RaskausOireita

Sirpula

Oman äänensä löytänyt
Oletteko vielä huomanneet mitään oireita?? Minua on väsyttänyt jonkun verran, mutta ei ole vielä muita oireita tullut. Niitä jännityksellä odotellen. . :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Moikka Sirpula ja Saga_Maria :greet025

Täällä esikoistaan odotteleva foorumilainen. Nyt kasassa vasta 4+2 ja oireena lähinnä hirvittävä jano josta seuraa taas hirvittävä pissahätä koko ajan. :p
 
Mä en osannut ajatella kasvanutta janoa oireeksi (ja jatkuvaa vessaramppausta), mutta tottapa tuokin! Koko ajan tekee mieli vettä! :D
 
Mulla tänään rv 4+1. :) väsyttää. Tänäänkin meinasin nukahtaa kesken lasten leikkien. :/ ja nälkä koko ajan. Koko ajan pitäisi olla syömässä jotain. :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Juu tänään ekaa kertaa huomasin myös tavattoman väsymyksen iltapäivällä.. Töissä vaan hirveetä haukottelemista. Taisivat työkaverit luulla, että takana rankka viikonloppu :p
 
Mä kans vaan nuokuin kun leikittiin lasten kanssa autoilla lattialla. Ja silti edelleen valvon kun sais jo nukkua, ja pitäiskin nukkua kun pystyy. Mut pakko olis saada vielä keittiö siivottua ja viikattua vino pino puhtaita vaatteita kaappiin.
Huomenna kipasen apteekista raskausvitamiinit, josko niillä sais tän väsymyksen lievemmäksi. Ja aamulla sitruuna-greippimehut naamaan ennen lähtöä, niin virkistyy :D
 
Moikka kaikille! :greet025 Mulla tänään viikot 4+0 ja oireena myöskin hirvittävä väsymys. Väsymystä oli jo muutama päivä ennen plussaa ja siitä aavistinkin että saattaisi olla tärpännyt. Lisäksi rinnat on arat ja alaselkä kipeä.
 
Moikka Eppe :)

Vähän jännityksellä odottelen millaisia oireita vielä tulee, kun ei kokemuksia ennen raskaudesta. Toivottavasti ei kovaa pahaa oloa ainakaan, sillä vähän jo aamuisin ällö olo ja heikottaa. Tänäkin aamuna piti istahtaa, kun hampaita pesi, tuli niin sellainen heikotus ja olo kuin olisi kuumetta. Mutta pientähän tämä vielä onneksi on, tosin viikkojakin vielä niin vähän kasassa, että kyllähän se vielä ehtii iskeä. :sick009
 
Hankin itelle ne pahoinvointirannekkeet. Oletteko kuulleet niistä? Viime raskaudessa ne mulla auttoi ainakin. :) Jännittää jo se pahaolo, että millon se iskee. Yäk. En kuitenkaan oo edellisissä raskauksissa oksentanut kertaakaan.
 
Hei kaikille! :greet025 Täällä myös ekaa odotetaan. Tänään, viikolla 4+6, vasta sain haalean plussan. Piti tehdä toinen testi, jotta uskon, mutta haalea viiva toiseenkin tuli :) Mahaa on nipistellyt välillä kovastikkin menkkakipumaisesti ja päätä on särkenyt alati joka päivä, mieli on ollut todella herkkä nyt viime päivinä ja nännit todella arat. Toivottavasti ei tule kauheaa pahoinvointia!

Hyvää odotusaikaa kaikille! :Heartbigred
 
Itse olen tosi alussa mutta aavistus heräsi että josko kuitenkin (yritystä takana yli 6kk ja pco:ta löytyy) kun nälkä, väsy ja jano mikä minua harvoin vaivaa mutta esikoisesta oli myös. Ja lievää pahoinvointia jo :/ Esikosta kesti 10 viikkoa niin töissä vaikea salata raskautta.
 
Mulla on ollu jo vaikka mitä oireita, osa tosin johtuu siitä, että on ollu nuo hormonit käytössä tässä raskautumisessa, pregnyl ja lugesteron. Aloin vähän aavistella siitä kun kahtena yönä joutui keskellä yötä lähtemään vessaan, nenä on tukkoinen, saunassa olo ahdistaa, rinnat kipeytyi..ja viime lauantaina oli sitten se oletettu kiinnittyminen..jännä nähdä meneekö tällä kertaa oikein, istukkahan kai tulee siihen kohtaan mihin se kiinnittyminen kohdussa tapahtuu..ja tällä kertaa nipistys ja kipu tuntui etu vasemmalla :p edellisellä kerralla olin tunsin myös kiinnittymisen, sellaisena nipistys kipuna ja siihen oli istukkakin tullut :O Tänää (to)n tosiaan testasin plussan, menkkojen alkamis päivä olisi lauantaina...jännittää ihan hulluna...kesken meno oli kuukausi sitten :/
 
Moi!

