyn vaan tunneilla kerran viikossa, ei omaa), joten tässä juuri pohtinut, että miten pitkälle raskautta uskaltaa ratsastaa 😇

Muuten koirien kanssa lenkit on se mistä mä saan aktiivisuuteni, mutta tosi huonosti viime aikoina oon siltikään jaksanut mihinkään, kun se on ollut keliriippuvaista toimintaa. Nyt on hyvä syy lisäksi pitää kuntoa yllä raskauden takia. 🙏🏻

Mulla olis kauhee hinku kokeilla uskaltautua taas hevosen selkään, oon nuorena ratsastellu ja oli oma hevonenkin, mut harrastus päättyi pahan onnettomuuden vuoksi, ja siitä jäi vuosiksi ratsastuskammo. Nyt olis hyvä mahis mennä kokeilemaan ratsastusta mun tukinuoren kanssa 😊
 
Takaisin
Top