3/3 oireet ja ajatukset

Lääkäri sanoi mulle että pitäisi hävitä tai ainakin haalistua kunhan hormonit normalisoituu.
 
Mie taas en usko että ne kaikki ainakaan häviää kun ne maksaläiskät ja muutki tuppaa jäämään mitä ilmestyy.. luomilla on kumminkin tapana lisääntyä ihmisen vanhetessa, ei ne vähene
 
Mahaa kutittaa kovin, eikse ollu merkki siitä kasvusta / venymisestä? :P
 
tääläki kutisee !! joo on se.. mut jos kädet ja jalat voi olla se ihme maksa juttu?? täällä supistelee.. mitä enemmän liikkeessä
 
Töissä supistelut tuntuu ku siel joutuu olemaan kroppa aktiivisena.. vapaapäivinä ku ite määrää tahdin ni supparitki jää vähemmälle tai ainaki tunnottomiksi :)

Selällään nukkuminen onnistuu mutta ei oo järin mukavaa. Aiheuttaa vähä semmosen tunteen ku ois pidätelly pieruu pari tuntii liian kauan :D huomaa aamusin aina et onko sitä unissaan kääntyny selällee vai ei.. paras asento kyljellään maha vieressä :D kohta otan imetystyynyn käyttöön unikaveriksi :P
 
Miul on ollu jo pidempään viltti jalkojen välis ja kroppaa tukemas, tyynyt liian paksuja
 
Mullakin maha kutisee. Ja tissit. Illalla suihkun jälkeen rasvailen ja se vähän auttaa, mutta aaaaah silti sitä tunnetta, kun pääsee työpäivän jälkeen rapsuttelemaan oikein kunnolla :grin

Muista vikan kolmanneksen oireista voisi mainita väsymyksen. Se on nyt palannut, alkuvaiheessa väsytti kovin ja samoin joskus pari kk sitten, kun hemoglobiini oli päässyt tippumaan turhan alas. Nytkin meinaan nukahtaa työpöydän ääreen, vaikka olen koko viikon nukkunut oikein hyviä yöunia.

Muuten ei ainakaan vielä mitään ihmeellistä mainittavaa, kasvava maha nyt on tiellä vähän kaikenlaisissa tilanteissa ja pitää mitoittaa puuhastelut sen mukaan mitä ja missä tahdissa jaksaa tehdä, mutta muuten ei ongelmia.
 
Miulla on kaikki raskausoireet jäänyt tän h*lvetinmoisen flunssan alle - huh huh, vois jo mennä pois että sais taas happee ja vois tehdä muutakin kun kyhjöttää sohvan nurkassa.

Noh, kyllä mullakin iho kutisee mutta hölvään rasvaa niin paljon että sen kutinan saa pidettyä kurissa. Oon kans odotellu että millon mulle tulis maksaläiskiä kun oon huomannu parin viime kesän jälkeen että niitä on tullu ihan auringosta - oonkin nyt alkanu suojaamaan ihoa auringolta extrahyvin, pitää muistaa tänä kesänä erityisesti. Mutta vielä eivät oo siis hyökänneet, toivottavasti ei kauheesti tuliskaan.

No, maha kasvaa, joten siitä huomaa että on raskaana. :D
 
täällä tämä reisi kyllä hitaasti tappaa minut.. vasen reisi on nyt kuukauden ollut tunnoton (ulko-etureisi). sitten jos siihen painaa tai se hiertyy vaikka sängyssä patjaa vastaan eli siis vaihdan jalan asentoa, menee semmonen helkkarinmoinen polte ihon alla. kävelessä menee joka askeleella pieniä sähköiskuja ja salamoita keskellä reittä. tuota poltettakin säteilee lonkasta polveen asti. tuo kipu ei siis oo jatkuvaa, mutta tuo tunnottomuus on ja sen kanssa menee kyllä jo HERMOT. sanoin neuvolassa, totesi vaan että vois olla vaikka issiasta. mutta mitä jos siellä onkin joku veritulppa :sad001 tai en minä tiiä. onko täällä ketään jolla jotain samantapasta?
 
Mulla tänään vasta lähti 26+0. Mulla nyt pari päivää hirveet lonkkasäryt ja kankut särkee myös.. :sad001 hommasin sellaisen pitkän vartalotyynyn joka yöllä vähän helpottaa.. kävely vauhti on ehkä n. 1km/h :/ vielä pitäis monta viikkoa jaksaa töissä, en tiedä kyllä miten, ku toi kotihoito on aika rankkaa tällä hetkellä
 
täällä tämä reisi kyllä hitaasti tappaa minut.. vasen reisi on nyt kuukauden ollut tunnoton (ulko-etureisi). sitten jos siihen painaa tai se hiertyy vaikka sängyssä patjaa vastaan eli siis vaihdan jalan asentoa, menee semmonen helkkarinmoinen polte ihon alla. kävelessä menee joka askeleella pieniä sähköiskuja ja salamoita keskellä reittä. tuota poltettakin säteilee lonkasta polveen asti. tuo kipu ei siis oo jatkuvaa, mutta tuo tunnottomuus on ja sen kanssa menee kyllä jo HERMOT. sanoin neuvolassa, totesi vaan että vois olla vaikka issiasta. mutta mitä jos siellä onkin joku veritulppa :sad001 tai en minä tiiä. onko täällä ketään jolla jotain samantapasta?

