Elokuun hölinät

Mush, samaa mieltä sun kanssa. Itse hypistelen kaikki uutena hankittavat kuteet tarkasti läpi kaupassa, huonolaatuista mahtuu niin merkkivaatteisiin kuin halpahallikamaankin, samoin sitä priimaa. Uutena ostettavan tavaran elinkaari mielessä pitäen voin tehdä kalliimpiakin hankintoja, mutta just nämä pienimmät bodyt sun muut oon hyvin pitkälti hommannut kirppareilta kriteerinä "ehjä ja puhdas". Käyttöikä näillä kun on niin kovin lyhyt.
Kummitytölle ostettiin aikanaan parikin Ruskovillan haalaria, mahtuivat neidille pitkään ja olivat kovassa käytössä. Nyt sitten ensimmäiset palasivat takaisin meille odottamaan käyttäjäänsä, edelleen erinomaisessa kunnossa. Ulkovaatteisiin ja kenkiin olen valmis panostamaan.
 
Käyttääkö kukaan autossa jotain turvavyön ohjainta?
Mulla jotenkin hirttää vyöt tosi pahasti kaulaa kun maha ja tissit ohjaa vyön ihan hassusti. Onkohan niistä ohjureista mitään iloa.
 
Käyttääkö kukaan autossa jotain turvavyön ohjainta?
Mulla jotenkin hirttää vyöt tosi pahasti kaulaa kun maha ja tissit ohjaa vyön ihan hassusti. Onkohan niistä ohjureista mitään iloa.

Niitä on olemassa parinkinlaisia :) ihan raskaana oleville suunniteltuja, jotka ohjaa sen turvavyön pois vatsan päältä. Googleen turvavyön alennin niin hyvin löytyy :) Itse löysin omani muutamalla eurolla torista ja on kyl hyvä, sen verran paljon me autoillaan.

Tämä malli löytyy meiltä:

https://www.ozbaby.fi/tuote/be-safe-fix-pregnant-turvavyonalennin/018801/

Ja sit niitä perinteisiä enemmän ehkä lapsille suunnattuja, jotka laitetaan turvavyön sivuun ja ohjaa vyön just kaulalta pois.
 
Mulla on sama ongelma sen viiston turvavyön osan kanssa, hinkuttaa kaulaa, vaikka säätö olis sivupalkissa alimmassa asennossa. Littutissit ei auta asiaa ollenkaan, kun ei saa sitä menemään sieltä tissin alta, vaan se luisuu kaulalle aina :sad001 Nyt työreissussa yritin ängetä sen alahihnan vaan tuonne mahan alle, kun ei ole tullut hankittua sitä turvavyön alenninta, kun kuitenkin suht vähän liikun autolla mihinkään. Sen alemman vyön osan sain kohtuullisen hyvin pysymään tuolla alamahan läskimakkaran alla kuitenkin.
 
Äitiyspakkauksesta puheen ollen. Joka valitsee pakkauksen mutta kestovaippa jää käyttämättä. Olen innokas ottamaan niitä vastaan. Laita vaikka yksityis viestiä mulle päin niin tiedän keltä voisin saada hyötykäyttöön jonkun kaapista pois roikkumasta.
 
Mut oli näköjään heivattu pihalle salaiselta puolelta.. yritän vielä, josko tulis tässä syksyn mittaan aktivoiduttua enemmän ja pysyisin siellä mukana:oops:
 
Oliko muuten jossain jo nimipohdintoja? Tai mistä ootte katelleet vaihtoehtoja? Alkaa ahdistaa ku ei tunnu sopivaa löytyvän.
 
En muista, oliko täällä keskusteluissa jossain otsikkoa asialle, voi olla, että näissä "höpinöissä" ollaan jotain puhuttu.

Meillä on kotona kyllä nimiasiaa pohdittu, ja yksi etunimi löytyi, josta ollaan samaa mieltä. Toisen nimen valinta on kyllä niin hakusessa kuin voi olla, tuntuu, ettei mikään edes sovi tuon jo valitun etunimen kanssa, vaikka se ei mikään kovin erityinen ja harvinainen olekaan :wideyed: Ja sitten kun itsellä on tuo "sananmuunnos - munansaannos" -asia automaattina päänupissa, niin tulee tarkistettua sekin, ettei tule valittua kahta sellaista nimeä, joista kääntämällä tulee jotakin hullua.
 
