Joulukuun mammat 2015

Syödäänkö teillä kaikkea mitä maasta löydetään? Meillä oltiin tänään ulkona ja ilman hanskoja niin oikein kauhomalla söi pikku kiviä eikä lopettanu ni hermo meni ja ei muuta kuin kotiin... vinkkejä?
 
Meillä kyl sylkee kaiken syömäkelvottoman pois, suuhun kauhomista saa ruokapöydässä vissiin tarpeeksi harjoitella :D Sehän on ihan luonnollista, että lapsi tutkii edelleen suullaan ympäristöä. Varmaan sormiruuan lisääminen ois mun vinkki, lapsi oppii itse, että mitä voi syödä ja mitä ei...
 
Meillä kanssa menee kaikki suuhun, hiekka hiekkalaatikollakin saa maustamisen jälkeen arvosanaksi "nam". Yleensä muutaman kokeilun jälkeen tyytyy leikkimiseen. Ja sama juttu meillä, että aika hyvin sylkee sopimattomat pois/pyörittelee niitä vain suussa, mutta eihän se tarvii kuin vahingon, että sen henkitorveensa vetäisee. Nopeasti siis otan suusta pois, jos sinne jotain väärää menee.
 
Kyllä syödään ja herkkua on:p mä oon ottanut kädestä pois jos näyttää et suuhun menee ja sanonut että hyi, pahaa.... kyl nää jossain kohtaa on lopettanut ton hiekan tms syömisen! Mut normaalia on, raivostuttavaa mutta normaalia :)
 
Meillä ei oo vielä kunnolla päässy ulkona maistelun makuun kun noi hanskat edelleen estää ettei käsillä voi ulkona juuri mitään tehdä. Sen verran paksut töppöset kädessä vielä. Ja nyt vielä kaiken kukkuraks vapuks sai kunnon räkätaudin niin nyt en ainakaan viitsi ilman hanskoja tai edes ohuempia hanskoja ottaa käyttöön ettei mee sit sen käsien kylmettymisen takia tauti pahemmaks. Hiekkalaatikolla ollaan kyllä takapihalla oltu mut onhan se tosi onnetonta olemista kun käsillä ei voi mitään tehdä hanskojen kanssa. On saanu sit poika tyytyä siihen et äiti tekee hiekkakakkuja ja ajelee autolla ja poika vaan katselee :D hah! Ehkä tässä kun kesä tulee ja saa hanskat ottaa kokonaan pois ja saa kädetkin peliin mukaan niin ollaan varmaan mekin sitten ihmeissään ton ongelman edessä :D
 
Kyllä meillä saa lapiosta otteen hanskoista huolimatta, vaikka tuntuu, ettei ne pysy kunnolla paikoillaan, kun koko ajan on peukalo kadoksissa. Sitten vaan jotenkin ottaa kiinni. Nuo meidän hanskat on tällä hetkellä jopa hieman liian isot, kun tuo oli tarjoushanskoista pienin koko. Millaiset teidän hanskat sitten on? Jos ne on hankalat, niin mites jos yrittäisit löytää paremmat?
 
Meillä on mummon tekemät lapaset joissa se peukalo, kovin lämpöset kädet kun sisään tullaan ja noilla saa otteen aivan kaikesta:wink
 
Meillä kans lapiot yms pysyy ihan hyvin käsissä hanskoista huolimatta. Käytössä hm:n topparukkaset tai lapaset, viimeks oli ihan paljain käsin ku oli niin lämmin.
 
Meillä siis on tällaiset rukkaset (kuva netistä). Thinsulate-vuori sisällä. Peukalo ei noissa oikeen pysy paikoillaan ja siitä syystä tosi hankala noilla tarttua sit mihinkään. Ei saa otetta mistään. Kylmemmillä säillä (jos on vaan muutama lämpöaste) niin meillä on ollu tuolla alla vielä ohuet lapaset ja sehän sit vaikeuttaa entisestään sitä et käsillä vois jotain tehdä... Lähinnä sit vaan käsillä on maata läpsytelly ja taputellu..ja näyttäny mulle et mitä mun pitää millonkin ottaa käteen (auto/lapio/ämpäri/kivi/käpy/roska...jne.) :D
 

Liitteet

  • 6412987505685_kuva1.jpg
    6412987505685_kuva1.jpg
    19.9 KB · Katsottu: 26
Noi on siis jotenkin sellasta sen verran paksua ja jäykkää materiaalia et kun peukku ei pysy yhtään tuolla omalla paikalla (käsi liian pieni jotta pysyis) niin noi ei taivu yhtään et sais muulla tavalla sit sen otteen..jos tajuutte mitä yritän selittää.. :D
Jotenkin mä en oo uskaltanu ottaa käyttöön vielä sellasia ihan ohuita puuvillasia lapasia kun noi ilmat sahaa koko ajan edestakas..pari päivää lämmintä ja sit on taas vaan tyyliin 5 astetta lämmintä. Kädet kylmettyy..Nythän nää säät vissiin taas ens viikolla kylmenee..
Lyhyille automatkoille ollaan laitettu vaan ohuet lapaset käteen mut nehän lentää käsistä pois samantien :D Se repii ne heti pois käsistä kun saa sen turvaistuimeen laitettuu ja auton liikkeelle et ei kyllä takuulla oo enää perillä käsissä :D
Eiks teillä revitä sit niitä hanskoja pois ulkona ollessa....?
 
Meillä joskus repii hanskat käsistään ja saa sit olla ilman hanskoja. Ei me kuitenkaan niin pitkään ulkoilla. Kädet saattavat viileiltä tuntua, mut nopeasti sisällä lämpenevät :)
 
Me ollaan pojalla käytetty ohuempia väkikausihanskoja jo jonkun aikaa, lämpimämmillä ilmoilla on ollut ilman hanskoja.
 
Takaisin
Top