Äitiysvaatteet mielessä

I&<3

Oman äänensä löytänyt
Pohdiskelen tässä pitäisikö kohta jo siirtyä käyttämään äitiysfarkkuja kun omat alkaa tuntua ahdistavilta... H&M:stä yhdet farkut hain jo pari viikkoa sitten. Huomena alkaa 9 viikko ja paino ei ole itselläni noussut, mutta vatsa on jo vähän turvonnut. Miten teillä menee?

Kaipailisin vinkkejä mistä äitiysvaatteita kannattaa ostaa? Ihan jos haluaa livenä päästä kauppaan ja sovittaa. :) Pirkanmaalta ja pk-seudulta hyviä paikkoja tiedossa?
 
Mulla on kanssa H&M:ltä kahdet erimalliset äippäfarkut ja molemmista kyllä tykkäsin viime raskaudessa. Lisäksi oli kesän ajan käytössä H&M:n pinkit raskausshortsit, joita rakastin!!! :Heartred Suorastaan jo odotan että pääsen taas käyttämään niitä. :D

Äitiyspaidat on mun mielestä siellä jotenkin tosi värittömiä ja masentavia, tai sitten vaan oli joku huono vaatekausi kun viimeksi olin raskaana. Muista merkeistä ei kuitenkaan ole oikein tietoa, kun pärjäsin paitojen puolesta melkein omilla vaatteilla.

Mutta yks juttu oli itselleni on ehdoton: en enää ikinä kajoa H&M:n imetysliiveihin. Niissä kaarituki painaa ikävästi ja olivat muutenkin kököt. Paitsi että tadaa, kun lopetin imetyksen niin sitten niistä tulikin mun lempirintsikat. :D Aika säälittävää... Mutta siis imetykseen ei sovi, ainakaan mulla.
 
Mulla tosiaan viimeksi tuli äippäfarkut käyttöön 12+ viikolla, että saa nähdä tällä kertaa... Niiden ohella pidin omiakin housuja niin, että viritin ponkkarin nappiin, ja napinläven läpi taas nappiin kiinni. Sai pikkusen lisää käyttöaikaa omille pökille. :D
 
Mulla on tällähetkellä juurikin tuo hiuslenkkiviritys työvaatteissa kun olen metallitöissä ja nää housut on täysin joustamatonta kangasta :D Päällä pitkä ginatrikoon toppi ettei kukaan huomaisi. Pieni jännitys momentti siis etten jäisi vielä raskaudesta kiinni, pukkarissa vaatteiden vaihtokin alkaa olla taitolaji :D Odotan jo kovasti että pääsis 12 viikon paremmalle puolelle ja sitä ennen ultraan että voisin kertoa tästä ja saada sopivat vaatteet töihinkin :)
 
Bebesin imetysliivit ovat ihan parhaita! Mä selvisin esikoisesta hiuslenkkivirityksellä viikolle 21 asti ja sen jälkeen vasta siirryin äitiysfarkkuihin. Nut tuskin pärjään niin pitkään...
 
Mä pärjäsin esikoisesta kans reilusti yli rakenneultran tavallisissa housuissa ja yksi malli meni loppuun asti. Ostin vain yhdet mammahousut, ja kotona olin sitten verkkareissa. Mammapaitoja en ostanut ollenkaan, kun mahtui hyvin tavallisiinkin. Nyt veikkaan, että en tule pääsemään niin helpolla. Painoa on jo valmiiksi 5kg enemmän kuin silloin ja maha jatkuvasti turvoksissa. Nyt on ainakin hyvin alessa vaatteita, mutta ei uskalla ostaa ennen niskaturvotusultraa.
 
Kruunuhaassa Helsingissä on lapsenpäästäjän puoti, josta ostin esikoista odottaessa pari ihanaa kesämekkoa. Ei tosin halvimmasta päästä, mutta en malta odottaa, että pääsen taas kesällä käyttämään niitä :)
 
mä vaihdoin suosiolla äitiysfarkkuihin jo 6+ jotain. Turvotus on ihan kamala vatsan kohdalta niin oli todella epämiellyttävä käyttää omia farkkuja, jotka ovat aika naftia mallia/kokoa. olis kiva hankkia farkut ilman sitä mahatuubia, sais joskus edes paidan housuihin. Lisäksi oon huomannu, että mammafarkkuja on aika haastava piilottaa! pitää olla aika pitkä paita päällä :/
 
Tänään otin mammafarkut nyt sitten ensikäyttöön pitkän (tunikan?) kaltaisen paidan kanssa :) Nyt siis 9+1 ja omat tavisfarkut menee päälle vielä, mutta tuntuvat todella epämukavilta ja nappi painaa istuessa. Mun tavisfarkut on kakki suht korkea vyötäröistä mallia joten matalammat varmaan olis voinu vielä toimia vaan en semmosia omista. Nää äippäfarkut tuntuu mukavilta. :)
 
Mulla on tän joogahullaantumisen myötä paljon joogahousuja ja ne on usein kivan joustavia mahan kohdalta :D sellasia tässä tullut pidettyä ja tajusin etten kahteen viikkoon ole edes kokeillut farkkuja!
 
Minä vähän innoistuin H&M alessa vaikka en ole vielä edes ultrassa käynyt..mutta oli niin halpaa :D

2 kesämekkoo, shortsit, väljät kesähousut ja syystakki = 20e

Takki on sen mallinen että voi hyvin pitää vaikkei raskaana oliskaan (toisaalta ei ehkä mahdu enää loppuvaiheessa)
 
Mä oon vähän mekkoaddikti ja tämän ansiosta taitaa löytyä myös muutama sen mallinen että menee ihan raskaanakin :D
 
Onneksi maksimekot oli muotia sinä kesänä kun viimeksi olin paksuna. Ja on vieläkin. :D Satsasin ja ostin yhden vähän laadukkaamman maksimekon sille kesälle. Sillä sitten tallustelin kahdissa häissä ja se menee kyllä ihan normitilassakin juhlatamineena. Monikäyttöisiä tommoset.
 
Meilläkin olis yhdet häät tiedossa maaliskuun puolivälissä, että maximekon haaliminen vois olla ihan ajankohtainen juttu sitten itsellekki :D
 
Määkin ostin sen mekon muistaakseni jo maaliskuussa, kun ekat häät oli toukokuussa. Eli nyt niitä varmaan rupeaa olemaan tarjolla. Eli sinne vaan Leksi metsästämään. :D
 
Mulla nyt 7+2 ja omasta mielestäni maha on tässä tokassa (toi siis yks keskenmeno oli tossa välissä) jo niin turvoksissa että kaikki huomaa raskauden, mutta... llmeisesti ei huoma, kun ollaan tän viikon oltu mun vanhempieni kanssa lomalla ja oon tepastellut bikineissä ympäriinsä. Eivätpä ole ainakaan kehdanneet kysyä :wink

Vielä menevät omat vaatteet hyvin päälle, en oikein muista koska siirryin H&M:n farkkuihin viimeksi, mutta sen sitten tietää mitä tapahtuu kun kerran laittaa ne jalkaan... ei kkäytä enää mitään muuta, kun ne on vaan niin ihanat päällä!
 
Minua rupesi jo eilen vähän ahdistamaan, että kevät ja kesä menee jossain trikoissa, eikä mitään nättiä saa päälle.:sad001 Henkkamaukan paitojen tyhjinä roikkuvat mahapussit oli aika karun näköisiä, kun kävin piipahtamassa mamma-osastolla. :grin
 
Takaisin
Top