Kaksosodottajat

Mä en vaan pysty olemaan rauhallisella mielellä ennen kuin vauvat ovat syntyneet elävinä. Jotenkin vaan olisi löydettävä uskoa että tälläkin kertaa saan elävän lapsen syliini. Sen tiedän etten pysty lopulta itse asiaan vaikuttamaan, muuta kuin huolehtimalla omasta hyvinvoinnistani parhaani mukaan. Toiveena tosiaan rv32.

Ystävälläni on rv27 syntyneet 6-vuotiaat "terveet" kaksoset. Jotain pientä atopiaa ja ruoka-aineherkkyyttä on jäänyt tuosta keskosuudesta. Toinen heistä oli vähän yli 800g ja toinen vähän yli 1000g kun syntyivät.

Toisella tuttavalla käynnistettiin kaksosraskaus rv 38+4 kun olo alkoi olla turhan tuskainen. Eivät olisi pojat halunneet tulla vielä silloinkaan viihtyivät niin hyvin. Nyt 3-vuotiaat hurjapäät.

Oletteko miettineet miten haluaisitte synnyttää? Alakautta vai suunniteltu sektio? Itse toivon alatiesynnytystä jos se vain on vauvojen kannalta mahdollista. Jos mennään suunniteltuun sektioon niin ajattelin kysyä voisiko piuhat katkaista samalla kertaa.
 
Mäkin toivon alatiesynnytystä. Se on kuitenkin luonnollinen tapa ja mä kun olen tuleva yksinhuoltaja, niin vauvoja pitäisi alkaa heti nostelemaan ym. Sektiohaavan kanssa voi olla hankalaa. Mutta kaikki käy kunhan vauvat selviää maailmaan :)
 
Alatie ensisijaisesti, sit tarvittaessa suunniteltu sektio ja missään nimessä en haluaisi käynnistystä joka johtaa kumminkin hätäsektioon. Mut joo kaikki käy kunhan vauvat syntyy terveinä. Vaikka se kolmen päivän kidutus :)

Hirveesti en oo ajatellut vielä niin pitkälle mut jos pääsisi jossain vaiheessa valmennuksiin niin vois tarkemmin alkaa miettiä miten ne saadaan ulos :D
 
Mäkin toivon alatiesynnytystä, mutta sillä mennään mitä tulee eli avoimin mielin olen kaikkiin vaihtoehtoihin kunhan vauvat saadaan terveinä ulos :Heartred
 
Mulla kaikki synnytykset ovat olleet kohtuu nopeita. Eka 5h 25 min toka 4h 10 min ja vika 2h 21 min. Saa nähdä kuinka nopeasti nyt mennään
 
Onnea nellu!!! Ihania uutisia :) Eikö olekin uskomatonta, että uutinen toisensa jälkeen on vaan hyviä. Ja itsekin havahdun aina välillä siihen, että oikeinko KAKSOSET!! :Heartred
 
Tänään oli kolmas neuvola. Sain kinuttua itelleni lääkäriajan viikon päähän niin helpottaa hermoja kummasti kun tietää että kohta taas tsekataan ettei aukeamista tapahdu vielä :)

Hb edelleen 118, kiloja tullut tähän mennessä seitsemän ja paineetkin matalahkot eli kunnossa. Been sydänääniä terkka ei meinannut löytää ja vasta kun hoksasi katsoa ihan aan vierestä niin siellähän ne molemmat oli alhaalla kylki kyljessä! Sykkeet n. 130 ja 150. Ääniä hakiessa bee potkaisi mojovasti vatsaan ja terkkakin huomas päältä päin ja kehui vilkkaiksi tyypeiksi :)

Sf-mittaa ei otettu mutta ihan normikokoinen maha kuulemma näille viikoille.

