Äitiyspakkaus

Mä tilasin paketin ny kuitenki. Tänää tuli. Ei se mun mielestä kauheen iso ollu. Kannoin sen siit narusta yhdellä kädellä autoon ja autosta kotiin. Lapset mukana aukomassa ovia. Sisällöstä en ny tiiä, ei tullu sellasta"jee äpaketti!!!!" Hysteriaa ku 2 aiempaa kertaa. Mun mielestä tavaraa oli joo vähemmän ku 10 v sitte. Toppapipo ois oli kyl kiva ku tuli vaa noita ohkasia. Eikä tullu vaippoja, kesto ja imut on turha meillä.
 
Joo ihmettelin kans vähän sitä että ei ollu toppapipoa.. Okei noi voi laittaa päällekkäin mut silti vaikuttaa ainakin mun mielestä liian ohkaiselta..
 
Googlasin nopeasti ja löysin vastaukseksi että keskimäärin 35 cm. Tieto siis mll:n sivustolta. Tulikin tieto hyvään tarpeeseen itselle kun täytyy tosiaan varmaan tehdä pipo tai pari pojulle valmiiks :D
 
Siis vastasyntyneen kupoli on toi. Mul ollu lasten päät 36cm. Saa olla pipos kyl kasvun varaa :)
 
Millaisia lämpöpusseja te olette hommanneet? Sellaisia, missä yläosa on toppahaalarimainen hihoineen päivineen ja alaosa pussi, vai ihan sellaisia makuupussimallisia? Olen katsellut noita kovasti, ja mietin minkä tyyppiselle olisi eniten käyttöä. Makuupussimallissa on myös tuo koko pohdittavana, isompi menee vaunuihin ja myöhemmin rattaisiin mutta ei sovi turvakaukaloon, ja pienempi menee sitten kaukaloon mutta jää nopeasti pieneksi. :wideyed:

Edit: oho sori, väärä ketju, piti laittaa tuonne "Ostokset ja hankinnat" puolelle!
 
Muokattu viimeksi:
Mulla tuli vaunujen mukana semmonen aika iso makuupussi mallinen.. Ja hei se äitiyspakkauksen makuupussi menee myös hyvin ja yllättävän pitkäänkin vaunuissa :) (töissä vaunuillessa siinä oli semmonen päälle 1v ja hyvin oli tilaa vielä)
 
Mulla oli esikoiselta semmonen toppapussi/puku, missä alaosa oli pussi mut oli kuitenki hihat eli yläosa niinku puku. En oikeen tykänny ite sitä käyttää, käytännösä se oli niinku puku, ei ajanu pussin asemaa ku piti kuitenki vyöt sitoa päältä, ei ollu vaan käytännöllinen. Tai ehkä olis saattanu saaha vyöt puvun altaki laitettua mut hankala pukea vauvalle pukua mikä on turvakaukalossa valmiiksi. Mä aijon ostaa semmosen pussin missä ei oo hihoja ja mikä on turvakaukaloon sopiva. Vaunuissa menee äp pussi hyvin. Tosin mulla on vaunuihinki olemassa jo pussi, paksumpi ja yläosa saa kunnolla ylös mut äp pussillaki pärjää. :) Sori, sekavaa luettavaa:oops:
 
Me käytettiin esikoisella kaukalopussia pari kuukautta vaunuissakin, eli menee varmaan tän talven. Jos ens talvelle haluaa vaunuihin pussia, sit kannattaa ottaa isompi ja sellainen, mistä saa vyöt läpi,niin toimii rattaidenkin kanssa :)
 
Mä en vieläkään muistanu laittas kelaan mitään papereita. Pakkausta ei nyt oteta kun ei siinä oo oikein mitään meille tarpeellista. Esikoiselta on vielä kaikkee tallessa ja pieniä vaatteitakin. Jotain pitää ostaa niin se 140€ riittää kirpparilla pitkälle ens vuoteen vaatetäydennyksiin
 
Oletteko pesseet nuo kaikki äitiyspakkauksen tekstiilit samassa vai erotelleet ne väreittäin? Meillä on yleensä tapana tuupata kaikki väreistä riippumatta samaan koneeseen, mutta mietin, että lähteekö noista väriä nyt ihan uusina.
 
Mie pesin 60ssa lakanat ja kaikki vaaleet, toises konees värilliset vaatteet ja sit käsinpesu 30 toppavaatteet...
 
Meillä on niin harvoin uusia tai kirkkaanvärisiä vaatteita, että yleensä on voinut ihan surutta työntää samaan koneelliseen. Ehkäpä nyt kuitenkin erottelen nuo.
 
Mie taidan heittää noi äp:n vaatteet (vaaleat erikseen toki) noiden muiden vauvan vaatteiden kanssa. Tulee hyvin 2 koneellista kun valkoiset ja värilliset erikseen :)
 
Onko muiden mielestä 2016 vuoden äp pakkauksen vaatteet reiluja? Kun tuntuu että osa 50-56 kokoisista menee helposti vielä 62 koossa ja 62-68 on aivan liian suuria 62-kokoiselle. Ja se talvipuku menee ehkä vasta ensi talvena. Ihme mitoitusta, tai sitten meidän poika on vaan pitkä ja hoikka eikä nuo vaatteet istu kunnolla kuin vasta kokoa myöhemmin o_O
 
Takaisin
Top