Mulla nyt tässä toisessa raskaudessa (saanut luvan tämä toinen tulla jo reilun kaksi vuotta jos on tullakseen :) ) enemmän oireita kuin ekaa odottaessani...aluksi (silloin vähän ennen kun menkkoja ounastelin alkavaksi) tuli ihmeelliset "tökkäisyt" kylkiin ylös...sitten alkoi väsymys ja mahaa on nipistellyt aika ajoin. Nyt lähipäivinä tullut jano ja sitten tietenkin pissattaakin tiheämmin päivällä (ja yöllä pitää herätä vähintään kerran vessaan), vihlontaa masusta reisiin välillä, rinnat vain hieman arat kun ottaa liivit illalla pois. Myös nenä on ollut tukossa varsinkin aamuisin ja iltaisin. Tällaisia täällä :)

Pidetään peukkuja nyt sunshine84 että siellä menee kaikki hyvin! :)
 
Moikka!

Ekaa kertaa kirjoittelen. Tällä hetkellä viikkoja olisi 4+0. En ole vielä saanut kunnollista plussaa testeihin.. Haamuja on kyllä tullut ja viiva joka päivä vahvistunut, eli kaipa sitä hieman uskaltaa tännekkin jo kirjoitella :) Sunnuntai-aamuna teen vielä apteekin testin, ja ehkä sitten pyydän päästä labraan maanantaina jos vielä pelkästään haamuilee. Esikoisesta plussa tuli tosi vahvana heti silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, joten oon nyt aika hermona. Raskausoireita kyllä on, eikä menkatkaan ole alkaneet, joten sikäli pakko kait se on uskoa että tärpännyt on.
Onko mulla ollut alavatsassa vihlasuja? En muista esikoisen raskaudesta että olisi ollut.. Kovia vihlasuja tulee päivittäin. Lisäksi on alkanut oksettamaan, varsinkin aamupäivisin. Väsyttää ihan hurjan paljon ja nännit on kipeät!

Tsemppiä kaikille alkuraskauteen!!
 
Saanha mulla vihloi kovastikin esikoisesta mutta tästä uudesta ei ole ainakaan vielä mitään, tosin onkin vasta 3+5. Olin kovin huolissani niistä vihlaisuista kun ekaa odotin mutta olivatkin kuulemma harmittomia kohdun kasvukipuja.
 
No juu luinkin siitä että kivut ovat normaaleja, mutta silti vähän pelottaa! Kai tää tilanne nyt kokonaisuudessaan vähän jännittää kun ei oo ihan täysin vielä sisäistänyt kaikkea. :Heartred

Ps. Äsken tuli vahva plussa testiin, piti näköjään ääneen valittaa haamuilusta :D

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
Mullakin pelkkää haamua niin stressaaja kun olen niin mietin jo kaikkia ikäviä vaihtoehtoja mitä voisi olla... Tosin nyt on luultavasti vasta 3+5 mutta tytöstä sain ekalla testillä 4+1 niin vahvan viivan että sekoan varmaan jos maanataina ei ole vahvaa viivaa :/
 
Älä huoli! Ootko tehny useampia testejä? Onko viiva vahvistunut?
Mä alotin dpo 11 tekemään testejä. (Eli rv 3+2?) Ensimmäisessä testissä näky hailakan hailakka haamu, mutta siitä se lähti. Oon nyt tehny noita pregcheckin testejä.. Vähän oon ressannu kun ohjeissa lukee että positiivinen tulos tulee minuutissa, mutta negatiivisen tuloksen varmistamiseksi on odotettava kolme minuuttia. Ennen tätä päivää se haamu on alkanut vasta ilmestymään siinä kolmen minuutin kohdalla. Tänään viiva ilmestyi minuutin kohdalla ja alkoi siitä tummumaan. Ei kyllä vieläkään ole yhtä tumma kuin kontrolliviiva, mutta selkeä plussa se kuitenkin on.

Toivottavasti sullakin se viiva nyt tummenee! :)

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on jos jonkinnäköstä tuntemusta. Oon ne ihan merkannu ylöskin, niin kiva joskus myöhemmin seurailla. Olen nyt 4+3 viikolla. Viime viikolla väsytti normaalia enemmän, pari viikkoa on nyt ollut tavallista enempi jano ja nälkä. Lihasreenistä palautuminen on heikompaa ja heti rasituksen jälkeen saattaa pyörryttää/oksettaa. Ei pahoinvointia, mutta alati röytelyttää ja normaalia enemmän pierettää Alavatsassa elohiirtä, krampin- ja ilmavaivojen oloisia tuntemuksia, kipuilua silloin tällöin sekä turvotusta. Nännit aristi viikon, mutta nyt se on jo lieventynyt. Toki, , joku oire on voinut olla ihan jostain muustakin, sillä olen ollut nyt tosi herkällä tuntemusteni suhteen. Eiliseen mennessä en vielä ole plussaa saanut, mutta menkat 3pv myöhässä. Oon kuitenkin varma, et ihan normaalilta ei tunnu...jos en oo raskaana, niin joku vika mussa on.
 
Takaisin
Top