Raskaaksi 2017

Ei tietenkään voi, mutta mä niin tiedän jo tuloksen. Että ei tässä tarvi odotella mitään plussaa.
 
Alinah, ymmärrän kyllä tuon negatiivisen perusfiiliksen. Itellä on aika samanlainen ja mietin, että eiköhän me tässä vaan taaperreta kohti sitä elokuun ensikäyntiä lapsettomuusklinkalla. Ei sitä oikein kaikkien negakiertojen jälkeen vaan jaksa uskoa siihen, että joskus voisikin tulla plussa:meh:
 
Rintta ihanaa :Heartred Nyt kovasti tsemppiä!

Ja kiitos kaikille tsempeistä :Heartred Valitettavasti oon ollu tässä hirveessä lääketokkurassa, enkä enää muista kaikkea :D Mutta täällä toivutaan! Toivottavasti kohta ei tarvis ottaa enää lääkkeitä näin paljoa ja pysyis ajatus kasassa!

Tsemppiä kaikille kierron eri vaiheisiin :Heartred
 
Joo, oot ihan oikeassa, että endo voi levitä uudestaan. En tosin tarkoittanut sitä ihan noin, kun tosta ehkä voi ymmärtää, vaan nimenomaan sillä, että nyt kun se endo on noin leikattu, niin halutaan kokeilla, josko se riittäisi parantamaan tilannetta niin, että raskaus alkaisi.

Mulla vaan niin herkästi on tuntosarvet pystyssä kun puhutaan endosta :oops: Toki siistimisen jälkeen on paljon paremmat mahdollisuudet tulla raskaaksi :) Mutta kuten Potun ja munki kohdalla huomattu, niin jo puolessa vuodessa endo voi levitä tosi paljon.
 
Onnea Rintta! Toivotaan, että nyt olis teidän vuoro:Heartred

Mulla oli lämmöt hypännyt sen verran selkeästi ylös, että voinen julistaa luteaalivaiheen ja piinapäivät alkaneeksi. Ovis oli varmaan eilen tai maanantaina, eli tänään on dpo 1 tai 2. Vähän mietityttää, kun nyt juhannusaatto olis dpo 10 tai 11 ja me vietetään juhannusta miehen kavereiden kanssa. Ihan varmana tässä nyt mun tuurilla käy niin, että saan jonkun epäselvän haamun juhannuksena ja sit menkat alkaa heti juhannuksen jälkeen:shifty: Juhannuksena en sit varmaan kuitenkaan uskalla juoda alkoholia ja jään tästä ihan 100 % varmasti ”kiinni” ja sit kaikki olettaa mun olevan raskaana:meh: Vituttaa jo valmiiksi. Jos jollain on hyviä ideoita tällaisesta tilanteesta selviämiseen, niin otan ilolla vastaan.

Keksit jonkun taudin, mihin saat antibiootit ja et voi siks juoda alkoholia kun se huonontaa tehoa. Tai närästää ja et haluu että se pahenee tai vatsaongelmia ollu niin et haluu niiden pahenevan :D
 
Kävin eilen omakannassa lukee vähän tietoja ja 1.6 käynnistä sinne kirjattu että jos ei tästä pistoshoitokierrosta tärppää, niin jatketaan pistoshoitoa heti uuteen kiertoon että ei tarvita välikiertoja. Viimeisimpiin pistoshoitoihin yhdistetään sitten inseminaatio. Eli niihin varmaa sit syksyllä!
 
Täällä dpo 9 ja pakko oli tänä aamuna testata, kun oli semmoinen olo että varmaan oon raskaana (just joo ihan kuin sitä näin aikasilla päivillä vielä varmaksi tietäisi :laughing002). One stepissä olin näkevinäni (=halusin nähdä :rolleyes:) hailuraa mutta negahan se oli. Testaillaan uudestaan lähempänä menkkoja, ensi ke pitäis alkaa. Jos ei tästä kierrosta tärppää niin sit hakeudun yksityiselle siihen aukkariin, kun alkuvuodesta oli lääkärin kanssa semmoinen puhe että se voitaisiin tehdä seuraavaksi jos ei rupee tärppäämään.
 
Huh, pienen tauon aikana ehtinyt kertyä tekstiä, varmaan unohdan kommentoida puolet siitä, mitä aioin...

