Äidin terveyshuolet raskausaikana

Kaikki pastöroidusta maidosta tehty on Ok mun mielestä, eli ainakin Valion tuotteet Ok. Paitti ehkä homejuusto ei?
 
Noi tilamaidosta tehdyt leivonnaiset kuulostaa kyllä hyviltä KresiKät :b Onko niissä silti joku riski vaikka ovat paistettuja?? Kun luulisi että ois sama juttu kuin pastöroimattomissa juustoissakin, että ruuan valmistukseen saa käyttää.... Kun 70c listeria ainakin kuolee. Ja millier pastöroimattomasta maidosta tedyt juustot kiellettyjä. Muutenkin kaikissa tuore- home-, feta- juustoissa listeria voi lisääntyä jos niihin sitä tuotannossa päässyt. Ja eikö mozzarellakin ole kiellettyjä? Kovat kypsät juustot kuten kermajuustot, Edamit ym on sallittuja. Sulatejuusto(kuten Koskenlaskija) mun mielestä tehdään sulattamalla kovia juustoja, eli ois siis sallittu? Osa juustoista taas kuten Valion Viola tuorejuusto taas on kai sellaisia että Valio ilmoittanut ettei siinä olisi listeria riskiä.... Halloumista en tiedä. Syön sen aina paistettuna, joten en oo selvittänyt. Kaikkia juustojahan saa syödä +70c! Eikö leipäjuustokin ole muuten kypsä juusto, eli saisi syödä??
 
Oletteko saanet jo ohjeet mitä ei suositella syömään?

Muistan et esikoisen aikana Meidön ryhmässä monet mammat sanoi et suositukset vaihtelevit sen mukaan missä asut.
 
Joo meillä neuvolasta lähetettiin kotiin jo pari viikkoa sit suositukset tms. Samat ne on ku thl:n sivuilla. En usko et kauheesti vaihtelee kun ne on ihan yleisesti laadittu. Sit tietty on jotain suosituksia vaan mut ne vähän riippuu keneltä kysyy :)
 
Mua rupes mietityttämään nyt ku koiralla on jo monta päivää ollu ripuli, että minkähänlainen vaara mulla on saada sama pöpö ja mitä se tuolla masuasukille tekee... Koitan pestä käsiä normaalia enemmän mutta noita kakkapusseja kantaessa väkisinki tulee mieleen, että mikähän vaara tuossa piilee... Ja ku meijän neiti on vielä tottunu lurpsimaan meitä muutenki, ni haastavaa nyt opettaa ettei sais. Onko kellään tietoa onko vaaraa olemassa ?
 
Mä sain kerran kissoiltani matoja! Siis mulle iski ihan hirveä ripuli. Kaikki tuli vetenä ulos. Paino tippui viikossa 5kg ja energiaa ei ollut mihinkään. Lapamatolääkkeellä se sit lähti. Ilmeisesti siitä tarttui kun kerran siivosin kissan oksennuksen kiireessä ilman hanskoja :confused:
 
Nyt on kyllä joku kestoflunssa meneillään, mites se meni et jotain tapahtuu niin tuntuu nenä olevan tukossa/flunssainen olo koko ajan? Ontelot supistuu vai mitä se oli.
 
Aivan armoton väsymys ja 24/7 pahoinvointi, jota yritän torjua syömällä useasti. Töissä on todella rankkaa. Kotona taas onneksi helpompi kuin esikoisen kohdalla (koko kolmion remontti), esikoisen kanssa sitten vaan kaikki virkeä aika. Siitä en halua luistaa. On tää kyllä ihan järjettömän rankkaa.
 
Mun on pakko tunnustaa että hyvällä omatunnolla söin viime viikonloppuna hirven sisäfilettä, mediumina ja tänään härkää, taas mediumina. En jaksa uskoo että näillä mitään ihmeellisiä seurauksia ois.. Saankohan nyt huonoimman tulevan äidin tittelin ever...... En vaan voi ymmärtää hyvän lihan pilaamista läpikypsentämällä. Pitäiskö tästä nyt potea huonoa omatuntoa..?
 
