4D-ultra

Skylar

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kesäkuunmammat 2014
Aattelin kysellä, että onkos joku vielä aikeissa/jo käynyt omakustanteisesti 4D-ultrassa? Me ollaan aateltu, että pitäiskö kuitenkin nyt mennä, ku sekä rakenneultrasta että lääkärikäynnistä jäi niin paljon kysyttävää ja asioita mietityttämään. Onkos kellään suosituksia pk-seudulta? Itse mietin Femedaa.
 
Muokattu viimeksi:
Niin ja kelakorvaustahan en ite ainaskaan enää näillä viikoilla saa ja muutenkin ilmeisesti suositellaan tehtäväksi ennen rv 30, kun lapsivettä on suhtessa vielä runsaammin ja näkyvyys siten parempi. Joten jos vielä haluaa, ni peliliikkeitä ajanvarauksen suuntaan pitäis jo toteuttaa, mutta kun ei osaa päättää, että minne, kun kaikista paikosta on kuultu sekä risuja että ruusuja.
 
Moikka,

Me käytiin Aava klinikalla ja olin tosi tyytyväinen niin lääkäriin kuin klinikkaankin.
Aava lienee yksi kalleimmista mutta koska itselleni sopivat ajat olivat muualla varattuja päädyin tähän.
Hintaa tutkimukselle tuli 315€.
Sanottakoon, että lääkäri käytti tutkimukseen varattua enemmän aikaa ja teki kyllä todella huolellista työtä.

Itse menin koska meidän vauvalla huomattiin rakenneultrassa poikkeavuus ja halusin toisen mielipiteen.
Vauva oli huonossa asennossa näkyvyyden kannalta, niin että tulokset jäivät vähän heppoisiksi, mutta sain kuitenkin vastaukset kysymyksiini, niinpä maksoin mielelläni ylimääräisestä ultrasta.
Uutiset meille olivat positiivisia, eli pientä vikaa kyllä on, mutta näillä näkymin kaikki on korjattavissa.

Kallista puuhaa tuo 4D ultraaminen on, joten en menisi huvikseni, ilman ns. lääketieteellistä tarvetta.

Toivottavasti pääset ratkaisuun valinnasta ja saat vastaukset kysymyksiisi.
 
Hyppäsin heinäkuisista käymään täällä :) Itse kävin 3D/4D:ssa viime viikolla, 19+5 Lahdessa, vaikka itse Keravalla asunkin. Lahden yksityisessä äitiyseneuvolassa ultran hinta on 170 euroa (ja kelakorvaus reilu 70 € vielä päälle sellaiseille odottajille joilla odotus vielä viikoilla, joilta korvaus saadaan. Tässä paikan kotisivut: http://www.saunalahti.fi/~gynex/neuvola.html

Sitten Lahdessa on myös toinen paikka, Perhe Arte, josta voi ostaa vaan ihan pelkän fiilistely 3D/4D:n. Sieltä ei siis kukaan saa ikinä Kelakorvauksia, koska rakennetta ei tutkita, kokonaishinta 120€ ja tässä kotisivu: http://www.perhe-arte.fi/palvelut/3d-4d-ultraaanitutkimus

Jos tosiaan pääsee junalla tai autolla Lahteen matkustamaan, niin kannattaa mennä, sillä matkakulut ei kovin suuret ole ja todella paljon halvemmalla tuolla pääsette kuin esim. Helsingissä, josta itse hintaavertailun aloitin :) Itse olen ihan todella tyytyväinen tuohon ekaan paikkaan!

