Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

Heippa pitkästä aikaa kaikille.

Pidin pitkään hiljaiseloa tuon ekan IVF:n jälkeen. Olo oli niin turta ja heikko, että en kyennyt jotenkin kirjoitella enää. Meille tehtiin sitte toinen hoitokierros, ku oli yhet menkat katottu. Pistosaine vaihdettiin Pregnyliksi (hos oikein muistan) ja se tuottikin tulosta: 14 munasolua (aikasemmin siis vain 2)!! Näistä sitten 8 alkoi jakautua ja yksi laitettiin minuun ja 4 saatiin pakkaseen. Tärppiä ei kuitenkaan juhannukseksi saatu ja suru oli jälleen suunnaton.

Sitten oli kesä edessä ja tottakai naikkarilla pidettiin lomaa silloin. Ajattelinkin, että vietetääs sitten mahtava kesä ilman huolia murheita ja jatketaan tätä rumbaa syksyllä. Varattiin miehen kaa loma Thaikkuhuin jouluksi ja sitä suunniteltiin kovasti. Nyt ku oli lomat loppu ja töihin paluu, ja menkkojen oli tarkoitus alkaa ja PASiin mennä, ni suuren suureksi yllätykseksi tein viikko sitte plussa testin!! Elämän ekan, jota on neljä vuotta odoteltu :) Mulla oli siis menkat yli viikon myöhässä ennenku tein tuon. En vaan jaksanut uskoa että voisin olla edes raskaana. Odotin niin kovin sitä hoitoa ja sen takia alkoikin ärsyttää et miksei ne jo ala, ni sitte kävin hakee testin (ku aina käy niin, et ku hankkii testin, ni johan tulee täti kylään). Ei siis ollu mitään oireita (paitsi olin kuulemma ihan hiton kuuma, sanoi mies useasti sen vkon aikana).

Nyt olen elänyt tämän tiedon kanssa siis viikon ja oireita on pieniä: väsymys, tukkonen nenä, hirveät ilmavaivat ja järkky turvotus, rasvoittuvat hiukset, menkkamaiset juilinnat ja runsas valkovuoto. Varhaisultra on 7.9. ja se jännääkin, et onko kaikki kohillaan. Sanoinkin ukolle aamulla, et ois se prkl kohtalon ivaa jos tää tuulimuna ois, ku ei hoitojen yhteydessä kunnolliset hedelmöityneet munasolut voi kiinnittyä. Mut sen tietää viikon päästä sitten :)

Ja onnea Sleepwalker kovasti! Ja muille plussanneille ja synnyttäneille. Koko ketjua en kerennyt lukemaan, pari sivua taaksepäin vain.

Ihanaa alkavaa syksyä kaikille! :)
 
onnea mirmeli mashaAllah aivan ihanaa :)

sleepwalker oot jo yli puolenvälin mashaAllah :)

täällä yli kk:n mittanen sähkökatkos ohi alhamdulillah. nyt taas sähköt. hiljasta pitää työn puolesta eikä ol tullunna eetuhan jälkee tilauksiakaan. tyttö 8kk jo ja nousee tukea vasten ja itsenäisest tukea vasten käveleekin jo, kovin on energiaa ja luonnetta.
 
Sunflowerille ihan hurjasti onnea. :Heartred Ja kiitos. :happy: Nyt rv 21+6 ja vähitellen tämän tilanteen alkaa jo jopa ymmärtämään. :grin

ON: Rakenneultrassa käytiin viime maanantaina. Pikkutyypillä oli niin vauhti päällä, että kaikkia yksityiskohtia ei kätilö saanut katsottua. Noin 1,5 viikon päästä mennään uudestaan. Jospa silloin saataisiin myös joku arvio sukupuolesta. :)
 
Hienoa sunflower ♡

Täällä vauva-arkea varjostaa sairaalassa todetut sappikivet ja lisääntyvät sappikohtaukset joiden kipua pysty edes sanoin kuvailemaan :sad001 tänään viimeksi viettänyt pari tuntia hämärän rajamailla..
Onneksi soittelin eilen sairaalaan lähetteen perään ja hoitaja sai mut jonojen ohi jo maanantaiksi kirurgille. Vatsa vaivaa enemmän tai vähemmän päivittäin.. :sad001 nyt kun vihdoin kaikki olisi hyvin..
Onneksi vauva on ihana ja tyytyväinen. Syö hyvin ja nukkuu hyvin sekä pitkiä öitä.
 
