alavatsasta ottaa ja kävellessä pistää

Vappunen

Silmät suurina ihmettelijä
onko teillä samanlaisia tuntemuksia? Olin koiran kanssa lenkillä ja jouduin kävelemään hirmu hiljaa koska alavatsasta vihloi.töissä nostelin päivällä painavia laatikoita,johtuneekohan siitä vai kuuluuko tämä alavatsan paine ja muut tuntemukset normaaliin raskauteen?
 
Ei vihlo, mutta monesti aloittaessa reippaamman kävelyn alkaa supistelemaan, mutta se menee sitten nopeasti ohi, kun vähän keventää tahtia eikä yleensä sitten enää palaa, vaikka vauhtia taas nostaisi.
 
Mun mielestä joillakin sitä vihlomista tulee. Mulla tän raskauden aikana vihloo ja särkee kävellessä. Ja kipuilu kestää iltaan saakka. tukivyöstä voisi olla apua. Se on merkki että pitää ottaa vähän rauhallisemmin. Itseäni ottaa päähän kun joudun lopettammaan lenkkeilyn. Koirien kanssa tosin välillä joutuu ripeämmin liikkumaan. Mutta lenkit lyhyemmiksi.
 
Jep tutulta kuulostaa! Niinkuin nane sanoi, rauhallisemmin kannattaa ottaa.. itsekin hidastan menoa jos tulee vihlontaa ym paljon. Riippuu ihan päivästä! Esim eilen olin aika poikki ja kipeä, tänään ja toissapäivänä eri meininki :) sen vuoksi jätin eilen salin väliin mutta kävin sitten tänään kun oli jo parempi vointi ja olo.
Yks oire täällä on myös lonkkasäryt, niitä jomotti eilen kunnolla kun liikkui, muttei tänään enää.
 
Mulla on nyt myös alkanut tuntua kipuilua alavatsassa kun treenaa tai lenkkeilee koirien kanssa... Viime agilitytreeneissä iski lopuksi hirveä kipu nivusiin joka jatkui vielä seuraavaan päiväänkin :sad001
 
Täällä myös liikkuminen vähentynyt huomattavasti kipujen takia viimeviikkojen aikana...ei välttämättä tartte ees kävellä paljoa, vaikka vaan siivoaa kotona niin koko loppupäivän koskee alamahaan, nivusiin ja alaselkään :sad001
 
no mutta hyvä tietää että muutkin ovat tunteneet samanlaisia juttuja.soitin neuvolaankin ja sieltä sanottiin niiden olevan jotakin liitoskipuja mahdollisesti.otin tukivyön käyttöön niin katsotaan jos tämä tästä helpottuisi.kiitoksia vastauksistanne.
 
Minulle ru:n tehnyt lääkäri ihan suositteli tukivyötä kun maha kasvaa niin kovasti. Kaikki nuo oireet mitä muillakin on ollut alkoi jo rv 18, vyön ostin siis heti ru:n jälkeen. Se on ollut tosi hyvä! Suosittelen suomalaista Anitaa jos nimenomaan alamaha-kipuja (siinä on koko mahan yli tuleva kangas joka tuntuu mukavalta). Jos säryt on selän puolella niin ehkä joku tukevampi korsettimalli voi olla parempi. Niitä liitoskipuja voi tulla yölläkin, itse säikähdin ihan kamalasti kun ekan kerran tuli silleen, että kylkeä kääntäessä alko vihloo niin et ei pystyny liikkuu ja hyvä että hengittämään vähään aikaan. Luulin jo että pitää herättää mies viemään sairaalaan, mut sit se meni ohi kun hengitteli rauhassa vähän aikaa.
 
Täällä kans on kaikenlaiset pistokset ja kiristelyt tuttuja juttuja jo aiemmistakin raskauksista. Supistuksia (tai kohdun kovettumisia) tulee, jos liikaa on lenkillä (tai muutenkin) vauhtia ja nyt on parina iltana ollu selkeitä liitoskipujakin. Vetää tuolta nivusesta/lonkasta ihan jumiin, niin, että joutuu kävelemään kuin mikäkin mummeli. Lisäksi minulla on lenkeillä ollu ongelmana pistokset, jotka ilmaantuu tuonne kylkiin. Ilmeisesti jotkut kohtua kannattelevat lihakset vaan kramppaa. Muutaman kerran on myös vihlaissut jonnekin lihakseen tuolla vatsanseudulla ihan kunnolla (varmaan aika samantapaisesti kuin mammasmurffia), että hetken aikaa on saanut keräillä itseään ja miettiä mihin suuntaan sitä uskaltaa liikkua... Mutta aina nuo on ohi menny, kun on ottanut hetken aikaa rauhallisesti ja lenkilläkin hidastanut vauhdin ihan mateluksi. Vielä olen jopa uskaltanut ottaa muutamia hölkkäaskelia aina alamäessä, kun tuntuu, että helpommalla pääsee hölkäten kuin kävellen... :smiley-bounce022
 
Huh joo täällä myös särkee oikea lonkka välillä niin pahasti ettei pysty jalalle varaamaan hetkeen ollenkaan. Hermokivulta tuntuu, säteilee alaselästä asti. Lepäsin kunnolla yhden päivän niin tuntui helpottavan, nyt ollut pari päivää hieman parempi! Ostin myös Anitan tukivyön, kovin en vielä ole käyttänyt joten vaikea sanoa auttaako minulla ollenkaan. Kolmas raskaus 3,5v sisään joten ei ihme että paikat prakaa...nyt "vasta" rv22+6.
Sitten kävellessä myös häpyluuhun särkee. . huoh...mihin nyt ei särkisi?! :D
 
Takaisin
Top