Äitiyspakkaus

millie

Oman äänensä löytänyt
Hei!

Oletteko jo saaneet äitiyspakkauksen? Mitä pidätte sisällöstä? Haettiin omamme tänään postista, ja ilta on mennyt ihmetellessä, mitä kaikkea sieltä löytyykään. Tykästyin tosi paljon noiden vaatteiden sävyihin, vaikka onkin paljon harmaata ja muita neutraaleja sävyjä. Muutenkin vaikuttaa tosi hyvältä ja tarpeelliselta starttipaketilta  - vaikea sinänsä arvioida, että mitä sitten oikeasti tulee tarvitsemaan. Ainakin vaatteita katsellessa taas hieman enemmän konkretisoitui se, että ihan pian se uusi asukki on meille tulossa emoticon

Ja on kyllä aika hieno juttu itsessään, että meillä Suomessa on tällainen äitiysavustusjärjestelmä - kiitollinen mieli siitäkin!
 
Tuliko sulle se 2010 pakkaus? Missä on esim keltainen haalari leijonankuvalla? En ole vielä hakenut avustuksia, koska kyttään tuota 2011 pakkausta :). Käsittääkseni se esitellään lastenmessuilla.
Meillä esikon jäljiltä ei tarvitsisi vaatteita, mutta se on niin kattava paketti ja rahasummana kuitenkin melko pieni. Laitan säästöön jotain paketista jospa lapseni haluaisivat aikanaan retroilla....höpsö minä :)
Käyttöönkin tulee. Etenkin kestovaipat. Samoin tykkään, kun paketissa on vaaleita sävyjä. Itse olen haalinut värikkäitä vaatteita.
 
Me saatiin pari viikkoa sitten pakkaus ja olin myös hyvin tyytyväinen sävyihin. Ihanaa, että on noinkin neutraalit värit valittu ja muutenkin kuviot yms. olivat suloisia. Kestovaipat saa täälläkin suitsutusta.
 
Ite aattelin kans ottaa 2 pakkausta ja 1 rahana kun tuplia ootetaan. Vaikka meillä on 1ja 2v lapset jo mut pakkauksen rahallinen arvo on niin paljon isompi kuin 140€. Ja onhan niille sit jotain uuttakin vaatetta kun muuten noita käytettyjä vaatteita kyllä riittää...
 
Äitiyspaketti on meillekin kotiutunut nyt ja voi että olihan se aivan ihanaa! Ihania vaatteita ja vaikka tiesin että paljon sieltä tulee tavaraa niin hämmästyin kuitenkin kuinka kattava, monipuolinen ja laadukas se olikaan sisällöltään. Mahtavaa! Meilläkin meni tovi että saatiin mietittyä mitä ne kaikki siellä on, mutta olipa ihanaa oikein ajan kanssa ihmetellä että niin se vain meillekin äitiyspaketti tuli ja kertois vähän siitä että vauvaa odotellaan ja toivotaan meillekin saapuvaksi.
 
musu, joo 2010 pakkauksesta puhuin. Tuo mainitsemasi keltainen haalari on niin söpö :)

Minullakin kesti aika kauan tajuta, mitä ne kaikki tarvikkeet on. Erityisesti ihmettelin niitä kahta kiinniommellun tyynyliinan näköistä kangasta ennen kuin keksin, että ne kuuluukin niihin kestovaippoihin... :) Tarkoitukseni on koittaa kestoilla, joten kiva, että niitä tuli paketissa. Vielä tarvitsisin vaan jonkin peruskurssin kestovaippojen käyttöön. Paketissa tullut opasta lukiessa olen ihmetellyt kaikkia niitä harsoja, imuja, lisäimuja, näpsyjä, kuoria sun muita, joita ilmeisesti tullaan tarvitsemaan... Luulin, että kestoilu olisi hieman yksinkertaisempaa, mutta ehkä ehdin vielä ennen kesää oppia :)
 
Heippa!

Minäkin sain pakkauksen viime viikolla, ja olen kyllä tosi iloinen siitä. Aivan ihania tuotteita ja kaikki niin hyödyllistä (äitiyspakkaus 2010). Pesin viikonloppuna vaatteet, ja tänään silitin ne ja laitoin lipastoon odottamaan. :)

Kesää odottaen,
Mansikkainen
 
Täälä vähän toisenlaisia ajatuksia 2010 vuoden paketista. Harmittaa kun en tuota 2011 vuoden pakettia ehtinyt odottamaan kun laskettu aika heti kesäkuun alussa ja paketti tulee jakoon ilmeisesti vasta huhti/toukokuun vaihteessa. Mietin ihan viimeseen asti etten pakettia ottaisi, mutta päädyin sitten kuitenkin siihen että mielummin sen otan kun eipä tuolla 140eurolla juuri paljoakaan tavaraa saa.

Paketti tuli muutamassa viikossa ja meille ne ei niin mieluisat vaatteet laitoin samantien myyntiin huuto.nettiin ja kaikki meni heti hyvillä hinnoilla, yllätyin oikeen kuinka paljon ihmiset esim noita retrovaatteita halusi kun itse en niistä yhtään välitä. Mutta lopputulos oli mieluisa... sain paketista haluamani tavarat ja osan sitten rahana:)

 
FYI: Kelan äitiysavustusraati on päättänyt jättää kaikki painetut esitteet ja oppaat pois vuoden 2011 äitiyspakkauksesta. Eli jos kaipaa opuksia, niin 2010 lienee viimeinen kerta kun ne on mukana.

Vähän myös valitettavasti lannistan teitä, jotka odottavat kieli pitkällä 2011 vuoden pakkausta: Pakkaus kyllä julkistetaan huhtikuun puolivälissä, mutta sitä ei todennäköisesti vielä silloinkaan aleta jakaa, vaan ensin jaetaan kaikki 2010 pakkaukset pois. Luin Kela-Kertun sivuilta (suomi24:ssä oleva Kelan virallinen lapsiperheiden kysely- ja vastauspalsta), että todennäköisesti vielä kesä-heinäkuussakin jaetaan 2010 vuoden pakkauksia, kun niillä ei ole ollut niin suurta menekkiä.

Me otettiin tuo 2010 pakkaus, ja yksiä potkareita (oranssiraidalliset superretrot yhh...) lukuunottamatta ollaan todella tyytyväisiä niin vaatteisiin kuin muuhunkin sisältöön. :)
 
äitiyspakkaus haettu tänään :) 2010 -malli tuli ja tyytyväinen olen :)

katselin pakkauksen läpi mutta laitoin vielä sisällön takaisin laatikkoon odottamaan äitiäni joka saapuu puolentoista viikon päästä. Laitan sit äiteen kans paikat kuntoon ja vaatteet kaappiin. Nyt en jaksa työpäivien jälkeen tehdä yhtikäs mitään muuta kuin pakolliset kuviot. Toisaalta laskettuun aikaan onkin kohta enää 7 viikkoa... hui.
 
Takaisin
Top