Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tänään yökkäilin erittäin aggressiivisesti vain avatessani jääkaapin oven, en edes haistanut sitä. Ja hajut kyllä jo varmasti aiheuttaa melko inhottavia oloja, mm. Se kissan märkäruoka.😬
Mä pistän lapsen antamaan kissalle ruuan kun en kykene tähän märkäruokaan yhtään:D
 
Täällä 5+6 ja oireena about kerran päivässä jäätävä menkkamainen kipukohtaus. Sellasta oksettavaa pahoinvointia en oo vielä kokenut. Pitäis lähteä kaveriporukan mökkireissulle pe ja mietin että suht nopeesti ohi menevät vatsakivut kestän mutta mitä jos pahoinvointi alkaakin just tässä pian 😅 en haluais vielä kertoa kellekään. Millon teillä alkanut darramainen pahoinvointi? Yksilöllisiähän nää on mutta kiinnostaa silti kuulla 🙈
Mulla taisi olla jo tuossa kohtaa alkanut, tosin vielä ehtii 😄
 
Tsemppiä! Just meinasin tulla tänne kirjottamaan että onko jollain muullakin huono olo 24/7.. mulla ei oo onneks vielä laatta lentäny mutta pystyssä en pysty olemaan juuri ollenkaan, mutta voin ihan järkyttävän huonosti kokoaika eikä mikään tunnu auttavan 🥺
Mulla oli mutta nyt (8+3) alkaa jo aavistuksen helpottaa. Ostin tosin seaband -rannekkeet ja olen ollut tämän viikon sairaslomalla eli nukkunut paljon mikä on auttanut. Tajusin myös että osa pahoinvoinnista on ehkä närästystä, ja jätin kaiken happaman (hapankorput, ruisleipä) pois ja juon kefiriä ruuan jälkeen, se on vähän auttanut
 
Mulla oli mutta nyt (8+3) alkaa jo aavistuksen helpottaa. Ostin tosin seaband -rannekkeet ja olen ollut tämän viikon sairaslomalla eli nukkunut paljon mikä on auttanut. Tajusin myös että osa pahoinvoinnista on ehkä närästystä, ja jätin kaiken happaman (hapankorput, ruisleipä) pois ja juon kefiriä ruuan jälkeen, se on vähän auttanut
Mä oon miettinyt noita rannekkeita mut en oo aikaisemmissa raskauksissa saanut aikaiseksi ostamaan. Koetko et on auttanut ?
 
Täällä 5+6 ja oireena about kerran päivässä jäätävä menkkamainen kipukohtaus. Sellasta oksettavaa pahoinvointia en oo vielä kokenut. Pitäis lähteä kaveriporukan mökkireissulle pe ja mietin että suht nopeesti ohi menevät vatsakivut kestän mutta mitä jos pahoinvointi alkaakin just tässä pian 😅 en haluais vielä kertoa kellekään. Millon teillä alkanut darramainen pahoinvointi? Yksilöllisiähän nää on mutta kiinnostaa silti kuulla 🙈
Mulla tää darramainen pahoinvointi on nyt kestänyt reilun viikon, pahentunut koko tän ajan. Viikoista ei ole varmuutta, nyt noin viikolla 6-7
 
Ärsyttävin oire on yöllä pissaaminen tarve. Todella ärsyttävää kun kerrankin lapsilla vaihe et nukkuvat öisin niin sit mä joudun herää vessaan keskellä yötä...
 
Mä oon miettinyt noita rannekkeita mut en oo aikaisemmissa raskauksissa saanut aikaiseksi ostamaan. Koetko et on auttanut ?
Sattumaa tai ei, mutta olin viikon niitten ostamisen jälkeen oksentamatta vaikka huono olo vaivasi edelleen. Eli joko hyvä plasebo tai oikeasti toimii, mutta mulla 20 e arvoiset 😄
 
Sattumaa tai ei, mutta olin viikon niitten ostamisen jälkeen oksentamatta vaikka huono olo vaivasi edelleen. Eli joko hyvä plasebo tai oikeasti toimii, mutta mulla 20 e arvoiset 😄

Pitää varmaan hakea kans jos muistaisi :D
 
Onko muilla tälläistä ? Mulla syömisen jälkeen tuntuu maha kuin olisi antanut jäätävän buffetin ja itsensä ähkyyn. Jotenki pienikin määrä lämmintä ruokaa tekee ihan överi ähkyn. Esim söin 5 pientä hornettia(syötävää ei juurikaan) ja ihan maha tukossa
 