mirmeli ihana et pikkunen voi hyvin ja arki sujuu. harmi että sulla on sappikiviä, inshaAllah paranet pian.

löytyy muuten valmiina lähetettäväks vauvan neuleita jos joku kaipailee. takki, housut kokoa 1-3kk väri valkonen, hattuja kokoa 0-3kk, lapaset ja sukat kokoa 1-3kk, makuupussi valkonen kokoa 1-3kk ja vihreä kokoa 6-9kk, hupullinen takki kokoa 6-9kk väri vihreä kuten makuupussi. ja naisten villapusero koko S/M (36/38) väri musta/tumma navy ku vähä neuloin tummal navyllaki mut värieroa ei oikeastaa huomaa ees. kuvia on tuol myy/anna ketjussa ja ei voi olla näin vaikeaa ketjus täällä.
 
Muokattu viimeksi:
voi harmi Mirmeli sappikivistä! pikaista paranemista! onneksi jostain päästä helpottaa ja tyttö syö hyvin ja kasvaa!

Gatusan tyttö on kyl reippaasti lähdössä liikkeelle! meillä poika alkoi nousta tukea vasten ehkä just 9-10kk iässä ja lähti kävelee taaperokärryn kans n. kuukausi sitten. eilen hän otti askeleita eli kohta kävellään jo ihan sujuvasti. sohvaan kiipeily on ykköshupia ja sohvalle päästyä pitää sit tietty alkaa hyppimään hurjana.

ja mahtavaa, että Sleepwalkerin pienellä kaikki hyvin! onko sulla yhtään oloja, kumpi ois tuloillaan? paljastiko uusi ultra mitään?

hienoa Sunflower, että pikkuisella kaikki hyvin!

entäs muut, Eetuha ja sissi? myy? ja muitakin kirjoittavia oli?

on tulikin tossa Gatusalle eli meillä on kohta kävelevä poika. ollaan sairasteltu vuorotellen flunssaa ja tällä viikolla oli mun vuoro. olin ti-to poissa töistä ja perjantai on vapaa, joten toivuttu on ja maanantaina töihin. arki on asettunut hyvin eikä poika ole itkeskellyt yhtä aamua lukuunottamatta jäädessään päiväkotiin.. varmaan helpottaa, kun tyttö jää aamuisin samaan ryhmätilaan. pojalla oli 1vee neuvola pari viikkoa sitten ja painoa oli 10575g ja pituutta 78cm. on ollut ruoka-aikaan kotona, kun paino nyt 0-käyrällä (mentiin aika kauan miinus vaikkamitä, mut kukapa käyristä välittää, pääasia, että lapsi syö ja kasvaa). ensi perjantaina on hammastarkastus (täällä se oli ennen vasta 2v mut nyt muutettu käytäntöjä ja onkin jo 1v.). mennään ensi pe myös 1vee kuvaan, kun pähkäilin vähän kuvausta varatessani, että josko poika jo kävelisi siiheksi.
 
oi della siel kävellää jo mashaAllah :) täälläki kohta varmaa lähetää käveleen. mun täti oli 10kk ku lähti ilman merkkei juoksee ja huus isi joten mein tyttö vetää varmaa aika samal kaaval tosin sanoi tulee jo jonki verran.
 
Sunflower: Ihanaa! :love7 Onnea hyvistä ultrakuulumisista. :Heartred Mä kävin täällä maanantaista alkaen kurkkimassa, mutta kun susta ei kuulunut mitään, niin oli pakko itse rohkaistua kysymään kuulumisia. :grin

Gatusa: Ei mulla pahemmin oo valittamista olojen suhteen. Nyt vaan puskee flunssaa... :rolleyes: Meillä on ens keskiviikkona ultra, niin jospa sitten tiedettäisiin kumpi mahtaa olla tulossa. :) Siellä se teidän neiti kasvaa ja kehittyy hurjaa vauhtia. :)

Mirmeli: Hyvä, että hoitaja sai sut jonojen ohi. Alkais jo riittää noi sun kipuilut. Onneksi teidän neiti sentään on helppo ja tyytyväinen vauva. :Heartred Nyt vaan sut pitää saada pikaisesti kuntoon. :Heartred

Della: Mä oon yrittänyt olla miettimättä sitä sukupuolta... Meillä on se ultra ensi keskiviikkona, niin ehkä sitten tiedetään kumpi on tulossa. Hienoa, että siellä on arki alkanut rullaamaan. Toivottavasti pysyisitte vielä terveinäkin. Ikävän kröhäistä porukkaa on kyllä liikenteessä ja taitaa muhunkin olla tarttunut joku flunssapöpö...

