Äitiysvaatteet

MM

Piirimestaruustason postaaja
Lokakuiset 2023
Alkais vissiin olla aika hommata jotain äitiysvaatteita, kun vaan tietäis että mistä. 🤔

Osaako joku sanoa löytyykö Lempäälän Ideaparkista nykyään mitään? Esikoisen aikaan vielä esim H&M ja Lindex oli pienet äitiysosastot, mutta onko enää nykyään mitään? Tai sitten suomalainen nettikauppa.
Mistä löytyis vatsan_alle_ jääviä farkkuja/housuja? Esikoisen aikaan oli jotkut muuten kivat, mutta niin kapeat pillit, että pohkeet ei meinanneet mahtua. 😅 Entäs kunnolla kosteutta pitävä ulkoilutakki? Ei softshelliä, eikä kuitenkaan varsinaista sadetakkia.
 
Alkais vissiin olla aika hommata jotain äitiysvaatteita, kun vaan tietäis että mistä. 🤔

Osaako joku sanoa löytyykö Lempäälän Ideaparkista nykyään mitään? Esikoisen aikaan vielä esim H&M ja Lindex oli pienet äitiysosastot, mutta onko enää nykyään mitään? Tai sitten suomalainen nettikauppa.
Mistä löytyis vatsan_alle_ jääviä farkkuja/housuja? Esikoisen aikaan oli jotkut muuten kivat, mutta niin kapeat pillit, että pohkeet ei meinanneet mahtua. 😅 Entäs kunnolla kosteutta pitävä ulkoilutakki? Ei softshelliä, eikä kuitenkaan varsinaista sadetakkia.
Mulla oli Starkin aletangosta -60% vai jopa-80% kesällä löytämäni miesten talvityötakki (irtovuori). Sopivan paljon taskuja, joihin oli kätevä piilottaa/unohtaa itse itseltä hormoonimyrskyissä tärkeitäkin tavaroita:tears: ja hyvin siinä erottui hieman kauempaakin metsälenkeillä :Dog: kanssa kävellessä. Hauskaa oli sitä sovitella, yrittäen kuvitella mahd mahan kokoa...mahtoivat sivusta seuraajat siellä juhannuksen aikoihin touhuani ihmetellä.
 
Oma kokemus oli, että raskausvaatteita oli todella vähän ostettavissa suoraan vaatekaupoista. Nettikaupat pursuavat vaatteita, mutta itse ainakin halusin sovittaa ennen ostoa varsinkin kun vaatekoko vähän muuttui.😅 H&M:stä ostin suurimman osan ja talvitakin väljää mallia plusosastolta (ei ollut kyllä kovin imarteleva). Mutta suurimmassa osassa H&M:iä ei ole enää äitiysvaateosastoa..🙄
 
H&M äitiysvaatteet ovat aika hyviä, tosin en kieltämättä tiedä onko enää äitiysosastoja. Oli vielä vuosi sitten ainakin lähimmässä H&Mssä. Nykyään myös Prismoissa on jotain äitiysvaatetta tarjolla, mutta itse en ole sieltä ostanut kun ilmeistyivät omien raskauksien jälkeen. Lisäksi tykkäsin blaan imetystunikoista. Pääosin oli kyllä H&M:n äitiys- ja imetysvaatetta. Imetysliivit siellä oli tosin ihan susihuonoja. Mamaliciouksen äitiysvaatteet olivat aika nättejä mutta todella huonolaatuisia ja hajoilivat nopeasti.
Tosi moneen ihan tavalliseen takkiin itse mahduin talvella odotusaikana, useimmat joustaa tosi kivasti vaikkei heti uskoisi. Tosin itse synnyttänyt keväällä niin talvella oli masu vielä kohtuu pieni.
 
