Hankintoja vauvalle.

Kiitos tiedosta Odecca :Heartred

Täytyykin katsoa, jos sitä ensimmäistä kertaa käyttäisi jotain nettikirpparia :grin
 
Meillä on kanssa Manduca ja tyytyväisiä ollaan oltu, vaikka ihan mahdottomasti ei kumpikaan olla kannettu.
 
Gemini kannattaa kans tosiaan kattoa onko sillä paikkakunnalla, jolla asut kantoväline lainaamoa, siellä pääsis kokeilemaan itelle parhaan mahdollisen ennen ostamista :)
 
Meillä on tula ja on miehen kans tykätty molemmat siitä. Siihen vaan tarvii alle 3-kuiselle (noin) sen vauvatuen erikseen, mut se ei oo pahanhintanen. Reppuja saa ostettua ipanaisen verkkokaupasta ja sieltä saa myös vuokrattua tulaa kahdeksi viikoksi postikulujen hinnalla. Mukaan tulee vauvatuki jos haluaa. Eli voi esim. Loppukesästä/syksystä kattoo jonkun ajan ja varata etukäteen ku en tiiä miten varattuja ne on. Toi on siis kolmas niistä repuista mitä obecca ei muistanu. On ergonominen ja monen kehuma, itselleni sopii paremmin kuin manduca (siinä ois vauvatuki integroituna).
Ekan kuukauden käytin liinaa kun tuntu vaikeelta tota minikirppua sinne laittaa mut jos on isokokosempi/jäntevämpi lapsi niin varmasti onnistuu käyttää vastasyntyneeelläki :)
 
juu kiitos darkminttu, Tula tosiaan oli se mitä en millään saanut päähäni :D
 
Meillä tosiaan rintareppu oli kyllä aika vähäsellä käytöllä esikoisen kanssa. Tuliskohan sille enemmän tarvetta toisen kanssa? Pittää vissiin ruveta tutkimaan aihetta. :)
 
täällä puuttus kantoreppu ja amme noista isommista viä.ja si kaikki pikkusälä :p äh.
 
Imetysliivi suosituksia otetaan vastaan :) mielellään sellasia missä vois sitte nukkuakkin..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Joo, mullakaan ei ole vielä mitään liivejä ostettuna..
Ja kantoreppua vielä mietitään miehen kanssa, että hankitaanko vai pärjätäänkö ilman.
Muutamat pöksyt pitää kyllä hankkia vauvalle, kun tajusin tosiaan ettei mulla ole muita kuin ne mitä saanut äitiyspakkauksesta..
Ei ole tuttipulloja..
Rintapumppu on hankkimatta.
Varmuuden vuoksi ne nännisuojat ja jotain voidetta.
Siteitä täytyy varmaan ostaa valmiiksi.
Muutaman tutin ajattelin valmiiksi ostaa.

Noi on nyt ne, mitkä tulee nyt mieleen, että puuttuu.

Sideharsoja on, täytyy vain pestä ne.
Pinnasänky + patja ostetaan heti, kun ehditään, vaikka käyttöön tuleekin vasta muuton jälkeen.
Samoin vauvalle oma lipasto.
Sitteri on.
Hoitopöytä on.
Vaunut, turvakaukalo ja hoitolaukku löytyy.

Vielä on se sairaalakassikin pakkaamatta ja pitäisi sopia meidän lähipiirin kanssa, että pyrkivät vastaamaan aina puhelimeensa, kun näkevät mun soittavan :p
 
Ja mä kaipaisin kokemuksia rintapumpuista imetysliivisuositusten lisäksi. Käsikäyttösen meinasin hommata, jossei tässä nyt suurempia pulmia ilmaannu imetyksen suhteen. Ainu Medela Harmony vaiko Philips Avent? Onkos kellään jompaa kumpaa?
 
