80-luvun lapset, 90-luvun nuoret.. muistellaanko vanhoja?

KaamosKeiju

Oman äänensä löytänyt
talvet olivat kylmiä ja lumisia, kesät pitkiä & kuumia. lumipaakut lapasista roikkuen & persaukset märkinä tehtiin lumiukkoja & lumihevosia, kesäisin pyöräiltiin ilman kypärää & kahlattiin heinikossa punkkeja pelkäämättä. kirjastokortit olivat pahvia, karkkia ostettiin niin että työnnettiin pää kioskin luukusta luukusta sisään ja lueteltiin " noita punaisia kaks, sinisiä kolme"..
pitsaa & limsaa saatiin erikoisherkkuna saunan jälkeen, mitään energiajuomia ei ollut olemassa .

ylä-asteella niin pojat kuin tytötkin kulkivat flanellipaidoissa ja Leviksen viisnolla ykkösissä, koulun jälkeen luettiin Suosikkia & käytiin kirjastossa kuuntelemassa levyjä. Raptori, Dr Alban, Nylon Beat.. telkasta katsottiin Jyrkiä ja Salaisia Kansioita, olin mielettömän rakastunut Mulderiin ! :excited001
 
Muokattu viimeksi:
Voi ei - ne kamalat flanellipaidat :wink
Ja valitettavasti muistan myös Dr Albanin renkutukset ja Jyrkin edelleen. Jossain vaiheessa ala-astetta ( olen mennyt kouluun 1991) Spice Girls oli myös tosi kova juttu. Ja hei, ensimmäiset kännykät ja matopeli-ennätykset

Talvella tosiaan hiihdettiin, kun oli jopa lunta, eikä joka paikkaa suolattu.
Ja satoiko kesällä muka koskaan?

Ja jos satoi, niin ei ollut kovin montaa kanavaa jota katsella, nettikin sanoi tittidii, eikä kauaa saanut olla, kun yhtä aikaa ei lankapuhelin toiminut :)
 
Mun äiti vieläkin joskus muistelee kuinka sitä hävetti kun piti Kindereitä ravistella ennen ostamista et pysty vähän ees päättelee onko keräilyhahmo vai joku koottava. :D

Ja voi, muistan myös ton kaiken Kaamoskeiju kirjotti.
Ja tosiaan sitten myöhemmin kun netti alko olemaan jo vähän laajemmin käytössä, niin Kissin chatti. :D voi muistoja
Ja hei, lasten ohjelmat oli piirrettyjä ei mitään ihme tietokoneanimaatioita! Taotao, Alfred J Kwak, peukaloisen retket, torhtori sykerö....
 
Painoin tykkää mm. kaikkiin edellä mainittuihin :grin ite oon syntyny 80-luvun loppupuolella, mut hyvinkin vahvasti tän ihastuttavan 90-luvun eläneenä -jokainen edellä mainittu juttu nosti hymyn huulille!:grin:grin

Olin ihan unohtanu Kissin chatin!
Telkkarista ite katoin myöskin Melrose Placea..:dance008

Omistin myöskin nappiverkkarit, tosin en ollu cool koska ne ei auennu ylös asti :grin ainoastaan kolme alinta nappia aukesi. kamala mitä traumoja ihmislapselle voi jäädä!:p

Pikkureppuja oli ainakin kaks tai kolme..
 
pikkureput, muoviset tuttikorut, bodyt joiden kanssa ährätessä meinasi tulla siideripäissä pissat pöksyyn , kankaalla itse levennetyt farkut, karmeat tolppakorkoiset nilkkurit joilla ei montaa askelta kävelty! lankapuhelimilla salakuuntelu, Melrose Place, Babylon 5, Salaiset kansiot, Movetron, Nylon Beat..

oi ihana kamala 90-luku!!!!!!!!!
:Heartpink:talk030:p
 
Mites noi trollit?? Tänään näin neuvolan seinällä trollikortin, olisikohan ollut 90-luvulta? Ja sillon Miss Suomi-skabat oli kovaa kamaa, kaikki katto. Niinkö myös sitä Kari Salmelaisen paritusohjelmaa, mikä se oli? Sillä oli aisaparina se pianisti-Kaitsu joka ei koskaan puhunut. Luulin pienenä et se ei edes osaa puhua.
 
Napakymppi?!? :D Joo, trolleja oli kans.. Mä olin aina kauheen katkera, kun mun äidillä oli sellanen kakspäinen trolli jonka se oli ostanu/saanu jostain ulkomailta eikä se antanu sitä mulle... :D
Niin ja just puhuttiin joku aika sitten äidin kans noista missikisoista. Nykyään ne jotenkin menee ihan ohi, mut muistelen et sillon aikoinaan ne tosiaan oli sellanen koko illan tapahtuma, mitä kaikki katto..
 