Alkais vissiin olla aika hommata jotain äitiysvaatteita, kun vaan tietäis että mistä. 🤔

Osaako joku sanoa löytyykö Lempäälän Ideaparkista nykyään mitään? Esikoisen aikaan vielä esim H&M ja Lindex oli pienet äitiysosastot, mutta onko enää nykyään mitään? Tai sitten suomalainen nettikauppa.
Mistä löytyis vatsan_alle_ jääviä farkkuja/housuja? Esikoisen aikaan oli jotkut muuten kivat, mutta niin kapeat pillit, että pohkeet ei meinanneet mahtua. 😅 Entäs kunnolla kosteutta pitävä ulkoilutakki? Ei softshelliä, eikä kuitenkaan varsinaista sadetakkia.

Ideaparkissa oli ainakin vuos sitten h&m:llä jonkun verran (löysin mm. parit farkut, toppeja ja mekon sieltä) ja sit Prismassa oli pieni valikoima siellä lähellä sovituskoppia. Blaan myymäläkin kannattaa katsoa, niiden imetyspaitaa ja -hupparia käytin jo raskausaikana. Lindexiltä, cubuxelta tai kappahlilta ei silloin löytynyt valikoimaa myymälästä, eikä kai muillakaan vaatekaupoilla taida olla 🤔 (kidzonessa oli joku yks rekki äitiysvaatteita, mut se nyt ei enää auta kun sitä ei siellä oo)
 
Minä satuin Prismaan kun siellä oli poistossa äitiysvaatetta. Zalandolta tilasin pyöräilyhousuja, legginsejä ja takin kun oli hyvä alennus. Kolmas lapsi ja maha todella paljon isompi kuin edellisissä raskauksissa, silloin meni tavalliset vaatteet paljon kauemmin. Olen myös eri töissä kuin silloin ja tarvitsen erilaisia vaatteita. Ja kaiken lisäksi kaikki raskaudet ovat olleet eri vuodenaikaan, joka tietysti tuo oman lisänsä vaatehankintoihin.
 
Omaan edelliseen kommenttiin voin nyt lisätä, että Prismasta ostetut House-legginsit ovat olleet huonolaatuisia. Toisiin tuli reikä melkein heti jalkaan vedettäessä ja toisissa on myös jo reikä. Zalandon pyöräilyshortsit kestävämpiä, mutta nukkaantuneet.
 
Minusta Halpahallissa myytävät mustat leggingsit oli hyviä! Eivät olleet virallisia äitiysleggingsejä mutta niissä oli tarpeeksi löysä vyötärö ja muutenkin oli mukavan löysää kangasta raskaana olevalle. Menivät aivan loppuraskaudestakin vaikka mulla oli valtava maha!

Olin netistä tilannut kalliita raskausleggingsejä niin ne oli huonot, kun lahkeet oli liian tiukat. Mulla turposi nilkat niin nää äitiysleggingsit oli vaikea pukea ja tiukat lahkeet puristivat sitte turvonneita nilkkoja.
 
Mä tilasin H&M:n legginsit ja farkun näköiset kangaslegginsit äitiyspuolelta, kangasversiot ihan hyvät, mahtuu hyvin isompikin maha. Nyt oon 19+ enkä oo varmaan pariin kuukauteen pystynyt käyttämään normifarkkuja.

Noi farkun näköiset kangaslegginsit on valitettavasti jo venähtäneet jonkin verran, menee jos on vähän napakampi pitkä toppi, mutta muuten valahtaa aika nopeasti.
Mustat peruslegginsit taasen hyvät, paremmat kuin Prisman House-merkkiset.

Muuten olen käyttänyt pitkälti mekkoja nyt, niistäkin pari H&M:n Mama-mallistoa, vaikka ei siltä näytä. Siellä paras löytämäni kohtuuhintainen valikoima, nettikaupassa tietty paras. Hyvinkään Willan H&M:ssä oli myös ainakin aiemmin jonkinlainen valikoima

Kuukauden päästä lähdetään Lappiin pariksi viikoksi, ja jonkinlaiset ulkoiluhousut pitäisi löytää. H&M löytyi joitain urheiluleggareita, mutta saisi vähän paksummat olla. Oon löytänyt vaan käytettyjä, nettikaupoista siis nekin, mutta uutena ei tunnu löytyvän. Nekin käytetyt on sellaista merkkiä mitä en löydä mistään.
 