Kaari, jos ei timo hokkasissa ole riittävästi päänvaivaa, niin muista sitten vielä anu saukot ja topias tapani karhut. Ja lisäksi kun tsekkaa kaikki taivutusmuodot, ettei nimi saa/muuta merkitystä taivuttaessa....mä luulen, että meidän lapsi saa nimensä määräajassa, mutta ei se helppoa ole :)
 
Meillä olis jo nimi valmiina, tavallinen suomalainen mutta ei kovin yleinen. Saapa nähdä, onko jäbä yhtään nimen oloinen. Täällä kanssa tsekattiin kaikki mahdolliset väännökset, ei onneksi löytynyt mitään hassuuksia :) Nimi on mieluinen meille molemmille ja sopii myös mun ja miehen etunimiin.
 
Ite myös googlaan nimen ettei samalla nimellä nyt ihan mitään kauheuksia löydy o_O

Tänään just kyselin mieheltä että onko se nimiasiaa miettinyt. Ei kuulemma. Esitin toiveen että jospa nyt miettisit.

Itsellä olis nimi jo ihan valmiina mutta en tuollaista päätöstä yksinään tee. Nuo molemmat nimet tulisi meidän suvusta kun ei mies ole saanut aikaiseksi tiedustella oman sukunsa vanhoja nimiä. En siis itse ole varsinaisesti sen perään että nimi pitää suvusta löytyä, mutta hyvää mallia tuolta vanhoilta ajoilta saa. Esikoisen nimet tuli 1920 ja 1800 luvun mummojen mukaan.

Onko siellä salaisella puolella kuhinaa? Täällä avoimissa on välillä niin hiljaista kuin huopatossutehtaassa. Itse olen vierastanut tosi paljon noita salaisia ryhmiä kun kuulostaa kauheelta kyttäämiseltä että kirjoittaako tarpeeksi vai ei. Itse tulee kyllä kirjoiteltua mutta ahdistaa ajatus että joku kyttää tai pitäisi pakolla kirjoittaa jotain että tulisi kuukausittainen määrä täyteen... En kuitenkaan mitään supersalaista täällä jaa joten ihan hyvin voin juttuni kirjoittaa näihin avoimiin keskusteluihinkin.
 
Onko siellä salaisella puolella kuhinaa? Täällä avoimissa on välillä niin hiljaista kuin huopatossutehtaassa. Itse olen vierastanut tosi paljon noita salaisia ryhmiä kun kuulostaa kauheelta kyttäämiseltä että kirjoittaako tarpeeksi vai ei. Itse tulee kyllä kirjoiteltua mutta ahdistaa ajatus että joku kyttää tai pitäisi pakolla kirjoittaa jotain että tulisi kuukausittainen määrä täyteen... En kuitenkaan mitään supersalaista täällä jaa joten ihan hyvin voin juttuni kirjoittaa näihin avoimiin keskusteluihinkin.

Kyllä siellä ihan päivittäin on viesteilyä. Itse kirjoitan sinne mieluummin silloin, kun on jotakin vähänkin henkilökohtaisempaa, jota en halua tänne toiselle puolelle kaiken maailman nähtäväksi kirjoittaa. Jos nyt en ihan väärin muista, niin oliko 10 viestiä kuukaudessa kun sinne piti raapustella, että pysyy mukana?
 
