Kokemuksia BRIO-vaunuista ja rattaista

newi

Näppärä viestien naputtelija
Katselin netistä BRIO:n Happy yhdistelmävaunuja sekä Happy Superioreita. Onko käyttökokemuksia tai muuten vinkkejä esikoistaan odottavalle vaunuhankintaan? :)
 
Myös BRIO:n turvaistuimista ja muista tuotteista haluaisin kuulla arvosteluja/kokemuksia :)
 
Kuulin eräältä Brion jälleenmyyjältä, että koko merkki loppuisi! Yhdistyy ilmeisesti Britaxin kanssa. Eli jos maltat odottaa, niin voit saada edullisemmin :wink Jos tää nyt oli varmaa tietoa.
Meillä on Brion turvaistuin ja turvavyöistuin isommilla. Tyytyväisiä ollaan oltu, tosin kolaritilanteesta ei ole kokemusta. Turvaistuin oli vähän hankala asentaa, mutta youtuben opastusvideon avulla menikin helposti. Kankaat oli helppo irroittaa ja pestä kun juniori oksensi sen täyteen.
 
Meillä on Brio Happy-yhdistelmävaunut ( tosin vuodelta 2010) tosi hyvät ja jämäkät vaunut. Ainoa miinus on ehkä se, että etupyörät eivät käänny, niin joskus on vähän raskaat kääntää. Meillä kun on paljon hiekkateitä, niin olen tykännyt hyvästä jousituksesta :)

Meillä on myös Brion turvakaukalo ja telakka, joihin ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Menee näppärästi myös turvavöillä jos telakkaa ei ole ( esim. Taksit ). Eikä ole hävyttömän painava kantaa. Jos nuo vaunut olisivat olleet vuoden uudemmat, niin turvakaukalon olisi saanut tosi näppärästi adapterilla kiinni vaunurunkoon.

Me olisimme varmaan ostaneet Briot, vaikka ei olisikaan saatu noita vanhoja sukulaisilta :)
 
Kiva kuulla hyviä kokemuksia niistä :) Itsekin taidan kallistua BRIO:ihin niin vaunuissa kuin turvakaukalossa :)
 
Mites kun jossain keskustelussa joku valitti kun ei ole kääntyviä etupyöriä? Liittyykö se kaupungissa olemiseen? Itse asun pienessä kylässä ja kuullut että täällä juuri isot ilmarenkaat ovat loistavat.
 
Mites kun jossain keskustelussa joku valitti kun ei ole kääntyviä etupyöriä? Liittyykö se kaupungissa olemiseen? Itse asun pienessä kylässä ja kuullut että täällä juuri isot ilmarenkaat ovat loistavat.

Sama juttu. En itse yhtään ymmärrä kääntyviä etupyöriä ja koin ne hankaliksi sateenvarjorattaissakin. Nuo ilmatäytteiset renkaat rullaavat kivasti, ja helpostihan nekin vaunut saa kääntymään kun vähän painaa työntöaisasta ja nostaa eturenkaita. :happy119 Varsinkin jos enempi kulkee kävellen rattaiden kanssa, niin en mitenkään suosittele kääntyviä renkaita. :)
 
Joku on joskus kaivannut kääntyviä etupyöriä :) Kunhan mainitsin, itse en niitä kaipaa ( meillä on ns. Ilmakumiset maastorenkaat) Matkarattaistakin lukittiin etupyörät.
 
Brioista en ikävä kylläisaa sanoa mitään, kun ei ole kokemusta. Mutta meillä on kriteerinä just kääntyvät etupyörät, nyt kun etsitään rattaita. Niihin kun on tottunut, niin se työntöaisan painaminen tuntuu hankalalta. Meillä vaunuja on käytetty aika monipuolisesti sekä maastossa, kaupungissa että ostoskeskuksissa. Kulkee kuin ajatus (teutonia mistral s).
 
Brioista en ikävä kylläisaa sanoa mitään, kun ei ole kokemusta. Mutta meillä on kriteerinä just kääntyvät etupyörät, nyt kun etsitään rattaita. Niihin kun on tottunut, niin se työntöaisan painaminen tuntuu hankalalta. Meillä vaunuja on käytetty aika monipuolisesti sekä maastossa, kaupungissa että ostoskeskuksissa. Kulkee kuin ajatus (teutonia mistral s).

Se on varmasti kyllä tottumus- ja makukysymys! :wink
 
Brio Happyt perinteisellä kopalla ja kevyempääki kevyemmillä eva vai mitkä kennorenkaat ne nyt oli,huuh mite keveet vaaunut,oli ihanat!
Ja nuo kääntyvät eturenkaat on makuasia,itsellä menee enempikin hermo niihin, ellei ole kauppakeskuksessa jossa stabiili sileä lattia.Toinen asia kääntyvissä renkaissa on se,että...jos ne töksähtää kiveen ja se rengas on juuri vähänkin kääntyneenä,niin nepä voip napsahtaa ihan poikki siitä kiinnityksestä.
Näin on käynyt mulle kahdesti!Onneksi mennyt takuisiin molemmilla kerroilla,mutta harmittanut kovin ja vaivaahan siitä aiheutuu.
 
