Ravinto ja ruoka

Mä juon usein karpalomehua ravintoloissa ja baareissa kun muut juo alkoholia ja en ite jaksa vesilinjalla vetää. Vaikka mehut yleisesti ei ole kovin terveellisiä vaikka olisi kuinka täysmehuja (koska ei sisällä kuituja ja helposti juo paljon suuremman määrän sokereita kuin syömällä saisi), niin karpalomehu on just hyvä rakon terveyden kannalta ja muutenkin :)
 
Mä välttelen yleisesti ottaen makeutusaineita kokonaan, jotain sokeritonta mehukeittoa saatan joskus syödä vähän. Mut muuten mieluummin aitoa sokeria, limuja/mehuja juon niin harvoin (viikonloppuisin lasin, kaks) et sama se on sit juoda sokerillista.
 
Aspartaami ja asesulfaami K on ok käyttää kohtuudella. Mullakin tuo ns. oikeiden sokerilimujen ja mehukeittojen käyttö ei ole vuosien käyttämättömyyden vuoksi enää vaihtoehto, joten olen asiasta lueskellut.
 
Aspartaami ja asesulfaami K on ok käyttää kohtuudella. Mullakin tuo ns. oikeiden sokerilimujen ja mehukeittojen käyttö ei ole vuosien käyttämättömyyden vuoksi enää vaihtoehto, joten olen asiasta lueskellut.

Kiitos piipero! :-) Ehkä mä joskus harvoin sit uskallan juoda light limuja :-)
Toi karpalomehu vois olla myös ihan kokeilemisen arvoinen :-)
 
Mä en normaalisti käytä makeutusaineita, niin samalla linjalla olen raskaanakin mennyt :)
 
Joo, muista makeutusaineista mulla ei siis ole hajua. Tiedän vaan että steviaa on suositeltu ammattilaisen toimesta niin se on ok. Itse en juo mitään light-limuja vaan aina ehtaa tavaraa, niin ei ole tarvinnut painiskella noiden asioiden kanssa. Paitsi nyt kun raskausdiabetes todettiin uudestaan, jää kaikenlaiset limpparit pois marraskuuhun asti.

Kiitos! Mä juon kanssa silloin harvoin kun juon normilimpparia, pidän noita light ja zero-versioita pahempana kun sokeria, jonka ainakin tunnen. Varsinkin kun en tosiaan ennen raskautta juonut limppareita juuri ollenkaan, niin extra sokeri limpparin muodossa ei niin haitannut. Nyt kuiteskin tekee mieli limpparia vähän enemmän kuin aiemmin, vaikka eniten kyllä himoitsen appelisiinimehua jostain syystä, mitä myöskään en ennen raskautta juonut oikeastaan ollenkaan.
 
Onko pastöroitu smetana ja creme fraiche kuumentamattominakin ok? Alkoi tekeen hulluna mieli pizzaa johon tulee päälle smetanaa :p eikö se ole ihan hapatettua kermaa niin pitäis olla ok, vai mitä olette mieltä..?
 
Takaisin
Top