4D Ultra

ninnuli87

Näppärä viestien naputtelija
Oottekos meinanneet mennä? Äitini tahtois et meen ja lupas vähän sponsorirahaakin sitä varten. Ekasta en käyny mut nyt kyllä houkuttais mennä. On se vaan niin tajuttoman kallista kun noita hintoja selvittelin... Medisonarissa 240€ samoin Terveystalossa, V-S lääkäripalvelun sivuilla lukee et heillä maksais 200€ (nämä siis Turun alueen hintoja) ja kun näistä ei kuulemma nykyään enää saa kelakorvauksia pois ellei löydy jotain ikävää... Tietääkö joku onko Turun seudulla vielä jotain muuta paikkaa missä näitä tehdään ja mitä maksaa?
 
Näistä 4d-ultrista on juttua tuossa rakenneultrien keskistelussa aika paljonkin.

Me mennään ensi viikolla Lahdessa Terveystalon neljädeehen, sen hintana pitäisi olla 320€. Lahdesta löytyisi puolet halvempikin vaihtoehto, mutta siellä ultrauksen tekee kätilö eikä lääkäri.
 
Ja muuten, jossakin oli tietoa, että kela-korvauksia saisi, jos menee ns. rakenneultraviikoilla. Mutta tähän osaan vastata keskiviikon jälkeen paremmin :)
 
Hmm.Kun katoin noita meidän eilisiä uutiskuvia niin sivussa luki 4D.Se tätikin puhui et on tullu heille uusi laite jokunen aika sit et vähän opettelemista,samoin oli ekan ultran kuvien sivussa 4D merkintä.Ja siis ihan kunnallisesta kyse.
 
Mun tekis myös kovasti mieli mennä 4d-ultraan mutta noi hinnat kauhistuttaa. Äitini on luvannut kyllä hieman avustaa maksun kanssa mutta siltikin hinta jää vielä aikamoiseksi. Aiemmin en edes ajatellut tota 4d vaihtoehtoa mutta sen jälkeen on ollut mielessä kun MeNaiset lehdessä oli Tomi Björckin perheestä se artikkeli minkä mukaan vauvan suulakihalkiota ei huomattu kunnallisessa rakenneultrassa. Näin ensi kertalaisena kaikki tuntuu niin pelottavalta ja haluais tietää mahdollisimman paljon vauvan tilanteesta.
 
Mulla kaveri kävi Tallinnassa 4D-ultrassa. Olivat miehensä kanssa tossa syyskuussa siellä ja päiväreissun hinnaksi (Helsingistä halvimmalla laivalla) tuli n.100€ sis taksit satamasta ultraukseen ja takasin.
Oli tosi tyytyväinen reissun ja saanut palvelun sähköpostiyhteyttä myöden hyvällä suomen kielellä, saaneet dvd:n mukaan jne. Vauveli ei vaan kuulemma ollut suostunut kääntämään naamaa näytille :)
Mutta ihan ilmeisesti varteenotettava vaihtoehto hoitaa asia lahden takana.
 
Oltiin 4D:ssä täälä stadissa(Femedassa) ja reilu 200€ oli kela-korvauksen jälkeen! Eli rakenneultraviikoilla saa korvauksen!! Eli olikohan rv:t 18-22? En nyt muista tarkkaan.
Me saatiin monta tosi hyvää naamakuvaa kun oli rv18+6. Myöhemmin ei välttämättä naamasta saa niin hyvin näkyviin kun lapsivettä ja tilaa vähemmän. Tosin sehän ei siinä pääpointti olekaan.
Tässä mejän plikan kuva :) Meillä dvd:kin, oli kiva näyttää se isoveljille. Videolla typykkä livenä mm.haukottelee ja pistää peukun suuhun :Heartpink
 

Liitteet

  • 2014-11-01 13.56.11.png
    2014-11-01 13.56.11.png
    832 KB · Katsottu: 107
En tiedä mistä johtuu, mutta mun mielestä noi 4d-kuvat ovat aika kammottavia, enkä tosiaan halua sellaisia. Ei siis ole käynytkään mielessä mennä ylimääräiseen ultraan.
 
Mielipide asioita :)
mä en oo aiemmin ollut mut nyt menin ja oli rahan arvoista! mua ei kammota, lähinnä rakastuin vain enempi pikku otukseen ja koin huojentavana sen että kaikki hyvin..olin hieman huolissaan jostain syystä, voiko kolmas raskaus onnistua ja lapsi kunnossa ym. Luultavasti myös viimeistä raskautta viedään joten otan tästä kaiken irti myös
 
olemme ajatelleet mennä Helsingissä 4d ultraan. Hintoja pitää kyllä vertailla koska olen jo viikolla 23 eikä kela alennuksia ole tiedossa.
 
Meillä oli tänään aamulla Terveystalossa Lahessa 4d. Viikkoja vasta 19+6, eli kasvoja ja muita sellaisia ei kovin hyvin näkynyt, mutta se ei meillä se pointti tuossa ollutkaan.

Lääkäri (sikiötieteeseen tms erikoistunut, perinatologia) ultrasi. Ensin tehtiin normaali rakenneultra. Kaikki kunnossa rakenteessa eikä huulihalkiotakaan, siitä ei eilen kunnallisen rakenneultrassa sanottu mitään. Mutta, kohdussa huomattiin vahva kalvo/juoste tms, jota kätilö ei eilen huomioinut lainkaan. Tämän takia sain kontrollin lääkärin ultraan kuukauden päähän ja tehtiin niiltä osin luokittelu riskiraskaudeksi. Koen, että maksoin mielelläni tuosta yksityisen lääkärin ultrasta, koska muuten tuota ei olisi nähty eilen lainkaan. Katsellaan sitten, miten jatkot menee.