8-bittinen Nintendo! :)

Tv:ssä parasta oli Muumilaakson tarinoita ja myöhemmin My So Called Life. (Jared Leto :Heartred)

Sain vuonna -97 uuden koulurepun, Eastpak-merkkisen. Ei puhettakaan, että muun merkkinen olis kelvannut.:grin Reppu lähtee muuten mun mukaan synnyttämään eli ei menny ostos hukkaan. :p
 
Olin jo unohtanut tuon My so called life - sarjan, vaikka se piti aina ehtiä katsomaan :)

Meillä piti kaikilla olla jossainvaiheessa Fruit of The Loom- huppari tai paita, olin ikionnellinen kun sain sellaisen lahjaksi jonain jouluna. ( nappiverkkareita ei meillä suosittu ) Eastpak- reppua en koskaan saanut, kun siinä ei ollut vanhempieni mielestä tarpeeksi hyviä selkä- yms. tukia. Sain Samsoniten, enkä tykännyt yhtään :)

Muistaako joku vielä tenavatähdet? Ihan hirveätä kuunneltavaa :)
 
Heh, Tenavatähdet versus Voice of Kids... Pikkusen eroavat toisistaan. :D Ja muutenkin ennen vanhaan lapset oli lapsia, nykyään tuntuu et lapsuus loppuu kauheen lyhyeen, leikkiminen ja lapsellisuudet on ihan out ja pitää vaan ollu cool ja aikuinen. Jo ihan pikkunaperosta alkaen.
 
Ei saakeli tää on ihan ku nuoruuteen menis taas! Itekään en saanu eastpakii vaan jonkun toisen urheilumerkin.. oli kyllä peruskoulu lopuillaan tai jo loppunu kun tänne eastpak rantautui, et sillai maailma ei kaatunu siihen. Rasmus (ilman etuliitettä) Apulanta, Tehis, Juustopäät ja kaikki pikkubändit.. muistaako kukaan Innpeachia? Ja sitte poppiosastolta kaikki ysärialun europopit sekä Aikakone :D
 
Just anopin kans muisteltiin noita tenavatähtiä ja verrattiin nykyiseen voice of kidsiin. Aikaa heviä settiä jos vertaa! Ei oo nykyajan lapset kauaa lapsia.

Meillä oli kans kovaa kamaa noi fruitin hupparit. Niitä oli mullakin vaik missä värissä ja ne oli ainoita mitä pidettiin. Niin R-collectionin anorakit! ! Oliko paljon epäkäytännöllisempiä ulkotakkeja? ?
 
Tää on niin ihana (kamala) ketju!
Täälläkin oli eastpackit ja fruitin hupparit!
Ja joskus ala-asteen lopulla, meidän "jengillä" ainakin piti kaikilla olla mustat trumpettihousut (siis sellaset trikoiset(?), sanottiin niitä trumpetti- tai jazzhousuiks) ja Knox-merkkiset lenkkarit. En tiedä oliko yleisessä käytössä vai vaan jostain syystä meidän porukalla...
 
Nappiverkkarit, trumpettihousut ja housuhameet:D telkkarista tuli kyllä isä osaa ja blondi tuli taloon:laughing002 saakohan kaupasta enää maija mehiläisen hunajaa:taunt014
 
Hahahahaa!! Ai luoja!! Joo trumpettihousut ja kansitakit ja lenkkarit! Tuttikoru tai peace merkki kaulassa. NEw kids on the block ja Roxette, hitaita kotibileissä. Joku oli pölliny Malibua isältään. Sellanen heittaritukka hiuslakalla tökötti otsalla tuulessa ja tuiskussa koska pipo oli nolo. Flanellipaidat... Mä sain ihan liian isot 510 levikset serkulta kun äiti ei suostunut ostamaan ja levensin ne (äiti ompeli) vaalenpunaisella norsukuvioisella kankaalla että lahkeet levenis. Ai että ku sai ne ekat 501:set :D Joskus mulla oli samaa kukkakangasta liivi ja lahkeen levennykset polvesta alaspäin. Huh huh!!

Sony Walkmaneilla kuunneltiin C-kasetteja ja radiosta nauhotettiin biisejä ja kirottiin jos juontaja puhu biisin päälle! Fillaroitiin kaverin luo ja kysyttiin että voiksä olla tai saaks sonja lähtee ulos?

Oi niitä aikoja!
 
Takaisin
Top