Yleinen keskustelu

Mulla oli hcg-arvo vain 13, viikkoja pitäis olla 5+6. Eli tämä oli varmaan tässä. Toivon, että vuoto alkais pian kun on noin matala arvo jo. Ei ihan kauhea järkytys oo kun ehdin vähän valmistautuun ettei sujukaan hyvin. Kiitos tsempeistä ja kommenteista, toivottavasti muut saatte pikkutontut. 🤗
Ikävä kuulla! Jaksamista kovasti sinne :red-heart:
 
Tänään käytiin varhaisultrassa eikä valitettavasti saatu hyviä uutisia. Tänään olisi pitänyt olla 6+6 viikot ja kohdusta ei löytynyt kuin ruskuaispussi, kohdun koko vastasi 4+6 viikkoja ja kätilö sanoi että joko raskaus on 2 viikkoa myöhäisempi tai sitten tuulimuna joka pitää varmistaa viikon päästä uudella ultralla. Itse olen varma että tuulimuna koska tein kaksi viikkoa menkoista positiivisen ovulaatiotestin ja tein positiivisen raskaustestinkin jo yli 3 viikkoa sitten. Täällä valitettavasti näin mutta tsemppiä ja onnea teille kaikille muille❤️
 
Tänään käytiin varhaisultrassa eikä valitettavasti saatu hyviä uutisia. Tänään olisi pitänyt olla 6+6 viikot ja kohdusta ei löytynyt kuin ruskuaispussi, kohdun koko vastasi 4+6 viikkoja ja kätilö sanoi että joko raskaus on 2 viikkoa myöhäisempi tai sitten tuulimuna joka pitää varmistaa viikon päästä uudella ultralla. Itse olen varma että tuulimuna koska tein kaksi viikkoa menkoista positiivisen ovulaatiotestin ja tein positiivisen raskaustestinkin jo yli 3 viikkoa sitten. Täällä valitettavasti näin mutta tsemppiä ja onnea teille kaikille muille❤️
Virtuaali halaus @Lankakeräilijä
Onpa ikävä tilanne siellä 🥺
 
Mulla on vähän samat fiilikset et jos puhun tästä jotenki liian positiivisesti tai tyylillä sit kun vauva syntyy, niin mieli korjaa sen heti muotoon JOS.
Yrittäny nyt muutaman päivän tietoisesti ajatella et just NYT mulla on kaikki hyvin ja vauva on tulossa. Mulla on vielä haasteita sisäistää et mä en voi vaikuttaa ajatuksen voimalla tai muutenkaan siihen jos keskenmeno tulee. En esim uskaltanut oikeen itkeä vielä joitain päiviä sitten koska silloinhan asiat ei oo hyvin ja kuka nyt alkuraskaudessa itkis 🙈
Samaistun. Perus pessimistinä on koko ajan pieni ääni päässä joka sanoo, että ei kannata vielä liikaa iloita jos tuleekin pettymys. En tiedä, että mikä siinä oikein on, että asioista on niin hankala nauttia. Koko ajan jossittelee, kun miettii mahdollisia raskauteen ja vauvan saantiin liittyviä asioita. Vaikka näinhän se on, että just nyt elämässä ja raskaudessa on kaikki hyvin, ja elämässä nyt voi ylipäätään sattua mitä vain mihin ei osaa varautua.
 
Samaistun. Perus pessimistinä on koko ajan pieni ääni päässä joka sanoo, että ei kannata vielä liikaa iloita jos tuleekin pettymys. En tiedä, että mikä siinä oikein on, että asioista on niin hankala nauttia. Koko ajan jossittelee, kun miettii mahdollisia raskauteen ja vauvan saantiin liittyviä asioita. Vaikka näinhän se on, että just nyt elämässä ja raskaudessa on kaikki hyvin, ja elämässä nyt voi ylipäätään sattua mitä vain mihin ei osaa varautua.
Sairaan ärsyttävää ja raskasta. Mä harmistunun myös nyt siitä et tää on mun vika raskaus ja mä en haluis et tää menee murehtien. Mulla oli kyl jo muutama päivä tuossa et en ihan koko aikaa tarkkaillu oloa. Ehkä täytyy vaan lähteä kävelylle, ehkä se nyt vähän auttaisi.

Mut siis joo, oon kans perusluonteelta pessimisti. Välillä kadehdin ihmisiä jotka uskaltaa iloita ja nauttia ilman sitä pientä ääntä pään sisällä
 
Samaistun. Perus pessimistinä on koko ajan pieni ääni päässä joka sanoo, että ei kannata vielä liikaa iloita jos tuleekin pettymys. En tiedä, että mikä siinä oikein on, että asioista on niin hankala nauttia. Koko ajan jossittelee, kun miettii mahdollisia raskauteen ja vauvan saantiin liittyviä asioita. Vaikka näinhän se on, että just nyt elämässä ja raskaudessa on kaikki hyvin, ja elämässä nyt voi ylipäätään sattua mitä vain mihin ei osaa varautua.
Samaistun myös! On ollut ikävä lukea nyt tulleita uutisia toisten tuulimunista, kun itselläkin siitä kokemusta. Pakosti miettii, että miten tällä kertaa käy.
 