Mä kokeilin ainun, aventin ja lansinohin pumppua esikoisen aikaan ja yhdelläkään niistä ei mun tisseistä saanut maitoa ulos, mulla vaan ei kertakaikkiaan herunut ollenkaan pumpulle mitään, vauva kyllä sai tarpeeksi maitoa ja kasvoi hyvin, mut pumpattua en saanut mitään, tuskin saan nytkään, mut täytynee kokeilla... niin ja laitoksella kokeilin sähköstä pumppua ja silläkään en saanut mitään ulos :sad001
Aventin käsikäyttöstä moni mun tuttu on kehunut et se on kuulema tosi hyvä :) eli mä suosittelen kuulemani perusteella aventia, mulla itselläni vaan sekään ei toiminut.
 
Aventin mullakin on ja tykkäsin kyllä. Nyt vielä lainassa ja lainaajakin tykännyt. Niitä myös nökyy pyörivän kirppiksillä paljon - keitettävähän se kuitenkin on. Ja imetysliiveistä mulla ainakin parhaat oli Boobin sellaiset joka suuntaan venyvät, olisiko fast food tms nimeltään. Kävivät koko imetystaipaleen. Ite ainakin koin topatut tosi huonoiksi, vaikka itsellä onkin aika olematon varustelu. Lansinohia viimeksi ostin ennakkoon, mutta ei tarvinutkaan, eli aika turha ostos oli. Nykyään kuitenkin ihan cittarissakin myynnissä, eli tarvittaessa saa nopeasti haettua. Sama kuin rintakumeja ei tarvinnut.
 
Taas tyhmiä kysymyksiä, mutta noista liiveistä, mitenhän sitä tulevaa kokoa maidon nousun jälkeen osaa ennakoida, jotta vermeet saa mukaan sitten sairaalaan jo? Ja saako noita Boobeja muualta kuin nettikaupoista, kuukkeli ei mulle kertonut o_O
 
Mä kävin imetysliivit ostamassa vasta synnytyksen jälkeen kun ties minkä kokoset ne tissit on. Mä oon aina ollut vannoutunut topattujen ja kaarituellisten liivien käyttäjä, mutta imetysliiveissä semmoset tuntu ihan kamalalata joten mä ostin omani lindexiltä, tällaiset http://www.lindex.com/fi/alusvaatte...it/6286016/Imetysrintaliivit/?styleId=7025393 ja olen ollut tosi tyytyväinen. Mulla ei rinnat kasvaneet juurikaan raskausaikana vaan vasta sit kun nousi maito ja sama tuntuu olevan meininki nytkin.
 
Mulla oli sairaalassa ne liivit päällä joissa menin synnyttämäänkin, ja sit kun maito alko nousta niin rinnat oli niin hemmetin kipeet ettei voinut kuvitellakaan pitävänsä mitään liivejä
 
Mulla oli esikoisen kanssa aventin käsikäyttönen ja sähkönen, mut oisin pärjänny pelkällä käsikäyttösellä. Mä käytin pumppu vain kun oli pakko eli kun tuntu, et tissit räjähtää ja vauva nukku. :) Ihan hyvä pumppu, mut ei kokemuksia muista.

Mä käytin kertakäyttösiä liivinsuojia, libero tais olla paras. Ihan lopuksi koitin vielä kestosuojia ja totesin itseni todella typeräksi, kun olivat paljon mukavammat. Hyvä kun tuli puheeksi, niin muistan ostaa niitä. :)

Mä tykkäsin eniten kappahlin imetysliiveistä. Kaarettomat yöllä ja kaarelliset päivällä. Tonne kappahlin liivi osastolle eksyin kerran, kun olin shoppailemassa newbie vaatteita, ne on niin söpöjä! :Heartred Mulla oli alussa valmiina yhet liivit omaa raskauden loppupuolen kokoa. Mun mielestä ne venyy tarpeeksi, että menevät ainakin ekan kuukauden. Mä tein sen virheen, että ostelin h&m liivejä aina vaan uusia, kun menivät aina jostain rikki. Taisivat olla aika kovalla käytöllä. :) Oon kuullu paljon hyvää changen liiveistä ja aattelin ostaa nyt yhet testiin. Jospa olisivat vähän kestävämmät, ei ne kappahlin liivitkään hirmu laadukkaita oo.
 
Ja mä tarvittin sitä lanoliinia pari tuubia ihan alkuun. Oli nimittäin aivan uskomattoman kipeet nännit! Mutta eipä sitä tosiaan tiiä miten taas reagoi. :)
 
Takaisin
Top