Tässä vielä videota heinäkuussa syntyvästä prinsessata, jonka sain 27.2.2014 käynniltä mukaan, rv 19+5


Onnellista odotuksen jatkoa jokaiselle kesäkuun odottajalle! :)
 
Me nyt sitten ollaan menossa ens viikolla Aavaan ultrattavaksi, ku tuli vielä lähipiiristäkin suositukset siihen suuntaan. Toivottavasti siellä sitten saa vastaukset kysymyksiin ja voi loppuajan olla "huoletta". Ööh :rolleyes:
 
Me käytiin Femedassa Brunolla viikolla 17 ihan muiden juttujen vuoksi, mutta herra väläytteli sitten vähän myös 4d-kuvaa. Oli kyllä huikeaa nähdä oma vaavi niin tarkasti, tosin en tiedä olisinko sitten kuitenkaan maksanut siitä ekstraa :). Tosin varsinaiseen 4d-ultraan meneväthän saavat mukaansa dvd:n vauvan kohtuelosta, mikä on sinällään upea muisto jo itsessään :).

Nuo ultrat ovat kyllä ihan uskomattoman koskettavia kokemuksia. Saapa nähdä kuinka paljon sitä pitää itkeä synnytyksessä :D.
 
Mä päätin nyt varata 4D:hen ajan raskausviikolle 26+5. Oli seudun halvin, joten sen perusteella valitsin paikan (180 €).
Olin aluksi tuota vastaan, koska olen toisaalta sitä mieltä, että jos rakenneultrassa kaikki on kunnossa, niin ei 4D ole tarpeellinen. Eihän niitä ennenkään ole tehty ja maailma on pullollaan terveitä lapsia. Mutta mutta... nyt sitä on vähitellen alkanut pitää tuota mahassa olevaa vauvanalkua todellisempana ja on alkanut huolestuttaa, että onhan se nyt varmasti terve ja normaali... Joten pyörsin periaatteeni ja sain miehenkin suostumaan. :rolleyes:
Onko täällä vieläkään toisia, jotka aikovat käydä/ovat käyneet?
 
Me käytiin tällä viikolla ja ei voi kyllä nyt muuta sanoa kun että tieto lisää tuskaa, käynti ei siis varsinaisesti taannut mulle mielenrauhaa, vähän niinku päinvastoin. Mutta niinhän se on, että koskaan ei voi varmaksi tietää, että lapsi on terve, kun sitten vasta ku käärö on sylissä eikä tietysti kaikissa tapauksissa välittömästi sillonkaan. Lopputulemana meillä rakenteiden pitäisi olla kunnossa, mutta ultratessaan lääkäri meni aivokammioiden kohdalla yhtäkkiä ihan hiljaseksi ja rupes kyselemään kromosomiseuloista. Sanoi, että aivokammiot "silmiinpistävät". Mittaili siinä sitten aikansa ja sanoi, että "ei hätää, kaikki kunnossa ja aivokammioiden mitat normaalit, laite on tarkempi kuin ihmissilmä". Lopuksi painotti, ettei rakenteissa mitään poikkeavaa ja sama lukee kirjallisena lausunnossa, mutta voitte vaan kuvitella, mikä olo mulle siitä jäi. Nyt on vaan luotettava siihen, että alan huippuna Suomessa lääkäri olis varmasti laittanut meidän jatkotutkimuksiin, jos huolta oikeasti olisi herännyt. Muutenki tyhmän jännä viikko takana, kun maanantai-ilta meni päivystyksessä supisteluiden ja mahakipujen takia. Raskaus ei kyllä sovi tälläselle stressiessille lainkaan :sad010
 
Niin ja rakenteiden ultraushan on aina tarkinta 2d-ultrana eli sitä 4d-osuutta ei sinänsä hirveesti sisältynyt tuohon meidän käyntiin, mutta ensisijaista pitääkin tietenkin ammattitaitoisen lääkäri mielestä olla mahd. tarkka kliininen tieto ja ne "hupikuvat" on sitten bonus :) ja siis itse ainakin arvostin tätä lähestymistapaa, koska meidänkään tavotteena ei ollut nassun ihailu vaan, että rakenteet tulee tarkistetuksi.
 
Takaisin
Top