Mulla oli hcg-arvo vain 13, viikkoja pitäis olla 5+6. Eli tämä oli varmaan tässä. Toivon, että vuoto alkais pian kun on noin matala arvo jo. Ei ihan kauhea järkytys oo kun ehdin vähän valmistautuun ettei sujukaan hyvin. Kiitos tsempeistä ja kommenteista, toivottavasti muut saatte pikkutontut. 🤗
Voi ei :sad001 Jos vaan jaksat vastailla, niin laittoivatko lähetteen toiseen hcg-mittaukseen, ultraan vai miten tuosta etenette?💛 Oon ymmärtänyt, että noissa arvoissa voi olla todella suuria eroja. Lämpimiä ajatuksia joka tapauksessa, kävi miten kävi💛
 
Voi ei :sad001 Jos vaan jaksat vastailla, niin laittoivatko lähetteen toiseen hcg-mittaukseen, ultraan vai miten tuosta etenette?💛 Oon ymmärtänyt, että noissa arvoissa voi olla todella suuria eroja. Lämpimiä ajatuksia joka tapauksessa, kävi miten kävi💛
Sain lähetteen vain tuohon yhteen mittaukseen, vaikka kysyin kahteen. Samaa mietin, että ne erot voi olla ihan huimia, mitä järkeä vain yhdessä. Mutta nyt on vuoto hiljalleen alkanut, ei mitenkään runsasta eikä kivuliasta. Soittelen huomenna neuvolaan. Epäilen, että ei tutkita mitään enää kun taitaa keskeytyä itsellään. Päivitän jos jotain tehdäänkin. Torstaille olisi aika yksityiseen ultraan, mutta taidan perua sen. Kiitos. ❤
 
Eilisiltana alkoi tiputteluvuoto, odotan nyt takaisinsoittoa neuvolasta. Oletteko vastaavassa tilanteessa saaneet tarkempia tutkimuksia vai onko käsketty jäädä seuraamaan tilannetta?
Meillä käskettiin aluks seurailla. Kun vuoto lisääntyi niin pääsin ultraan olin sillon viikolla 11. Meillä meni kesken se raskaus.
 
Meillä käskettiin aluks seurailla. Kun vuoto lisääntyi niin pääsin ultraan olin sillon viikolla 11. Meillä meni kesken se raskaus.
Vuoto näyttäisi onneksi vähentyneen, mutta huoli on kova, kun on myös jonkinlaista jomotusta.

Neuvolasta käskettiin jäämään seurantalinjalle ja akuutissa tilanteessa menemään NKL:n päivystykseen, tai olemaan terveysasemalle yhteydessä. Sain terveysasemalta akuuttiajan lääkärille - toivottavasti pääsisin edes hcg-mittaukseen!
 
Vuoto näyttäisi onneksi vähentyneen, mutta huoli on kova, kun on myös jonkinlaista jomotusta.

Neuvolasta käskettiin jäämään seurantalinjalle ja akuutissa tilanteessa menemään NKL:n päivystykseen, tai olemaan terveysasemalle yhteydessä. Sain terveysasemalta akuuttiajan lääkärille - toivottavasti pääsisin edes hcg-mittaukseen!
Toivottavasti siellä on jo tilanne rauhoittunut💛 naisten päivystyksissä ultraavat varmaan herkemmin.
 
Toivottavasti siellä on jo tilanne rauhoittunut💛 naisten päivystyksissä ultraavat varmaan herkemmin.
Vuoto loppui eilisiltana! Terveysasemalla tehtiin sisätutkimus, jonka perusteella ei ollut syytä huoleen. Samalla konkretisoitui, että kaipa tässä tosiaan ollaan raskaana, kun kohtukin on kasvanut. 😅

Nyt rauhallisin mielin kohti ensi viikon varhaisultraa, jossa toivon mukaan saadaan hyviä uutisia.
 
Jaahas, nytkö se sit alkaa.. kahvi maistuu tänä aamuna pahalta 😆 Hyvin on maistunut ja on ketuttanut kun pitänyt kutistaa aamukahvit yhteen kuppiin.

Loma loppu ja tänään iltavuoroon töihin. Mähän siis plussasin loman ekana päivänä niin en ole töissä vielä ollut... Vähän jännittää miten selviydyn kun tarkoitus on salata raskaus vielä 😄
 
Täällä alkoi kans kahvi tökkiä tänä aamuna ja etova olo on lisääntynyt. Onneksi tämä ja huominen menee etätöissä ja sitten onkin useamman päivän vapaat niin saa lepäillä rauhassa. 😊
 
Moikka!
Ajattelin tulla esittäytymään! Olen seurannut tätä ryhmää jo huhtikuun ajan, mutta nyt sain aikaiseksi tehdä tunnukset. Himmailun syynä ollut lapsettomuustausta ja tämä raskaus tuntuu niin epätodelliselta. En voi sanoa, että vieläkään sisäistän tätä, vaikka tänään varhaisultrassa kuultiinkin pienen sydämen syke ❤️ Haluan kuitenkin sanoa, että teidän juttuja on ollut mukava lukea täältä yleiseltä puolelta ja ne ovat tuoneet paljon vertaistukea. Kiitos siis kaikille ja enköhän nyt uskalla itsekin liittyä keskusteluun 😊
 
Takaisin
Top