Onko muilla tälläistä ? Mulla syömisen jälkeen tuntuu maha kuin olisi antanut jäätävän buffetin ja itsensä ähkyyn. Jotenki pienikin määrä lämmintä ruokaa tekee ihan överi ähkyn. Esim söin 5 pientä hornettia(syötävää ei juurikaan) ja ihan maha tukossa
Sama… taisin kirjoittaa johonkin muualle, että mulla tämä taitaa johtua osin nätästyksestä. Vähän kefiriä ruuan jälkeen on auttanut, ja tosiaan ihan pienet ateriat. Ja ei liikaa vettä ruuan kanssa
 
Mittaan aamulämmön melkein joka aamu. 😊 Tänään itsekkin vähän hätkähdin kun oli tippunut 0.2 astetta. Tosin siinä on vähän muutenkin heittoja suuntaan ja toiseen mutta nukuin jopa pidempään niin olis luullut olevan jopa korkeampi. Ennen raskautta normi lämpö oli 36.2 ja alkion siirron jälkeen nousi 36.8 ja siinä heilunut sitten niin että välillä käynyt yli 37 asteenkin. Tänään viikot 6+6.

Millaisia lämpöjä sulla on?😊
Minulla taisi enteillä flunssaa lämmön tipahdus. Seuraavana yönä heräsin jo 1:15 enkä saanut nukuttua enää. Aikainen herääminen minulla enteilee myös kipeeksi tuloa. Tänä aamuna lämmöt taas tutut 36.7 ja heti nenä vuosi jo herätessä.😊
 
Onko muilla tälläistä ? Mulla syömisen jälkeen tuntuu maha kuin olisi antanut jäätävän buffetin ja itsensä ähkyyn. Jotenki pienikin määrä lämmintä ruokaa tekee ihan överi ähkyn. Esim söin 5 pientä hornettia(syötävää ei juurikaan) ja ihan maha tukossa
Minusta tuntunut myös tuolta että normaalisti maha vetää enemmän ruokaa.😅
 
Mulla ollut kiinnittymisestä lähtien ajoittain pahaa oloa. Yleensä heti herätessä ja jos pidempi aika edellisestä syömisestä. Ja yleensä myös salitreenien yhteydessä, tosi kivaa 😒 Olis niin ihanaa pystyä jatkaan pitkään treenejä. Kahvi alkanut jo vähän yököttää, viimeks oli pakko lopettaa koko ekan kolmanneksen ajaksi. Ja erilaisia alavatsatuntemuksia ollut kans plus jäätävä turvotus. Silloin oli koviakin kipuja, kun menkkojen piti alkaa, mut niin vaan ei alkanutkaan 😊

Viimeisen raskauden aikana lopettin kahvin juontin melkein 2v, raskaudena aikana ei pystynyt, kahvinhaju oli vain niin paha ja synnytyksen jälkeenkin yli vuosi ei halunut juoda 😁
Minulla myös kipuja ja pelotta mennä salille, että meneekö pahemmaksi.
 
Pahoinvointi levinnyt nyt aikalailla koko päiväiseksi,kun aikaisemmin vaan illasta ollut.. töissä vielä kohtalaisesti pärjää ja töissä ei oo oksu lentänyt. Hampaiden pesu on suurta kidutusta ja melkeinpä itken etukäteen,että onko pakko, kun oksu tulossa samantien ku ottaa harjan käteen
 
Heips! Onko kenelläkään muulla ollut oireena lievät menkkamaiset kivut alavatsalla? Nipistelyt. Ajattelin jo alkaako ne kuukautiset. 😅
On, alkoi kun päivät oli ollut myöhässä 4p. Nyt joka päivä, se kuulu siihen raskauden, kohtu kasva ja paikat venyvät 🙂 Neljäs raskaus menellään
 
Onko muilla hikoilemattomuutta, ihan aluks tuli sellasia kuumia aaltoja mut nyt tuntuu et on ihan tukossa? Ja ummetus tietysti sen kaverina, mietin että liittyykö raskauden aineenvaihduntaan liittyviin asioihin vai mikä on :tears:
 
Viimeisen raskauden aikana lopettin kahvin juontin melkein 2v, raskaudena aikana ei pystynyt, kahvinhaju oli vain niin paha ja synnytyksen jälkeenkin yli vuosi ei halunut juoda 😁
Minulla myös kipuja ja pelotta mennä salille, että meneekö pahemmaksi.
Mulla ainakin liikkuminen helpottaa kipuihin. Toki oon harrastanut aktiivisesti crossfitiä nyt vuoden niin ehkä kroppa jo tottunut. Mutta ei oo ollut alaselän kanssa ongelmia ja isoja painoja edelleen nostelen. Ainut, että kovaa treenatessa tulee herkemmin huono olo ja hengästyn kamalasti.
 
Takaisin
Top