Mä tilasin H&M:n legginsit ja farkun näköiset kangaslegginsit äitiyspuolelta, kangasversiot ihan hyvät, mahtuu hyvin isompikin maha. Nyt oon 19+ enkä oo varmaan pariin kuukauteen pystynyt käyttämään normifarkkuja.

Noi farkun näköiset kangaslegginsit on valitettavasti jo venähtäneet jonkin verran, menee jos on vähän napakampi pitkä toppi, mutta muuten valahtaa aika nopeasti.
Mustat peruslegginsit taasen hyvät, paremmat kuin Prisman House-merkkiset.

Muuten olen käyttänyt pitkälti mekkoja nyt, niistäkin pari H&M:n Mama-mallistoa, vaikka ei siltä näytä. Siellä paras löytämäni kohtuuhintainen valikoima, nettikaupassa tietty paras. Hyvinkään Willan H&M:ssä oli myös ainakin aiemmin jonkinlainen valikoima

Kuukauden päästä lähdetään Lappiin pariksi viikoksi, ja jonkinlaiset ulkoiluhousut pitäisi löytää. H&M löytyi joitain urheiluleggareita, mutta saisi vähän paksummat olla. Oon löytänyt vaan käytettyjä, nettikaupoista siis nekin, mutta uutena ei tunnu löytyvän. Nekin käytetyt on sellaista merkkiä mitä en löydä mistään.
Millaista maastoa ja kuinka pitkää ulkoilua olette suunnitelleet? Mä käytin raskausaikana mun metsässä liikkumista vaativassa työssä sellaisia vähän lujempaa farkkua olevia paksumpia ja sopivasti löysiä raskausfarkkuja. Sinne alle sai legginsit tuomaan lämpöä, kun kelit oli kevättalvi. Jollain kelillä taisin vetää kumisaappaan suuta ja ylempää säärtä suojaamaan irralliset lumisuojat (ulkoilukankaiset säärystimet), kun piti kahlata hankeen. Jos farkut oli pesussa, niin kaapista väljimmät ulkohousut päälle, vetskari auki ja napinläpeen ponnari, ja pitkä huppari tai paita peittämään auki olevat tallinovet 😅 Vinkkinä siis hyvät raskausfarkut ja kerrasto alle, jos ulkohousuja ei löydy!
 
@litranmitta Mennään varmaan ihan soraistettuja ja helppoja metsäpolkuja. Farkut olisikin varmaan hyvä vaihtoehto niille päiville kun tarvitsee paksumpaa, kiitos vinkistä! Mulla sattuukin yhdet olemaan, joten jos urheiluleggarit vaan mama-puolelta jos sattuu lämpöisiä päiviä 😊
 
Minulla myös yhdet edelliseen raskauteen ostetut h&m-legginsit ja ovat parempaa laatua kun Houset. Käytin niitä itse ja kaveri käytti yhdessä raskaudessa ja vasta nyt tässä meneillään olevassa raskaudessa on alkanut tulla reikiä.
Minä myös etsin ulkohousuja keväällä tuloksetta. Onneksi mies on pitkä ja hänellä yhdet vanhat tuulihousut, jotka vielä menee näin 2kk ennen laskettua aikaa. Ei ehkä mene ihan loppuun asti, mutta sit pitää keksiä jotain muuta, jos vielä tulee tarvetta ulkohousuille.
 
Mä tilasin H&M:n legginsit ja farkun näköiset kangaslegginsit äitiyspuolelta, kangasversiot ihan hyvät, mahtuu hyvin isompikin maha. Nyt oon 19+ enkä oo varmaan pariin kuukauteen pystynyt käyttämään normifarkkuja.

Noi farkun näköiset kangaslegginsit on valitettavasti jo venähtäneet jonkin verran, menee jos on vähän napakampi pitkä toppi, mutta muuten valahtaa aika nopeasti.
Mustat peruslegginsit taasen hyvät, paremmat kuin Prisman House-merkkiset.