Hintaa oli ultralla 315€ ja lisäksi lääkärinpalkkio noin 85€. Lääkärinpalkkiosta tuli suoraan kelakorvaus. Ultrasta pitää korvausta hakea erikseen ja koska siinä todettiin nyt poikkeama (tuo kalvo siis), voinee korvauksenkin saada. Muuten korvausta ei saa.
 
Mulla oli kunnallisessa ultrassa aika pätevä kätilö (?) ultraamassa, todettiin mm. ettei huulihalkiota ja sisäelimet ja verenkierto katsottiin myös tarkkaan. Tosin nämä selvisivät jo 4D:ssä aiemmin..

Niillä "varhaisemmilla" viikoilla juurikin pitäisi näkyä nassu paremmin, ette saanut kunnon kuvaa Sanoja? Olen ystävieni kuvia nähnyt myöhemmiltä viikoilta niin huonommin erottuvat, vaikka piirteet kehittyneemmällä sikiöllä muutoin ovat selkeämmät. Vaikeampi kuulemma saada sitä näkyviin.

Toiv teillä menee raskaus hyvin loppuun asti, ja onneksi kävit 4D:ssä! Vauva nyt turvallisrmmin taivaltaa kun kehitystä kontrolloidaan tarkemmin.
 
Turhaa tai ei, mutta esim. Saksassa mm.ultrataan läpi raskauden kuulemma joka kuukausi! Kuulostaa ehkä vähän turhankin usealta kerralta mutta raskauksia seurataan tosiaan paljon tarkemmin.

Siellä myös naiset käy, tai tulisi käydä väh. 1krt/vuosi gynekologilla ja papa kokeessa yms. ja jos käy harvemmin niin sairausvakuutus(jota jokainen maksaa kokoajan verojen rinnalla) ei välttämättä korvaa hoitokuluja jos tuleekin jotain vakavempaa naistentautia. Saksassa nyt muutenkin erikoissairaanhoitoon/lääkärille pääsee Heti kun jokin oire ilmenee. Hirveen toimivan oloinen systeemi. Eräs läheiseni on asunut siis siellä kohta kaksi vuosikymmentä.
 
AadaEveliina, ei saatu kunnon kuvaa kasvoista, mutta mulla ei ole lapsivettä erityisen paljoa ja istukka edessä, vaikeuttivat. Tosin olen ajatellut, että kerkeän kyllä niitä kasvoja katselemaan sitten loppuelämän :D. Se kunnallinen ultraaja vaihtelee aivan varmasti todellakin kuntakohtaisesti, kyllähän se meilläkin osasi perusasiat katsoa.

Hyvä mieli on kuitenkin siitä, että huomattiin tuollainen poikkeama, kun voipi vaikuttaa synnytykseen (synnytyksen kulkuun ja synnytystapaan) ja loppuraskauteen. Parempi päästä sitten seurantaan ja osataan katsoa tarkemmin niitä juttuja. En ole huolissani, tyytyväinen kontrollointiin ja siihen, että vauvalla on kaikki hyvin. On se vaan hiljentävää katsoa, kun omassa mahassa sellainen asustelee :)
 
Joo siis ei kunnallisessa ole kukaan aiemmissa raskauksissa katsonut näin tarkkaan kuin tämä teki, ihan täällä stadissa on iso ero ultraajien kesken :) aiemmin olen ollut Kätilöopistolla mutta nyt lähete meni Naistenklinikalle.

Sattui tulemaan vielä hyvä kuvakulma alhaalta päin jotta jopa kasvot suuneen näkyi normiultrassa selkeästi ja vauva avas suunsa: ei halkeamasta merkkejä.
 
Meillä myös onneksi "kunnallisessa" katsottiin tosi tarkaan kaikki rakenneultrassa. Tökki jopa mun vatsaa niin kauan että sai vauvan kääntymään sellaiseen asentoon että kasvot näkyy kunolla. Meillä siis tuo kunnallinen on periaatteessa yksityinen kun Tyksillä ei ole resursseja hoitaa kaikkia turun alueen odottavia äitejä joten meidät lähikunnissa asuvat lähetetään kunnan maksamaan ultraan yksityiseen gynekologikeskukseen Medisonariin :) ja sen kyllä huomaa siellä käydessä että hoitavat homman ihan eri tavalla kuin Tyksissä.
 
Kuukauden verran kesti tuon asian käsittely Kelassa, kun korvausta hain tosiaan tuosta 4D-ultrasta. Tuo ultran hinta oli 315 € ja kela korvaa siitä nyt 29 € :D. En oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.
 
No eipä ollu hääppöinen korvaus!! Lähinnä muodollinen tyyliin et voi sanoo että on korvattu. .-b
Kelan logiikka on kyllä omaperästä.. Raskausdiabeteskin on niitten mielestä kai jotenkin epäsairaus, koska myöskään insuliinihoitoa ei korvata. Onneks sentään pärjään ihan minimi-määrillä, ja neulat, sokeirmittarin ja testiliuskat siihen sain ilmatteeks terveyskeskuksesta.
 
olen menossa 4D ultraan helsinkiin avaan ens keskiviikkona. Hintaa ultrassa on (343e) on siis todella kallista.piti siinä sitten vähän mietiskellä että onko välttämättä niin tarpeellinen. Haluan kumminkin kokea ja onhanse ihana hetki kun näkee pitkästäaikaa pikkusen selvästi
 
Takaisin
Top