Potun terveiset on aika huh! Hyvä, kun endoa saatiin ainakin vähenneltyä, toivotaan, että tuottaa tulosta. On tuo endo kyllä syvältä! :sad001

Heitsulla ollut hirmuinen odottelu Naikkarille, enää en itse valita siitä, kun ensikäynnistä ei kuulu mitään, kun maaliskuussa laitettiin lähete... Toivottavasti nyt sitten elokuulle järjestyisi aika, se olisi oikeus ja kohtuus!

Alinahilla lähtenyt hyvin hoidot käyntiin, hyvä, ettei siellä joudu niin enää näissä odottelemaan pitkän ovulaationmetsästyksen jälkeen!

Rintalle isot onnet hyvin etenevästä plussasta! Niin elin päivityksissä mukana, kun näytti testi haalenevan, niin olin täälläkin ihan suruissani, sitten positiivinen käänne taas riemastutti! Kovasti sinne tarrasukkia nyt, liikaa ollut teilläkin pettymyksiä.

Unicornille high five mallikkaasta painonpudotuksesta! :) Saako kysyä, miten paljon matkaa on tavoitepainoon?

Salainensydän, lupaavalta kuulostaa! Peukut on täällä pystyssä, että seuraava testi on kunnon plussa!
 
Ja Mrs. R, tsempit piinapäiviin! Itse saattaisin juhannukseksi sepittää jonkun hienon tarinan, että päädyin mieheni kanssa lyömään vetoa, etten joisi pisaraakaan, niin pitäähän se nyt näyttää mokomalle... Taikka just perinteinen antibioottikuuri tai että on autolla liikenteessä syystä x. Jos on työ, jossa on päivystystä, voi vedota, että on varalla juhannusruuhkan varalta, eikä voi juoda, kun pitää olla valmiina lähtemään töihin.

Jos on tosi uteliaita/tarkkanäköisiä kavereita, niin vähimmällä selittelyllä/utelulla saattaa päästä sanomalla suoraan, että ei varuilta juo, kun ei tiedä, onko raskaana vai ei. Jos ei halua kertoa yrityksestä, tuon voi pohjustaa sanomalla, että pilleri unohtui/kortsu puhkesi. Tuo tietty tarkoittaa kyselyitä parin viikon päästä... :meh:

Minusta on kyllä tosi kurjaa, että fertiili-ikäisen naisen pitää keksimällä keksiä syitä, jos ei joskus tahdo juoda alkoholia, kun muuten heti oletetaan, että paksuna ollaan. :sad001 Itselle on harvinaisempaa se, että jotain juo, niin säästyn kyselyiltä kavereitten parissa, mutta vähänkin tuntemattomampi kun sattuu vastaan, niin jo inholla odotan, koska paukautetaan, että millonkas on laskettu aika... Tässä kulttuurissa on pahasti vikaa. :bored:
 
Mangusti, huh, onko naikkarille todellakin niin mahdoton jono, että kolme kuukautta sitten laitetun lähetteen perusteella ei vieläkään ole kuulunut mitään ensikäynnistä:eek::eek: Jos meno on tuollaista, niin todellakin mennään syksyllä yksityiselle ja aloitetaan siellä tutkimukset ja hoidot, vaikka sille tuleekin hintaa. Mun mielenterveys ei kyllä kestä sitä, jos syys- lokakuussa vasta saan lähetteen ja vasta joskus joulun jälkeen pääsisin ensikäynnille.

Ja joo, oon monta kertaa miettinyt tota samaa naisten alkoholinkäytöstä. Ärsyttää vähän, kun en haluaisi kasata meille paineita kertomalla yrityksestä, enkä tosiaankaan haluaisi kuulla yhtään vahinkoraskaus aiheista läppää:shifty: Mua itseeni ei ole keskenmenon jälkeen juuri huvittanut käyttää alkoholia. Jotenkin raskaana ollessa oli ehtinyt kääntää aivot sellaiseen alkoholikielteiseen tilaan ja muutenkin olen halunnut elää kohtuu terveellisesti ja välttellä sellaisia juttuja, jotka voisi huonontaa mahdollisuuksia onnistuneeseen raskauteen. Yleensä päädyn vaan juomaan yhden tai kaksi lasillista just välttääkseni uteliaat kysymykset. Toi veto oli kyllä hyvä idea! Just sellasta, mitä me ehkä oikeestikin voitais tehdä:grin

Onnea painonpudotuksesta Unicorn! Ihan mahtavaa! Mä oon lukenut aika paljon just hormonien ja suoliston bakteereiden vaikutuksesta painoon ja tuntuu suorastaan epäreilulta, miten paljon terveydenhuollossakin syyllistetään yksilöä painosta, kun nykyään jo pitäisi tietää, miten haastavaa painon pudotus voi itsestä riippumattomista syistä olla.
 
