4D ultraan?

RiikkaTe

Vauhtiin päässyt keskustelija
Mä oon kovin utelias ja haluaisin mennä tohon 4D ultraan että näkis sitten pikkuisen ja että kaikki on kunnossa. Mies ei ollut ihan varma haluaako hän, en tiedä miksi. Mutta voinhan mennä sinne tietysti yksinkin :D

Onko ketkä menossa? Ja ootteko jo varannut aikaa?
Niihin saattaa vissiin olla jonkun verran jonoa. Meillä on aika tiukka rahatilanne, joten ei olis varaa ihan hirmuisesti maksaa siitä. Onko kellään vinkata edullista paikkaa läheltä Riihimäkeä? :)
 
Ois hirmu kiva mennä 4D:hen, mutta se on aika tyyristä niin en sitten tiedä...emoticon Tosin jollain palstalla joku sanoi että Lahessa yksityisellä äitiyspolilla maksais KELA-korvausten jälkeen vain 70-80euroa?? Se ei ois enää niin paha... Muttamutta, täytyy harkita vielä.. :) kait sitä jaksais ootella sinne rakenneltraankin, jos sen jälkeen tekis vielä mennä niin sitten vois vaikka ehkä mennäkin... :D
 
Kävin esikoisen kanssa 4D ultrassa ja olihan se huikeaa. Ajattelin kyllä tämänkin raskauden kohdalla mennä. Siitä kun kuitenkin saa muistoksi sen dvd:n niin sitä on kyllä ihana jälkeenpäinkin katsella.

Onhan se 4D- ultra paljon tarkempi kuin normaali joten varsinkin jos on suvussa mahdollisesti jotain perinnöllisiä sairauksia tai muita rakennepoikkeamia niin suosittelen kyllä siinä tapauksessa 4D:tä. Ainkin sydänmen rakenteet näkee tosi tarkasti.

Kallistahan se tosiaan on ja olen kuullut, että Kela on nykyään aika tarkka siitä korvauksen antamisesta. Pitää olla joku lääketieteellinen syy ultrata että Kelakorvauksen saa. Eli ts. jotain ongelmia raskaudessa. Ei ihan huvin vuoksi voi vaan ilmeisesti mennä ja saada sitten korvausta.
 
Sehän se tässä vähän mietityttääkin, kun ei voi varmuudella tietää onko suvussa ollut perinnöllisiä sairauksia tai poikkeamia. Mun isänisän suvusta ei ole oikeastaan mitään tietoa ja miehen isän puolelta sama juttu. Eli meillä on molemmilla toinen puoli suvusta täysin tuntematonta. Ainoa minkä tiiän on se, että miehen isän puolella ollaan hyvin lyhytikäistä väkeä, sielä ollaan kuoltu alle 50-vuotiaana. En ehtinyt itsekkään miehen isää tavata ollenkaan, koska se kuoli ennen kuin alettiin seurustella. Lisäksi mieheni on ollut hyvin vähän isänsä ja sen sukulaisten kanssa tekemisissä, koska isä jätti perheensä kun mieheni oli pieni poika.
Oman isän isä taas kuoli ennen kuin synnyin. Ja se taas jätti perheensä kun mun isä oli alle kouluikäinen. Sen jälkeen ei hänestä kuultu mitään, eikä hänen suvustaan.

Joten en voi varmuudella sanoa, onko suvussa jotain vikoja mitkä ilmenisi ultrassa. Siksi olisi kivaa mennä sinne varmuuden vuoksi.
 
moikka!
 mulla on huomenna 4D-ultra helsingin femedassa. nyt rv 18+1, joten menee rakenneultran piikkiin. kelakorvaukset tulee sieltä suoraan ja hinnaks jää 178 euroo. tähän saa sen dvd myös=)

kylläpä jänskättää huominen. toivottavasti kaikki on hyvin=)
 
Mä päätin sitten varata meillekkin 4D ultran. Kesäkuussa on synttärit, joten pyydän kaikilta lahjanantajilta rahaa ultraan :). Meen Hämeenlinnan Lääkärikulmaan ja hinnaksi tulee 200 euroa ja muutama euro siihen päälle.. Tosin ultra on vasta 5.7. mutta kivaa kuitenkin päästä sinne. Oon sillon rv 25+6. Sielä oli suositus että 4D tehdään rv 25-30..
Tavallinen rakenneultra mulla on 1.6. eli viikon päästä.
 
Moikka.
Kyllä me ollaan ainakin isännän kanssa harkittu vakavasti menoa 4D ultraan.. Kysyin neuvolassa sitä, että milloin olis parhain aika mennä sinne ja se sanos, että viikolla 25-30.. Mulla on tosiaankin toi rakenneultra viikon päästä eli viikkoja silloin 20+2.. Varaan heti ens viikolla.. Ajattelin viikkoa 26.. Hirmuisesti kuullut kehuja Kaarinan yksityisestä ja sinne aion itsekkin mennä! Se oli vissiin 120e ja siihen kuuluu DVD ym .. pieni hinta siitä, että saa jotain niin ainutlaatuista muistoksi! :)
 
^no onpa halpa.. mä maksan 200 euroa eli melkein tuplana. Kunpa asuttais sielä päin niin pääsis edullisemmin :)
 
Me käytiin 4D-ultrassa (Femedassa) ja maksettavaksi kelakorvausten jälkeen jäi vähän päälle 170 euroa. Mutta kyllä kannatti! Kävin siellä ennen rakenneultraa, en niinkään kuvien takia, vaan sen vuoksi että halusin tietää että onhan siellä kaikki hyvin. Ja olihan siellä. <3 Ja ne kuvat on kyllä noin sata kertaa parempia kuin rakenneultrassa oli. Kaikki luut ja sormet ja nenä jne näky lähes täydellisesti. <3
 
Kaarinasta minäkin varasin ajan ja Jussi Savonlahti jää lomalle tässä kuussa ja tulee takaisin elokuussa. Joudun itse menemään viikolla 25vkolla koska sitten hän jää jo lomalle.. Sanottii että maksaa 170€
 
Olin maanantaina ja voi vitsit että oli hieno kokemus. Vauva oli jo lapsen näköinen ja kaikki näkyi niin hienosti. Oli poika muuten ihan isänsä näköinen. Ja kaikki kunnossa
 
Takaisin
Top