Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

En ole vielä ollut mutta juhannusviikolla olisi tiedossa 48h reissu siten että vauva jää miehen kanssa kotiin. Ahdistaa enkä ole varma menenkö. Päivät menee ok ja pullo kelpaa mutta yöt tissitellään ahkerasti. Tarkoitus olisi tehdä testi niin että meen tässä joku päivä teatteriin tms niin että mies laittaa mukelot nukkumaan ja mä tulen yön aikana. En tiedä, mutta vauvat on kyllä sopeutuvaisia ja etenkin jos on oman vanhemman kanssa. Ehkä teinä viettäisin nyt pitkiä pätkiä iskän kanssa laatuaikaa että molemmilla on turvallinen olo keskenään.

Mitä autoiluun tulee niin riittävästi aikaa vaan, pysähdyksiä tarpeen mukaan ja starttaus päiväuniaikaan niin hyvä tulee :) Me kuljetaan aika usein Hki-Tre väliä ilman pysähdyksiä ja esikoisen kanssa menty mökille Etelä-Savoon yhden pysähdyksen taktiikalla, nou proplem. Riippuu tosin vähän vauvasta.
 
No mieki pyöritelly vahvasti mielessä tuota jos jättäs vaa menemättä. Kun se ois niin pikavisiitti vaikka muksu ja iskä tuliskin mukkaa kun miehellä sit jo töitä kumminki vapun jälkee heti.. Saiiä just sen vappu aaton vapaaksi vaan. Meillä on nyt 4 yötä poitsu nukkunut syömättä ja kaks niistä heräämättä, että jos nyt jatkuu samalla tavalla niin yöt ei varmaankaan olis ongelma. Täytys miehen vaan yrittää nukuttaa tuo, ei oo sitäkään tehnyt kun vissii 2 kertaa tässä 7.5kk aikana. :confused: noh jospa tänään sais muutakin vastausta kun nii, en tiiä.
 
Teillä on sitten jo hyvä tilanne, meillä mies ei ole nukuttanut yöunille kertaakaan vaikka olikin kotona ekat 6kk. Laiskoja kun ollaan, olen nukuttanut rinnalle. Mulla on jo lennot ja hotellit ym maksettu että kyllä tekis mieli mennä ja varmaan menenkin ellei harjoitusyöt ole ihan mahdottomia. Miehelle siis uskallan jättää, hoitoon en jättäisi. Toinen vanhempi on ihan yhtä pätevä hoitamaan, tässä on vain tämä ruokintapuoli. Tosin lähempänä 10kk ikää meilläkin toivon mukaan yöt vähemmän tissikeskeisiä...
 
Joo en miekään kellekkää muulle hoitoon raaski vielä pitkään aikaan. Mie tiiän että mies pärjäis varmasti tuon kanssa, mutta joku siinäki omassa mielessä kalvaa. Varmaa just se ku miehellä tuntuu olevan "ihan sama, en tiiä" asenne vähän kaikkeen. Niin sit jos mie jotain asiaa kysyn tai yritän saada mielipidettä ni ja vastaus on tuo niin jotenki tulee vaa sellane olo itelle, että helpompi ite ottaa muksu mukaan ku tivata mieheltä vastausta :D
 
Slillukka, mä olisin jättänyt synttärit väliin. En vois mitenkään lähteä, mutta mun onkin helppoa kieltäytyä kaikesta.
Meillä mies ei oo kertaakaan nukuttanut ja tuskin tuleekaan.
 
Muokattu viimeksi:
Mä tein esikoisen kans sen "virheen" et jätin aina menemättä kaikkeen jne. Nyt oon päättänyt, että jos menoja tulee niin menen ja isä (tai joku muu hoitaja) hoitaa lapset sit sillä välin. Ite huomasin, et aloin katkeroitua kun aina minä kieltäydyin omista hauskuutuksista lasten takia. Nyt tän tokan kans oon päättänyt toisin. En nyt toki joka viikko jossain ravaa, mutta kyllä lapsoset tovin selviää ilman äitiäkin. Onhan se ruokailu tietty ongelmallinen (meillä onneks kelpaa pullokin), mut kyllä kaikki varmasti hyvin menee! Tosin on kyllä rasittavaa, jos yrittää toiselta kysyä jotain eikä saa vastausta..
 