Josko joku hermo(rata tms?) tai suoni on jääny painuksiin kohdun kasvaessa ja vieden muilta kropan vakio-osilta tilaa? :eek: ei kuulosta yhtään kivalta, kokeile ihan lääkäriä ja sano et häirii arkea . Pakko löytää joku ratkaisu tommoseen?? :eek:
 
joo no niimpä. muttakun nuo Ylivieskan lääkäritkin on vähän mitä on niin määräävät kuitenki vaan panadolia :/ todella ärsyttävä vaiva.
 
Mul oli paino tippunu viikossa yli kilon. Syön 6kertaa päivässä ja ainut mikä on muuttunut on vaalean leivän pois jättäminen. Arvot pysyny hyvinä. Kerran join kokista puol tuntia ennen ruokailua niin sillon oli koholla ja kerran söin itteni ähkyyn vehnäleipätortilloilla ja sillon oli yli ja yks aamu oli 5.6 kun pitää olla 5.5 tai alle, sillon olin syöny sokerista riisipuuroa jätskiä ja karkkia illalla ja oikeen paljon. Muuten arvot olleet selvästi alle sallitun koko ajan.
Kävin perinnehoidossa sastamalassa. Kyl oli luksusta :Heartred
 
Väsyttää taas niin ettei mitään rajaa, tuntuu että voisin nukkua koko ajan. Huomenna onneks neuvola kun täytyy mennä piikitettäväksi vauvan veriryhmän takia, täytyy samalla pyytää mittaamaan hemoglobiinin. Ja rintoja aristaa jopa enemmän kuin alkuraskaudessa, suihkussa käynti tekee välillä tosi häijyä.
Ajoittaisista supisteluista huolimatta olo muuten ihan hyvä. Just tässä mietin et kuinka kauan menee vielä ennen kuin mummot painaa kaupungilla rollaattorin kanssa meikäläisen ohi. :)
 
Voi ihanaa, mulla on supistelut helpottanut ihan tosi paljon :) Oonkin kyllä ottanut hyvin pitkälti levon kannalta nyt. Eilen oli pakko imuroida ja pestä lattiat, mutta ei sekään aiheuttanut supistuksia! Liitoskivut äityi kyllä aika hurjiksi ja loppupäivä menikin kävellessä kuin halvaantunut muumi porkkana ahterissa (vai miten se nyt meni)... Muuten olot onkin kuin ei olisikaan raskaana. Toki väsyttää, mutta se voi johtua myös tuosta nuorimmaisesta joka on alkanut heräämään n. 6.30 joka aamu :sleep002 Onneksi sentään nukkuu yöt läpeensä. Vauva on masussa ollut melko rauhaksiin taas muutaman päivän. Liikkeitä tuntuu, mutta ei kovin usein. Mahtaa olla taas jalat mun selkään päin. No, onneksi ensi viikolla on lääkäri ja hän toivottavasti ultraa (ainakin aikaisemmin samainen tohtori on joka kerta kurkannut ultrallakin).

Jaksamista kipujen ja sairastelujen kanssa kaikille!
 
Mulla kans supparit vähentyneet.. pahimmat ajoittui rv 20-26 viikoille ja tais johtuu kasvusta. :) tilalle oonki sit saanu sukkapuikkokipuja ja liitoskipuja. Väsymys on ihan järkkyä ja mieluala heittelee laidasta laitaan.
 
Voi ihanaa, mulla on supistelut helpottanut ihan tosi paljon :) Oonkin kyllä ottanut hyvin pitkälti levon kannalta nyt. Eilen oli pakko imuroida ja pestä lattiat, mutta ei sekään aiheuttanut supistuksia! Liitoskivut äityi kyllä aika hurjiksi ja loppupäivä menikin kävellessä kuin halvaantunut muumi porkkana ahterissa (vai miten se nyt meni)... Muuten olot onkin kuin ei olisikaan raskaana. Toki väsyttää, mutta se voi johtua myös tuosta nuorimmaisesta joka on alkanut heräämään n. 6.30 joka aamu :sleep002 Onneksi sentään nukkuu yöt läpeensä. Vauva on masussa ollut melko rauhaksiin taas muutaman päivän. Liikkeitä tuntuu, mutta ei kovin usein. Mahtaa olla taas jalat mun selkään päin. No, onneksi ensi viikolla on lääkäri ja hän toivottavasti ultraa (ainakin aikaisemmin samainen tohtori on joka kerta kurkannut ultrallakin).

Jaksamista kipujen ja sairastelujen kanssa kaikille!

Muistatko Zeni missä vaiheessa liikkeet väheni muutenkin? oliko se joskus vkon 30 jälkeen vasta..? en muista yhtään.. nimittäin täälläkin meno rauhottunut melkolailla.. nyt 29+0.
 
Pojat rauhottu vasta päivää ennen syntymää :grin Tyttö oli alunalkaenkin melkeinpä yhtä rauhallinen kuin tämäkin, käytiin liikehälytyksessäkin synnärillä paristi. Mutta liikkeet muuttui kyllä erilaisiksi ehkä just tossa rv 31-32 tienoilla, enemmän möyryäviksi ja punkeviksi kuin selkeiksi potkuiksi. Pitäs kaivaa jostain vauvanodotus kirjaset ja tarkistaa, että mites se nyt menikään. Ei voi muistaa vaikka viime kerrasta on vasta alle vuosi :grin
 
Windy87, miul on tuo jalkapohja semmonen et sitä polttelee ja vetää, huomasin myös et tunto on huonontunu. Luulen et miul on pohje jotenkii jumissa ja säteilee tuonnekin..
Jos siul olis tulppaa siel jalas ni ei se pitkii aikoja siellä viihtyis, sit jalkaa ehkä kuumottais ja punottaiski, kipee se kyl sitteki olis. Kokeile auttasko hieronta tai vaikka kylmägeeli tms.
 
Takaisin
Top