ON: Mulle yrittää nyt oikein tosissaan puskea flunssaa... Täytyy huomenna aamulla (jos olo on edelleen yhtä kurja) vakavasti harkita jäänkö suosiolla kotiin sairastamaan vai raahaudunko töihin. Nyt onneksi töissä on aika rauhallista, että eiköhän siellä pärjättäisi ilman muakin. Ens keskviikkona olis taas ultra ja toivottavasti sitten saadaan selville kaikki viimeksi epäselviksi jääneet asiat. :happy:
 
Heippa kaikille!

Della kyseli kuulumisia. Kävin kesällä lääkärissä ja kysta oli lähtenyt kasvuun munasarjassa, joten lääkäri määräsi magneettikuvauksen ja laittoi minut leikkausjonoon. Kävin jokin aika sitten magneetissa (olipa muuten henkisesti ahdistava kokemus ahtaanpaikankammoiselle, mutta selvisin silmät kiinni!) ja kuvista näkyi, että vasemman puolen munasarjassa on isohko endometriooma ja myös munanjohdin saattaa olla tukossa. Myös suolesta löytyi etäpesäke. Nyt odottelen leikkausaikaa ensi vuoden puolelle. Munasarja saatetaan joutua poistamaan, mutta onneksi oikea puoli on kunnossa ja yhdelläkin pärjää. :)

Sleepwalkerille ja Sunflowerille onnellista odotusta ja vähäistä pahoinvointia! :)

Della, joko teillä kävellään?

Miten Mirmelin sappikivet? Onko olo helpottanut?

Gatusa, miten siellä kaukana sujuu? Neulotko/ompeletko vielä lasten vaatteita? Itse olen taas innostunut käsitöistä, kun tuli syksy. :)

Ja mukavat syysterveiset myös kaikille muille. Syksy on mun lempivuodenaika, on niin kaunista!
 
voi myy, onneksi asiat ovat hoidossa ja olet leikkausjonossa! kannattaa muuten soittaa ja koittaa kiirehtiä (pääsin itse molemmilla kerroilla kuukaudessa leikeltäväksi, kun soitin ja valitin kipuja). ja kyllä yhdellä munasarjallakin pärjää, serkkuni on saanut kaksi lasta yhdellä munasarjalla! muakin peloteltiin silloin aikoinaan, että menettäisin oikean, kun siinä oli käyty leikkelemässä ja taas oltiin menossa. ei viety kuitenkaan.

kyselit pojun kävelystä ja joo, kovasti kävelee jo, hitaasti, mutta etenee kuitenkin :) taaperokärry on kovassa käytössä ja poika osaa onneksi itse kääntää kärryn törmätessään esteeseen.
 
Voi kurjaa Myy! :sad001 mutta onneksi asia on nyt selvillä ja toivottavasti pian poissa päiväjärjestyksestä vaikka varmasti omalla tavallaan lisää tämän prosessin rankkuutta, mutta kuten jo totesitte että yhdelläkin pärjää ja ehkä kehokin alkaa toimia paremmin kun sieltä saadaan kuormitukset pois! Halauksia sinulle!

Mäkin soittelin perään ja valitin oloja niin pääsin sen jonon ohi ja nyt reilu viikko sitten olin jo leikkauksessa! :) harmi vaan että (kirurgin sanoja lainatakseni) mulla on helvetin huono tuuri ja kiviä on myös sappiteissä sillä yksi kohtaus on tullut leikkauksen jälkeen. Toistaiseksi jäänyt siihen yhteen ja olo on kyllä kohentunut ja voin paremmin kun koskaan synnytyksen jälkeen! Kyllä sen huomaa että rankka synnytys, sektio ja viel nä sappihommat vaatii veronsa ja kroppa edelleen toipuu mutta tästä on matka enää ylöspäin.
 
Takaisin
Top