22+2
 
Tosi samoissa mennään :) Mulla myös paineet hyvät/alhaiset, hemoglobiini 117 ja painoa tullut 6 kg. Sykkeet 149 ja 140, liikkuivat paljon (++). Kohdun kaulaa ei tsekattu nyt, kun kohta on äitipolilla lääkäri, mutta sf-mitta otettiin mun pyynnöstä. Lääkärin mittaamana 23 cm ja neuvolantädin 25 cm. Mielenkiinnosta halusivat molemmat kokeilla. Mahaa painelivat, kohtu oikeassa kohdassa ja maha oikean kokoinen. Kiva fiilis, kun kaikki on kunnossa :)
 
Hyvä että neuvolassa teillä kaikki hyvin :Heartred
Mä pyysin viime neuvolakäynnillä rv 20+1 mittaamaan sf-mitan ja se oli silloin 24 cm :-D
Katotaan mitä on ens viikolla kelaneuvolassa :p
 
Oikun ihania kuulumisia.

Meillä kanssa molemmat olivat viime neuvolassa kylkikyljessä vasemmalla puolella kun sykkeitä kuunneltiin. Sf:mitta oli 23cm.

Mulla ei ole ollenkaan neuvolalääkäreitä, kun on ollut neljän viikon välein äitipolilla ultrat ja aina samalla lääkärikin on ultralla tilanteen katsonut. Rakenneultra käynti on vasta 20.7 ja silloin on taas samalla lääkäri.
 
Ihanaa äitiyslomaa toivonkipinä! :-)
Mulla muuten kaikki hyvin, mut supistelee erityisesti töissä runsaasti ja jouduin jäämään viime viikolla ainakin muutamaksi päiväksi lepäilemään töistä.. :-( Tänään kontrolli Naikkarilla niin näkee et supparit ei oo tehnyt tuhojaan ja mietitään jatkot.
 
Kiitos. Tsempit kontrolliin, toiv. kaikki vielä niinkuin pitää. Taitaa sulla olla pian pitempi saikku liki. Mulle ainakin lääkäri kirjoitti loppuun saikkua suppareiden ja selkäkipujen takia rv 21 -> En olis kyllä pystynyt töissä olemaankaan, niin raskas ja fyysinen homma mulla oli. Mutta nytpä ei tartte miettiä muuta kuin tulevaa :hello2 Jaksamista ja ota mahd. rauhallisesti..
 
Mä olen nyt lomalla tän viikon ja lepäilen, sitten palaan vielä töihin ja katson kuinka pitkälle jaksan. Kaikki on hyvin, ei kipuja eikä kolotuksia. Sokerirasituksessa yksi arvo oli raja-arvo, joten sitä aletaan loman jälkeen seurailemaan. Loman jälkeen on myös äippäpolin ultra :) Nyt menossa rv 25.
 
Oi toivonkipinä, sä oot jo lähellä!! Tsemppiä loppurutistukseen :) Miten sulla on mennyt, noin niinkuin fyysisesti? Onko maha valtava?

Hyvin menee täälläkin suppareista huolimatta :) Tänään kävin just ylimääräisessä nlalääkärintarkastuksessa ihan vaan varmistamassa et paikat pysyy kiinni. Ja oli pysynyt, mitään huolestuttavaa ei tullut ilmi. Harjoitusuppareita on ollut päivittäin jo nelisen viikkoa, noin 10-20 päivässä joten jo huolestuin, mut ilmeisesti ne on juurikin sitä harjoittelua vain. Saan siis jatkaa vielä töissä :) Haluaisin vielä ainakin tän kuun loppuun olla vielä töissä, sen jälkeen ei enää niin väliä.

Samalla tuli tarkistettua vauvojen tilanne kun huolestuin eilen kun liikkeet on hiljaisempia ja harvempia, mutta asia oli juuri niinkuin itselleni yritin kertoakin että tyypit oli kääntynyt selkään päin ja siksi ei tuntunut niin hyvin. Rv 24.
 
Täällä alkoi tänään sairasloma äippäloman alkuun asti. Nyt 27+1. Kohdunkaula oli lyhentynyt 2cmiin, kun vähintään 3cm pitäis olla. Kiinni oli paikat kuitenkin. Pojilla kaikki hyvin, kasvavat hurjaa tahtia, nyt 1100 ja 1200g. :Heartred ensi viikolla jo uusi kontrolli kohdunkaulan takia. Ei kuitenkaan tarvi vuodelepoa, vaan rauhallisesti nyt vain. Mies vain loukkasi polvensa ja on kepeillä, joten ihan helppoa ei oo :D
 
Takaisin
Top