RaskausOireita

Mulla on ennen 'makeanhammasta kolottanut' lähes päivittäin, ja saattoi mennä 2-3 suklaalevyä viikossa, joskus jopa enemmän. Nyt viikkoja 6+1 ja edelleen sama suklaalevyn puolikas tuossa viereisellä pöydällä, joka oli siinä jo kaksi viikkoa sitten. Makeat eivät siis maistu enää ollenkaan, vaan silloin tällöin tulee suolaisen nälkä, vaikka ennen en käyttänyt edes ruoan kanssa suolaa, sillä en yleensä pidä suolaisesta. :D
 
Tuutikki90, ikävää! Mutta oon samaa mieltä, että melkeinpä mieluummin kesken heti, kuin myöhemmin.

Toivottavasti kaikki gynellä ok, ja pääsette yrittämään uudelleen pian. :Heartred
 
Työyö sujui vaihtelevasti:rolleyes: Mielestäni jaksoin kyllä tosi hyvin, kunnes neljän aikaan iski armoton väsymys! Olisin voinut nukahtaa vaikka seisaalleni! Onneksi meillä on samaa yksikköä pari kerrosta ja toisessa oli vakiyökkö myös, meillä on tapana hengailla usein paljon yhdessä. Seuran avulla juur ja juur jaksoinkin... Päivän unet sitten olikin mitä oli, heräilyä moneen kertaan jne.
Mulla on ihan hullu työvuorolista ens lista, tyyliin 5-6 vuoroa, yksi vapaa ja 4vuoroa. Tiedän jo etukäteen että en tule jaksamaan, joten naputtelin pomolle viime yönä sähköpostia jossa sitten kerroin raskaudesta kun en viitsinyt tekosyitä ruveta keksimään:eek:
 
Catnip ja ihmettä. Tsemppiä yö-vuoroihin.. Itellä kans vuorotyö mut onneks ei oo enää yö-vuoroja vaan viimenen vuoro loppuu puol kaks yöllä. Myöhähän sekin on jos seuraavana päivänä taas vuoro..
 
Kiitos. Ei noissa yövuorossa muuten mitään ongelmaa ole, mutta kun ei päivällä saa nukuttua. Hiljaisempia kun päivävuorot, eikä niin ruumiillisia. Mutta en kestä yöllä hereillä kun en päivällä nuku. Tosin ei miusta päivävuoronkaan tekijäksi ole. Että ei kai pidä valittaa. Toivon että tämä väsymys on vaan väliaikaista ja menee mahdollisimman nopeasti ohi :D
 
Täällä sama juttu kuin sulla ihmettä-. Painajaismaiselta tuntuis päivävuoronkin tekeminen :D Mitenkäs olet jaksanut valvoa?
 
Mulla ei ole koskaan erityisemmin ongelmaa aikasen herämisen kanssa. Mutta tällä viikolla on aamun ekat ajatukset ollu et montako päivää vielä vapaaseen, ensimmäinen vapaa viikonloppu kahdeksaan viikkoon.
Lauantaina kun yrittää nukkua pitkään niin olen ihan varma että joku naapurin kolmesta haukusta alkas haukkumaan yhtäjaksoisesti niin kauan että on jo pakko nousta ylös kun ei ole haukkumiselta saanut unta. Tai sitten naapurin mies alkaa taas touhuamaan jotakinnennen kuutta pihassa ja se herättää, naapurin mies herää aina kolmelta o.O välillä se aloittaa puitten kaadon metsässään ja välillä se möyrii pihaa traktorilla. Tämä naapuri asuu tien toisella puolella mutta hyvin kantautuu kaikki sisälle. Miten mä tulen selviämään syyslomaviikosta kun mulla on silloin pelkkiä "aikasia aamuja" eli kuuteen pitää olla töissä. Tänään olisin nukkunu pommiin ellei kissa olis herättäny, olin kellon soimisen jälkeen jääny sänkuyn kissa onneksi herätti viiden minuutin päästä.
 