No jos tuosta saa huonon äidin tittelin ni mä olen maailman huonoin, retkahdin kunnon sushiin ja poikakin sai tänään yhden hesen nugetin :D Aah medium pihvi maistuis kyllä, pitäskö mennä raflaan :P
 
[QUOTE="Mulle selvis edellisessä raskaudessa että anoppi käyttä leipomuksiinsa (pulla, letut) naapuritilan tuoretta lehmänmaitoa. Olipa järkytys kun tajusin puputtaneeni niitä herkkuja. Siihen loppui anoppilassa syönti synnytykseen asti. Nyt kun käytiin viimeksi, niin piti kieltäytyä kahvileivästä verukkeella "yritän keventää ruokavaliota" etten paljastuisi :)"[/QUOTE]

Tuota, ne pullat ja letut varmaan oli kypsennettyjä eikä taikinaa? Kuumennettu maito ei ole raakamaitoa.
 
Jannski, ollaan yhessä maailman huonoimpia!! :D :D :D
Ehkä mä vielä opin syömään sushiakin.. :wink
 
Esikoisen aikana luulen et mulla oli suurempi vaara saada töistä joku pöpö/tauti kuin ruoasta, niin ei oo kauheesti tullu ressattua, tietty aina googlettelin eka vaikka graavilohesta yms. Ja meillä tosiaan töissä tällä hetkellä mrsa, esbl, hepatiittia, oli mahdollinen tuberkuloositapaus mutta ei saatu varmuutta yms yms, enemmän ne kyllä huolestutti ja vieläkin kyllä kun tulee keikkaa tehtyä :/ Juu ja olihan siellä salmonellaa ja mitä kaikkea :D
 
Oon mäkin syöny yhden kerran mediumia härkää (vaikka niin siitä toksoplasmasta hätäilin!) ja maistanu viiniä pari kertaa yhden hörpyn... (halusin maistaa miten hyvin sopii sille härälle! Ja toisen kerran halusin muuten vaan maistaa).
Mutta siis Jannski miten sä pystyt tekeen tollaista työtä nyt? :0 Mä olisin ihan neuroottisena siellä varmasti! Tosin on teillä varmaan sitte hyvät suojavarusteet, käytännöt ym.... Että turvallista sikäli. Mä oon omassakin työssäni jo ihan paniikissa ja pesen käsiä lähes neuroottisesti :/ En tiedä miten iho kestää kun ilmat kylmenee
 
Ruusa ei kait tonmosessa hoivakotimaailmassa eristellä niiku sairaaloissa ni Meil on vaan esim pesutilanteissa muoviessut päällä ja käsidesin käyttö tärkeää ennen ja jälkeen ja asiakkaan kädet kans. Mut onneks harvemmin tulee tilanteita et lähtis siel joku tarttumaan, tuberkuloosi oli pelottava kun se kaiketi ihan ilman mukana voi tarttua :/
 
Aa no aika ikävää sitten sielkä työskentely... Ja tubinki suhteen tietty huono ku sehän voi just tarttua jos pitkään hoitanu samaa potilasta. Ite kans mietin pitäiskö se Calmette rokotus pyytää vauvalle... Kuitenki Suomeen tulee kokoaika enempi muualta ihmisiä nii epäilyttää josko tubiki saattais enempi lähtee leviään. En tiiä kuin hyvin tarkastaa terveyden, rokottaa ym. noita turvapaikanhakijoita esim
 
Hemmetin hemmetin hemmetti, nyt taas vaihteeksi flunssa mulla :sad001 Kurkku kipee nenä tukossa ja kauhee yskä. Miks täytyy olla raskaana niin huono vastustuskyky ::sad001
 
Jannski, eikä!!:sad001 Mua pelottaa kans, et mulle on iskemässä flunssa. Eilinen meni päänsäryn kanssa ja äsken heräsin ja jokaikinen lihas ihan jumissa ja sellanen ikävä kuumesärky näyttäis tekevän tuloaan:sad001
 
Nyt on paljon ollu liikkeellä flunssaa :sad001 Kiva oli käydä labrassa kun siellä joka toisella vuoti nokka. Mä oon vieläpä ammatin puolesta kova pesee käsiä mut ei auta :sad001 nyt lepoa vaan meille!
 
Takaisin
Top