Äitiyspakkaus

Hei!
itse olen elokuulainen mutta tupsahdin käymään täällä koska kaverini jolla on elokuun lopulla laskettu aika niin haluaisi kovasti suomalaisen äitiyspakkauksen mutta asuu itse norjassa eikä sitä sieltä käsin saa kun kela ei tosiaan enää sitä myy, joten olisin udellut että olisiko täällä henkilö joka sellaisen haluaisi vaihtaa rahaksi näin yksityisen kautta, itse sen olisin muuten luovuttanut hänelle mutta olen kuitenkin halunnut ennemmin paketin kun rahan. Saa laittaa sähköpostia jos täällä olisi sellainen henkilö :) dintsu03@hotmail.com

Minulla temppuili tämä oma profiilini tänään joten kirjotin tuon viestin tuntemattomana, joten tällä nimimerkillä minuun saa yhteyden ja tuolla sähköpostilla :)
 
Onks nyt jo se tän vuoden pakkaus vai vieläkö jakavat viimevuotista? :) Sillon ku meijän poitsu syntyi syksyllä 2012 ni jakoivat muistaakseni vielä sitä "vanhaa"
 
En malta odottaa, että saan päätöksen ja voin alkaa odottaa postipakettia! Minusta nuo äitiyspakkaukset ovat kautta vuosien olleet hieman enemmän "poikamaisia", kun nuo neutraalit värit tuppaavat olemaan enemmän pojillakin käytettyjä. Tai siis kun kaikki punaiset ja violetit tuntuu olevan karsittu pois kokonaan. Sinänsä luulisi, että ihan puhdasta kirkkaanpunaistakin moni käyttäisi pojallakin mielellään...
 
Sain tänään äippäpakkauksen :) ei ne ollutkaan niin kaameen värisiä kun kelan sivuilta katoin. Ihan kivoja kaikenkaikkiaan :) isojahan ne oli mutta ompa sitte vaatteita ku poitsu kasvaa :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
En ota tälläkään kertaa, ensimmäiselle otin ja tarpeeseen, nyt kolmannelle yllätykselle löytyi kaapin perältä paljon ihan pieniä vaatteita vaikka olin kaikesta vauvakamasta aktiivisesti yrittänyt eroon päästä!
Tämän jälkeen kirppari-ihmisenä olen kasannut erittäin pienellä rahalla ja vaivalla mittavan vaihtovaatevaraston ihania pikkuvaatteita 80 cm asti! Ovat ne niin liikuttavan pieniä että aivan uskomatonta miten sitä unohtaa vastasyntyneen pienuuden:):):)
 
Meille tuli viikko sitten maanantaina Kelalta se päätös että äitiyspakkaus myönnetty ja että kahden viikon sisällä tulee postiin. Yllätys oli melkoinen kun torstaina töistä tullessani komeili postissa jo saapumisilmoitus paketista!! :D

Eikun hakemaan illalla, oltiin klo 18.05 (ettei tarvinnut maksaa enää parkkimaksua) postin eessä joka on auki seiskaan. KESÄAIKATAULUT! --> Posti kiinni kuudelta!! :/ Voi helevata!!! Pahin hormoonimyrsky tähän mennessä... ARGH!
Niin iso itku tuli että jälkeenpäin jo naurattaa mutta olin mää pettynyt, NIIIIN pettynyt.. Itkin vielä ruokakaupassakin.. Äh, no saatiin me se perjantaina heti jo haettua! :D

Kiva paketti, mä tykkäsin väreistä, oli ihan neutraaleja ja sellasia retroja. :)
Veljen perhe sai pakkauksensa alkuvuodesta, heillä oli ollut niitä oranssisia housuja valkosilla pilkuilla joista joku jo mainitsikin. He antoi ne meille kun eivät tykänneet. Meidän paketissa ei sellasia ollutkaan mutta housuja olikin sitten monenmoista värii harmaasta violettiin! :eek:
Tykkään kovasti tuosta paketista ja arvostan että valtio avustaa näin! :Heartred Ymmärrän kuitenkin heitä jotka haluu sen rahana, ei sekään huono vaihtoehto ole. :)
Esikoista kun odotellaan niin tottakai paketti oli se vaihtoehto. Se tavallaan konkretisoi tätä raskauttakin lisää. :D
 
Minä halusin ottaa, saapa ainakin muistoja jos ei muuta :) ed. nassikka on 4/13 ja siltä säästyi laatikko, toppavaatteet sekä joitain vaatteita. Heitin menee ne turkoosit sekä oranssit hyi kaamee :D tai siis annoin pois. Makuupussin säästin myös. Näin vanhempana akkana kun jälkikasvukin on vanhempaa, näkee kyl eri tavalla tän mitä nyt arvostaisi ja lapsrt arvostaisi, jos oisin silloin aikanaan sästänyt heidän aikaisia juttuja. Pelkästään se laatikko on hieno!
 
Ensimmäinen lapsi tulossa,ja täälläkin jo malttamattomana odotan pakkauksen saamista! Melkein kolme viikkoa jo siitä kun hakemuksen laitoin, ja edelleen kelan sivuilla lukee "käsiteltävänä", vaikka arvioitu käsittelyaika oli 2 viikkoa... blaah! No, ehkä se sieltä joskus saapuu meillekin.
 
Meillekkin paketti saattaa tulla jo ensiviikollla kun päätös on kulma tehty jo 30.6. :)
Nyt on sit mitä ootella ensiviikolta :) jippii
 
Oothan Niiskumuikkunen muistanut toimittaa sen raskaustodistuksen? Sillä vaan aattelin kysästä, ku kyllä KELA mun mielestä nää on aika hyvin ajallaan hoidellu :)
 
Meillekin tul tosiaan Tosi ajoissa! Ma-päivällä tieto että kahden vkon sisällä voi odottaa laatikkoa ni jo saman vkon torstaina tul postista lappu että aarrearkku odottaa siellä hakijaansa! :)
 
Snuu, olen muistanut :) Vein liitteen suoraan kelan konttoriin hakemuksen jättämistä seuraavana arkipäivänä, mut silti siinä päätöksessä vaan näköjään meni yli 3 viikkoa! :O Mutta nyt oli tullut verkkopalveluun päätös, että on myönnetty ja toimitetaan 2 viikon kuluessa :) En tiedä, venähtääkö isoissa (tai isossa ja isossa, Kuopiossa asutaan.. :rolleyes:) kaupungeissa sitten käsittelyajat helpommin pitkäksi, jos sattuu olemaan samaan aikaan paljon hakemuksia jonossa, vai mikä lie kestänyt...
 
netin kautta kun tein hakemuksen ja laitoin todistuksen liitteenä niin sain päätöksen samana päivänä. Olen huomannut että kelalla kaikki toimii paljon nopeammin kun hoitaa asiat netissä!
 
Juu, niin minäkin tein siis netin kautta hakemuksen (liitteen vaan vein seuraavana päivänä paperiversiona), mut ei ainakaan täällä pätenyt tuo teoria tällä kertaa :grin
 
Ite tien kans eilen hakemuksen netissä ja liittelin skannauksella liitteet, niin pitäs kuulemma mennä sukkelampaa...nyt sitte odotellaan päätöstä..:)
 
Takaisin
Top