Ja jos vielä jatketaan ränttäystä eteenpäin: miksi se olisi kenenkään ulkopuolisen asia tietää, mitä kohdussani tapahtuu? Ei vain se, että kysytään, koska ei käytä alkoa, vaan ylipäänsä se, että kysytään! Kyllä, minun sukupuolielämäni on juuri sinun asiasi, oi satunnainen setämies, jonka tapasin ensimmäistä kertaa tänään. Haluaisitko kuulla tarkemmin kuukautisteni aikataulusta? Nyt ollaan meillä vielä hyvässä tilanteessa, että molemmilla on opinnot kesken, niin voi uteluihin vastata ylimalkaisesti, että katsotaan sitten, kun valmistuu. Mutta kamaluus, entä sitten, kun valmistuu?! Varmaan tyyliin seuraavassa lauseessa, kun onnitellaan valmistumisesta, udellaan, että milloinkas meinaatte niitä lapsia TEHDÄ? [Tähän sivuhajoilu siitä, kuinka niitä lapsia ihan vain tehdään juuri, kuten suunnittelee.] "Teillä rupeaa kohta ikääkin olemaan sen verran, että kannattaa aloittaa jo pian, ei pidä jättää viime tinkaan." Voi kiitos, kun kerroit tuon, sinä kaukainen vanhempi sukulaisrouva, olimme tosiaan suunnitellusti jättää lastenTEON 15 vuoden päähän, mutta nyt kun mainitsit, ehkä kuitenkin aloitamme jo nyt. Sinä kuitenkin varmasti tiedät tilanteemme paremmin kuin me. Jos voisit ensi ovulaation aikaan tulla sänkyymme vielä näyttämään, miten meidän kannattaa siellä suoriutua?

Argh.
 
Ja Mrs R, joo, maaliskuussa laitettiin tk:lta lähete ja mitään ei ole kuulunut. Meillä siis kyseessä toistuvien keskenmenojen tutkimukset. Syy kyllä saattaa olla raivostuttavan saamattomassa miehessäni, joka ei ole VIELÄKÄÄN käynyt määrätyissä labrakokeissa, sanoo menevänsä nyt maanantaina. Vaikeuttaa liikaa, kun on aamulla paastossa otettavat kokeet ja mies ei mene mihinkään aikaisin, ellei ole ihan pakko, ja sitten onkin jo niin kiire, ettei ehdi labraan ensin... :shifty: Itse kävin jo maaliskuussa. Labralähete on jo kerran uusittu - minun toimestani - ja on varmaan taas mennyt vanhaksi. Ehkä vähän kertoo, kumpi ottaa touhun vakavammin. Syö se hankkimiani vitamiineja ihan kiltisti, vaikka maistuvat pahalta. Sentään.

Sori, minulla näköjään valittamispäivä. :oops:
 
Ja Mrs R, joo, maaliskuussa laitettiin tk:lta lähete ja mitään ei ole kuulunut. Meillä siis kyseessä toistuvien keskenmenojen tutkimukset. Syy kyllä saattaa olla raivostuttavan saamattomassa miehessäni, joka ei ole VIELÄKÄÄN käynyt määrätyissä labrakokeissa, sanoo menevänsä nyt maanantaina. Vaikeuttaa liikaa, kun on aamulla paastossa otettavat kokeet ja mies ei mene mihinkään aikaisin, ellei ole ihan pakko, ja sitten onkin jo niin kiire, ettei ehdi labraan ensin... :shifty: Itse kävin jo maaliskuussa. Labralähete on jo kerran uusittu - minun toimestani - ja on varmaan taas mennyt vanhaksi. Ehkä vähän kertoo, kumpi ottaa touhun vakavammin. Syö se hankkimiani vitamiineja ihan kiltisti, vaikka maistuvat pahalta. Sentään.

Sori, minulla näköjään valittamispäivä. :oops:

Luulen että jumittaa nyt tossa kun odotetaan sun miehen verikoetuloksia. Tsemppiä sinne, toivottavasti pääsette kuitenkin pian! Mehän käytiin viime syksynä just TK lääkärillä ja samalla viikolla sit käytiin verikokeissa ja niistä tuloksista oli sovittu soittoaika, mut siirsin sitä soittoaikaa lähemmäksi että saatiin nopeutettua etenemistä. Sen puhelun jälkeen lääkäri pisti sit lähetteen menee eteenpäin naikkarille ja sellainen kuukausi meni kun oli jo meillä ensikäynti naikkarilla.
 