Noinhan se kannattakin tehdä, jos jaksaa, miten Emppuli sanoi. Itselle taas luo liikaa stressiä menemiset, niin helpompi olla eka vuosi vähemmillä menoilla ja sit on aikaa loppu elämä. Toki lasten myötä oon niin väsynyt, että ylipäätään kotoa poistuminen muualle, kuin salille, kauppaan ja lasten harrastuksiin on tuskaa :D
 
Mä olin ensimmäisen kerran yötä pois kotoa, kun vauva oli 3kk. Hyvin meni. Itse pumppasin, ja vauva joi aiemmin pumpattua maitoa pullosta. Sittemmin olen ollut muutaman kerran aamuyöhön asti pois kotoa, ei mitään ongelmaa. Meillä isä laittanut vauvan nukkumaan tasapuolisesti mun kanssa aina, olin kotona tai en.

Kannustan siis menemään! Vauva kyllä pärjää toisen vanhempansa kanssa :)
 
Meillä vauva on ollut yötä ilman vanhempia monta kertaa, joko mummon tai tädin hoidossa. Ei tee lainkaan tiukkaa, haluan mahdollistaa kaukana asuville sukulaisille rauhallista aikaa olla keskenään vauvan kanssa ja samalla itselle ja miehelle omaa tai yhteistä parisuhdeaikaa.

Itse en kyllä edes osaisi ajatella että vauva olisi "hoidossa" jos oma isänsä hoitaa, anteeksi vaan. Myös mun sukulaisilla kun on hoidossa niin sekin tuntuu niin luonnolliselta ja osaavat kysyä jos on ongelmia. Vauva ei ainakaam vielä vierasta eikä reagoi mitenkään jos on erossa vanhemmista, enimmillään ollut koko vuorokauden. Toki meillä pullovauva niin se helpottaa käytännössä..

Tämä kaikki täysin tuomitsematta ketään, kaikki tekee kuten itsestä ja omasta perheestä parhaalt tuntuu
 
Joo ei meillä iskä ookkaa mikkää hoitaja, vaan isä ja vanhempi siinä missä miekin. Lapsen ei vaan oo tarvinnut olla vielä ilman äitiä noin "pitkään" niin sillä minnuu mietityttääkin kuinka pärjäävät, vaikka ihan varmasti pärjäävätkin. :) mutta tilanne ratkesi nyt siten, että lähdetään koko porukka moikkaamaan ukkoa ja mummoa, vaikka pika visiitti onkin. Ja miehen ehdotus oli :D
 
Pullovauvan kanssa toki ihan eri homma. Meillä kumpikaan ei ole suostunut syömään pullosta 3kk iän jälkeen tai ylipäätään tuttia ja tissille molemmat nukahtaneet, niin ei paljon muut voi hoitaa. Toki itseä ei se ole haitannut, kun lähinnä kesäisin kiinnostaa lähteä ulos kodista. Molemmat lapset ovat syyskuisia, niin heinäkuussa olen uskaltautunut lähtemään rientoihin. Toki onneks tämä nuorempi viihtyy isänsä kanssa kyllä ja vähän kiinteätkin alkaneet maistua, niin jopa viime lauantaina selvis isänsä kanssa 4h ajan, kun olin kampaajalla. Mun äiti on myös hoitanut yhden 4h pätkän, jolloin poika joi mun maitoa pillipullosta. Onneks oppi sen taidon hetki sit.
 