Peukutan brioja!! :) me saatiin mun siskolta brion (en muista mallia) yhdistelmät ja kaukalo+telakka vm 2006. Nyt siis jo kuudennella lapsella menossa ja kestää kestää vaan :) ja nyt oon pari kertaa käyttänyt rattaita "tuplina" eli molemmat lapset kyydissä siinä vauvan kopassa. Ja hyvin rullaa. Ilmarenkailla myös, joten hyvin liikkuvat melkeinpä minkälaisessa maastossa vain. :) nyt ois tarjolla mun ja miehen siskoilta tuplat, toisella merkkiä emmaljunga ja toisella brio. Vähän tekis enemmän mieli brioja :wink

Sent from my GT-S5301 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä en tykkää... Esikoisella oli emaljungat ja mua enemmän kuin harmittaa että aikoinaan ne hävitin... Nyt on briot. Nää on hyvät ja kevyet kyllä työntää, mutta vaunujen koppa on niin pieni että jo nyt kolmikuisella vauvalla tekee tiukkaa mahtua toppapuvun ja makuupussin kanssa... Kuitenkin ois tarkotus talvella vielä koppaa käyttää... Toi tavarakori on kankainen ja mun makuun ihan onnettoman pieni. Emaljungiin mahtui heittämällä kaksi täyttä ruokakassia, brioihin just ja just puoltoista...
 
Mä en tykkää... Esikoisella oli emaljungat ja mua enemmän kuin harmittaa että aikoinaan ne hävitin... Nyt on briot. Nää on hyvät ja kevyet kyllä työntää, mutta vaunujen koppa on niin pieni että jo nyt kolmikuisella vauvalla tekee tiukkaa mahtua toppapuvun ja makuupussin kanssa... Kuitenkin ois tarkotus talvella vielä koppaa käyttää... Toi tavarakori on kankainen ja mun makuun ihan onnettoman pieni. Emaljungiin mahtui heittämällä kaksi täyttä ruokakassia, brioihin just ja just puoltoista...

Olisi kiva kuulla muitakin eroja Emmaljungien ja Briojen välillä :) Mikä malli Emmaljungissa? Millainen hintaero?
 
Meillä työkaveri varotti, että heidän 8-kuisensa sai Emmajungat nurin, kun olivat niin kevyet... Mallia en tosin tiedä. Meillä siirryttiin just kantokopasta ratasosaan. Hyvin mahtuu makuupussi ja toppahaalari.

Meillä on metallipohjainen tavarakori :0 Mistähän lie se sitten on tullut. Siihen kyllä mahtuu meidän perheen ostokset ( täysi kaupan kestokassillinen) ihan mainiosti.
 
Meillä myös metallinen alakori. Ja kyllä mahtuu tavaraa ihan kiitettävästi :) oisko vanhemmissa malleissa sit enemmän tilaa? Ystäväni osti vuoden 2012 briot, hyvät jämäkät rattaat ovat mutta just oli se koppa aika pieni. Tavaratilaa en muista minkä kokoinen se on. Pikkuisen pienemmät kooltaan kokonaisuudessaan kuin meidän rattaat. Meidän rattaissa on heittoaisa mutta ystävän vaunuissa ei. Ja toisaalta heidän rattaat helpompi kasata kuin meidän :) liekö sitten noita mallikohtaisia eroja. Pitääpä kysästä siskolta minkä malliset nuo ovat..

Sent from my GT-S5301 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä on briot käytös. Oon tykänny. Heittoaisaa mäki kaipaisin, mut plussaa on, että saa aisan kuitenki säädettyä työntäjän mukaan. Ostettu käytettynä ja jo edellinen omistaja kehui kun on kevyet työntää. Täällä kun on sorateitä, ni jopa sielä on mukavat työnnellä kun ei renkaat jumi.
 
Täytyy ny tänne kirjoittaa jos joku etsii aiheesta vielä kokemuksia että pidin kovasti brion happy vaunuista ja muuten olen tykänny mutta lapsemme on 3.5 kk ja nyt jo liian suuri tuohon brion vaunukoppaan! Se on aivan liian kapea ja jopa myös liian lyhyt jo nyt.. Odotin kuitenkin että voisin ainakin puolvuotiaaksi asti vaunuissa nukuttaa mutta nyt siis laitettu jo ratas asentoon ja makuulle jotta voi noin pientä ulkoiluttaa.. eli valitettavasti pettymys tuon ahtauden vuoksi vaunukoppa.

Edit : olipas huonoa suomea mutta sen siitä saa kun kännykällä näpyttää :/
 
Takaisin
Top