En tiedä meneekö tämä nyt enää raskausoireisiin, mutta tänään 5+6 ja varhaisultra. Lekuri sanoi että kaikki OK, ja olin niin jotenkin jännityksissäni että mitat ym. eivät jääneet sen kummemmin mieleen. Sikiöpussi, ruskuaispussi ja pienenpieni alkio :Heartred näkyivät selvästi ja oikeilla paikoillaan. Sydämenlyöntejä ei vielä nähty, mutta lääkärin mielestä siinä ei mitään ihmeellistä.

Huh, oli jännittävää. Inan harmittaa tuo sydämenlyöntien näkymättömyys, mutta muuten tuli taas hieman lisää konkretiaa tähän touhuun.
 
Tänään tuli etova olo ja aikamoinen väsymys, 6+3. Enpä olisi koskaan uskonut olevani iloinen siitä, että voin pahoin! :D Oireet helpottaa kummasti tätä jännitystä siitä onko siellä kukaan kyydissä. Toivoa on! :)
 
Palelu vaan voimistuu koko ajan. Kohta turkishaalari päällä töissä kun ei vaan tarkene. Koko päivä menny eräänlaisessa sumussa, aamu alkanu melko kankeasti ja ajattelin et jes puol kahden jälkeen pääsee päikkäreille, no mitä vielä, iltavuoro tulee töihin tekee potilaille eväät ja passitan sen päivystyksen kun meni henki ahtaalle ja tuli takas saikkulapun kanssa joten jouduin itsr jäämään tupla vuoroon mutta onneks ihan kihta voi mennä kotiin.
 
Täällä on taas itketty raskaushuuruissa :) jo pari kertaa tuli itkut ennen plussaa, sillon jo aattelin et voiskos, voiskos olla raskausoire. Edellisellä kerralla muistan kun olin pallomahana kävelyllä ja siellä yksikseni aloin pillittämään :)
 
Närästys on muuttanut muotoaan etovammaksi, eli yökintää on tänään harrasteltu, röyhtäyttää hirveesti eli närästyskin jatkuu ja kunnon polttojen kanssa. Nautinnollista. Iltapäikkärit otettu eli minulla nämä oireilut painottuu vahvasti iltapäivälle ja iltaan, aamuisin ei tunnu mikään missään!
 
Pääpuu,

Miten sulla näkyi siinä ultrassa alkio, sikiöpussi ja ruskuaispussi, pystyikö ultrassa erottaa että alkio on sikiöpussin sisällä?
Mä kävin myös tänään ultrassa ja lääkäri sanoi että viikot on 5+ jotain tai tuulimuna. Siellä näkyi vain 2,3mm kokoinen "juttu" mistä lääkäri sanoi että ei voi vielä sanoa onko siinä alkio vai ei.. Nyt pelottaa :sad001
 
mimm, mä kävin tänään ultrassa ja viikkoja 6+6. Lääkäri näki heti lapsivettä sekä sen, että sydän lyö. Saatiin sitten kuvakin, siinä näkyy aika hyvin alkio ja sen vieressä ruskuaispussi. Koko oli 0,52cm ja koko vastasi muutamaa päivää pienempää, viikkoja 6+2.
Toivottavasti sulla on kaikki hyvin, saitko uutta aikaa ultraan?
 
Sain juu uuden ajan kahden viikon päähän. Tämä epätietoisuus ja odotus on aivan hirveää :sad001 onneksi on ennestään yksi lapsi joka piristää :Heartred
 
Pääpuu. Onnittelut hyvistä ultra kuulumisista. :)

Catnip.Onnittelut myös sinne hyvistä ultra kuulumisista ja ihanaa kun sait nähdä jo sydämenäänetkin.. :) Mä niin ootan ja toivon et mäkin pääsen ne näkemään 2-3 viikon päästä..

mimm. Tsempit täältäkin ketjusta odotteluun.. Toivottavasti odotus palkitaan sydämmenäänillä..

Täällä kans vähän välii huono olo,viluttaa, turvottaa ja väsyttää...
 
Takaisin
Top