Voi apua, mikä pääsiäisen aloitus. Vauva oksensi tänään päikkäreidensä jälkeen kerran ja heti 10 minuutin päästä toisen kerran. Kauhulla katsoin tyhjentyvää vauvaa ja mietin, että voi vi**u. Lopulta vauva oksensi ne kaksi kertaa ja kerran tuli toooosi löysä satsi pöksyihin. Hirvittää tuleva yö, jos esikoinen nappasi samaisen taudin siskoltaan. Toki lopulta myös me miehen kanssa purjotaan vuorotellen :wtf::yuck:
Oon yrittänyt jopa hennosti toivoa, että kyse ei olisikaan mahataudista vaan jostain muusta :hilarious:
 
Imme meillä oli just toi sama viime viikolla:eek: 4 isointa oksensi 2-3 kertaa ja kakka tosi löysää 1 päivän ajan. Sisu oksensi 2 kertaa ja nyt alkaa vasta kakka olla ns normaalia:eek:
Minä,mies ja Siiri (2v) selivittiin ilman mitään (kopkop)
Paranemista sinne :Heartred
 
Kiitos äippä x6. Toivotaan, että muutkin pääsisi noin helpolla. Nukuin viime yön ihan super huonosti, kun odotin vain, milloin tuo esikoinen alkaa oksentaa. Vielä saamme odottaa jännitysnäytelmän alkua :nailbiting:
 
Täällä on ollut kaikki flunssassa. Kiitos sen sain viime yönä unta ruhtinaalliset 2 tuntia. Oon aikas väsy ollu päivän. Tosin yllättävän vähän. Nyt rukoilen et noi nukahtas nopeeta et pääsis ite edes toviks lepään. Tosin edellee tukkosia et tuskin tulee ens yönäkään unta. Nooh, onneks ei oo oksennustauti. Se on kyl kamalaa q!!
 
Täällä syyskuinen ollut 2kk putkeen kipee. Kaks tautia putkeen bongattu ja nyt vaikuttaa siltä, että kolmas päällä ilman, et toisesta ehti juurikaan parantua. Itellä sama hyppykuppa kans. Ei kuumetta, mut kurkkua kuittaa, räkä vuotaa, yskittää ja joku klimppi tuolla jossain ei irtoa ollenkaan. Ärsyttää niin paljon, kun olin jo haaveillut jostain unikoulusta tähän väliin, mut ei taida onnistua aikoihin, kun ei tervettä päivää nää
 
Minis15, eihän voisi olla allergiaa? Nythän on koivu alkamassa pölyttää...

Meille ei sitten kai rantautunutkaan mahatauti. Vauva oksensi torstaina kaksi kertaa ja yhden kerran ripuloi. Muilla ei ainakaan vielä ole oireillut. Meidän vauva näyttäisi olevan mangolle allerginen (piltit oksensi kaaressa ja tuore mango äm:n kautta sai mahan kahdeksi viikoksi aivan löysälle), joten aloin miettiä, josko tuo torstainen johtuikin jostain vauvan tai mun syömästä.
 
Voisko olla jo näin pienellä allergiaa? Esikoinen flunssainen kans ollut vähän väliä, mut ei näin kauaa ja pahasti. Mies on koivulle vai heinälle kyllä allerginen ja suvussa allergiaa. Mulla ei vielä mitään paitsi näyttäis ehkä, että meikkiallergia on puhjennut.
 
Minis lääkärit sanoo, että ei voisi ekana siitepölyaikana olla oireita, vaan pitää ensin altistua. Mutta meillä kaks siitepölyallegista lasta ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että voi jo ihan pienenä oireilla! Meillä myös vauva nyt pari päivää aivastellut ja täällä jännään että tuleeko flunssa vai onko tämäkin allergiaa..
 
Tulin samaa kirjoittamaan kuin Äityli. Yleensä tosiaan vasta toisena siitepölykautena alkaa allergisoida, mutta itsekin olen kuullut, että vauva on alkanut oireilla siitepölyn jo ensimmäisenä allergiakautena.
 
Takaisin
Top