Ja Mrs R, joo, maaliskuussa laitettiin tk:lta lähete ja mitään ei ole kuulunut. Meillä siis kyseessä toistuvien keskenmenojen tutkimukset. Syy kyllä saattaa olla raivostuttavan saamattomassa miehessäni, joka ei ole VIELÄKÄÄN käynyt määrätyissä labrakokeissa, sanoo menevänsä nyt maanantaina. Vaikeuttaa liikaa, kun on aamulla paastossa otettavat kokeet ja mies ei mene mihinkään aikaisin, ellei ole ihan pakko, ja sitten onkin jo niin kiire, ettei ehdi labraan ensin... :shifty: Itse kävin jo maaliskuussa. Labralähete on jo kerran uusittu - minun toimestani - ja on varmaan taas mennyt vanhaksi. Ehkä vähän kertoo, kumpi ottaa touhun vakavammin. Syö se hankkimiani vitamiineja ihan kiltisti, vaikka maistuvat pahalta. Sentään.

Sori, minulla näköjään valittamispäivä. :oops:
Okei. Ajattelinkin, että mun kaverilla tuli tietääkseni kohtuullisen lyhyen ajan sisällä lähettest ensikäynti ja tutkimukset. Mutta joo, me aloitetaan silti elo- syyskuunvaihteessa ensikäynnillä yksityisellä ja siellä sit pitää keskustella lähetteestä julkiselle.

Ja joo, miehet. En yleensä tykkää yleistää niin, että miehet on jotain ja naiset jotain, mutta näissä perhesuunnittelukuviossa keskimääräisten miesten ja naisten erot nyt vaan tuppaa korostumaan. Useimmille miehille tää yrittäminen ei ehkä ole ihan samalla tavalla raskasta kuin naisille, joiden kierrot kuitenkin määrää koko homman rytmin, joten asenne on vähän enemmän mallia ”kyllä sitä ehtii”. Mun mies on onneksi nähnyt mun sen verran monta kertaa hajoilevan keskenmenon ja yrityksen takia, että sillä ei varmaan enää olisi yhtään pokkaa viivyttää tutkimuksia.

Ja tää foorumi on noita valituspurkauksia varten:Heartred
 
Huh, pienen tauon aikana ehtinyt kertyä tekstiä, varmaan unohdan kommentoida puolet siitä, mitä aioin...

Potun terveiset on aika huh! Hyvä, kun endoa saatiin ainakin vähenneltyä, toivotaan, että tuottaa tulosta. On tuo endo kyllä syvältä! :sad001

Heitsulla ollut hirmuinen odottelu Naikkarille, enää en itse valita siitä, kun ensikäynnistä ei kuulu mitään, kun maaliskuussa laitettiin lähete... Toivottavasti nyt sitten elokuulle järjestyisi aika, se olisi oikeus ja kohtuus!

Alinahilla lähtenyt hyvin hoidot käyntiin, hyvä, ettei siellä joudu niin enää näissä odottelemaan pitkän ovulaationmetsästyksen jälkeen!

Rintalle isot onnet hyvin etenevästä plussasta! Niin elin päivityksissä mukana, kun näytti testi haalenevan, niin olin täälläkin ihan suruissani, sitten positiivinen käänne taas riemastutti! Kovasti sinne tarrasukkia nyt, liikaa ollut teilläkin pettymyksiä.

Unicornille high five mallikkaasta painonpudotuksesta! :) Saako kysyä, miten paljon matkaa on tavoitepainoon?

Salainensydän, lupaavalta kuulostaa! Peukut on täällä pystyssä, että seuraava testi on kunnon plussa!

10kg siihen että bmi on 40 :D :D
Ei mahdoton siis, mutta ennen lääkettä jokainen kilo on ollu työn ja tuskan takana... pcos vaikeuttaa laihduttamista :|
 
Eli tavoite on päästä alle tuon 40? :) Oot nyt jo 3 kg pudottanut hyvässä ajassa, se on jo aika iso osa tavoitteesta, varmasti hyvin menee loputkin nyt, kun on hyvät tukikeinot löytynyt! :) Eikös tuon metformiinin pitäisi tehdä pcos:llekin hyvää? Tai siis sille ihmiselle hyvää ja taudille pahaa. :P
 
Takaisin
Top