Kyl siellä enemmän menoa on usein kuin täällä julkisella ja masukuvatkin lähinnä siellä taitaa olla :) Niitä tekstejä sieltä kun ei saa julkaista missään Vaun artikkelissa tms, eikä näy kelleen muille kuin sen ryhmän henkilöille ja "yypeille" niin jotenkin vapaammin sinne kirjoittelee. Ja tosiaan vain 10 viestiä/kk se raja eli tulee kyllä reippaasti täyteen :)
 
Niin, eihän tuo 10viestiä paljoa ole, mut mun tulee kirjoiteltua tuolla esikoisen porukassa ni meinaa tää lokakuun poppoo jäädä vähemmälle.. ja mieluummin kuitenki kirjottelisin salaiselle puolelle, vaikkei mun viestit mitään hlökohtasta sisältäiskään. Ja siis mä niin vihaan kosketusnäyttöä, mulla menee ikuisuus yhen viestin kirjottamiseen:mad: tietokonetta ei oo ollu yli vuoteen muuta ku miehen työläppäri, mut sillä en viiti tehä mitää "ylimäärästä".
 
Mä oon netistä selaillu nimiä, joku hyvä sivusto oli missä oli suomalaisia, ulkomaalaisia, harvinaisia, sukupuolineutraaleja ym.kaikenlaisia nimiä listattuna, sieltä oon omat suosikit bongannu ja miehen kanssa niitä makusteltu. Pojalle oisi koko nimi valmiina jos vain tulee poika ja näyttää nimeltään :grin
 
Meillä olis aikalailla nimet sekä tytölle että pojalle. Ihan sillä sanoinkin miehelle että pääsisköhän joskus kaikki nimet käyttöön jos vielä kolmatta harkitsis.. :wink
 
Itse en niin paljon ehdi ja jaksa edes kirjotella tänne mutta mielelläni seuraan muiden lokakuisten kirjottelua ja mietteitä, sillon tällön jotain kommentoidenkin. Missään vaiheessa en ole edes miettinyt että pitäisi päästä salaiselle puolelle kun en myöskään mitään niin henkilökohtasta täällä kirjota että joku minut voisi täältä tunnistaa, mutta vähän harmittaa ettei tänne esim. kukaan muu ole jakanut masukuvia, niitä etenkin olisi kiva seurailla! Olenkin sitten käynyt muiden kuukausien ryhmissä niitä ihailemassa, mutta en itse ole kehdannut niihin postailla kuvia... :P
 
Nimestä ollaan aiemmin juteltu miehen kanssa sen verran että tosi nopeesti löytyi sellanen nimi josta molemmat tykkää, mutta mitään ei vielä olla päätetty. :) Katsotaan nyt eka että näyttääkö hän sitten lainkaan tuolta nimeltä! :D
 
Mulla on ollu aina aika selkeät suosikit tytön ja pojan nimiksi, vaikkakin tyttöjen nimiä jotenkin en hirveästi osannut keksiä. Mies sattuu olemaan insinörtti, joten hän päätti iltapuhteena jossain vaiheessa koodata ohjelman, jossa oli kaikki suomalaisen ja ruotsalaisen nimipäiväkalenterin nimet (+ kalenterista poistuneet ja joitain ite lisäämiämme "erikoisempia" nimiä). Nimien perässä oli klikattavat ylös- ja alaspäin peukut. Käytiin molemmat lista läpi ja peukutettiin nimet mistä tykättiin ja ei tykätty, minkä jälkeen ohjelma jätti tiiviin listan nimistä mistä molemmat oltiin tykätty. Jäljelle jäi n.10 työtön nimeä ja suunnilleen saman verran pojan nimiä. Niistä oli jo melko helppo valita tulevalle nimi.. Edelleen on tytölle 2 vaihtoehtoa, joista toinen alkaa olla kyllä aika ylivoimainen suosikki, ja mies kutsuu vauvaa jo sillä nimellä :p
 
Meillä ei vielä oo päätetty nimiä muutama on itellä tällä hetkellä kumpaakin sukupuoleen mielessä mutta saattaa kyl muuttua vielä yks ehkä ylitse muiden en voi kyl miehelle vielä puhunut se saa kanssa sit ku On syntynyt niin kertoa omat mielipiteet :P miehen ehotuksia ollut kahden nuoremman nimet. meillä jos halutaan jatkaa tuota tiettyä kaavaa joka vahingossa on tullut niin vauvan nimi pitäisi alkaa p:llä. Meillä siis menee ikäjärjestyksessä j,k,l,m,n,o. Toiset nimet varmaan tulee suvuista.
 
Takaisin
Top