Muuten olen käyttänyt pitkälti mekkoja nyt, niistäkin pari H&M:n Mama-mallistoa, vaikka ei siltä näytä. Siellä paras löytämäni kohtuuhintainen valikoima, nettikaupassa tietty paras. Hyvinkään Willan H&M:ssä oli myös ainakin aiemmin jonkinlainen valikoima

Kuukauden päästä lähdetään Lappiin pariksi viikoksi, ja jonkinlaiset ulkoiluhousut pitäisi löytää. H&M löytyi joitain urheiluleggareita, mutta saisi vähän paksummat olla. Oon löytänyt vaan käytettyjä, nettikaupoista siis nekin, mutta uutena ei tunnu löytyvän. Nekin käytetyt on sellaista merkkiä mitä en löydä mistään.
Leggareita ja korkealla resorilla olevia pillifarkkuja tuntuu löytyvän jokaisesta äitiysvaateksupasta, mutta kun mä en kaipaa kumpiakaan. 😖 Ensinnäkään mä en edelleenkään, nyt siis toinen raskaus jo yli puolivälin, ymmärrä korkeaa vatsaresoria. Talvella ehkä ok, vaikken tosin osannut käyttää esikoisenkaan aikaan, mutta varsinkaan nyt muutenkin tukalassa lämmössä lisäkerroksia päälle, ei kiitos. 🥵 Useimmat raskautta edeltäneet leggatit, trikoot, collarit, kuminauhavyötäröiset kesähousut jne menee edelleen ongelmitta, kunhan vyötärön jättää vatsan alle, eikä ole liian tiukkaa kumpparia. 😊 Ja pillifarkut taas ei käy mun paksuille pohkeille, kun kiristää pohkeista, jos muuten on sopivat. 😅 Eli kaipaisin edelleen äitiysfarkkuja, mitkä ei ole pillit ja ilman korkeaa vyötäröä. 🙄 Ja toisena sitten säätä kestävät ulkoiluhousut, leggareita ja hengittäviä juoksuhousuja ym löytyy, mutta ei mitään mikä pitäis tuulta ja kosteutta jos lähtee huonommalla kelillä esikoisen tai koirien kanssa pihalle. 🙄 Ja joo, kaapin isoimmat ulkohousut vetskari auki ja nappi ponnarilla jatkettuna tuli käytettyä jo tuossa alkukesästä pari kk sitten, nyt saattais vielä mennä, muttei tskuulla enää loppusyksystä. 😖

Kaikki takitkin tuntuu olevan joko säätä kestämättömiä ohuita kesätakkeja tai paksuja talvitakkeja. Miten olus ihan vaan kosteutta pitävä kuoritakki? No jossain oli sadetakki, mutta pelkään pahoin sen olevan muuten liian "muovipussi".
 
Ihan totta että toi korkea resori vatsan kohdalla on tukala näillä helteillä. Mä vaan oon sen mallinen että tavislegginsit ja housut pampulavirityksellä ei nyt istu 😄

Tai en oo nyt hetkeen kokeillut, et voisin tietysti testata. Ensi viikolla olis keikkahommia taas, ja työhousut tuskin menee. En vielä kokeillut eli toivoa on että jollain virityksellä ne saisin 😊
 
Minulla painaa vatsan alle jäävät housut käytännössä aina ikävästi, vaikka olisi löysähköt. Vatsan päälle tulevat olleet parempia. Meillä täällä pohjoisempana ei ole ilmatkaan olleet niin tukalia, että ylimääräinen kerros vatsan päällä haittaisi.
 
Joo, itsekin toissa päivänä lenkillä yritin laittaa vyötärönauhan tohon mahan alle, kun ei tuntunut hyvältä vatsan päällä, niin ei pystynyt kauaa pitämään.

Päällä korkeavyötäröiset, joustavaa kangasta olevat pyöräilyshortsin malliset. Ei toimi mun malliselle ainakaan tällä hetkellä 😄
 
Takaisin
Top